logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » zetec nie dobry pomysł na swapa!

zetec nie dobry pomysł na swapa!

nie polecam nikomu tego pomysłu.myślałem że to pjeździ a tu bum.oto efekty zetec+6000 obrotów!

old Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-28 08:49:24 /


zdarza sie niestety sam cos takiego mialem, dupniecie spod maski, klekot, kałuza oleju otworzenie maski widok i pierwsza mysl ... "o qoo**a"

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-28 09:10:24 /


Rownie dobrze mozesz powiedziec ze ford to nie dobry material na samochod. Zastanowiles sie nad przyczyną? Ile mial przebiegu ten silnik? 400 tysiecy? A olej chociaz był?

Mysza liil (EM) / 2006-08-28 09:20:16 /


Bo Zetec 2.0 do kręcenia dobry nie jest - dziwne, że wszyscy rasują 1.8 :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-28 09:20:31 /


Ja tam na zeteca 1.6 w escorcinie nie narzekam. na zegarze 270 tysi i ciągle lata, nie kopci, wkręca sie do 6 tysi bez problemów. Aby tylko olej dobry lać i nożna hulać.

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-28 09:38:28 /


mogę dorzucić fotki kilku pinciaków z dziurą w bloku.. ale to wcale nieoznacza że pinciaki są do d... :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-28 10:57:40 /


Mam w rodzinie 2 escorty, jeżdżę nimi juz 5 lat, oba z zetecami 1.8. Pomimo przebiegu ponad 170tys nie biorą oleju i trzymają kompresję. Jeden z nich (mojej żony) jest regularnie przeze mnie "przeganiany". 6000obr. to żaden problem, kręci dużo wyżej. Musiał u ciebie zaistnieć jakiś błąd w sztuce...

Śmietan / 2006-08-28 11:40:38 /


a zetec którego mam do sprzedania przetrzymał cała fieste... mimo kręcenie go do 7300 :) wiec zetec jest OK !!

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-28 11:44:34 /


olej panowie był i to nie byle jaki MOTUL 0W50 a to już drugi zetec który mi tak strzela z V-TEC HONDY nie miałem takich problemów.Ogólnie rzecz biorąc z forda dają rady tylko COSWORTH-y to sa silniczki z najwyższej półki!

old Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-28 20:14:24 /


zetec to niemalże wierna replika silnika FS z mazdy z tym że materiałowo bardzo odchudzony może tu tkwi przyczyna a może rzeczywiście trafiłem na dwa kiepskie egzemplarze ? nie wiem ale nie postawię już na pewno zetec-a pomyslę nad szczepem z hondy do eskorciny.

old Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-28 20:26:20 /


OLD - jesteś pewien, że chciałeś napisać FS?
Chyba miałeś na myśli Mazdę BP z jankeskiego Escorta z głową DOHC.
FS jest znacznie większym motorem na olbrzymich panewkach. Z Fordów miewał go tylko Probe.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-28 21:04:29 /



tez sie moge pochwalic jak Trojkat dziorawym pinciakiem

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-28 21:55:59 /


moze olej za żadki :)) 0w50 to do nowych wyrzymaczek japońskich.. a zetec ma już swoje lata :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-28 23:59:05 /


krk4m wydaje mi się że nie pomyliłem się co do porównania silników FS i ZETEC dwa wisiały na haku i kukałem a po drugie dużo grzebię w literaturze i wychodzi na to że to są bliźniaki no ale moge się mylić?oprogramowanie różni się na bank FORD korzysta ze swojego FORD EEC V,a MAZDA z EGI też własne.

old Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-29 08:27:11 /


Trójkąt też brałem taką opcję pod uwagę ale było mierzone ciśnienie i wsio o rajt było ten który zastosowałem dobrze odprowadza ciepło.

old Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-29 08:30:55 /


OLD ja bym to poprostu pechem nazwał :) (moze jakies mikropekniecia zmeczenie materialu?) u mnie sytuacja wygladala tak ze silnik mial cos kolo 300tys km jezdzil zawsze na dobrych olejach(i nie bral ich) ale ... mial 2 razy zerwany pasek i dwa razy dostal sztosa po tłokach tak wiec moze to bylo jakas przyczyna ? chociaz w sumie nie wiem jak w zetecach one sa kolizyjne czy nie ?

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-29 09:48:21 /


kolizyjne kolizyjne

old Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-29 12:10:12 /


Old - masz rację z tą Mazdą :)
NOMINALNIE istniały równolegle dwie rodziny silników OHC z gumowym paskiem rozrządu [seria B i seria F], z których B miały obejmować wielkość 1100-1600cc, a F 1900-2200cc. I tak wszystko byłoby jasne. Tymczasem te skretyniałe żółtki ZARÓWNO w rodzince B [silniki BP/B8] jak i w rodzince F [silniki FP/F8] stworzyły zupełnie nowy rozmiar 1839cc, poprzez zastosowanie nowego bloku o długości większej o 20mm od typowego B [B1, B3, B5, B6], a o 15mm mniejszej od typowego F [FE, F2]. I ten sam blok co w F8/FP istotnie stosowany był w dwulitrowym FS. A "duży" motor z wielkimi panewkami [Probe], o którym wspominałem to F2. Cóż - człek uczy się całe życie...
Jako że B8/BP nagminnie stosowane były przez jankeskiego Forda w Escortach z lat 90-tych to istnieje pewna obawa, że rozwiązania konstrukcyjne obu bloków są zbliżone, aczkolwiek nie dokonywałem pomiarów odlewów i nie mam pojęcia, czy blok FS istotnie tożsamy jest z blokiem Zeteca. Wymiary cylindrów i tłoków na pewno się różnią, bowiem Zetec 1.6/1.8/2.0 ma wał o skoku 88mm i trzy rożne średnice tłoka [76.0, 80.6 i 84.8mm] a Mazda z kolei ma te same tłoki 83mm i dwa różne wały [85.0 i 92.0mm]. Gdyby odlew istotnie był ten sam, to grubsze ścianki skośnookiego FS rzeczywiście mogłyby zapewniać mu większą wytrzymałość.
BTW podobno oznaczenia typoszeregów F i B w Mazdach wiążą się z układem otworów do łączenia motoru ze skrzynią biegów [Miaty z silnikami B i z silnikami F mają rózne skrzynie i swap motoru wymaga swapu skrzyni :) ]. Jesli istotnie tak jest, to ciekaw jestem który z układów Mazdy zgodny jest z Fordem. Bo któryś pewnie jest, jako że nowe motory Duratec w Mondeo i Focusach są w 100% zgodne z nową Mazdą typoszeregu L. Chyba, że żółtki wprowadziły nową rodzinę skrzyń do przedniego napędu :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-29 12:54:21 /


ja proponuję uważać na słowa..... bo o ile niektóre kolory przechodzą same to z wyrazem skretyniałe już mogą boleć.

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-29 17:08:12 /


krk4m istotnie ścianki w zetec-u są mocno odchudzone wydaje mi się że Ford walczył ze zbędnymi kilogrami i tu troszkę spaprał robotę bo ogólnie rzecz biorąc rodzina zetec-ów jest w miarę ekonomiczna i niezawodna ale bardziej agresywny typ jazdy im nie służy.No nie dziwię się bo w końcu przeznaczenie tych silników to nie wyczyn a codzienna eksploatacja.

old Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-08-29 22:36:30 /


www.zetecinside.com

temu jakoś nie pada a męczy silnik nieźle ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-30 09:57:46 /


http://www.metacafe.com/watch/303802/ford_engine_assembly/

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-10 23:27:46 /


a tak się teraz robi silniki :)
http://www.youtube.com/watch?v=mJkdk50zjuE

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-11 00:12:40 /


Filmik dydaktyczny Forda świetny.
Tyle że Zetec Rocam to silnik w Europie rzadko spotykany - mały żeliwny łańcuchowy SOHC z Brazylii, napędzający tamtejszą Fiestę, a w Europie tylko Ka od rocznika 2004 (w miejsce poczciwej Valencii/Endura, wywodzącej się w prostej linii z silnika Forda Anglia "pre-crossflow Kent").
Występuje w wersjach 1.0, 1.3 oraz 1.6, a z Zetekiem E (dawniej Zeta) z Escorta i Mondeo nie ma ani jednej wspólnej części.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-11 01:08:39 /


Krk4M- tego Pana można czytać i czytać :)

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-11 01:44:10 /


Krk4m czy mógłbyś mi udzielić informacji na temat różnic w wymiarach tłoków od 2.3 LIMA a 2.0 PINTO?
Czy są duże różnice w nich?
Z góry dziękuję za odpowiedz:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-11 23:41:14 /


2,3 lima ma średnice tłoków 96 mm ..... 2.0 pinto 90 ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-11 23:51:38 /


To Mike to ja wiem tylko chodzi mi o wysokość tłoka i średnicę sworznia.Czy oprócz różnicy w średnicy tłoka jest jeszcze jakaś inna różnica.Pozdro

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-12 01:00:11 /


Maroo - nie mam pojęcia.
Tłoków z Pinto mamy w piwnicy cały worek, ale Limy - nawet na lekarstwo.
Na pewno Mahle na Krakusa będzie miał w katalogu.
Ja mam tylko geometrię cylindra: skok zawsze 79.4mm, a średnica 96.0 dla Limy 2300 i 80.0 dla Limy 1600 [musiała mieć potwornie grube ścianki].
Mike - Pinto 2.0 ma 90.8mm, ale do 93.0 się mieści w bloku 205 i do 92.0 w 200 [słabszy odlew, wymaga grubszych ścianek].
Pozdreaux.


KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-12 01:27:40 /


Czyli blok 205 nie przyjął by już tłoka 96mm?

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-13 16:44:50 /


W Pinto rozstaw cylindrów jest coś koło 102mm, a w Limie - prawie 108mm. Teoretycznie da się pinciaka przeborować pod tłoki 96mm, ale podobno wytrzyma dwa odpalenia - pierwsze i ostatnie :)
Praktyka tuningowa w GB przewiduje dla bloku 205 maksymalny wymiar 93mm dla turbo i 94mm dla wolnosących, a dla bloku 200 - o 1mm mniej.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-13 18:48:15 /


Ok dzięki za wyczerpującą informację.Zostanę przy 2.1:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-13 22:59:00 /