logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » tematy prawne » Sprowadzenie kita z Anglii, problemy ?

Sprowadzenie kita z Anglii, problemy ?

Witam, kupiłem wczoraj na Ebayu dość spory przedmiot, a mianowicie dziwaczny klon sevena.
Czy ktoś może wie jakie niespodziewane formalności i przeszkody czekają mnie w drodze do polski. Zamierzam przyprowadzić go na kołach. Będę wdzięczny za rade , bo zamierzam niedługo po Niego polecieć.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 08:01:56 /


Yyyy, STICH... Jest na tym świecie coś, czego nie możesz mieć? Nie znam się na formalnościach, ale zazdroszczę Ci kobiety, co to nie marudzi, jak widzi kolejny taki zamysł ;)

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 08:04:09 /


Skorumpowałem Ją wycieczką po auto :)

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 08:41:45 /


Aaa, rozumiem ;)
Czy ten klon jest oparty o 2 CV? Przód taki podobny.

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 08:43:25 /


Albo może prędzej Renault 4?

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 08:43:52 /


silnik jest Forda, dokladnie to zmotyfikowany kent, rama jak w Lotusie 7, oś tylna od vauxhalla/opla, a dyskusyjna uroda przodu, to już inna sprawa.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 08:57:16 /


Congratulations!
Kencik z zewnętrznego oblooku winien mieć na ca.120PS [tak to właśnie zwykle wygląda], co powinno dać czas 0-100 rzędu 6.5s i v max.~180 km/h [zawala Cx porównywalny z komodą prababci]. Czy z Forda jest tylko motor, czy skrzynka też? Bo most to już raczej wygląda na Chevette [Kadett C] albo Cavaliera [Manta/Ascona B].
Tak 3 inaczej problemów po drodze nie widzę. Jesli ma aktualny MoT i Road Tax, to spisujesz umowę, robisz na siebie eksportowy Insurance i gnasz do PL, gdzie natrafisz na schody dzięki prawicowej fajerce. Jeśli znajdziesz eksperta, który wystawi na toto glejt, że ma ponad 25 lat i zgodność z oryginałem to dostajesz żółte blachy. Jeśli da Ci papierek, że ma to 25 lat i nie występowało z kierą po lewej, to wpuszczą go nawet na białe blachy.
A jesli nie dostaniesz żadnego papierka, to pozostanie Ci wożenie stworka po kraju na lawecie i gonitwa po Miedzianej w ramach Pucharu kabrioletów i kitcarów. Przekładkę sterowania na lewy fotel kiepsko widzę ze względu na wydech Kenta - trzebaby zastąpić go Pinciakiem, bo pod gaźnikami kolumna kiery się miesci.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 09:00:52 /


skrzynia jest forda, tylko rozrusznik ma po lewej stronie i pedały się nie mieszczą, zamierzam przesunąć rozrusznik na prawo, jak to jeszcze nie wiem, i zmodyfikować kolektor wydechowy, kierownica musi być po lewej stronie, bo zamierzam tym normalnie jeżdzić do pracy / a może nienormalnie /

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 09:22:03 /


co do umowy to tam czegos takiego BRAK !!!
to latwy kraj wypelnia sie formulke i wklada do skrzynki pocztowej i po ok 2 tyg masz papier na siebie

nie daje rady jeszcze uzyc poczty wiec pisze Ci tu o to co prosiles

DVLA
mail:
www.direct.gov.uk/motoring

tel:
0044 870 240 0010

ubezpieczenie:
www.dayinsurance.co.uk/motoring

no i nie zapomnij o zarezerwowaniu promu , nie pamietam ktorym ja plynalem tak na szybko nie moge zlokalizowac ale to to nie prblem wybor jest

www.ferrysmart.co.uk

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 09:47:46 /


NAPISZ COŚ WIĘCEJ OK keńciku jaka dokładnie specyfikacja??

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-02 10:23:08 /


Wojdat - ale Stich nie zamierza siedzieć w GB dwóch tygodni ani rejestrować tego wynalazku na siebie w UK. Dlatego mówię o umowie, bo inaczej nie zarejestruje auta w PL, a zgłoszenie esportowe do DVLA musi zrobić dotychczasowy właściciel.
Stich - z promami zawsze było tak, że najkrótsze [czasowo i dystansowo] połączenia były najdroższe - time is money :) Taniej jest płynąć z Sheerness do Vlissingen [jeśli autko stoi na południe lub zachód od Londynu], z Harwich do Hoek v.Holland [jesli jest w Londynie, Birmingham czy Walii] albo z Great Yarmouth do Scheveningen [jesli jest na północ od Nottingham], aniżeli ryć się na kołach w rejon Dover czy Folkestone. Stamtąd wprawdzie promy idą co 10-15 minut i przeprawa trwa max. 2 godziny [do Calais, Dunkierki czy Boulogne], ale do granicy niemieckiej jest o 250km dalej, a prom bywa o 20-30% droższy, niż 6-godzinny rejsik do Holandii.
Dodatkową zmienną w taryfach jest też sektor doby, w którym odbywa się rejs. Najtańsze są dzienne [okołopołudniowe] rejsy do Holandii, nocne zaś są droższe [bo sobie za darmo pokimasz te 5-6 godzin na łajbie]. Z kolei te do Francji są tańsze w nocy [bo kimnąć nie zdążysz, no i komu się chce o 2 w nocy jechać do żabojadów?]
Wprawdzie nie wiem jak to wygląda dziś, ale w latach 1967-1998 gdy jeździłem do Londynu kilka razy w roku ten system taryf utrzymał się bez zmian przez całe 30 lat.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 10:30:19 /


Stich
Poszedles na latwizne! Miales budowac Lotusa, a nie uderzac w gotowca;).
O rozrusznik sie nie martw. "Niewyspiarskie" Fordy maja go po prawej stronie silnika wiec wystarczy, ze poszukasz sobie u nas skrzyni do Essiego lub np. Taunusa.
Gorzej z rama. W tego typu autach czesto przestrzen na nogi pasazera bywa wezsza niz po stronie kierowcy, wiec podmianka miejsc (a jest tam w nogach ekstremalnie ciasno) moze niesc ze soba pewne trudnosci. Mozliwe, ze konieczna bedzie mala przerobka ramy. Ale dla chcacego nic trudnego:).

Pozdr

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-02 12:33:13 /


na ebay.de często są aluminiowe obudowy sprzęgła (dzwon) do rs2000 które mają miejsce na rozrusznik z lewej jak i prawej strony, może to rozwiąże problem

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 12:45:26 /


te aluminiowe są cholerycznie drogie, ale do lekkiego auta ,może warto ?

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 15:42:47 /


Specyfikacja auta :

Overview:

Vauxhall HC Viva running gear

1600E xflow motor

5 Speed Type 9 gearbox

Twin Webber 40DCOE carburettors

Full weather gear and tonneau cover

Plenty of history – loads of receipts - read the escapades of a previous owner here: http://www.11tinkers.com/Leader.html



Details:

1600 xflow from a Cortina - 711M engine with 30thou overbore, fitted with 1300 pistons and Kent BCF3 cam

5 Speed Type 9 gearbox

Custom 4-2-1 exhaust

Full rewire last winter – starts on the button

Ballasted ignition

Converted to use blade type fuses

Battery cut-off switch

Facet Silver-Top fuel pump

Glass bowl fuel pressure regulator and filter

Late-type electronic distributor -

Vacuum scavenged PCV system

3 point harnesses

Fire extinguisher

Roll bar

Roh style wheels

Reinforced bonnet and bonnet stay – no more bonnet damage for this little car!!

Pin-sharp handling

Awesome performance

Sets off other car’s alarms

Unbelievably cheap to insure

GREAT FUN TO DRIVE!



The doors for the weather gear are not pictured but are included in the sale.

There is a bag of spares and stuff that also goes with the car too

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 15:45:34 /


Czyli powinna podejsc zwykla stara skrzynia pieciobiegowa od scierki. Kupiona po tej stronie kanalu bedzie miala rozrusznik i lape sprzegla po "ludzkich" stronach.

Pozdr

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-02 17:23:24 /


I jeszcze jedno pytanie. Czy to jest Dutton? Bo jesli tak to, z tego co pamietam, nie bedziesz jedynym na capri.pl uzytkownikiem takiego wynalazku.

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-02 17:25:25 /


to jest Sylva Leader, Duttony ,mi się nie podobają.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 17:40:20 /


Wlasnie kliknalem linka, ktorego wczesniej zapodales. Przyznam, ze nigdy wczesniej nie spotkalem takiego modelu Sylvy. Chyba zdecydowanie popularniejsze sa jej bardziej sevenopodobne odmiany. Bardzo fajne autko. Tak jak wspomnial Krk4m w obecnej formie bedzie nieco problemow z pogodzeniem wydechu i kolumny kierowniczej, ale w koncu "kontynentalne" wersje replik Lotusa Seven rowniez wychdzily z Kentami.

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-02 17:55:01 /


czytając tą specyfikacje silnika to bostawiam więcej niż 120 konia fiesta i prawie identycznej specyfikacji miała nieco ponad 140KM więc myśle ze tu może być podobnie:)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-03 00:48:41 /


się zmierzy.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-03 08:41:48 /


jeszcze coś znalazłem :
Sylva's first car, the Star, was developed to produce the Leader in 1983 and this quickly became a force to be reckoned with in club racing. It used Vauxhall uprights and solid rear-axle resulting in phenomenal acceleration (but the expense of higher cruising revs) due to the lower than normal back axle ratio. The Ford Escort axle can be fitted as a replacement without too much modification.

czyli most od Capri też w razie czego podejdzie :)

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-03 09:07:34 /


zapowiada sie 1000 mil w czymś dość ciasnym, ale chyba jest troszeczke miejsca na bagaż :)

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-03 11:01:19 /


Parafrazując słowa Sticha - czeka go Mille Miglia :)
Most Capri do 1976 r. jest identyczny z mostem Escorta za wyjątkiem rozstawu kół, który w Capri jest o 38mm szerszy [dłuższe pochwy półosi]. Późne Capri II mają kolejne poszerzenie o 51mm - to razem daje 89mm w stosunku do Escorta.
Viva HC ma rozstaw "po drodze" między Escortem a Capri MkI [ciut bliżej Capri].
Ergo - zapewne podejdzie...Tyle że szybkie mosty z jedynki cholernie już trudno spotkać.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-03 11:19:04 /


mam się łasić do klubu Opla ? trochę mi się nie chce. zresztą zobaczymy jak posuwa na tym co jest, 500 kg mniej masy powinno dobrze wpływać na trwałość mostu. Anglik, który był dotychczasowym posiadaczem tak się przejął moją wycieczką, że posłał auto do mechanika na wymianę oleju w silniku, skrzyni i moście oraz inspokcję ogólną, także może dojadę, tymnemniej kciuki możecie trzymać.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-03 11:52:02 /


Ja trzymam. I zazdroszczę takiej wycieczki :)

Śmietan / 2006-10-03 12:55:11 /


jak go ściągniesz to dawaj znaka, może zrobie wycieczke w Twoją strone aby załapać się na przejażdżke :)

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-03 13:28:58 /


a co ma byc z mostem? jezeli faktycznie jest z kadzia, to masz temat mostu z głowy, kadeciarze nie słyszeli o czyms takim jak zmielony most, nawet od 1.2 spiety z silnikami po 150 i lepiej koni daja rade (pod warunkiem ze na sucho nie robia).
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-03 16:42:44 /


Pająk, jesteś oficjalnie zaproszony na testy.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-03 18:13:03 /


W zasadzie wszyscy są zaproszeni, wyznaczę jakiś dzionek.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-03 18:13:53 /


C0ke - most jest z Vivy HC, czyli PRAWIE z KadettaC, ale PRAWIE robi różnicę. Kolo narzeka, że ma strasznie krótkie przełożenia i w trasie męczą go obroty - więc pewnie pochodzi z modelu 1256cc.
Zestawienie różnic jest pokrótce takie:
Escort - rozstaw kół 128cm, pióra
Capri1 - rozstaw kół 132cm, pióra
Capri2 - rozstaw kół 137cm, pióra
KadettC/Viva HC - rozstaw kół 131cm, wahacze ze spiralami
Ascona/MantaA - rozstaw kół 133cm, wahacze ze spiralami
Ascona/MantaB - rozstaw kół 138cm, wahacze ze spiralami
Dodatkowy dowcip leży w rozstawie szpilek - Ford ma 4x108, a GM - 4x100. Więc zmiana mostu ciągnęłaby za sobą wożenie dwóch rezerw, zmianę całego przodu albo przynajmniej jakieś dystanse na tył.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-03 18:26:22 /


podobno po wymianie skrzyni na 5 jest lepiej, może da się jakoś tym jeżdzić, akceleracja mi bardzo leży, w końcu to auto do szybkiego zasuwania pod górkę.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-03 18:33:25 /


Biegow nie nadazysz przerzucac;). Ja do swojego Lotusa wrzucam most 3,76 i zastanawiam sie, czy nie bedzie za krotki.

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-03 18:58:39 /


zobaczymy, na razie się nie martwię.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-03 19:56:57 /


No ta ja lecę, relacja w niedzielę.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-05 11:31:39 /


załatwione.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-08 05:20:54 /


jak to załatwione?? opisuj, jak wrażenia, jak osiągi, czy mocno wieje :)

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-08 11:12:28 /


Nadal jest w szoku , i odmraza konczyny :D

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-08 12:27:48 /


raczej wysycham, miałem serię efektownych oberwań chmury.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-08 19:38:35 /


bardzo fajne auto, na zrobienie silnika poprzedni właściciele wydali konkretne kwoty, przyspieszenie i hałas iście diabelskie, dzięki bardzo bezpośredniej przekładni kierowniczej zabawa jest niezła, nie sądzę żeby 4.0 Trójkąta dało temu potworkowi radę, jestem bardzo zadowolony.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-09 18:45:12 /