logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Naprawa bloku aluminiowego ...... ktos zna ??

Naprawa bloku aluminiowego ...... ktos zna ??

Potrzebuje zmienic gwinty w bloku aluminiowym i chcialbym to zrobic solidnie ale i przystepnie cenowo wiec szukam sprawdzonego warsztatu ktory rozwierci, nagwintuje i nafrezuje otwory pod gwinty. Wiem ze mozna samemu wiertarka ale wolalbym to miec zrobione na maszynie wiec narazie pytam czy moze ktos zna taki sprawdzony warsztat ??.... najlepiej z poludnia kraju ale nie jest to warunek . Otworow jest 14 dlatego ze wzgledu na ilosc cena ma znaczenie :)

Damian74 / 2020-11-08 20:40:32 /


Helicoile czy Timesert’y? Bo cena pewnie będzie zależna od tego też ;-)
A gwint jaki?
Jakbyś był bliżej, to bym Ci to zrobił.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-08 22:59:20 /


Tanio to tylko helicoil samemu.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-11-09 06:29:25 /


Gwint 10x1.5 i musi wytrzymac 120Nm . Nie spotkalem sie wczesniej z tym systemem " Time-sert" ale faktycznie robi wrazenie profesjonalizmem i ....... kosztami :) choc to i tak jest nic do ceny jaka mi powiedzieli w "zaprzyjaznionym" warsztacie. Z tego co patrzylem heliciol mozna dostac nawet 30mm dlugie do m10 ( time-sert chyba 24mm ) ale czy wytrzymaja taki moment i czy jest sens o tym myslec w przypadku srub glowicy ?

Damian74 / 2020-11-09 07:01:01 /


Time-sert używamy w firmie do naprawy gwintów w maszynach. Sprawdza się ale faktycznie wkładki są krótkie. Gdzie trzeba dłuższy gwint naprawić albo taki mocno obciążony to tylko tokarka i struganie samemu wkładki odpowiedniej długości z jakiejś lepszej stali.
Natomiast helicoil kumpel mechanik używa w swoim warsztacie i chwali. Z tego co zauważyłem to spiralki są twardsze od wkładek time-sert. Przy głowicy powinny się lepiej sprawdzić

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-09 07:26:13 /


Robiłem niedawno helicoile do stóp wału - 105Nm spokojnie zniosły, zniosły by więcej. Są w różnych długościach, można dać dwa, jeden za drugim... Rób helicoile. Tylko markowe.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-09 08:21:59 /


Dobrze zrobione helicoil będzie mocniejsze od oryginalnego gwintu w amelinium.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-09 08:46:39 /


Jakiego producenta zatem polecacie ? Wnioskuje ze zakup calego zestawu od jednego dobrego producenta bedzie najlepszym rozwiazaniem ?

Damian74 / 2020-11-09 08:51:46 /


Ja robie na V-Coil. Kup sobie zestaw, wszystko ładnie wychodzi. Na sprężynkach wiem, że Toyoty fabrycznie miały akcję serwisową w blokach alu do głowic właśnie, chyba Merc już w fabryce helicoile wstawia. Ja nawet helicoile w drewno wstawiałem i dają radę :D tylko M10x1.5 pod głowicę? Jesteś pewien czy nie M11?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-09 09:56:01 /


Na 100% m10 :)...... skoro macie pozytywne doswiadczenia z tym systemem to pojde ta droga

Damian74 / 2020-11-09 10:20:04 /


To może przerób na M11 - będzie mocniej ;-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-09 16:01:14 /


Myslalem o tym ale w aluminiowy gwint nie wierze zbytnio w starym silniku wiec trzebaby przerobke rowniez oprzec na helicoil a do tego problem z otworami w glowicy ktore moga byc za male, otwory w uszczelce glowicy i w koncu same sruby glowicy a korzysc ze zmiany m10 na m11 bylaby trudna do oceny........ . Znalazlem w sieci oferte firmy BÖLLHOFF na ten system naprawy gwintow , ktos spotkal sie z ich produktami ??

Damian74 / 2020-11-09 16:18:33 /


Ja bym zrobił M11

Mysza liil (EM) / 2020-11-09 17:49:15 /


Gwoli jasności M11 z Helicoil, czyli gwintujesz jakby M12.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-09 18:38:03 /


dokładnie to samo chciałem napisać co Konrad. Jak nie ma miejsca, to na helicol tez nie ma szans.

magicc Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-11-10 23:43:55 /


M116/117 ma seryjnie helicoil w otworach mocujących głowice. Widać inżynierowie ze Stutgartu uznali, że M10 w amelinium nie wytrzyma.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-11-15 20:35:24 /


..... a w Monachium dlugo szli w zaparte ze da rade ;))))))

Damian74 / 2020-11-15 20:40:14 /


W Sztuttgarcie dlugo mysleli ze k-jet jest rozwojowy.

A Ford zawsze na topie :)

Mysza liil (EM) / 2020-11-17 21:28:59 /


Powiem tak, zdziwił się niejeden jak stabilny jest K-Jet (sprawny) w dawkowaniu paliwa. A są firmy (Australia - tam zawsze inni) co robią sterowanie elektroniczne sterowanie do K-Jeta i można nim sterować np. z MegaSquirta niemalże jak elektronicznymi wtryskami ;-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-17 22:58:38 /


no jeszcze w swej sprawnosci zeby byl taki stabilny, do tego nadal pozostaje full grupą.

Mysza liil (EM) / 2020-11-18 15:02:54 /


Pozostaje, ale sekwencja chyba najwiecej wplywu ma na ekologię...

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-18 16:22:33 /