logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Jaki most do Escorta Mk1

Jaki most do Escorta Mk1

Witam.
Posiadam Escorta mk 1 z silnikiem 1.1. Przekładam silnik na pinto 2.0 i podkrecam moc.
Jaki założyć most?
Na necie piszą o moscie z Toyoty Hilux lub M75 chyba też z toyoty.?

Orzech_ / 2020-05-04 18:10:04 /


Zwężony Atlas z Capri Mk1

Konar / 2020-05-04 19:38:10 /


Tu jest standardowy salisbury od Capri MK1:
https://www.capri.pl/image/car/6143/4710/238196

Tu jest Volvo 240:
https://www.capri.pl/image/car/6881/272943

Także co nieco się mieści

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-04 21:19:17 /


tyle, że półosie mają nie taki rozstaw. Polecam 7.5 z rangera/bronco II/mustang foxbody na dwóch krótkich półosiach (nie wiem tylko czy te krótkie można kupić z rozstawem 4x108). Półosie można kupić w stanach nowe za ~100$/szt. Części do nich są dostępne i niedrogie (z perspektywy mostów do Capri), gorzej z szperą- ta kosztuje około 200-250$ (co i tak jest kwotą niższą niż szpera do Capri).

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-05 08:37:12 /


No ale bez szaleństwa, Panowie. Most z Volvo - tak, ale jeśli motor ma mieć >250 Nm. Do tej granicy spokojnie wystarcza każdy z Capri V6 Mk.I. (jak widać u Piosia nawet bez zwężania). Lata temu zakładało się mosty z Alfa Romeo 2000 Spider lub GTV (też rozstaw śrub 4x108mm), ale dziś to już nieosiągalny towar. Poza tym Volvo ma 5 śrub - trzeba wozić dwa zapasowe koła. Wszystkie inne wymagają chlastania półosi - chyba że ten Escort ma mieć nadęte błotniki tak jak tutaj


To wtedy bez chirurgii mieści się Mustang Foxbody, Jeep Cherokee albo Volvo 740.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-05 09:51:59 /


Na kontynencie o ile wiem wszystkie Mk1 poza 1.3 miały tego samego zwężanego Atlasa - więc warunek "V6" chyba nie jest istotny.
Na wyspach jest odwrotnie - Atlasa miał tylko Essex 3.0, a wszystkie pozostałe - "English"'a.

Konar / 2020-05-05 09:57:19 /


Pogubiłem się - mówisz o Capri Mk.I czy o Escorcie Mk.I ?
Zwężany Atlas to tylko Escort. A jak widać u Piosia zwykły "pełnowymiarowy" Atlas z Capri także wchodzi bez zbytnich ceregieli.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-05 10:07:02 /


Capri oczywiście.

Zwężony (50 cali) Atlas był wg moich danych w każdym (poza 1.3) Capri Mk1 z D i 3.0GT w GB - taki ma Piosiu o ile rozumiem. Taki mam też ja w Escorcie Mk2 bez konieczności poszerzania.
Pelnowymiarowy (52 cale) Atlas to Capri Mk2.

Standardowy most z Escorta (English albo Koln) ma 48.5 cala szerokości.

Konar / 2020-05-05 10:21:17 /


Ten z linka to od Capri mk1 2.0 3.44 z dużą głową. Węższy od tego co był w Capri późniejszych latach ale szerszy od wąskiego z Escorta.

Tez wąski z Escorta wsadziłem na sezon 2017, 4.11 mała głowa, i wyglądało to na tej samej feldze tak:
https://www.capri.pl/image/car/6143/4710/253552

Tylko zwracam uwagę że felgi blaszane 5.5 cala z najmniejszym ET są na przodzie tylko, na tyle są odwracane więc miejsca jest naprawdę sporo.

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-05 11:05:59 /


a nie wróć, na przodzie są zwykłe, tylko zawias zmodzony, ale tu nie o tym :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-05 11:08:48 /


Czyli po prostu kwestia nomenklatury :)
Most 48.5 cala w angielskich Escortach to Baby Atlas (stąd u mnie pojęcie "zmniejszony" albo "zwężony"). Most 50 cali to u mnie standardowy Atlas do Capri Mk.I - ciężko mi go nazwać "zwężonym", bo to przecież on istniał pierwotnie, a dopiero parę lat później dla drugiej serii Capri II stworzono most 52 cale (w mojej nomenklaturze "poszerzony"). Oczywiście istniał też wariant 54 cale dla Cortiny Mk.III.
Ale - co ciekawe - Anglicy na tym baby Atlasie puszczali tylko Escorty 1.1 i 1.3. Wszystkie TC, Mexico i RS szły na Banjo/Timkenach, które ponoć są "słabsze".
Nie pamiętam tylko, czy istniały także Atlasy dla Anglii (45 cali), bo Cortina Mk.I i Corsair mają 48.5 cala (jak Escort), a Cortina Mk.II - 50 cali (jak Capri Mk.I i wczesne Mk.II)
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-05 11:52:41 /


No to mamy kolejny problem z nomenklaturą bo "baby Atlas" to właśnie 50-calowy Atlas, a nie Koeln ładowany masowo do Escortów i Taunusów TC1/Cortin Mk3.



Cywilny Escort nigdy nie dostał w farbyce Atlasa - zawsze był to English (inaczej Banjo) lub Koeln.

Konar / 2020-05-05 12:23:12 /


Czyli chcesz powiedzieć, że ci chłopcy się mylą?
https://www.classicfordmag.co.uk/wp-content/uploads/2017/01/definitive-guide-to-atlas-axles-classic-ford.pdf
W końcu nikt nie jest nieomylny...
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-05 13:29:43 /


A jaka będzie moc tego silnika i jaki budżet ? I do czego ten samochód będzie ? Bo pewnie na dobrej szperze i na dobrych półosiach to standardowy most da radę.

Jarek / 2020-05-05 14:12:50 /


No wg. mnie się mylą. "Some very rare Mk1 Escorts" to nic nie mówi. Ci sami goście w artykule z 2006 nie mówią nic o "Baby Atlas" jako o trzeciej szerokości Atlasa.

Konar / 2020-05-05 14:15:11 /


witam escort bedzie mial poszerzone 4 nadkola

Orzech_ / 2020-05-06 19:35:51 /


witam escort bedzie mial poszerzone 4 nadkola i silnik 2,0 pinto napewno grzebniety

Orzech_ / 2020-05-06 19:37:51 /


dlatego prosze o konkret co mam kupic.

Orzech_ / 2020-05-06 19:49:08 /


Ja bym szedł w 7,5 cala który sugerowałem... Nie mam pewności, ale jest chyba współzamienny z bebechami sierra/scorpio. Oprócz tego chłopaki z Roadkill'a udowodnili że 5.0 z dmuchawką nie miażdży tego mostu.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-07 10:01:42 /


Szukaj Volvo albo Ford 7.5. Ford lepsza dostępność części z USA. Ale żeby dobrze to zrobić to i tak kosztuje.

Jarek / 2020-05-07 10:18:32 /


dzieki za pomoc a escort bedzie odjechany w kosmos tak jak moj capri mk1 ;)

Orzech_ / 2020-05-07 18:17:47 /


a i jeszcze jedno disel czy benzyna volvo jest roznica czy nie patrzec na to

Orzech_ / 2020-05-07 18:20:53 /


KRK, a kojarzysz może jakie przełożenie ma ten most z alfy 2000 gtv? I plus minus ile one wytrzymują Nm?

szecho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-07 19:45:03 /


Dwulitrowa Alfa miała moment 185 Nm, ale mosty podobno wytrzymują 320 Nm. Przełożeń było mnóstwo, ale generalnie krótkie, bo Alfa w przeciwieństwie do Capri nie miała nadbiegu (piątkę dokręcało się do czerwonej kreski na obrotomierzu). Spider 2000 ma np. dyfer 41/10 czyli 4,10:1.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-07 22:15:22 /


I ten 4,10 to jest najszybszy most do Alfy z rozstawem 4x108. Pozostałe są krótsze: 43:10=4,30; 41:9=4,56; 43:9=4,78 oraz 41:8=5,13
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-07 23:12:19 /


Bierz lepiej 7.5 Forda. Takiego:

https://allegrolokalnie.pl/oferta/most-v6

Cena niezła. Kiedyś był tańsze. Jego można łatwo skrócić. Chuder chyba ma doświadczenie w skróceniu go. Tu masz części przykładowo:

https://www.drivetrainshop.com/Ford_7_5_s/98.htm

Kup zestaw naprawczy nowy. Atak i szperę poszukaj używaną na ebayu. Ja tak zrobiłem.

Do tego tarcza z Fiest i zaciski z jarzmami ze Scorpio. Trzeba dorobić mocowanie do jarzma.

Jarek / 2020-05-08 01:21:02 /


Co do Volvo 240, ja mam z diesla 4.11. Jakoś specjalnie nie namawiam bo aplikacja to spora rzeźba jeśli nie chcesz iść na skróty, plus używane szpery są zerojedynkowe chyba i rozstaw szpilek jest 5x108. Ale moim zdaniem na tym wady się kończą.

Z zalet, to jest tak naprawdę dana 30, czyli przedni od jeepa, masz do tego wszystkie części blokery szpery nawet osłonę dekla w kształcie czaszki sic :) Przy naszych silnikach te mosty są nie do zajechania. Tarczowe hamulce 280 które na ręcznym wilwooda blokują koła przy każdej prędkości.

Ja poszedłem na skróty, albo inaczej, zrobiłem to sprytnie i tanio :) szpera spaw, budę i tak robiłem prawie od nowa więc zrobiona została pod wahacze i panhard volvo, amory volvo wywaliłem, sprężyny zastąpiłem cenionym w świecie taniego dryftu gwintem od polo n6, a rozstaw osi, cóż dostępne są dystanse zmieniające z 4x108 na 5x108 bez problemu, ale przecież wystarczy dać stalówki, one takie same są i w obu tych rozmiarach za drobne występują :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-08 10:41:34 /


Jarek- po co ryzykować skracanie jak za 100$ można kupić lepsze niż OEM (BTM średnica półosi w 7.5 calajest taka sama jak w 8.8- współzamienne, ale i chyba w legendarnym 9 cali)

Jak coś to mam dobre 7.5 bez półosi.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-08 13:30:33 /


Piosiu, mógłbyś szerzej opisać temat tego mostu z volvo ?
Może masz jakieś foto z prac ?

Rako Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-20 07:32:25 /


Zdjęć nie robiłem, mogę dać jakieś z teraz


Generalnie są dwie drogi, albo czyści się most z mocowań i spawać pod zawias forda, albo pasuje się jak jest do budy.

Ja wybrałem tą dugą opcję bo volvo ma tak na prawdę 5 linka, czyli cztery wahacze wzdłużne plus panhard. W przypadku escorta dolne wahacze wzdłużnie celują prosto w podłużnice, więc wystarczy dorobić łapy.

Mocowania pod górne wahacze wzdłużne się dorabia w kabinie pod kanapą.

Najcięższa sprawa to wywalenie resorów bo zmienia się punkt podparcia masy auta. Ja bym bez mocno rozbudowanej klatki się na to nie zdecydował, ale różnie robią.
U mnie ten element wygląda tak:

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-20 09:36:49 /