logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Elektryczna pompa paliwa w komorze silnika ?

Elektryczna pompa paliwa w komorze silnika ?

Robię przekładkę z gaźnika(DGAV) na wtrysk(OHC EFI).

Głowica od EFI już siedzi w silniku, kolektor z listwą wtrysków, czujniki, sonda lamda, komputer i wiązka też już są, a do tego dojdzie kolektor baranek, tylko muszę go trochę popsuć i wstawić sonde lambde.

Ale czy:

1. Pompę elektryczną mogę spokojnie zamontować w komorze silnika?
Przewody paliwowe(zasilanie i powrót) z baku są nowe(gumowe zbrojone dałem za nie 10zł za metr).

2. Jakie jest ciśnienie pompy w 2,0 OHC EFI, bo ta oryginalna jest w opłakanym stanie i chciałbym kupić jakis nowy zamiennik.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-21 17:03:43 /


mechaniczna pompa ma 240 do 380hPa natomiast elektryczna 0,4l na 30 sek wydajności ciśnieni powino wynosić (chyba nie jestem pewien 0,25MPa)ale jak jezdzisz na gazie proponuje inna przeróbke

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-21 17:49:49 /


Tylko benzynka, ale mam obawy czy pompa może być w komorze silnika, bo będzie wyżej zbiornika paliwa.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-21 23:55:50 /


powiem tak.. chodzić to jakoś będzie ale niebędziesz zadowolony :)) ja też niebyłem a miałem przez jakiś czas pompe w komorze. było wszystko ok jak zbiornik był pełny ale jak było mniej niż połowe i przez przypadek smok zassał powietrze to zanim pompa się odpowietrzyła to mijało kilka sekund.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-22 00:09:46 /


W moim swietej pamieci co prawda nie Fordzie lecz Subaru elektryczna pompa paliwa umieszczona byla w komorze silnika i to przy samym podszybiu. Problemow z dostarczaniem paliwa nigdy nie bylo, jedynie po przekreceniu kluczyka slychac bylo najpierw 1-2 sekundy tykania, kiedy to zbierala paliwo. Zaznaczam, ze auto mialo gaznik, a nie wtrysk.

Pozdr

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-22 18:35:57 /


U mnie na gaźniku (2.8 Capri MKII'78) też jest elektryczna pompa paliwa w komorze silnika - problemów brak:)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-22 19:46:27 /


do gaznikow sa przewaznie pompy elektryczne membranowe (nie mowieo jakichs tuningowych do wersji z 3 gaznikami lub v8). Maja zblizone wlasciwosci ssace jak i tłoczące. Pompy do Efi sa raczej tego typu, ze paliwo do nich napływa, a one pchają dalej pod cisnieniem.

Mysza liil (EM) / 2006-10-22 20:00:06 /


Pewnie przyjdzie Ci zamontowac wtryskowa pompe mozliwie nisko w komorze silnika i empirycznie sprawdzic jak to wszystko dziala. Taki uklad lepiej sprawdzalby sie w autach, ktore (jak to ktos dzis pieknie ujal) maja zawsze z gorki - czyli wysoko uniesiony tyl;). Tyle, ze najazd chocby na kraweznik powodowac bedzie zapewne zaniki doplywu paliwa i gasniecie silnika, a pamietaj, ze tego typu pompy bardzo nie lubia pracowac "na sucho"

Pozdr

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-22 20:13:51 /


Czyli zamontuję pod autem, nie koniecznie przy zbiorniku, ale na poziomie jego dna, aby paliwko sobie zawsze spływało do pompy.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-22 21:55:57 /


Sprawdzałem kiedyś zewnętrzną ze scorpio - zasysa się bez problemu nawet z 2m powyżej lustra paliwa, ale przy przekroju przewodu zasilającego = 10mm wewnątrz, jej wydajność zdecydowanie się zmniejsza, zarówno ciśnienie max jak i przepływ nawet, bez żadnego dławienia wylotu.
Pomijając problemy o których pisał Trójkąt to generalna zasada jest taka, że przekrój przewodu po stronie ssania powinien być kilkukrotnie większy niż po stronie tłoczenia, a jego długość jak najmniejsza.

BTW.Widziałem kiedyś fabryczny patent z pompą w komorze silnika w golfie z K-Jetem.
Pompa ma swój zbiorniczek, w którym jest cały czas zanurzona, natomiast do zbiorniczka paliwo jest dostarczane przez drugą pompę o mniejszej wydajności, która jest umieszczona w baku. Pompa wstępna jest najprawdopodobniej ta sama co w wersjach gaźnikowych więc ma dość niskie ciśnienie, ale jej zadaniem jest jedynie uzupełniać stan paliwa w zbiorniczku pod maską. Oczywiście z tego zbiorniczka jest powrót do baku, a z regulatora ciśnienia od wtrysku jest powrót do zbiorniczka.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-22 21:57:05 /


Zbiornik pod maska... ciekawie musi byc przy wypadku :)

Mysza liil (EM) / 2006-10-22 22:02:55 /


ja mam elektryczne pompy paliwa w komorach silników i jakoś z tym żyje, radziłbym jednak dobrze przemyślec lokalizację i solidnie podłaczyć zasilanie.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-22 22:17:58 /


zbiornik nie jest duży, tak ok 1 l. Zrobiony z włókna szklanego. Kto powiedział, że maluchy mają być bezpieczne ;)

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-22 22:22:50 /


jak masz miejsce to zamontuj przy zbiorniku. w ostateczności pod maską i też działać bedzie ale ma to pewne wady bo dłuższa droga przy zasysie utrudnia odpowietrzenie pompy. noo chyba ze głównie jeździsz jak rasowy emeryt to efekt ten niebedzie przeszkadzał :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-23 00:16:52 /


elektryczna pompka najlepiej chodzi jeśli jej wlot znajduje się minimalnie pod zbiornikiem paliwa.

Consul2.3V6 / 2006-11-10 18:44:24 /


podepnę się tutaj bo najbliżej do mojego problemu. Mam elektryczną pompę paliwa w komorze silnika, jest ona dość wysoko, na pewno wyżej od zbiornika. Czasami na zakręcie przy dużej prędkości wygląda t tak że silnik gaśnie, gdy tylko zredukuję bieg to po szarpnięciu idzie jak ta lala. Czy jak zamontuję pompę niżej tak powiedzmy przy podwoziu to powinno pomóc? Silnik 2.0 DOHC EFi. jakiej średnicy powinien być przewód od pompy do silnika, a jakiej od baku do silnika. Aha gdy bak jest pełen problem nie następuje.

Skrapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-23 14:26:09 /


To nie jest wina wysokości umieszczenia pompy paliwa. Przy gwałtownym ruszaniu odsłania się smok i pompa zasysa powietrze. Przy gaźniku nie miało to znaczenia.

Rozwiązania tego problemu jest kilka.
- Pierwsze łatwe: utrzymywać poziom paliwa powyżej 3/4 zbiornika, sprawdzone organoleptycznie ze przy tej ilości paliwa układ się nie zapowietrza.
- montaż pompy paliwa w zbiorniku razem z komorą ślimakową np od scirpio. lub montaż takiej komory pod smokiem.
- wspawanie w zbiornik kilku przegród zapobiegających pływaniu "paliwa"
- montaż "zbiornika, buforu" wraz z dodatkową pompą paliwa uzupełniającą bufor...
- wypełnienie zbiornika specjalną pianką ( dość drogie ale sprawdza się sporcie)
-...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-23 17:21:38 /


można jeszcze zamontować zbiornik z 2.8i ....

michalch83 / 2009-04-23 20:03:52 /


może coś takiego :)
http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=410

Opis Produktu

Zbiornik paliwa wykonany przez znaną i cenioną firmę FORGE.
Z boku znajduje plastikowa rurka pozwalająca kontrolować ilość paliwa w zbiorniku.
Wejścia mają średnicę 8 mm.
Zbiornik ma wypełnienie z pianki.

Pojemność ~ 40 litrów
Szerokość 480mm
Wysokość 250mm
Głębokość 300mm

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-23 23:02:49 /


tylko gdzie to zamontować? zamiast normalnego baku? czy w bagażniku?

Skrapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-23 23:27:07 /