logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Zetec 1.6 nie pali na 4-ty cylinder komp EECV

Zetec 1.6 nie pali na 4-ty cylinder komp EECV

Ja się nie znam na takich nowych rzeczach, ale kolega walczy, żeby mu to na fabrycznej wiązce i kompie działało, to mówię zapytam...
Komp jest EECV 2S4A-12A650-UA PDB0.
Problem jest z iskrą na 4 cylindrze. Cewka nowa, podmieniane inne i nie ma jej dalej. Plotka mówi, że jakiś tranzystor pada sterujący cewką, ale to plotka - może ktoś wie to z autopsji i jak to naprawić? Inny komp to znowu problem z immo itd. a to ma być budżetowe. Jak to najszybciej ogarnąć?
Pewnie inne Zetec’ki mają tą samą przypadłość, a swapy na Zetec’a się pojawiają to wrzucam tutaj a nie do gościnnego ogłoszenia.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-08 20:03:47 /


a to nie chodzi w fabrycznie w trybie wasted spark? A na 1. cylindrze jest iskra? A jakby zamienić przewód 1 z 4? To co się stanie?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-08 20:49:05 /


Do cewki wchodzą tylko 3 przewody więc iskra jest parami 1-4, 2-3.. Szukajcie problemu w cewce i po cewce: przewód, świeca, kompresja, wtrysk.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-09 08:32:46 /


Rzeczywiście jest coilpack WS. Jakbym był na miejscu to podpialbym oscyloskop na wtyczke na cewke i bylaby jasnosc co dochodzi do niej i pewnie trzeba to bedzie zweryfikowac. Kompresja 12.5 na kazdym, iskry nie ma na 4, na 1 jakaś słaba bardzo. Spróbujemy zobaczyć co dochodzi do cewki.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-09 08:43:27 /


nie wiem czy pomoże ale po stronie niskiego napięcia można podpiąć Led z rezystorem ( mniejsza bezwładność) lub żarówkę i będzie widać czy napięcie jest kluczowane a po stronie wysokiego owinąć kilka zwojów przewodu na przewodzie WN i podłączyć neonówkę np. z próbnika napięcia.

mtango / 2020-06-09 10:59:42 /


Cewkę niech zmieni. Standardowo wali wewnątrz do masy.

Mysza liil (EM) / 2020-06-16 07:25:06 /


Ewentualnie przewód ma uwalony.

No i mam nadzieję, że ma pewność że to iskry brak, a nie zapchany/uszkodzony/nie wysterowany wtryskiwacz 4tego cylindra.

Mysza liil (EM) / 2020-06-16 07:26:36 /


Tranzystor sterujący cewką też może paść, niekoniecznie to plotka.

Mysza liil (EM) / 2020-06-16 07:29:14 /


Ponoć jak palec do fajki włożył i kręcił to nie kopnęło xD
Sprawdzę na jakim etapie sprawdzanie i dam znać.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-16 10:13:12 /


Jeśli kręcił ze zdjętą fajką to cewka da iskrę tylko 2 razy: pierwszy i ostatni.
Czasem cewka wytrzyma takie eksperymenty ale to raczej wyjątek niż reguła.
Iskrę sprawdzamy z podpiętymi wszystkimi świecami i opartymi o masę.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-17 13:02:54 /


Dzięki Panowie, temat rozwiązany. Okazało się, że winne były 2 cewki. Pierwsza - ta na aucie - nie paliła na 2 gary. Kupiona nowa i założona - nie paliła na jeden gar. Ciekawe, bo musiało coś nie działać na łączach cewka - wieżyczka w tej nowej. Założona trzecia i działa jak należy wszystko.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-27 23:17:22 /