logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » elektryczne lusterka - wkłady/silniczki - od czego?

elektryczne lusterka - wkłady/silniczki - od czego?

Wiec sprawa wyglada tak, mam kilka ładnych lusterek, niestety, zadne nie pasuje mi do caprika bez przeróbek. plan mam taki, wyjac szybke i zamontowac w obudowie, elektryczny mechanizm. Dostepnosc sprawnego do capri/granady mkIIa graniczy z cudem, a i koszty porażajace, dlatego plan jest taki zeby w obudowe wsadzic mechnizam z czegos nowszego, próbował ktoś? ponoc granada mkIIb ma taki sam mechanizm jak scierka, moze ma to ktos i moze pomierzyc, albo moze juz ktos zamontował?

dokłądnie chodzi mi o takie lusterka

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-08 16:25:29 /


Burżuj.. ;P Potem będzie podgrzewana kierownica :)) A te silniczki nie są aby przypadkiem uniwersalne? Bo jak kiedyś widziałem w jakimś tuningowym sklepie taki zestaw - kit do samodzielnego montażu..

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-08 17:01:44 /


Były po ok. 20 zł kiedyś na Allegro. Porównywałem zdjęcie z oryginałem i wyglądało identyczne. Sądzę, że od Sierry lub Scorpio będą pasować - rzeczy niewidoczne dla oka konsumenta-nabywcy potrafią przetrwać kilka pokoleń samochodów.

mtango / 2006-09-08 21:31:05 /


Coke, niedługo Hervol przygotuje mi lusterko prawe do chromowania i będę się do ciebie odzywał w sprawie chromowania znalu. Moje jest fabrycznie elektryczne, możesz podpatrzeć mocowania, a jak chcesz, to daj znać (np. tu.) to porobię fotki oryginalnego mechanizmu, żeby było do czego porównywać.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-08 21:32:18 /


mechanizm z scierki ponoc jest taki sam jak w granadzie poliftowej ( IIb ),
ten z scierrki jest inny niz ten fabryczny z capri/granady IIa

nie chromowałem znalu, mam oryginalny mechnizm elektryczny z takiego lusterka, ale nie dział regulacja góra/dół, wiec plan jest taki co by zelektryfikowac oba, na nowszych mechanizmach

nikt nie ma el.lusterka z scierrki rozbebeszonego co by pomierzyć mechanizm? ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-08 21:38:34 /


To może chcesz się pozbyć tego nie działającego parcha?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-08 21:54:51 /


jak juz dostosuje cos działajacego to dam znać :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-08 22:08:46 /


no to powiem, że elektryka z scoprio (mk1b) (2 silniczki w obudowie) wchodzą bez problemów, chyba to takie same jak w granadzie IIb i sierce, jak poskładam wszystko wrzucę kilka fotek

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-12 20:03:34 /


A czy może ktoś orientuje w czym jeszcze oprócz Capri, amerykańscy imperialisci montowali te lusterka co na dołączonej fotce? Bo mi się znowu spodobały i chciałbym je założyc, ale u mnie trybiki w lewym są już trochę wyrobione i po każdym trzaśnięciu drzwiami trzeba je ustawiać. Moze się by sam napęd na ebayu znalazł.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-17 15:46:58 /


Chociażby w monte carlo jak dobrze kojarzę.

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-17 18:25:51 /


Mustang II , ale stopka inna

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-17 20:14:10 /


o to jak już odgrzewamy kotleta to wygrzebałem zdjęcia z archiwum.

1. z lusterka wygrzebujemy zbędne bebechy, zostaje obudowa i kołki do mocowania mechanizmu i plastikowej osłonki dekoracyjnej.

2. Z tego co pamiętam to lusterka z ręczną regulacją maja to wygodniej i nie trzeba ich przycinać. Natomiast w oryginalnej elektryce jeżeli coś przeszkadza bierzemy dremel i robimy odpowiednią ilość miejsca.

3. Mechanizmy elektrycznej regulacji - sierra/scorpio i chyba granada mk2b

4. Teraz nie będzie za pięknie ...ale składałem to w 2007 i działa do dziś.
- kołki dystansowe mocujące mechanizm miałem stalowe gwint... M4? nie pamiętam już, pasowne z oryginalnymi śrubkami od el. mechanizmów. - do utoczenia lub kupienia, chyba jeszcze mi się tego trochę wala.
- jako, że lusterka są wykonane z znalu jakoś nie bardzo chciałem próbować to spawać, i posłużyłem się zaawansowana wersją "polak potrafi" - Poxilina :D

efekt finalny jak na zdjęciach



5. montujemy plastikowa osłonkę dekoracyjna ( jeżeli lusterko idzie z anglika podetnijcie kołki dystansowe), i przykręcamy mechanizm regulacji uprzednio upychając kable w drzwi.



6. montujemy szybkę lusterka
7. Joystick regulacji sierra/scorpio - pierwotnie ciałem umieścić w lewych drzwiach tam gdzie fabryczny, ale od razu ostrzegam, nie mieści się i trzeba podciąć wzmocnienia drzwi. :(



albo umieścić go w innym miejscu np. pod popielniczką w miejscu fabrycznego mocowania regulacji prawego lusterka.

8. Po odrobinie pracy cieszymy się dwoma identycznymi elektrycznymi lusterkami regulowanymi od środka, na klamotach forda.



ps.
wujek dobra rada radzi: dorób nową asferyczną szybkę lusterka by coś w nim widzieć.
Nie zapomnij dać podkładki od środka drzwi pod lusterko celem minimalizacji drgań.

Darz bór!

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-17 21:05:51 /


podpinam.
co to za lusterko?
jak to podlaczyc?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-08 21:53:56 /


Wygląda mi na BMW E12. Bo w moim E28 jest identyczna wtyczka :)

Konar / 2010-08-08 21:56:50 /