logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » Pompa wody Ford Granada

Pompa wody Ford Granada

Pytanie:
czy pokazany na zdjęciach element (metalowy dystans pomiedzy wentylatorem a flanszą pompy wody) występował oryginalnie w silniku 2,3 V6 (108 kW) w Ford Granada z 1977r
czy ktoś mógłby udostępnić rysunki techniczne elementów układu chłodzenia

wentylator 1

wentylator 1

wentylator 2

wentylator 2

wentylator 3

wentylator 3

Andrzejp / 2021-01-20 20:36:06 /


Jeśli wiatrak jest na sztywno to taki dystans występował i jest to oryginał. Z tego co pamiętam to flansza na pompie musi być bez gwintu pod wisko, bo to nie wejdzie na gwint, ale mogę sie mylić.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-20 20:44:41 /


jw, oryginał

Mysza liil (EM) / 2021-01-21 07:45:09 /


Ja trochę inaczej spytam Która pompa jest lepsza? I czy jest jakaś różnica między nimi Obie niby są do Granady 78r 2.8

Zali / 2022-08-28 20:59:48 /


Ta z tym śmigielkiem może nie pasować. Chuder kiedyś o tym pisał, że ich nie da się zamontowac. Druga sprawa to do V6 to z 3 rożne pompy są. Z gwintem pod wisko i bez i z różną wysokością z uwagi na ilość pasków na kole pasowym czyli wysokość koła pasowego.
Sprecyzuj co konkretnie potrzebujesz. Do jakiego silnika, czy wisko jest na 4 śruby czy na centralna nakrętkę, ile pasków jest na kole pasowym itd.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-08-28 21:12:43 /


Ta po prawo nie podejdzie bo wirnik będzie tarł o obudowę rozrządu.

PL / 2022-08-28 21:13:55 /


Adaptery do wisko mozna latwo podnienic. One sa tylko wcisniete na walek. Wystarcze sciagacz do lozysk a potem prasa do lozysk (ewentualnie mlotek i troche cierpliwosci) i mozna przelozyc adapter ze starej pompy.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-08-29 11:53:30 /


Ja mam jeden pasek i bez wisko…Opisze tu obiawy z którymi się borykam Był już opisywany przypadek ale odpowiedzi były różne
Wiec tak 🙄
Auto mi się grzeje i to dość szybko tem rośnie Robiłem test spalin wszystko Ok wiec to nie chyba uszczelka…
Woda po zgaszeniu auta bulgotała wiec myśle ze układ zapowietrzony
Problem jest taki ze mam chłodnice z korkiem i zamiast zbiorniczka wyrównawczego tylko zbiornik taka butelka do nadmiaru wody ( nie ma obiegiu) idzie tylko z chłodnicy do tej butelki w jedna stronę

Pytanie jest takie czy jest jakaś metoda odpowietrzania tego układu ?
Jakaś śruba w bloku czy coś ( ktoś kiedyś mi to powiedział ze w starych autach tak było ale nie wiem )

Myślałem tez ze to czujnik tem i wykręciłem go gdy silnik był nagrzany 🤣🤣🤣 wywaliło wodę ze ho ho 🤣🤣🤣wiem wiem mój błąd ale
to nie był czujnik Dolalem chłodziwo i o dziwo dziś tem trzymała 90stopni bardzo długo po jakimś czasie lekko poszła ponad polowe
Po zgaszeniu auta przelewało się lekko bez bulgotania…

Dodam ze nie mam termostatu bo auto gotowało się prędzej a termostat się nie otwierał ( w garnku książkowo się otwiera ) Pytanie takie czy to nie wina pompy? Może ktoś wsadził od innego modelu ? Czy coś zatkane ? Dlatego jak narazie jest bez termostatu i ma takie objawy 🙄😳ktoś coś Please 🙏🏼


Zali / 2022-08-29 17:28:07 /


Pokaż korek od chłodnicy.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-08-29 18:32:37 /


Coś takiego mam

Zali / 2022-08-29 19:21:52 /


Taki ma być. Ale dla pewności kup nowy. To groszowe sprawy, a objawy są jak dla mnie niesprawnego korka:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-08-29 19:40:20 /


Dzięki Zamawiam i zobaczymy Dam znać

Zali / 2022-08-29 20:01:50 /


Jak w temacie Kupiłem nowy korek Niestety objawy te same Chociaż były oznaki ze trzyma temp. ładnie 90 stopni na trasie ale po powrocie z godz jazdy pod domem już temp. rosła
Poszedłem o krok dalej zamontowałem nowa chłodnice 4 core plus wiatrak elektryczny Objawy te same Odpowietrzałem dość długo na otwartym korku chłodnicy ( temp. wzorowa ) gdy przykręciłam korek tem już rosła
Dodam ze auto szybko się nagrzewa a nagrzewnica dmucha ciepłem (auto jest bez termostatu jak pisałem wcześniej w poście wyżej )

Za mało odpowietrzony ?

Pytanie takie czy to może wina zbiorniczka wyrównawczego ??? Bo jest to taka butelka ( zdj. wcześniej w poście dodane ) nie ma obiegu a ta zatyczka tej butelki to jakaś paranoja ?
Co o tym myślicie ?

Moze wstawić porządny zbiornik wyrównawczy ? Jeśli tak to ile litrów powinien mieć ?
Z góry dziękuje za ewentualne sugestie i życzę Szczęśliwego Nowego Roku 💪
Pozdrawiam

Zali / 2022-12-31 00:55:59 /


A gdzie jest podłączony wężyk od wyrównawczego?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-12-31 06:31:00 /


No właśnie nigdzie🙄 I to mnie zastanawia Jest tylko z chłodnicy do tej butelki i koniec

Zali / 2022-12-31 09:47:48 /


Byle wezyk w tej butelce był w płynie chlodniczym to działać będzie. W sensie zeby przy dnie sie kończył.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-12-31 10:20:26 /


To jest zbiorniczek nadmiarowy. Wyrównawczy ciśnieniowy jest górna częścią chlodnicy.

Mysza liil (EM) / 2022-12-31 10:51:10 /


Czyli nie wymieniać na porządny zbiornik ?
Jeżeli nie to czy nadal on musi być zamontowany powyżej chłodnicy czy lepiej poniżej korka chłodnicy

Zali / 2022-12-31 11:01:04 /


Pokaż gdzie jest podłączony ten wężyk mimo wszystko.
Ma to znaczenie. Taki zwykły zbiorniczek powinien być do króćca ponad dolną częścią korka, bo inaczej ciśnienie będzie wypychało płyn do zbiorniczka.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-12-31 11:14:48 /


Jest tylko w jedna stronę od chłodnicy do tego zbiorniczka

Zali / 2022-12-31 12:15:52 /


Jest ok. W tym miejscu ma być.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-12-31 13:06:07 /


Czy układ trzyma ciśnienie?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-01-01 07:40:35 /


Tak trzyma

Zali / 2023-01-01 13:19:04 /


Dobra. Poteoretyzujmy.
Układ chłodzenia w starym V6 ma termostat TRÓJDROŻNY. Ten tylny grzybek na sprężynce, to właśnie kluczowa dla nas sprawa. Czyli, kiedy masz zamknięty obieg przez chłodnicę, masz też otwarty potężny bajpas ją omijający oraz oczywiście ogrzewanie. Ogrzewanie chwilowo pominę, bo nas nie interesuje i niewiele zmieni w poniższych dywagacjach.
Kiedy masz wyjęty termostat, to wbrew pozorom w starym V6 nie poprawisz chłodzenia. Dlaczego?
Ano dlatego, że pozbawiasz się możliwości zamknięcia wspomnianego bajpasu. I jeżeli silnik jest na obrotach, to masa wody pompowana pompą jest jeszcze na tyle duża, że płynie również chłodnicą, za to na wolnych - wody płynie na tyle mało, że jej znakomita większość płynie bajpasem. Bo po cholerę cisnąć się zakręconymi wężami i chłodnicą, skoro jest taki prościutki bajpasik? No i po jeździe temperatura Ci rośnie, kiedy silnik sobie pyrka tymi swoimi 700 obrotami. Zapewne silnik się nie zagotuje tak od razu, jeżeli jest ciśnienie, to pewnie wytrzyma tak ze 120 stopni.
Niemniej, polecam zastosować się do poniższych porad:
1. Przewiercić główną płytkę termostatu wiertełkiem 2mm w miejscu, które nie będzie zasłonięte uszczelką i obudową termostatu.
2. Zamontować termostat otworkiem ku górze.
3. Zalewając płyn chłodniczy zdjąć z króćca na bulbozaurze wąż wyjściowy nagrzewnicy. Po nalaniu założyć :-)
4. Nagrzać do momentu otworzenia termostatu, wyłączyć, ostudzić, uzupełnić.

Powinien Ci idealnie hulać tak zrobiony układ chłodzenia.


granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-01-01 21:57:07 /


Serio wiercenie termostatu to jedyne wyjście??

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-01-02 00:02:18 /


Nie, wystarczy zalozyc oryginalny termostat z zaworkiem kulkowym i skierować go ku górze.

Mysza liil (EM) / 2023-01-02 07:58:55 /


W termostatach, gdzie nie ma tego otworka, bardzo często to wiercę. Odpowietrzenie wtedy robi się samo.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-01-02 09:16:15 /


Dzięki za porady Zastosuje się do nich
Mam termostat Motorcrafta Gdzie dokładnie przewiercic ta dziurkę w płytce na środku ?
Mam jeszcze pytanie Jak próbowałem wcześniej go założyć ( inaczej niż do góry tam go się nie da włożyć ) to w zestawie była tam uszczelka okrągła jak ja włożę w obudowę i włożę termostat to nie przykręcę obudowy Fizycznie się po prostu nie da ! Bez uszczelki spoko ale z nią nie !!

Zali / 2023-01-02 13:25:10 /


Tu wiercisz, wstawiając termostat otwór musi być na górze.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-01-02 14:54:19 /


Super 👌Dzięki👍 a co z ta uszczelka ? To u mnie tak jest czy wy tez tak macie ze z ta uszczelka nie odkręcę obudowy ?
Te kulkowe termostaty jakie maja oznaczenie Ma ktoś może bezpośredniego linka gdzie można je zamówić ?
Pozdrawiam

Zali / 2023-01-02 15:29:55 /


uszczelka musi być.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-01-02 15:32:02 /


https://www.capri.pl/market/103877

PL / 2023-01-02 16:51:35 /


Uszczelka musi być a niby jak ja mam
to zamknąć ? Co jest nie tak ? Rowek w pompie wody za płytki czy uszczelka za gruba ?

Zali / 2023-01-02 18:52:56 /


Uszczelka na zdjęciu powyżej wygląda normalnie.
Może jak Ci się nie mieści, to musisz najpierw starą uszczelkę wywalić :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-01-02 21:18:28 /


Nie No starej uszczelki nie ma w obudowie ;)

Zali / 2023-01-02 21:45:37 /


Wiem o czym mowa, nie ma co beki cisnąć. Jeden z naszych dostawców części zalecił mi wklejenie termostatu na silikon z racji, że uszczelki są robione za grube i wyrywa gwinty z tylnej części obudowy

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-01-02 22:50:37 /


Nooo racja Tez tak zrobiłem kiedyś ale próbując go tam wcisnąć z uszczelka skończyło się na pęknięciu obudowy he he

Zali / 2023-01-02 23:26:52 /


Witam… Po długiej zimnej przerwie w końcu mogłem
zabrać się za prace z termostatem
Zakupiony termostat kulkowy założony tak jak powinien być odpowietrzony itd
Chodził długo na biegu jałowym wszystkie węże ciepłe z wyjątkiem dolnego do chłodnicy
Chłodnica powiedział bym ze letnia na dole u góry gorąca
Korek od chłodnicy był zdjęty podczas chodzenia przez 20 minut
Później go założyłem podczas odkręcenia zero reakcji ( płyn nie wystrzelił )
Cały czas chodził nawiew ( dmuchał ciepłym )
Gdzieś wyczytałem ze powinien chodzić bez nawiewu ale ta temp która stopniowo szła w górę
Jakieś porady bo ręce już opadają 😏

Termostat kulkowy zdjęcie opakowania poniżej

Zali / 2023-03-19 17:40:52 /


Byłem się przejechać zatankować no i niestety zagrzał się szybko
U góry chłodnica gorąca na dole letnia
Po odkręceniu korka chłodnicy ciśnienie jednak byli wcześniej pisałem ze nic się nie działo

Zali / 2023-03-19 18:53:16 /


No ale zagotowuje się czy tylko wskazówka robi Cię w ciula?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-19 22:27:14 /


Zagotował się 😕

Zali / 2023-03-20 10:56:30 /


Zrób test CO2 porządny ze dwa razy. I chyba juz czas zwalić głowice jak wyjdzie pozytywnie.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-20 14:01:05 /


Robiłem wszystko w porządku 😏

Zali / 2023-03-20 16:03:19 /


Nie chce zapeszać ale chyba znalazłem problem Mianowicie waż który idzie do obudowy tylnej termostatu był zapchany 😬🫣
Poprzedni właściciel lub jakiś mechanik włożył takiego czopa do niego
Gdy kupiłem te auto jeździło bez termostatu
Czy to celowe te zapchanie w takim wypadku ???bo naprawdę nie mam pojęcia w jakim celu ktoś to tam wsadził 😏

Zali / 2023-03-20 17:02:10 /


Sprawdź drożność nagrzewnicy, chłodnicy i ewentualnie pomniejszych rzeczy.
Na ostatnim Pucharze Capri miałem niby ładnie ogarnięty cały układ chłodzenia, z nową "starą" chłodnicą, na bogato zalane Prestone żółtym. No i na treningu pech chciał spadł kabelek z czujnika temperatury od elektrycznego wiatraka i nie zauważyłem, że mi temperatura poszła na max czekając w kolejce do startu. Oczywiście płyn wywaliło. Ale nie to było problemem. Problemem okazało się ponowne zalanie i odpowietrzenie, bo też mi się ciągle gotował po dłuższej chwili.
Cały wieczór piątkowy i sobotni poranek przed startem z tym walczyłem i rzutem na taśmę okazało się, że ciśnienie pewnie załatwiło starą nagrzewnicę, która przestała być drożna i przepuszczać płyn. Spiąłem węże na krótko pomijając nagrzewnicę i układ odpowietrzylem w dosłownie chwilę, a wskazówka temperatury nie drgnęła z optymalnej od tej chwili nawet przy największym katowaniu w największe upały.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-20 17:07:06 /


No widzisz, pisaliśmy równocześnie, ale sprowadziło się do tego samego - drożności :)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-20 17:20:28 /


Dzięki Poskładam w wolnej chwili i zobaczymy 💪

Zali / 2023-03-20 17:39:41 /


ten czop.. to nie przypadkiem z Opla?

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-21 10:37:27 /


Przypadek ? Nie sądzę :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-21 10:43:20 /



https://www.youtube.com/watch?v=z5rRZdiu1UE

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-21 11:54:39 /


Po wyjęciu tego czopa złożeniu tak jak należy nadal dolny waż jest zimny Temperatura w górę tak jak szła idzie dalej
Ręce opadają Brak mi pomysłu
Termostat otwiera się w garze a w aucie nie może ?
🙄 co robię zle?

Zali / 2023-03-26 18:57:32 /


Jeżeli auto nie miało termostatu, który jest tu trójdrożny, to ten korek robił za tylny grzybek termostatu - zamykał by-pass. W pełni sensowne rozwiązanie.
Natomiast co robisz źle?

źle, że odkręcasz korek ciśnieniowego układu chłodzenia, kiedy jest gorący. Spadek ciśnienia spowoduje natychmiastowe wrzenie.

Druga sprawa - niech ktoś skontroluje ten termostat po numerach. Jak dla mnie to on jest nie od tego auta. Temperatura pełnego otwarcia 92 stopnie. Termostat w naszych koloniach jest NA POWROCIE wody z chłodnicy. Więc wpadająca tam woda chłodzi go, a grzeje woda z by-passu. Uzyskanie 92 stopni na tym termostacie graniczy z przegrzaniem silnika. Stare kolonie mają termostaty na 87 stopni.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-26 20:08:25 /


Faktycznie ten pierwszy( miedziany )to bodajże 92 stopnie otwiera
Drugi mam na 88 stopni ( srebrny)ale jeszcze go nie wkładałem po tym wyjęciu czopa ale moim zdaniem jakos ten drugi po otwarciu ma mały przepływ Ten złoty po otwarciu w garnku ma wiesza przepustowość …

Są jeszcze takie krótkie termostaty do starszych roczników ale nie wiem czy taki mogę włożyć ( zdjęcie nr 3)

Czyli chcąc jeździć bez termostatu muszę włożyć ten czop z powrotem ? Czy lepiej bez ?

Zali / 2023-03-26 20:47:11 /


NIE MOŻESZ włożyć termostatu bez tylnego grzybka.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-26 21:55:32 /


Jeszcze jedno. Ten silnik ma żeliwną pompę wody. Prawdopodobnie ma ona tyle lat co ten silnik...
Weź ją zdejmij i zobacz czy istnieją jeszcze łopatki na wirniku, oraz czy wirnik siedzi na ośce, czy lata luzem?
Bo może faktycznie w tym leży problem, a reszta jest ok.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-26 22:05:48 /


Tez myślałem nad tym chociaż poprzedni właściciel mówił ze wymieniał pompę wody ale cóż już nikomu nie można wierzyć Zdejmę zamówię nowa i zobaczymy Dzięki za odp
Pozdrawiam

Zali / 2023-03-26 22:28:07 /


Nie mam jak sprawdzić dokładnie, ale 89TM w numerze cześci termostatu wskazuje na 2.9V6 - tam układ był tak samo skonfigurowany?

Konar / 2023-03-26 22:47:42 /


Tak teraz myśle ze gdy założyłem ten termostat kulkowy 89TM poprzednio ale był ten czop co później zauważyłem
I tak sobie przypominam ze grzał się pomału a waż na dole jak pojechałem się przejechać był tyci letni
Później założyłem po wyciągnięciu owego czopa ten drugi co jak kolega wcześniej wspomniał może on nie otwiera się bo jest na 92stopnie
Wiec zanim zwale pompę włożę ten kulkowy który jest na 88 stopni

Zali / 2023-03-27 00:48:43 /


Szybki update odnośnie problemu Wiec poczytałem trochę po angielskich forach na temat termostatu do 2.8 v6
Musi być 80 stopni !!!
Założyłem odpowietrzyłem Temp doszła do 93 stopni dość szybko Później doszło do 115
Gdy auto ostygło trochę odkręciłem korek od chłodnicy i włożyłem przyrząd do mierzenia temp Okazało się ze temp 82 stopnie Termostat się ładnie otworzył waż na dole gorący chłodnica tez a na zegarach 115 stopni

Myśle ze zegar temp może być niedokładny tym bardziej ze nie jest oryginalny ale do końca tez nie jestem pewny czy tak jest.Dla pewności kupię inny i sprawdzę …

Pozdrawiam

Zali / 2023-04-08 15:31:53 /