logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » przeróbka 2.0 OHC na OHC efi

przeróbka 2.0 OHC na OHC efi

witam mam pytanko czy ktos przerabial juz OHC na OHC efi to znaczy wyrzucił gazniczki a wsadził wtrys bo z tego co wiem to jedni mowią ze nie warto duzo przerobek idt ale zdrugiej strony to 115km.Moze ktos już przerabiał na wtrys bybbym wdzieczny za rady i opinie na ten temat

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-19 18:03:13 /


Jak silnik jest zdrowiutki i na dobrze ustawionym weberze 32/36, to nie ma większej róźnicy(no może EFI lepiej gumę pali:) ). Przy wtrysku nic nie zrobisz, zakładasz najlepiej komplet z wiązką ze sierry i ma chodzić.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-19 18:26:28 /


sprawa nie jest taka calkiem hop siup bo po pierwsze sa dwa rodzaje silnikow ohc EFi jeden faktycznie jest 115 konny a drugi zas ma tylko 101 (mniej niz gaznikowy)

druga sprawa to ze glowica jest troche inna przystosowana pod wtryskiwacze (otwory pod kolektor ssacy sa u gory zaokraglone) no i blok tez jest inny slynny 205.

mozliwe ze sie myle bo to wiedza teoretyczna wiec niech sie wypowie ktos kto widzial jak to faktycznie wyglada

Pozdro

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-19 18:57:25 /


Bez sensu taka przeróbka i na siłę i duuużo roboty lepiej właśnie wsadzić oryginalne EFI z wiązką i kompem a tego gaźnika możesz mi oddać ;]

Burza / 2006-08-19 19:02:35 /


Ten 101PS, o którym mówi Ligacz, to wersja z lat 90-tych, oferowana w Sierrach i Scorpio [zawsze z katalizatorem] na te rynki, gdzie gaźnikowy DOHC nie spełniał norm czystości spalin. W sumie rzadko spotykane bydle na naszym rynku [komu się chce wozić Sierry z Szwecji czy Szwajcarii?].
Ale generalnie popieram przedmówców. Głowica jest inna [choć pasuje na oba typy bloku], ponadto dochodzi problem z wiązkami. Z drugiej strony różnica mocy i momentu jest minimalna, a gaźnik to obsługa we własnym zakresie i klimat odpowiedni dla Capri/Granady/Taunusa. Dopieszczenie kanałów, lekki plan głowicy - i już masz 115PS na Weberku. A na dwóch - spokojne 130PS.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-19 19:29:35 /


Krk4m czy jestes pewien ze ten silnik 101km był tylko na rynki szwedzki i szwajcarski??

Chłopaki ze sierrafan nagminnie chwalą sie ze posiadaja wlasnie te 101 konne scierki i twierdza ze po 1897 byly tylko właśnie 101 konne silniki 2.0 ohc EFI z katalizatorem i recyrkulacją spalin.

wiem tez ze cala różnica pomiędzy tymi silnikami kończy się na komputerze

Sam przymierzam się do takiego motory ale właśnie 115 konnego i chyba jedyny sposób żeby na niego trafić to oznaczenia na bloku.


Prosiłbym o sprostowanie Krk4m, zapewnie wiesz coś więcej niż ja.

Pozdrawiam

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-19 20:00:35 /


uuuups wdał sie mały błąd w dacie chodzi oczywiście o rok 1987

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-19 20:03:03 /


Nie wiem czy wiem więcej, czy mniej :) Może wartoby popytać chłopaków na Sierrafanie?
W każdym razie SOHC Efi 115PS bez katalizatora N4A wszedł do oferty w modelu 1985 zamiast Koelna 2.3V6 114PS. I oferowany był do wakacji 1989, kiedy to zastąpił go DOHC Efi 130PS bez katalizatora [symbolu nie znam].
Gaźnikowy SOHC 105PS NET był w ofercie od 1982 do połowy 1989, kiedy to zastąpił go gaźnikowy DOHC 110PS bez katalizatora [symbolu nie znam]
Gaźnikowy SOHC 100PS NE5 z katalizatorem wszedł w modelu 1986 i także latem 1989 ustąpił miejsca gaźnikowemu DOHC z katalizatorem 105PS oznaczonemu N8C.
Jednocześnie latem 1989 wszedł DOHC Efi z katalizatorem N9C o mocy 120PS.
Według moich informacji SOHC Efi z katalizatorem o mocy 100PS [N4B] pojawił się w modelu 1991 zamiast gaźnikowych DOHC N8C, natomiast na rynkach "bezkatalizatorowych" nadal oferowany był gaźnikowy DOHC 110PS. W każdym razie w GB, F, I oraz E ostatnie Sierry SOHC wyleciały z cennika w 1989 r.
Dopiero w modelu 1992 oba wtryskowe DOHC odnotowują spadek mocy o 5PS - odpowiednio do 115PS z katalizatorem [symbol N4A] i 125PS bez [symbolu nie znam]. A w modelu 1993 został już tylko DOHC efi o mocy 115PS z katalizatorem.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-19 22:43:34 /


Pytac nie pytalem ale przeczytalem wszystkie mozliwe watki dotyczace roznic i sposobow rozpoznania.

Czyli tak jak myslalem pozostaje tylko sprawdzac po symbolach na bloku :)

W kazdym badz razie dzieki wielkie

Pozdro

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-19 23:59:10 /


czytając opinie moge stwierdzic ze chyba nie ma sensu przeróbki na wtrysk,lepiej pobawic sie z glowica i kolektorami i dojsc do tych 115km.Chciałbym spytać sie o jedna rzecz czy mozna poprawic jakoś parametry seryjnego gaznika skoro miałby tam zostać i do ilu kucykow mozna dojsc porzeróbce glowicy i kolekorów.

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-20 14:44:52 /


Moim zdaniem walka o 14 kucyków nie ma większego sensu ekonomicznego. Może jakbyś jeździł maluchem to odczułbyś różnicę, ale tutaj walka o kilka procent mocy to raczej strata czasu. Inna sprawa, że wtrysk jest zdecydowanie mniej bezobsługowy niż gaźnik, po prostu przekręcasz kluczyk i jedzesz.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-20 19:06:32 /


Przede wszystkim zacząć należy od tego czy śmigasz na gazie? Jeśli tak to to przeróbka nie ma sensu. Na gazie i tak głównie moc zależy od tego ile kurek odkręcisz
Pozdrawiam Yacek :)

JacekS Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-20 23:25:45 /


Teoretycznie efi powinno mieć ciut większą moc ze względu na brak dodatkowego przewężenia jakim jest gaźnik. Drugi plus to natychmiastowe przełączanie gaz benzyna - nie trzeba czekać aż gaźnik napełni się paliwem i w drugą stronę nie czekasz aż benzyna się wypali, przy zmianie na gaz.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-21 00:43:39 /


niewarto w tym przypadku, zbyt mały zysk mocy kosztem sporej komplikacji, jeśli auto śmiga na LPG to jeszcze mniej opłaca sie taka przeróbka.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-21 00:52:10 /


a jesli mialo by pomykac tylko na lpg to jak jest lepiej-gaznik czy wtrysk

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-22 00:28:24 /


Przeglądnij forum. Wątków kupa. Zależy ile masz kasy na instalkę. Gaźnik - pierwszej generacji - koszt około 1300 pln; wtrysk - od 2000 w zwyż..

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-22 02:56:25 /


dla gazu jest wszystko jedno czy masz gaźnik czy wtrysk. i tak instalacja gazowa wykożystuje tylko przepustnice,

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-22 08:45:40 /


wykożystuje ->> wykorzystuje :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-22 09:30:00 /


MILO, mój brat w tym momencie zakłada do Clio do jednopunkta gaz za dokładnie 1300pln, nie w jakiejś firmie podwórkowej ;) do 1500 prezważnie są do wtrysku instalacje jak tak patrzyłem, do gazu trzeba 1000-1200 wyłożyć

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-22 12:28:30 /


jeszcze 2-3 miesiące i wtrysk gazu zejdzie z ceną do 2tyś (po podwyżce akcyzy na gaz).. już można zainstalować wtrysk za 2700pln.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-22 14:12:26 /


Ale to chyba nie jest wymog konieczny instalacja wtryskowa?
Rownie dobrze mozna podlaczyc zwykla instalace do silnika z wtryskiem

Dobrze mowie?

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-22 14:16:01 /


Ja widziałem zwykłą instalkę w astrze 2.0 jak dla mnie to różnica na gazie a na benie jest znacząca i to nie tylko pod względem osiągów ale nawet pracy na jałowym biegu także jak instalka gazowa to tylko porządna z wtryskiem a jak wyżej piszą będzie taniej na bank

Lesioo Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-22 14:24:45 /