logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » V8 Rover

V8 Rover

Czy to jest ten sam silnik który posiada karol Lecz z innym rozwiązaniem gaźnika?? czy tez może jakiś inny model ?? bo zastanawiam się nie tak całkiem przypadkiem nad silnikiem w moim Capri . zerknijcie sami na ten silnik . http://www.youtube.com/watch?v=mFD5XL5lYLU

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-23 22:51:44 /


A i jeszce to http://www.youtube.com/watch?v=M_RLR4LUviE&mode=related&search=

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-23 22:56:16 /


A to Silnik taki sam jak Karola http://www.youtube.com/watch?v=jsenyNshGfY&mode=related&search=

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-23 22:58:47 /


na stronce koleś opisał jakie modyfikacje zastosował, bardzo fajny silnik i za....ście mruczy:D

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-23 23:12:46 /


http://www.youtube.com/watch?v=T2l3FCSx6xY&mode=related&search= V8 -ka rovera na torze z Capri o ile mi sie nie przewidziało....

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-23 23:13:03 /


Angelus - gażnikowe wersje Roverów występują zwykle z dwoma Strombergami CD 175 [albo SU HS6] - po jednym na każdy rządek cylindrów. I taki motor masz w tym Landroverze albo u Karola. Natomiast tamten na wózku ma pojedynczego czterogardzielowego Holleya albo Solexa 4A1 - tak jak oryginalnie miały Buicki z tym motorem 50 lat temu. Oczywiście wymaga to zupełnie innego kolektora, ale nie takie rzeczy my ze szwagrem po drugim litrze robili...
A co dopiero przy niemal czterech litrach :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-24 00:07:48 /


Silnik Rovera V8 występował w licznych odmianach. Jako gaźnikowy miał układ dwóch gaźniorków . Jest dostępny kolektor pod Holleya , czasami nawet na Ebay można trafić.Odpalany solo to być moze nawet coś większego niż 3,5 l. Wygląda na "tuningowany" 3,9.z elektronicznym zapłonem . W Range to typowy układ z reguły jeszcze na prostym zapłonie :platynki, cewka ,rozdzielacz -na fotce taki "zwykły" http://www.landrover.ee/est/varia/downloads/cars.htm

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-24 12:24:35 /


Dziękuje Krk4M za wyjasnienie tego , niestety ja taką wiedza nie dysponuje a czas nie pozwala mi na spędzanie długich godzin przy internecie , a mogę liczyc tylko na was i na siebie bo moi znajomi na to co my lubimy patrzą nieprzychylnie.mam jeszce pare innych pytań ale to w nowych postach .Dzięks ziomale

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-24 15:02:22 /


Nie dysponuje super wiedza na ten temat ale... .Oki a moze ktos mi powie ile by mnie kosztował taki Silnik 3,5 L v8 i czy warto pkac go do Capri MKIII podoba mi się wersja z tym pojedyńczym czterogardzielowym Holleyem albo Solexem 4A1 . Moc ma zblizoną do essexa i jest lzejszy z tego co wyczytałem na forum lecz nadal sie zastanawiam czy essex nie jest jednak mocniejszy aczkolwiek lepszy ,chociaż trudno dostepny . Krk4M - czy jesli bys miał zdecydowac między 3,5V8 a Essexem lub 2,8i v6 oraz 2,8 v6 w gazniku to który byś wybrał mając budrzet 5 tys an ewentualny remont lub poprawe osiagów.i jak bys to zrobił jestes idolem wielu tutaj więc rozjasnij światło w tunelu.

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-24 15:31:44 /


Z tym IDOLEM to zdecydowanie przesada, ale jako bezrobotny istotnie nie mam co robić z czasem, więc hulam po necie od 8 do 24 a zwykle i dłużej [BirdDog, Wroniasty - pozdroofka] :D.
Po pierwsze każdy wolałby Rovera z wielkim czterogardzielowcem na środku, tylko że maski w Capri na tym nie zamkniesz :(. Dlatego rozwiązaniem seryjnym są 2 Strombergi albo SU.
Po drugie Roverek jest lżejszy nie tylko od Essexa, ale nawet od Koelna 2.0, a od Pinto 2.0 cięższy tylko o jakieś 4-5kg.
Po trzecie - jesli chcesz mieć Capri jako Capri, to najbardziej kultowy będzie Essex 3.0, tylko że części do niego brak, a koszty są piekielne.
Dlatego rozsądniejszy byłby Koeln 2.8, bo niewiele słabszy, a części jest pod dostatkiem. I gada też prawie tak dobrze jak Essex.
Rover na pewno gada lepiej i jedzie lepiej od nich obu, ale to już tylko takie Capri na 70%.
Można jeszcze pomyśleć o Koelnie 2.9 ze Scorpio - jedzie jak Rover, gada jak Essex, w częściach tanie jak 2.8, a nadal 100% Forda.
Wybór należy do posiadacza ...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-24 15:49:50 /


z takim budżetem wybrał bym 2,8i lub 2,9 EFI. włożenie 3,5v8 rovera wiąże sie ze sporymi przeróbkami a wszelkie przeróbki są kosztowne :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-24 15:50:50 /


a jak już przerabiac to co DOKŁADNIE aby sie w capri zagnieździł ?? niech na to pytanie udzielą odpowiedzi posiadacze Roverów jak i znawcy którzy wiedza o co chodzi .Jak Post Rover v8 to do wyczerpania pytań ( wielu czyta forum i dużo sie dowiaduje dzięki wam) a z tym co w moim capri lepiej to pogadamy na innym poście w forum bo mam jeszce pytania ale one nie będą sie juz tak tyczyły rovera V8 3,5 L , sprawdzałem jego spalanie http://www.autocentrum.pl/?FF=307&filtr=1&makeid=47&modelid=561&yearfrom2=&yearto2=&poj=3500&silnik=1&gfx=_1&submit.x=44&submit.y=0 ale w Land roverach a w Capri ile by łyknoł to nie wiem .

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-24 16:09:02 /


Sorry, ale czy rovera V8 wsadza się dla małego spalania?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-24 16:14:49 /


to już nie chodzi o to ile spali To tylko dla rozjasnienia sprawy bo leje benzyne ten kogo stac:0 .a odpowiedź na resztę pytania.

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-24 16:17:10 /


No ja liczylem na mniejsze spalanie wsadzajac 4,0 ale nie wyszlo :P

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-24 16:17:45 /


oj.. potwierdzam słowa Trójkąta, pomimo tego że co tylko się da działam sposobami "domowymi", a co muszę zrobić jak należy - to trzepie po kieszeni...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-24 16:25:08 /


jednym z większych problemów jest skrzynia biegów (najczęściej spotykane skrzynie przystosowane są do reduktora, a więc 4x4), ciężko znaleźć a i kosztuje swoje.
Ja znalazłem dzięki waszym podpowiedziom (m.in. Krk4m - dzięki) skrzynię LT77 z dostawczego LDV, pasuje ona do oryginalnego dzwona ósemki, ale kolejnym problemem był wałek sprzęgłowy który przy w/w dzwonie był za krótki o 155mm !!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-24 16:32:20 /


no ale znaleść rozbite LDV niepowinno być problemu tzn może u nas będzie ale w Niemcowni raczej nie trzebab y poszukać na Niemieckime E-baiu i w innych ogłoszeniach napewno by się coś znalazło

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-24 16:57:07 /


Krk4m... a ja byłem pewien, że o 24 to dopiero siadasz do klawiatury;) Może jakieś konkurencyjne dla Capri.pl stowarzyszenie nocnych marków utworzymy? hmm:>

Ja osobiście najchętniej przemieszczałbym się Caprikiem z dobrze przygotowanym 3.0 Essexem pod maską (koooooszty), no albo oryginalną Peraną (ewentualnie wierną jej repliką, ale znowu... koszty). 2.8 jest tańsze niż Essex zarówno w zakupie, remontach jak i eksplatacji - jednak to nie do końca to to... szczególnie 2.8i "to nie to". Jeżeli 2.8 to gaźnik, najchętniej dobrze przygotowane 2.8 na gaźniku, ale wyciśnięcie sensownej mocy z 2.8 to 5 - 7 tysięcy (niestety również nie na moją kieszeń). Takim dość racjonalnym wyjściem wydaje się być 2.9 Cossie, który pod maską Capri bardzo ładnie wygląda, przyjemnie mruczy i ładnie rozpędza Capri, niestety to szpryca... no, ale coś za coś:) No i jest jeszcze 4.0V6, chyba najtańsze i najtrwalsze rozwiązanie, ale to też szpryca.

Reasumując; wkładasz 2.8 na gaźniku (no ewentualnie szprycy, co kto lubi) - i masz oryginalny wygląd, praktycznie żadnych problemów przy włożeniu tego do Capri (szczególnie jeżeli już wcześniej siedziała jakaś fałka), mocny piec do którego wciąż są części, wytrzymywalne spalanie, gada całkiem fajnie. O ile motor jest zdrowy (albo dobrze wyremontowany - na remoncik trzeba liczyć conajmniej półtora tysiąca, zakładając, że nie trzeba tulejować bloku itp) to gania porównywalnie do V8 Rovera, czy 4.0V6/2.9V6 Koeln, oraz 3.0 Essex. Ostrzejsze baty dostanie tylko od 2.9 24V...

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-24 18:35:46 /


rozjechany - pytanko zmieści się pojedyńczy gaźnik pod maską bez jej ciecia?? czy tak jak mówi Krk4M że nie da rady masz rovera to wiesz:) a jesli chodzi o koszta to co i ile ci wyszło jeśli można wiedziec :) postrasz nas trochę:0

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-24 19:02:44 /


Chcialem sie troszke podlaczyc pod watek, a mianowicie posiadam taki slinczek(3.5) i mam duzy problem ze skrzynia.LT77 ciezko znales ,dzieki"Myszy" dowiedzialem sie ze skrzynie od bawarek podchodza ale z wiekszymi przerobkami:( A wiec szanowni koledzy pomozcie z czego jescze da sie cos dopasowac(cos co latwo dostac) bo remont Consula dobiegl konca tylko silniczek czeka a bez skrzyni ani rusz:(

kola Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-24 21:35:28 /


http://moto.allegro.pl/item134210748_ldv_convoy_skrzynia_biegow_rover.html

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-25 01:43:13 /


Orjentowałem dziś ceny takiego Silniczka rovera 3,5L v8 i jak narazie to stwierdzam że sam silniczek do 2,5 koła bez osprzetu ... chmmm to tak pewnie mozna go zrobi do 4 lub 5 tysiecy , chmmm ciekawe czy 2,8 w gaźniku za 5 koła nie wyglądał by bardziej ekstra... chmmm martwi mnie ten gaznik z okragøym filtrem powietrza ze sie nie zmiesci bez ciecia maski .

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-25 15:24:18 /


może przetoczyc troche kolektor dolotowy (czyt. obniżyc go) ??

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-25 16:13:07 /


hmmmmmmmm ;)

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-25 18:30:33 /


Opcja z pojedynczym gaźnikiem znacznie powiększa koszty , występuje to jako tuning kit do replik i to do bardzo różnych gaźników-foto z angileskiego Ebay . Pomijam zakup silnika już z takim układem bo seryjnie to Buick i to za Wielka wodą . W Roverze jest układ podwójny który otrzymujesz "gratis " przy zakupie silnika (zakup zestwu naprawczego lub nawet gaźnika SU to nie jest wielki problem)Łatwiej też jak sadzę z dwoma parownikami "do zagazowania" , po jednym na stronę . No chyba ze masz zamysł zrobic monstera to dziura w masce jak najbardziej będzie pasowała;-)

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-25 20:02:54 /


za 5 tysi (moze i duzo mniej) zrobisz dobry remont-czytaj całkowity-wraz z tulejowaniem, nowymi zaworami, gniazdami, glowicami, pierscieniami, panewkami itd. Samo kupno silnika...to w moim przypadku bylo 500 plus transport, jako "tuning" mozesz pogadac zeby dorobili plaskie zawory, mozsesz sobie wypolerowac grzybki we wlasnym zakresie, napeewno bardzo doozo da polerka dolotu/wylotu -albo nawet i same usuniecie "niedorobek" odlewu na drodze dolotu, -i mozesz to zrobic sam-robota zmudna-ale nie placisz, korekcja prowadnic (to juz w warsztacie), polerka denek tloka, -ogolnie w swoim zakresie mzoesz sporo zdzialac jezeli chodzi o to na czym fabryka oszczedza i przyspiesza produkcje. sporo moze dac przemyslana i sensowna modyfikacja wydechu. takie sprawy jak inny wałek i kolektory rurowe to juz kasa, ...sporo jeszcze by mozna-ale 5 tysi to juz jest kawalek grosza. moj remont kosztowaql mniej-a wcale nie bylo rozowo... sporo jeszcze jest rzeczy do zrobienia. nastepny krok to juz ingerencja w ukl. korbowo-tlokowy, (odchudzanie, inne tloki/korbowody, wywazanie dynamiczne itd.)ale to juz kasa..i to wieksza -nie wiem ile to moze dac, ale moze raczej sporo

aa..i przygotuj sie ze jak zaczniesz to i tak wydasz wiecej niz bedziesz mial:) -czegokolweik bys nie robil

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-25 20:17:40 /


yy..oczywiscie dotyczylo wszystko 2.8-z innym niemam doswiadczenia

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-25 20:24:41 /


Nio maski nie chcę dziurawić , pewnie sami się domyslacie dlaczego jeśli nie da rady upknąć jednego gaźnika z okrągłym filtrem powietrza pod maską Capri to ponad nie ma co :p to chyba jednak 2,8 w moim Capri zagości ale mam czas około 5 miechów na przemyslenia i czytanie forum jak i kontynuowanie tego posta , z 3,5 L v8 może nie będzie tak trudno a moze się uda ... chociaz wątpie, ciekawe co można wycisnąć z takiego Rovera .... jak by nie było to V8 ,aczkolwiek v6 jest bardziej przemyslane , Jesli chodzi o Rovera to widziałem sam silnik za 2 Tysiaki ... a gdzie osprzęt... a tjuning:P no nie ciekawie ... ale jak by ktoś ceny znał co i jak ile wyszło z tym v8 chmmmm moze Rover zagości w kilku autkach więcej na Capri.pl to tylko kasa , niektórzy ją mają a niektórzy nie .Ale warto pomyslec jaki Gaźnikowiec tutaj był by najlepszy z v8 do pojemności maks 3,9L i lub jaka v6-tka na gaźniku .

Angelus Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-25 21:02:57 /


wstaw jakiś mały/płaski filtr może wejdzie? albo zrób większy "garb"

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-25 21:15:30 /


"jak by nie było to V8 ,aczkolwiek v6 jest bardziej przemyslane"
?

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-26 01:39:05 /


niewiem jak jest z jednym gaźnikiem, bo ja mam dwa, u mnie nie ma to większego znaczenie bo niestety na pocątek bedzie sam gaz, koszty są duże... ja nie licze bo niechce się denerwować, silnik to conajmniej 2 tysiaki, ja kupiłem z automatem, więc musiałem poszukać norma;lnego koła zamachowego sprzęgła, dzwonu do skrzyni...
jest tego troche, jak znajdziesz odpowiednią skrzynie to też masz conajmniej tysiaka mniej. Do tego dochodza przeróbki łap pod silnik, pod skrzynię, wał pędny trzeba jakiś dorobić.... jeszcze raz powtarzam, nie liczę kosztów :)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-26 09:55:20 /


prosze bardzo :
samochód który jeździła na PC 2006

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-26 09:57:49 /


I pluł ogniem z gażnika, oraz chyba się zalewał i szarpał :).

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-26 10:12:39 /


Allo, to ja też mam pytanie do tego wątku :-)
Nie dotyczy to coprawda Forda, ale tego silnika. Jest mianowicie akcja pod tytułem "roszada skrzyń biegów" w dwóch Range'ach. Automat->manual i manual->automat. Czy orientuje się ktoś, czy mocowania tych skrzyń są w tych samych miejscach, czy trza łapy przespawywać? Oba Range są mniej-więcej z tego samego rocznika, nie wiem niestety, jakie dokładnie są to modele skrzyń... :-)

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-26 11:23:04 /


Może tak jak w granadzie wystarczy zamienić razem z łapami?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-26 11:28:56 /


co prawda to prawda STICH - nie jeździł woogole

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-26 12:00:20 /


moze po prostu zapytaj na forum RR? ;-)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-26 12:23:02 /


http://www.roverki.pl/

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-26 12:27:25 /


Na forum roverków jest jakoś drętwo :-)
Miałem nadzieję, że ktoś może przy akcji nabywania v8 miał kontakt z takimi skrzynkami. Inna sprawa, że akcja chyba nieaktualna, bo plan się zmienił na przełożenie całej budy z ramy na ramę :-)

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-27 10:46:14 /


to jest lepsze forum

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewforum.php?f=8

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-27 12:32:39 /


znalazłem fajną jedyneczke z sercem Rovera 3.5 niestety zero opisu i tylko 2 fotki

http://www.suomencaprit.com/Kuvia/jasenet/sami/P1010074.jpg
http://www.suomencaprit.com/Kuvia/jasenet/sami/P1010081.jpg

A co do niemieszczenia się tego silnika z jednym 4 gardziwlowym gaznikiem to może zrobić wlot w którym byłby schowany filtr powietrza, w USA nazywają to chyba air boxem

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-16 19:40:56 /


http://www.lrdb.pl/v8/index.html

niewiadomskyy / 2007-01-21 04:03:32 /


CZY TO JEST TEN SAM SILNIK O KTORYM MOWA
I ILE MA KONI
POZDRAWIAM

caprimkl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-27 10:35:51 /


Widze ze to starszy silnik, bo ma alternator po prawej i aparat bez modulu. Fabryka dawala takim okolo 150KM.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-27 11:42:40 /


To silnik 3.5 litra z końcówki lat 70. Ma stopień sprężania prawdopodobnie 8,25:1, moc ~135 koni i moment jakieś ~250Nm +/- w zależności od konfiguracji. Stopień sprężania masz wybity tuż nad numerem silnika z lewej strony przy bagnecie. Po numerze możesz spokojnie dojść co to za silnik i z jakiego samochodu. Przypuszczam że ze starego range`a którego pocięto na rajdówkę i zadano 4.6.

Johnny81 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-27 23:28:46 /


Z drugiej strony jak się tak przyglądam zdjęciom to widzę tam resory, więc to raczej LR 109 ~90 koni i ~225Nm. Jak ktoś tnie taki samochód to niech się wstydzi...

Johnny81 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-27 23:35:19 /


Ma stopień sprężania 8,13:1
ILE TEN MA KONI
POZDRAWIAM

caprimkl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-16 13:15:15 /


Stopień sprężania to jeszcze nie wszystko. O mocy głównie decyduje zasilanie i wałek. Dlatego leciało pytanie o numer silnika. Stopień 8.13 (do spalania podłej benzyny na rynkach trzeciego świata i USA) miały silniki:
12A00001A SD1 man. USA efi 1979-80
13A00001A SD1 Auto USA efi 1979-80
14A00001 SD1 Auto Sweden 1976-87
15A00001 SD1 Auto Australia 1976-87
16A00001 SD1 Auto Japan 1976-87
19A00001 SD1 man. Australia 1976-87
20A00001 SD1 man. Australia efi 1982-87
21A00001 SD1 Auto Australia efi 1982-87
23A00001 SD1 man. SE/VDP 1982-87
24A00001 SD1 man. AC SE/VDP 1982-87
25A00001 SD1 man. SE/VDP 1982-87
26A00001 SD1 Auto SE/VDP 1982-87
27A00001 SD1 man. Trop AC SE 1982–87
28A00001 SD1 Auto Trop AC SE 1982–87
35500001 RR Carb 1970-83
39800001 RR Carb Australia 1970-83
13D00001 RR Carb Auto 1981-85
18D00001 RR Carb man. 1983-85
20D00001 RR Carb pulsair man. 1983-85
21D00001 RR Carb pulsair auto 1983-85
22D00001 LR Disco efi man. 1986-87
23D00001 LR Disco efi Auto 1986-87
27D00001 RR efi Auto 1986 Onwards
28D00001 RR Carb man. 1986 onwards
29D00001 RR Carb Auto 1986 onwards
30D00001 RR Carb man. 1986 onwards
31D00001 RR efi 1986 onwards
37D00001 LR Disco efi man. 1988 onwards
38D00001 LR Disco efi Auto 1988 onwards
A teraz zależnie od owego numeru moce są od 132 do 156PS
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-16 15:39:39 /


A taki stopień sprężania to aż się prosi o kompresor :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-16 15:42:50 /


A tu jeszcze druga część listy motorów Rover V8 ze stopniem sprężania 8.13. Tu zakres mocy jest jeszcze szerszy - od 90 do 190 PS:
10E000001 TR8 man. 1980
11E000001 TR8 Auto 1980
12E000001 TR8 US EFI man. 1980
13E000001 TR8 US EFI Auto 1980
14E000001 TR8 man. 1980
15E000001 TR8 Auto 1980
10G00001 Defender 1982
11G00001 Defender 1982
12G00001 Defender 1982
27G00001 Disco man. carb 1990
22D00001 Disco man. EFI 1990
23D00001 Disco Auto EFI 1990
47G50P000 Leyland Sherpa
44D000001 RR EFI 1994 onwards
57D000001 RR EFI 1998 onwards
92D000001 RR EFI Canada 1998 onwards
48D000001 RR EFI 1994 onwards
59D000001 RR EFI 1998 onwards
93D000001 RR EFI Canada 1998 onwards
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-16 15:55:42 /


ale te tabele to wszystko do 3,5 ?? czy może 3,9 i więcej ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-16 17:05:41 /


S35702078F
NR SILNIKA A JA W DALSZTM CIĄGU NIE ROZUMIEM
POZDRAWIAM

caprimkl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-16 17:24:07 /


Range Rover gaźnikowy, do skrzyni manualnej, 3528cc, moc 137 PS, roczniki 1970-83.
Rozjechany - wszystkie od 3.5 do 4.6 pod warunkiem, że sprężanie 8.13.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-16 17:39:55 /


A maturę zdałeś?
Ten silnik biorąc pod uwagę pojemność, gabaryty i ilość tłoków ma bardzo mało mocy. Na pewno nie ma więcej niż 190. Dobre capri 2.0 cię objedzie letko.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-16 17:41:58 /


Czy Ty w ogóle czytasz co się do Ciebie pisze? Mam wrażenie, że nie chce Ci się poszukać odrobiny informacji na własną rękę korzystając z choćby podanych w tym wątku źródeł i dopóty będziesz dopytywał dopóki nie zrobi tego ktoś za Ciebie.

Proszę bardzo. Na podstawie informacji z ostatnich 10 postów:
- http://www.lrdb.pl/v8/index.html -- (niewiadomskyy)
- To silnik 3.5 litra z końcówki lat 70.... -- (Johny81)
- (...) 35500001 RR Carb 1970-83 (...) -- KRK 4m

Dodatkowo widać, że masz gaźniki SU (charakterystyczne bańki). Skonfrontowanie tych danych z tabelą z linka daje dane silnika:

Land Rover Stage-1 (1979)
stopień sprężania: 8.13:1
moc: 92 KM @ 3500 rpm
moment: 166 Nm @ 2000 rpm

Czyli niestety jeśli chciałeś ryczące, ziejące ogniem i rwące asfalt V8 to wdepnąłeś najgorzej jak się da bo ten konkretny silnik z mocą dobrze dłubniętego 1.6 jest zestrojony raczej do traktora.

Konar / 2010-02-16 17:42:47 /


nowa honda jazz ma 90 kunia z motora 1.2 :)

Mysza liil (EM) / 2010-02-16 18:05:36 /


Yamaha V MAX z 1700ccm wyciska w serii 200KM i 167Nm ...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-16 19:08:23 /


No tak, ale ten rover ma te 166nm w zasadzie na biegu jalowym, a nie przy 6000rpm ;)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-16 19:21:18 /


Ale też kręci się ino do 4000 czy 4500 kiedy Vmax kręci do 9000, 10000. Więc moment wypada tak samo, w połowie zakresu obrotów.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-16 19:30:48 /


> No tak, ale ten rover ma te 166nm w zasadzie na biegu jalowym, a nie przy 6000rpm ;)
Toż mówie, że traktor :)

Konar / 2010-02-16 19:35:14 /


Turbo szybkie pytanie 3.5 Efi z kompresją 9,35:1 jaki to będzie miało power??

bon / 2015-01-13 22:17:34 /


160-180 koni... Łatwiej coś rozszyfrować po kodzie silnika

Kropla Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-01-14 03:04:14 /