logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Wymiana amortyzatorów

Wymiana amortyzatorów

Witam
Moze i juz mam Kaprika 4 lata
(mk III 2.8) i niektore rzeczy to z zamknietymi oczyma w nim robie ale amortyzatorow z przodu to nie wymienialem nigdy w zadnym aucie i tu jestem laik.

Móglby mi ktos podac krotki opis co po kolei odkrecac a potem skrecac. Na co zwracac uwage itp - chece uniknac sytuacji kiedy bede madry jak kazdy Polak - po szkodzie:)

Dzieki wielkie

fireone / 2006-07-28 11:42:29 /


jezeli masz orginalne capri 2.8i to kolumny mc personow sa nie rozbieralne. Porducentem ich byl bilstein

regeneruje sie je w autoryzowanym serwisie bilsteina

a jezeli masz kombinowane auto to wymienia sie tylko wklad kolumny ktory jest zamocowany w niej

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-07-29 00:46:51 /


Hmm w sumie w dowodzie jest 2.3, kupilem z 2.0 a potem wrzucilem 2.8.
Mam nadzieje ze jak juz wymiana to tylko wklady.
I tu pytanie: jesli tylko wklady to co po kolei bo nigdy tego nie robilem.

fireone / 2006-07-29 19:42:21 /


trzeba zdemontowac cale mc presony, scisnac sprezyny i rozkreci gorne mocowanie odkrecic nakretke od amtyzatora wyjac cala zawartosc i zalozyc nowy. W nastpenej koljnosci wszytko skrecic tak jak rozkreciles

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-07-31 00:43:12 /


Rozumiem ze zdemontowanie calych Mcphersonow sprowadza sie tylko do odkrecenia wahacza.
Wydaje sie proste.
Dzieki Chuder

fireone / 2006-07-31 09:11:04 /


Zeby zdjac makpersona musisz odpiąc wahacz i drazek kierowniczy. Nie mowiac o zdjeciu zacisku hamulcowego. Przedwczoraj pierwszy raz w zyciu przechodzilem te akcje, wiec jestem juz najmądrzejszy na świecie w tej materii :-)

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-31 09:18:13 /


Drazek? uuu to w geometrie ingerencja.
A zacisk po co? nie wystarczy tylko przewod hamulcowy jak juz?

fireone / 2006-07-31 09:34:06 /


no tak dopiero do mnie dotarlo. Lepiej zacisk a nie przewod hamulcowy bo wtedy zapowietrzy sie uklad.
Racja

fireone / 2006-07-31 09:36:46 /


Nic z geometria nie zrobisz, nie odkrecasz koncowki drazka, tylko wybijasz swozen ze zwrotnicy (tak sie chyba to nazywa).
Chyba jednak lepiej odkrecic zacisk...

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-31 09:36:49 /


No i wlasnie dlatego pytalem o ten caly bajzel bo jestem tu cinki jak papier.
I na pewno po zdjeciu drazka nie trzeba potem na zbieznosc? nawet jesli tylko go odpinam?
ktos gdzies kiedys mi mowil ze kazda taka akcja powinna konczyc sie ustawianiem zbieznosci

fireone / 2006-07-31 09:41:42 /


Hmm... raczej nie trzeba, bo przeciez sworzen wtykasz dokladnie w to samo miejsce :-)

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-31 10:07:21 /


OKi dzieki.
Mam nadzieje ze niczego nie pourywam anie nie wybije sobie zebow sprezyna hehe.
Pozdr

fireone / 2006-07-31 10:17:25 /


Olek jak zes sie naumial to jeszcze powiedz koledze jak sie wybija koncowke :) no i sworzen ;) bo oby nikt nie bil od gory :) bo gwint zniszczy i nie odkreci bez szlifierki :)

co do samego rozpinania i skladania to mozna to robic do woli , tu nic sie nie przestawia wiec bez obaw

oj i mnie to czeka na dniach :( i jeszcze glowica ;( buuuu a ja mam lenia :(


Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-07-31 15:27:42 /


No dooobra, ja poszedłem na łatwiznę i sworznie wyciagnąlem takim zabawnym widelcem z dwoma zębami :-) Nie ukrywam, że siły i tak trza bylo trochę wlożyc...

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-31 15:50:15 /


Żeby nie zakładac nowego tematu.

Jak zmienic amorki z przodu w taunusie? Da rade bez sciagaczy?

Cinekas 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-07 14:29:26 /


jak najbardziej da rade bez żadnych sciagaczy, tylko nieraz górna śruba lubi się zapiec w tulejce amorka.. i ciezko ją wybic

Eddie Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-07 14:31:59 /


ale wtedy bierzesz mniejszą a dłuższą i ciężko ją wybijasz

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-07 15:08:57 /


Przeszedłem jakoś przez wymianę przednich amorów. Teraz zabieram się za tył. Wydaje się to znacznie prostsze.
Jakieś sugestie - instrukcje co by zniszczeń nie narobić??
Co po kolei najlepiej?

marcinho Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-15 23:29:17 /


Wczoraj wywaliłem z kolumny wszystko co było,wylałem olej.
Wkładam amortyzator,dokręcam nakrętke a ona wkręca się na 1\4 może 1\3 gwintu.
Trochę to chyba za mało?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-27 10:35:35 /


chyba mało...
ja dokręciłem do końca

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-27 12:07:37 /


sorki,mój błąd.znalazłem inne nakrętki,z podtoczeniem i jest git.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-28 00:55:40 /