logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Wskaznik cisnienia oleju...

Wskaznik cisnienia oleju...

Kupilem wkoncu zegary z obrotomierzem, a tu niespodzinanka. Pod co podlaczyc ten wskaznik i czym. Wydaje mi sie ze bezposrednio jakims przewodem cisnieniowym pod silnik ale nie jestem pewien. Jakbyscie wiedzieli (w co nie watpie) to napiszcie.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-04-16 20:28:29 /


Jest specjalny elastyczny przewód ciśnieniowy, ale gdzie go w silniku podpiąć to nie mam pojęcia ;-)

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-04-16 20:46:17 /


Musisz mieć przewód z końcówkami, gwintowanymi. Jedna przykręcasz do zegara, a drugą wkręcasz zamiast czujnika oleju, który w Twoim silniku jest elektryczny. Nie wiem jaki masz silnik, ale w V6 czujnik znajduje sie pod pompą paliwa w bloku silnika, natomiast w R4 znajduje się za filtrem oleju w stronę skrzyni biegów, mniej więcej na tej wysokości.

kavaler / 2002-04-16 21:06:23 /


No to wyglada na to ze jest tak jak myslalem. Silnik mam R4 i wiem gdzie jest ten czujnik... a moze ma ktos z was ten przewod na zbyciu?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-04-17 22:43:33 /


Wie ktoś jaki gwint podchodzi pod oryginalny przewód ciśnienia oleju?
W moim hamerykańskim bloku jest otwór z gwintem 1/4''-18 NPT i ciekawi mnie czy znajdę odpowiedni redukcyjny króciec wkręcany.

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-05 23:34:11 /


W bloku, który sprzedałeś Śmietanowi jest taki króciec - pasujący :)
Ostatnio przymierzałem coś do króćca w swoim V6 i calowe gwinty mi coś nie pasowały, ale głowy nie dam, czy sprawdziłem wszystkie.
Jak znajdę czas, to wezmę grzebienie i sprawdzę jaki to gwint.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-06 09:59:21 /


Poproszę przy okazji podpowiedź gdzie szukać przyczyny.
Na zimno olej pokazuje OK, w połowie skali, po nagrzaniu wskazówka spada na poziom ok.20% skali na jałowym, w trakcie jazdy oczywiście dobre ciśnienie, połowa skali.
Czy wpływ może mieć zły olej (za rzadki np.), pojawiło się jakiś czas temu w sumie bez przyczyny, czy coś mechanicznie wyrobione i nie trzyma szczelności ?
Silnik 2.3v6

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-06 11:54:27 /


Na goroncym silniku wskaznik pokazuje w zaleznoci od oleju (10W40, 15W40...) w okolicach jednej krski do 1/4 skali powyzej czerwonego pola.

Dokladniej nie ma co tego opisywac, bo dokladnosc tego manometruj jest dyskusyjna. Ponadto +/- 50 obr w zakresie obrotow biegu jalowego ma znaczny wplyw na cisnienie oleju.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-06 12:11:45 /


Mati
Zimny olej = Gęsty olej = mniejsze ubytki oleju pomiędzy współpracującymi płaszczyznami pompy oleju = wieksze cisnienie
Ciepły olej = Rzadki olej = większe ubytki = mniejsze cisnienie
To proste i oczywiste jak konstrukcja drewnianego cepa ręcznego, obuchowego z zawiasem rzemieniowym pentlicowym w imakach rzemiennych. :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-06 20:09:05 /


Ale jeszcze: bardzo zimny olej, slaby olej + geste sitko pompy w v6 = niskie ciśnienie przez pierwsze kilometry po odpaleniu.

Mysza liil (EM) / 2011-04-06 20:18:01 /


Bradzo gęsty olej = bardzo zimno na polu = jest pier... zima = sypia sola = nie dręczymy fordzika jeżdżeniem :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-06 20:21:42 /


Aldaron bredzisz:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-07 01:04:01 /


ja sie podepne z podobnym problemem w sumie z dnia na dzien sie spsuło, na zimnym silniku cisnienie pokazuje OK po nagrzaniu lub przepalowaniu wskazówka spada do zera na wolnych obrotach, silnik ma moc nie kopci nie żre oleju nie grzechocza panewki nie klekocza hydrauliki ;) na innych forach sugerowali stary olej i filtr ale mnie bardziej zastanawia czy jest jakis mechaniczny rodzaj uszkodzenia ktory moze powodowac taki objaw :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-07 01:17:47 /


Zuzyte panewki nie musza od razu grzechotac, cisnienie moze uciekac w wielu miejscach.

Moze byc tez luz w pompie.

pmx Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-07 17:08:17 /


ale ze co panewki sie zuzyly z dnia na dzien? :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-07 18:09:07 /


pieron jeden wie.
a moze jakis paproch przytkal krociec do wskaznika ;)

pmx Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-08 00:25:35 /


Panewka się potrafi zużyć w ciągu kilku sekund, np na zakręcie drogi przy niskim stanie oleju z prawa nogą wyprostowaną w kostce.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-08 00:35:07 /


bez przesady masochista nie jestem i kredensem po zakretach nie bardzo da sie szybko jezdzic :D zauwazylem jeszcze jedna opcje spadaja mi wskazania przy nacisnieci hamulca, jutro pewnie wymienie olej i sie zobaczy.

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-08 14:37:26 /