logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Silnik V4 1700 o nieznanej kondycji. Krok po kroku

Silnik V4 1700 o nieznanej kondycji. Krok po kroku

Cześć.

Mam do Was prośbę.

Udało mi się zdobyć silnik (mam nadzieję) 1700 V4.

Od czego zacząć aby zweryfikować, określić jego kondycję?

1. czy próbować go odpalić (po wymianie oleju, filtru, przepłukaniu układu chłodzenia etc.?
- wtedy pomierzyć ciśnienie oleju i kompresję

2. Czy punkt nr 1 nie ma sensu i od razu go rozebrać ?

Pozdrawiam serdecznie.
Wojtek.

vOOytas / 2021-01-24 11:12:43 /


Koeln czy Essex?
Jeśli Essex, to na pewno wariant 1.
Jeśli Koeln to wariant 2 nie spowoduje wielkiego opóźnienia harmonogramu
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-24 11:29:35 /


Witam ponownie.

Silnik to Koeln.

Czyli rozbieranie ma sens....

Co powinienem sprawdzić w pierwszej kolejności?

1. zdejmę misę i zerknę czy jest to na pewno 1.7 (powinno być nabite na walę lub zrobię pomiar skoku)

2. Oględziny panewek i pomiar czopów wału (mam mikromierze)

3. pomiar tłoków i tulei cylindrowych ( nie mam niestety średnicówki)
4. Oględziny powierzchni tulei?

Może z blokiem jechać do jakiejś firmy zajmującej się silnikami (szlifiernia)
Jeżeli tak, to zerkną tez na panewki wałków i ewentualnie wymienią/zregenerują?

Czy dobrze kombinuję? Czy radzilibyście inny plan?

Będę wdzięczny za podpowiedzi
pozdrawiam,



vOOytas / 2021-01-24 11:42:22 /


V4 zawsze (naprawdę zawsze, zrobiłem ich już naście) mają panewki wałków rozrządu i balansu do wymiany, bo kruszą się ze starości. Taniej jest jednak rozebrać i zrobić to (i kilka innych rzeczy) od razu, niż sprzątać po bałaganie, który taka wysypana panewka zrobi.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-24 11:43:30 /


Jak chcesz to zadzwoń, to ci trochę podpowiem. Robię te V4 taśmowo :). Ale pisać to nie mam tyle siły.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-24 11:44:50 /


Marcin to dobry trop. Zna tajniki tego silnika do bólu, a byłem światkiem tego bólu, więc wiem co mówię/piszę

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-01-26 10:05:31 /


Dziękuję za odpowiedzi.

Marcin, na pewno przedzwonię.
Robię sobie listę (zwijaną) z pytaniami ;)

vOOytas / 2021-01-26 21:54:23 /


Witam Was ponownie.
Śnieg nieco stopniał i udało mi się wyjąć silnik z budy.

Niestety wyniki pomiarów kompresji nie są optymistyczne. Próba olejowa spowodowała wzrost wyników więc muszę rozebrać silnik i nieco zwiększyć zakres remontu.

Pierwsze elementy zdemontowałem i już mam pytania:

1. Uszkodzone jest łożysko igiełkowe wewnątrz wału (pilot?). Została własciwie tylko bieżnia zewnętrzna.

Jak ją usunąć? rozcinanie ostrym śrubokrętem? Czy są jakieś knify inne niż takie dłubanie?

2. Czy króćce wodne wychodzące z bloku są wymienne? Na moich niestety odcisnął się ząb czasu.

Pozdrawiam i z góry dziekuję.
Wojtek.

vOOytas / 2021-02-20 15:47:26 /


Króćców nie ruszaj, złe jeszcze nie są. Oczyść i tyle.
Łożysko, a w zasadzie resztki- dobierz śrubę jak największej średnicy, żeby się tam mieściła. Napchaj do środka mokrego papieru toaletowego i wbijaj tą śrubę. Łożysko powinno wyjść.
Jeśli nie da rady, to czeka cię żmudne szlifowanie, żeby je przeciąć, a nie uszkodzić wału.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-02-20 19:12:41 /


Dziękuję Ci serdecznie.
Zadaję tutaj pytania, bo jest mi już głupio do Ciebie wydzwaniać.....
Wojtek :)

vOOytas / 2021-02-20 19:28:12 /


Po prostu zacznij jakieś dobre piwko chłodzić Marcinowi :P ja się podepnę pod konsumpcję :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-02-22 12:25:10 /