logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » ścierniwa do piaskowania

ścierniwa do piaskowania

Witam,
gdzie w Warszawie lub okolicach można dostać żużel pomiedziowy? Wcześniej korzystałem z piasku ale po przejrzeniu forum i wszystkich za/przeciw chcę korzystać z żużlu, tylko nie mogę go nigdzie dostać... Do kogo uderzyć w tym temacie? Czy ktoś korzystał z mielonych łupin orzecha do piaskowania?

bs / 2006-08-22 18:20:48 /


kiedys ogladalem jakis program na discovery i do piaskowania uzywali zmielonych desek klozetowych. piaskowali nadwozie jaguara. podobno takie drobinki plastiku są bardzo ostre, wyglądało to jak biały granulat.

2pac / 2006-08-30 21:39:58 /


jeżeli chodzi o piasek ...to jakiś czas temu czytałęm, że obecnie przepisy nie dopuszczają jego używania do piaskowania.

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-31 17:36:39 /


pewnie chodzi o szkodliwosc pylu kwarcowego, i dobrze ze jest taki przepis bo chroni pracownikow ktorzy musieliby piaskowac nawet azbestem jakby boss kazał.

ale prywatnie to wiadomo , kazdy powienien sobie piaskowac czym chce.

2pac / 2006-09-01 22:59:47 /


właśnie dokładnie o to chodziło..... :) tylko nie bardzo wiem jak to szkodzi??

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-02 15:24:22 /


Znam gościa który zrezygnował z piaskowania ze względów zdrowotnych.Coś w tym jest.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-02 15:29:36 /


pcv..nie jest ostre.....wlasnie o to chodzi zeby nie bylo ostre bo wtedy nie ubija blachy..i dzieki temu nie powstaja fale....a jezeli chodzi o przepisy to piasku nie wolno urzywac tylko na otwartej przestrzeni/no chyba ze we mgle wodnej/

zly wujek / 2006-10-30 19:19:04 /


ostre kawalki dobrze zdzieraja rdze i stary lakier , wiec sa pozadane. a to co ubija i krzywi blache to masa danego scierniwa. jesli pamietasz z fizyki to wieksza masa oznacza wiekszy ped. dlatego stosuje sie plastik czy szklo lub orzechy , bo waga m3 takiego scierniwa jest mniejsza niz m3 piasku czy srutu.

-Zu- / 2009-02-09 10:14:58 /


To co krzywi blachę to nie tylko masa ścierniwa i jego pęd - ale też rosnąca temperatura podczas uderzania ścierniwa o blachę i rozciąganie termiczne

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-09 17:54:24 /


Piasek do piaskowania może być użyty tylko że niektórzy używali bardzo drobnego piasku i ten się pylił. Piasek o granulacji 0,8/1,4 lub grubszy nie pyli się tak bardzo.
Więcej możecie dowiedzieć się na www.kruszywa-margo.pl
piasek o frakcja 0,3/0,8 mm 0,8/1,4 mm 1/3 mm mońża kupić w pobliżu Wrocławia w Maniowie - Kruszywa MARGO tel. 071 3168244

pennas / 2009-07-15 12:55:54 /


Witam, do piaskowania samochodu szczególnie blach bardzo ważne jest dobranie odpowiedniego piachu - kruszywa bo coś zepsuć jest bardzo łatwo.
Poniżej na zdjęciu pokazuję jak prawidłowo powinna wyglądać wypiaskowana komora silnika starego auta.

jendrex / 2010-05-06 12:38:21 /


Witam, do piaskowania samochodu szczególnie blach bardzo ważne jest dobranie odpowiedniego piachu - kruszywa bo coś zepsuć jest bardzo łatwo.
Poniżej na zdjęciu pokazuję jak prawidłowo powinna wyglądać wypiaskowana komora silnika starego auta. Oraz wnętrze Dużego Fiata.

jendrex / 2010-05-06 12:44:49 /


no fajnie, wiemy że ważny jest odpowiedni dobór ścierniwa, ale można prosić o jakieś przykładowe konkretne parametry z doświadczenia (granulacja/gęstość właściwa ścierniwa/ciśnienie/średnica dyszy)?

zygzak_wFe Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-06 17:27:36 /


A gdzie to zdjęcie komory silnika ? Bo ja tam widzę bagażnik z przodu w X 1/9 ;-) Silnik jest za fotelami....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-06 18:22:06 /


No i teraz kolega będzie miał zagwozdkę.

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-06 22:47:26 /


Np prośbę wielu kolegów dołączam więcej fotek wypiaskowanego całego auta.
Podkreślam żeby uzyskac taki efekt trzeba dobrać odpowiednie suche kruszywo ścierniwo:
- gęstość 1,5 kg zajmuje objętość 1 litra
- twardość to 6 - 7 w skali Mosha
- przykład: http://www.swistak.pl/a8652027,Piasek-do-piaskowania-Worek-25-kg.html

- odpowiednią dyszę, ciśnienie oraz wydajność sprężarki - kompresora

Bardzo ważne jest aby płaskich powierzchni nie piaskować trzymając dyszę prostopadle ponieważ można pogiąć elementy blachy, dotyczy to również aluminium.

jendrex / 2010-05-07 10:05:44 /


Dziwnie jak się piaskuje kompletne zawieszenie,ale to pewnie zlecającemu się nie chciało rozbierać....a szkoda jak przy takim wydatku cos nie jest zrobione do końca jak nalezy.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-07 11:00:40 /


Co do ścierniwa - to mokre oczywiście zapcha zaraz zbiornik w piaskarce - chyba oczywiste.

Piaskować można i zwykłym piaskiem budowlanym po 40 zł za tonę ... wystarczy go osuszyć i przesiać - jest drobny - ale w zupełności daje radę do amatorskich zastosowań. Są też specjalne ścierniwa do piaskowania - np. Polgrit ... można też szukać pod hasłem Korund, Elektrokorund


Ogólnie zajęcie jest brudne , sporo kurzu i pyłu ... ale do oczyszczania rdzy bardzo dobre.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-07 11:54:22 /


Piaskowanie zwykłym piachem jest możliwe, jednak żeby nim piaskowac trzeba go idealnie wysuszyć ponieważ łatwo zapycha piaskarkę, węże lub dyszę; posiadaliśmy suszarnię do piachu, wygladało to tak:
zużycie oleju opałowego 20 litrów na godzinę, non stop 3 ludzi: 2 szuflowało na taśme przy zasypie, 1 przy załadunku do bigów. Tonę kupowalismy tanio ale dochodził koszt transportu.
No i najważniejsze przy piaskowaniu nim zużycie było o wiele razy większe niż dobrym ścierniwem, co się łączy z o wiele dłuższym piaskowaniema to pociąga koszty pracy sprężarki czyli paliwa lub prądu, także pozorna oszczędność na tanim piasku bardzo szybko stopniała, a jakość piaskowanych elementów też była o wiele gorsza.

Inny kolega pisał o piaskowaniu łupinami orzecha; tak robi się to ale ma to zastosowanie w określonych zadaniach: najczęściej w przemyśle kosmetycznym, czyszczenie biżuterii, oraz oczyszczanie delikatnych części, koszt łupin to około 5 zł netto kilogram czyli 5.000 zł netto tona !!!

jendrex / 2010-05-07 13:02:35 /


czy tylko ja mam wrazenie, ze reklama dzwignia handlu?

Piaskowalem wiele rzeczy amatorsko, powiedzmy 1 do 2 metrow kwadratowych max dziennnie. Na wlasne potrzeby.
Zawsze uzywalem sprzetu amatorskiego z mala dysza i o niskiej wydajnosci. Zasypywalem piaskarke syfonowa zwyklym zwirem budowlanym wczesniej przesianym sitem o okach 1,5mm.
szlo malinowo i kilka uwag:
- moze rzeczywiscie mokry piach przeszkadza, ale komus kto macha piaskowanie komersyjnie i potrzebuje rzeczywiscie dwoch ludzi do zasypywania i duze jego ilosci,
- zwir budowlany mozna latwo wysuszyc w kilka dni, polezy na betonie w garazu i cala wilgoc z niego zejdzie. sprawdzone.

Jesli ktos musi cos niewielkiego wypiaskowac to naprawde nie trzeba latac po korund (sprawdzilem to rozwiazanie tez - kaleczy blache) czy inne reklamowane kruszywa - wystarczy wyjazd do marketu budowlanego po zwykly zwir.

Kriss_MustangII / 2010-05-07 13:46:34 /


Dokładnie -- ale całe nadwozie amatorską piaskarką będziesz robił tydzień jeśli nie masz ogromnego kompresora ;-))


I też mi się wydaje, że to tak reklamą zajeżdża - a takowe na tym forum , są średnio dozwolone ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-07 14:41:19 /


ePR zrobił się bardzo popularny ostatnimi czasy i wyrosła cała masa nowych użytkowników na jego potrzeby, również na naszym forum.

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-07 14:54:39 /


Z drugiej strony rady i doświadczenie kogoś kto to robi zawodowo są czasem niezwykle cenne (a czasem całkiem zbijają z tropu) Nowych samochodów raczej się nie piaskuje.... tylko takie jak nasze.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-07 15:17:41 /


>>MikeB4 Nowych samochodów raczej się nie piaskuje.... tylko takie jak nasze.

Nieprawda :) Brajdak często piaskuje nówki karoserie które po wyjściu z salonu są rozbierane, piaskowane a następnie obspawywane na wszystkich łączeniach. Oczywiście chodzi o auta do sportu a nie codziennego użytkowania ale fakt jest że nowe się piaskuje :)

Co do piaskowania dużych płaskich powierzchni dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie chemii do spulchniania lakieru i dopiero po tym zabiegu delikatnie omiatamy piaskiem powierzchnie. Dzięki temu unikamy gięcia i przegrzewania powierzchni.

Amatorsko można używać skansolu lub podobnych, ale są inne znacznie mocniejsze i wydajniejsze preparaty.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-07 19:17:13 /


No dobra - ale to nie piaskują chyba całych aut i podłogi tylko miejsca gdzie będą coś spawać /wzmacniać - nadkola itp.... bo do farby to sie źle spawa :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-07 21:47:02 /


Tak istnieje chemia do spulchnia farby, jednak profesjonalne preparaty są bardzo ale to bardzo drogie. Polega to na nałożeniu preparatu na farbę, czeka sie jakiś okres a następnie zdziera specjalnymi szpachelkami, absolutnie się tego nie piaskuje.
Stosuje się to tylko wtedy gdy z jakiś powodów nie możliwe jest czyszczenie strumieniowo ścierne, ale posiada tę wadę że preparaty są drogie, po drugie w przypadku piaskowania uzyskujemy odpowiednią chropotawość dzięki której farba podkładowa głębiej i zdecydowanie lepiej przylega do podłoża.

jendrex / 2010-05-07 21:56:06 /


A więc teraz przyszła pora na dysze - wielu pyta jakie więc nie będe dawał konkretnych modeli żeby nie być posądzony o jakaś reklamę.
Dysze ceramiczne nadają się tylko i wyłącznie do piaskowania bardzo małych - punktowych powierzchni, ze wzgledu na użyty najczęściej bardzo złej jakości materiał szybko się rozkalibrowują i zamiast piaskować wypluwają piasek.
Lepszym rozwiązaniem jest wstawienie dyszy z węglika spiekanego tzw. baldonit najczęściej stara dobra polska produkcja, maję o wiele lepszą trwałość w stosunku do dysz ceramicznych.
Najlepszym rozwiązaniem ale niestety drogim są dysze z tzw. zwężką Venturiego wykonane z węglika krzemu, wolframu a najlepiej boru.

jendrex / 2010-05-11 11:49:20 /


A tak wygląda całkiem nowe auto gdzie były poprawki spawalnicze, Fotka nr 1 i 2
A tak wygladają spawy po wypiaskowaniu fotki nr 3 i 4

jendrex / 2010-07-07 14:33:50 /


a orientuje się ktoś ile kosztowałoby piaskowanie całego auta?

bjbhvhvgvvgvgvvvgv Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-14 13:04:25 /


Od 1000 do 2000 , choć niektórzy mają inną górną granicę ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-12-14 16:21:39 /


kolega 2pac i Murmur mieli sporo racji już parę lat temu w tym wątku mówiąc o zdrowotnych aspektach piaskowania piaskiem o niskiej granulacji, albo po prostu na większą skalę (oczywiście w wypadku jednorazowych akcji nie powinno się stać nic groźnego jeżeli pracownik ma odpowiednie ubranie i maskę, ale mam na myśli bardziej regularną pracę przy piaskowaniu). W każdym razie przechodzi sie coraz bardziej na bezpieczniejsze ścierniwa np. garnet, ktory nie pyli aż tak bardzo i nie ryzykuje się krzemicy płuc. Dodatkowo jest oczywiście super suchy i dużo efektywniejszy (bo mozna wykorzystywac go kilka razy). Przykładzik w załączniku...

Mari / 2012-10-08 00:02:15 /


Łupiny są za delikatne do piaskowania auta. Jeśli już żużel pomiedziowy ale bardzo drobny, po grubym auto zardzewieje raz dwa. Można to kupić wysyłkowo.

bad ass boy / 2012-10-19 23:03:28 /


Mechanicy ode mnie z firmy byli na krótkiej praktyce w jednym z muzeów lotnictwa w UK. Wyobraźcie sobie, że Brytole do "piaskowania" blach duralowych - zależnie od ich grubości - używają produktów o nazwie "semoline" (u nas kuskus) i "farina" (kasza manna). Oczywiście dobór dyszy, ciśnienia i odległości od obrabianego materiału to temat na osobne opracowanie, ale ciekaw jestem czy ktoś z PT Koleżeństwa próbował takiej opcji?
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-11-09 17:20:37 /


Widziałem czyszczenie amelinium mielonymi łupinami orzechów. Mniemam że podobny efekt. Powierzchnia po obróbce gładka lekko satynowa. Miestety operacja trwa zauważalnie dłużej niż przy szkiełkowaniu. Ale czego się nie robi w myśl ekologii.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-11-09 19:26:22 /