logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » przerobka 1.8 Zetec 112-115KM na 130KM

przerobka 1.8 Zetec 112-115KM na 130KM

Wiem ze niektorzy z klubowiczow bawili/bawia sie takimi silnikami stad moje pytanko
chodzi mi o cos takiego czy samo przełozenie glowicy od silnika 1.8 16v XR3i 130KM do silnika z Mondeo 1.8 16V 112-115KM cos da ?? z tego co wyczytalem wersje 105,112,115KM mialy wałki takie same, 130KM ,mial tez inne roznice w silniku ale w tej chwili interesuje mnie tylko wymiana glowicy czy jest mozliwa i ile moze dac ;) moze ktos to juz z wlasnych praktyk przerabial ;)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-07 08:58:38 /


Najmocniejszy xr3 130km miał również inny komputer, większą przepustnicę i natrysk oleju na denka tłoków. Sam posiadam w dupowozie małżonki 1.8 16v 105KM i kiedyś byłem żywo zainteresowany przeróbką na 130KM. Nie znalazłem wtedy zbyt wielu informacji na temat takiej przeróbki ale niedawno Krk4m (bądź Perana) ogłaszał się , że ma na sprzedaż taki silnik i, że "bardzo łatwo" osiągnąć z niego te 130 i więcej KM. Myślę, że skoro tak mówi, to wie jak to zrobić :)
Warto by poprosić o wskazówki :)

Śmietan / 2006-10-07 10:52:10 /


w 1.8 105 KM i 130 KM wałki były różne ( ich identyczność to mit wytworzony przez interet )
tu masz link do różnic : http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=19362

poza tym tutaj :

http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=19362

i tutaj

http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewforum.php?f=7

poszukaj tematów o różnicach tych silnikó ( było wałkowane wieleeee razy , i co chwila ktośwyskakuje z tym tematem więc jest tego sporo )

CzarnyMatowy / 2006-10-08 09:16:23 /


Tak jest - Perana ma taki motor wyjęty z Fiesty XR2i. Miał iść do jego Escorta Mk1, ale zdecydował się w końcu na replikę RS2000 z pinciakiem, więc Zetec jest do wzięcia. Main z Peraną już gadał na temat różnic i chciał teraz zaczerpnąć wiedzy od innych :)
Śmietan i Czarny Matowy mają rację - 130PS ma natrysk na denka, dużą przepustnicę, inny komp i inne wałki. Jedynie "zorganizowanie" owego natrysku wymaga rozbiórki silnika. Resztę robisz nie wyjmując motoru z auta - zaleznie od sposobu nabycia wałków kosztuje taki zabieg od 300 do 500zł [jeżeli sprzedasz swoją dotychczasową przepustnicę, wałki i sterownik :)]. Możesz zresztą wałki z motoru 105/115PS dać do napawania na wariant 130PS - ale fachowcy zwykle biorą po 400zł od wałka. I jeszcze jedno - nie jestem pewien czy wtryskiwacze są te same? Wariant 130PS może mieć większe.
A przy zakupie silników różnica w cenie rynkowej między 105/115PS a 130PS nie przekracza 400-500zł. Warto?
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-08 12:16:37 /


hehe dzieki chłopaki ;) ale dalej nie ma odpowiedzi na moje pytanie :P czy sama podmiana glowicy z wałkami od 130KM cos da :) roznice to ja znam :] bo sie naczytalem o tym :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-08 16:02:54 /


Z tego co ja się znam ne medycynie... to optymalną współpracę nawiązują dłuższe wałki [mówię o czasie otwarcia] z większym otworem [mówię o fi przepustnicy] albo krótsze wałki z mniejszym otworem. Zmiana jednego z tych parametrów daje zonka. Jak zmienisz wałki nie powiększając przepustnicy [i pewnie wtryskiwaczy] to wzrosną opory ssania i zużycie paliwa - być może wzrośnie moment na dole, ale góra wręcz może się stłamsić. Z dwojga złego już lepiej dać dużą przepustnicę przy słabych wałkach [nie tak ma przypadkiem 115PS ?].
No i za każdym razem kłania się inny sterownik.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-08 18:43:55 /


Main przykro że olałeś linki które ci dałem - tam jest opisane co daje wymiana samej głowicy ( oraz elementów w niej zawartych ) poza tym jest tam opisane co jest warta głowica ( i wałki ) po 150 tys km :)

No ale jak nie chce ci się czytać to trudno

CzarnyMatowy / 2006-10-08 21:33:30 /


CzarnyMatowy sorki przedtem mi nie wyswietlilo linkow :)
ale w 1 linku co dales sa podane tylko roznice a w drugim odnosnik do calego forum :) ale dzieki za wyjasnienie krk4m teraz juz wiem co i jak :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-08 23:37:56 /


Taki zabieg modyfikacii Zetecu jest dosyc ladnie opisany w katalogu Burton'a (tam gdzie sa opisy silnikow).
Albo: https://www.burtonpower.com/Default.aspx
Tech Support > Engine Tuning Guides > Zetec 16V

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-09 12:14:12 /


Main spoko :) - dałem Ci linka do całego forum bo jest to najpopularniejszy sposób podnoszenia mocy w zetecach 1.8 105 KM ( czyli 80 % motorów 1.8 ) a każdy kto posiada fieste 1.8 przychodząc na forum najpierw twierdzi że ma 130 KM , później zostaje uświadomoiny , później zabiera sie za upgrade ( ale kończągo naprawde nieliczni )
W linku do archiwum masz nazwy topików odpowiadające treści ( słowa klucze ) więc o silniku 1.8 znajdziesz bez problemu .

CzarnyMatowy / 2006-10-10 10:11:24 /