logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » CO MUSZE ZROBIC JAK ZMIENIAM SILNIK NA WIEKSZY...

CO MUSZE ZROBIC JAK ZMIENIAM SILNIK NA WIEKSZY...

Czy jezeli che wymienic 1,6 na 2,8i to wystarczy zmienic hamulce na mocniejsze ( i jak to sie robi?) Czy jak Capri bylo seryjnie produkowane to np. most z tylu byl innej dlugosci w 1,6 a w 2,8 innej? i co jeszce bylo seryjnie inne w 1,6 niz jest w 2,8 bo wizualnie to chyba nic ale w srodku...? jak mozecie napiszcie co trzeba zrobic
z gory dzieks

Hoover 3M / 2002-04-20 00:03:59 /


mocniejsze było zawieszenie...co do mostu to do 2.8 pasuje od 2.3

starrsky / 2002-04-20 08:53:10 /


czy te mosty sa duzo wieksze? jak jest ronica?

Hoover 3M / 2002-04-20 09:29:31 /


powiem ci że z mostami 2.3 i 2.8 to róznicy nie ma raczej...chociaż jak jezdziłem na tym 2.8 to mi nawet z trójki piszczał...teraz nie ale duzo chyba nie straciłem....jak wymieniasz na taki 2.3 to lepiej bedzie jak wstawisz troche wyzsze opony...a poza tym most 2.8 to jak znalezienie dziewicy na pradze :)

starrsky / 2002-04-20 09:46:10 /


ale czy tylko most, czy wystarczy zmienic oponki na wyzszy profil-slyszalem ze jakos trzeba hamulce wzmocnic!?- czym sie rozni seryjne capri 2,8 od 1,6?
z gory dzieki

Hoover 3M / 2002-04-20 22:11:29 /


poczytaj sobie artykuly i dane echniczne na capri.pl to sie dowiesz

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-04-21 01:42:06 /


Po co chcesz wzmacniać hamulce??? Przecież nie po to zakładasz 2.8 by hamować, tym się jeździ!!! He he he
Pozdrawiam,

B / 2002-04-21 01:53:46 /


mozesz zostawic stare hamulce, ale beda ci sie cholernie grzaly. po paru ostrzejszych hakowaniach moga ci sie pokrzywic tarcze... i pewnie sie pokrzywia. cala przerobka hamulcow to zmiana tarcz na wentylowane. podobno sa firmy ktore robia takie tarcze na wymiar. wtedy nie bedziesz musial zmieniac (przerabiac) zaciskow. zawieszenie wytrzyma silnik 2,8 bez problemu (nie wiem w jakim stanie jest twoje zawieszenie). jak masz silnik 1,6 to jeszcze skrzynia do wymiany..a wlasciwie obudowa i walek.

Jabol / 2002-04-21 15:20:54 /


i to wszytko???
tarcze wymienic na wentylowane i skrzynie na 5????

Hoover 3M / 2002-04-21 17:40:12 /


ne koniecznie na 5 biegowa. tylko na skzrynie od V-ki. mozesz wzmocnic zawieszeine. a co bys chcial caly samochod przerabiac? jak wkladasz 2,8i albo 2,9i bedziesz musial zalozyc elektryczna pompe paliwa. aha, zmiana chlodnicy na wydajniejsza. wiece mi nic do glowy nie przychodzi.reszta pasuje

Jabol / 2002-04-22 17:46:35 /


COŚ JUŻ ZMIENIŁEŚ Z TYM SILNIKIEM, BO JAK NIE TO MOGE TOBIE POLECIĆ GOŚCIA W RUMI, KTÓRY SPROWADZA SILNIKI. JEST GOŚĆ PEWNY, BO BIORE JUŻ OD NIEGO KOLEJNY SILNIK I WSZYSTKIE CHODZĄ BEZ ZARZUTU. JEST CAŁKIEM NIEDROGI. POZDROWIONKA I POWODZENIA W KOMBINOWANIU.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-26 22:22:21 /


niedrogi czyli ile plicz za 2,8i?

Hoover 3M / 2002-05-27 08:55:43 /


telefon do niego 671-43-08 lub 501-490-715 ja za komplet 2.9efi z czym tylko możliwe do przeróbki 2100zł. zadzwoń i pytaj.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-27 15:48:17 /


wedlug ciebie taka kupa siania to niedrogo?????
stary za 2000zl to mozna juz kupic capri( na chodzie)
dl amnie to stanowczo za duo jak za uzywany kilkunastoletni silnik:)

Hoover 3M / 2002-05-27 19:44:36 /


Jaką moc ma 2.9efi ?

Pudel / 2002-05-27 19:47:48 /


2.9 efi ma 145 KM

B / 2002-05-27 20:33:05 /


Było już parę razy na tej stronce - nawet do tego pytania w forum !! 2.9efi ma 145 PS z katalizatorem, a 150 PS bez - oczywiście 8-zaworowy OHV. Wygląda to niby cienko przy 2.8i, ale ma znacznie wyższy moment (239 zamiast 221 Nm) i to już o 500 obrotów niżej.
Jako Cosworth 24v QOHC (niektórzy piszą DOHC, ale to nieprawda - on ma 4 wałki w głowicach, a więc Quadruple OverHead Camshaft) ma odpowiednio 195 PS z katalizatorem i 207 PS bez. A do tego o 25% wyższy moment.
Zanim zadasz pytanie w ramach danego forum, odczytaj najpierw ścieżkę - może ktoś juz wcześniej na nie odpowiedział (bez urazy :-))......

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-27 20:45:08 /


co do 2.9i, wg niemieckiego katalogu tego momentu jest 228 Nm a więc nie tak znowu dużo więcej :-)

B / 2002-05-27 21:46:26 /


Rzeczywiście, Cobra427, mam też taki katalog (1997), w którym piszą 228, ale w innym roczniku (1993) jest 229, w 1989 jest 230, a bez katalizatora (angielski folder z 1987 z wydrukiem krzywej momentu) jest 238.6 - tak wynika z przeliczenia 172 lb.ft. Jednocześnie 2.8i ma na tym wykresie 159 lb.ft, czyli 220.5 Nm - stąd moje dane. Oczywiście katalizator tłamsi wydech, więc również ścina moment, ale motor 2.8i zawsze podajemy bez kata.
Nawet patrząc na to od strony teorii - 2.9 ma symetryczny wydech, równe zawirowanie ssania na wszystkich garach, dłuższy skok, elektroniczną mapę wtrysku, wyższą kompresję i niższe obroty mocy maksymalnej - każdy z tych aspektów już pojedynczo świadczy o wzroście momentu. Tak więc - bez urazy - będę obstawał przy swoim.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-27 22:22:55 /


Perana, nie czepiaj sie tak...to zwykłe przeoczenie:), no ale postaram się żeby to więcej się nie powtórzyło.

Pozdrawiam

Pudel / 2002-05-28 06:55:46 /


ja jeszcze dodam że silniki 2.9efi które można kupić są o conajmniej 10!!! lat młodsze a to juz jest dużo... [udało mi się nabyć silnik z 95r] do tego hydraulika w zaworach i odporność na zagazowanie...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-28 07:29:20 /


Podobno były motory 2.9 efi bez hydrauliki i z gniazdami tylko pod etylinę (86-88 na niektóre rynki bez katalizatora - np. francuski i brytyjski), ale na rynek USA i Szwajcarii od samego początku miały nowe gniazda i hydraulikę - nie wiem jak na Niemcy? Z oficjalnego biuletynu Ford UK z grudnia 86 wynika, że to właśnie konieczność wprowadzenia nowych gniazd (pod gaz i bezołowiówkę) i hydrauliki zaworów (nieformalny "wymóg" rynku USA - tam już po prostu mechesy oduczyły się regulacji) w połączeniu ze spodziewanym spadkiem mocy z powodu katalizatora stały sie przyczyną do powstania wersji 2.4 i 2.9. Katalizator wymagał elektroniki wtrysku (sonda Lambda i te rzeczy) a "przy okazji" zamieniono kolejność zaworów na środkowych cylindrach z obu stron V-ki (starsze Koelny 1.8-2.0-2.3-2.6-2.8 mają środkowy cylinder "parowany" z sąsiadem na wspólny wydech, co daje straty mocy). Stąd problemy z przekładaniem wtrysku K-jetronic z 2.8 lub gaziorów na motor 2.9 czy też montażu głowic 2.9 na silnik 2.8 (wielokrotnie już było na tej stronie w różnych miejscach - także w forum).
Niemniej jednak porównując wczoraj silnik 2.9efi z 2.8i podawałem dane dla 145 PS z hydrauliką i 150 PS z gniazdami pod bezołów.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-28 12:11:50 /


NIKT JESZCZE CHYBA NIE WSPOMNIAŁ, ŻE TAKI SILNICZEK 2.9EFI CHODZI RÓWNIEJ I CISZEJ OD NP.2.8, CZY 2.3. JA JUŻ KIEDYŚ MIAŁEM PORÓWNANIE ALE NA ESCORCIE. 1.6 NA GAŹNIKU I PÓŹNIEJ 1,6EFI. RÓŻNICA KOLOSALNA, NIE WSPOMINAJĄC O PALANIU NA SETKE. KORZYSTNIEJ W TYCH ZESTAWIENIACH WYCHODZI EFI.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-28 12:46:39 /


DO HOOVERA. ZA TEN SAM SILNIK W INNYM PUNKCIE WOŁALI SOBIE W PRUSZCZU GD 3000ZŁ BEZ ELEKTRONIKI. WIĘC TE 2000 Z WSZYSTKIM I NA DODATEK Z GWARANCJĄTO NIEJEST WYGÓROWANA CENA.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-28 12:48:24 /


przepraszam,ze sie wtrace,alegdzie mozna taki 2,9efi dostac???
i w jakich modelach był produkowany???

m.i.c.r.o.n. / 2002-11-07 19:49:24 /


silniki kupuje od gościa z rumi. z całą elektronikąpotrzebną pompąpaliwa, komputerem, 2100. daje gostek gwarancje od 3miesięcy do 6-ciu. polecam.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 20:20:40 /