logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » 3M » Ford Granada Mk IIb 2.3 V6 Koeln gl 1983 (pomoc w naprawach)

Ford Granada Mk IIb 2.3 V6 Koeln gl 1983 (pomoc w naprawach)

Witam! Mam Granatnika j.w. i stosy kłopotów. Niestety w rejonie TM nie mam warsztatu, tym bardziej dobrych możliwości (bo mam tylko dwie ręce) - a kupę roboty. Poszukuję pomocy przy naprawie, speca od regulacji, itd itp...

Oto co jest do zrobienia :D
- wymiana maglownicy
- wymiana uszczelki pod głowicą (cieknie olej)
- regulacja gazu
- zmiana obiegu chłodzenia na szeregowy w reduktorze
- kontrola całego układu zasilania (jest chyba problem z elektrozaworem paliwa)
- silnik przerywa przy wysokich obrotach (nie wymienialem jeszcze swiec, elementow zaplonu)
- czyszczenie i regulacja elementów przednich hamulców.

Pytania?
- czy uklad zaplonowy ma kondensator?
- kto zna się na gazie? :)

Może dodatkowo ktoś ma jakieś schematy silnika 2.3V6 Koeln (choc to podobne do small block'a GM to jednak pewnie są jakieś niuanse), może jakieś opisy instalacji gazowych (membrany, filtry i inne pierdoły - kompletnie sie na tym nie znam), kręce śrubkami, przepustnicami i nic - nie jedzie :) - prędkość maksymalna - 100km/h.

W podsumowaniu - makabra. Nie dam sam chyba rady :)

Kontakt na GG - 3813600, tel. 604509318,
Dzieki!!!!

administry Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-29 20:07:37 /


A czemu teraz taka nieładna jest? jakoś nigdy nie lubiłem czarnego matu :)

Arek 3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-29 20:17:51 /


Odpowiedz jest jedna - Granadziarz :)

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-29 23:05:55 /


ten czarny to naprawdę fajny czarny :)

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-30 00:19:32 /


Skontaktuj sie z Jarkiem zwanym Granadiarzem chłopak ma najwieksze pojęcie o starych fordach w Trójmiescie, specjalność GRANADY sam posiada chyba ze 3, zna sie na tym, stacjonuje w Pruszczu Gdanskim, jak cos daj na priva powiem Ci gdzie go zastać.

Hoover 3M / 2006-10-30 07:37:43 /


i oby mial czas :)

a moze inaczej to netu nie ma , ale czasu troche znajdzie

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-30 08:21:17 /


Udało mi sie wyregulować w miarę zawory. Na zimnym kręciłem dolot - 0.35, wydech - 0.40. Silnik chodzi w miarę dobrze i wkręca sie na obroty. Na nieobciazonym silniku nie przerywa, a niestety przy obciążeniu przerywa (na wyzszych obrotach tylko)

Jak uważacie - brać się za elektryke czy regulować gaz i zgodnie z zaleceniem Myszy wsadzic BRC AT90E parownik? Samochod ciagle ma mizerną moc i nie wiem czy wynika do z parownika, prądu czy tez rozwalonej głowicy.

Kupię ew. uszczelkę pod głowicę na lewą stronę (od strony kierowcy).
Szukam tez mistrza ktory wymieni mi magiel :)
Granadziarz dopiero za 2 tygodnie bedzie mogl i bedzie mial... :)

A drugie zdjęcie to quiz - co to jest? :)






administry Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-01 12:54:27 /


Mysle ze to cos z drugiego zdjecia ma zwiazek z http://www.capri.pl/market/8978

PS. Cos wygralem?

Mysza liil (EM) / 2006-11-01 13:01:42 /


Brawo! Nocna impreza podchmielonej młodzieży. Efekt - 4 samochody z porysowaną karoserią i moje z wybitą szybą. Miejsce - Gdańsk, Pocztowa koło ulicy Długiej.

Wygrana jak zwykle - policjant przyjął zgłoszenie i powiedział, że opcje są mizerne..

administry Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-01 13:50:42 /


A jak po regulacjach chodzi na benzynie? Jak wyglądają świece? Można też sprawdzić kompresję. Silnik musi najpierw dobrze pracować, potem dopiero warto grzebać dalej. Czy porządnie i na trwale uszczelniłeś - zrobiłeś dolot (lewe powietrze) - ten silikon był na chwilę - dla diagnostyki. Popatrz w nocy ( i po ciemku) na przewody WN. Stan kopułki?

mtango / 2006-11-01 17:55:50 /


Odnośnie regulacji - na instalacji są przebicia - szukam już części.

Gaz już uszczelniłem, jest ok, ale silnik pracuje nierówno. Powiem szczerze, że gaz mnie doprowadza do pasji - mysle o wywaleniu tego im dluzej mam to w aucie. W camaro od razu wywalilem... Wszystko zaczelo od razu dzialac jak nalezy.

Najgorzej ze po prostu nie mam miejsca zeby magiel wymienic, trzeba chyba podniesc silnik zeby wstawic zmiennika. Gdzie jechac zeby bylo dobrze i uczciwie? Granadziarz na razie zajety :)

administry Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-03 20:55:14 /


magiel wymieniaj bez drążków, silnik trzeba unieść o 5 cm.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-04 18:22:56 /


Jak to bez drążków? Mówisz o końcówkach drążkow czy o kompletnych drążkach (jak na zdjęciu).

Silnik jak sie podnosi w granadzie? Coś specyficznego? Jest przykręcony na blokady do poduszek?

administry Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-05 22:31:10 /


Aby podlewarowac silnik musisz odkrecic poduszki, wystarczy od belki. Ewentualnie poduszke od strony kierowcy rowniez od lapy. Poduszka po stronie pasazera nie ma nakretki po stronie lapy. Wkrecona jest w przygrzaną kostkę z gwintem.

Mysza liil (EM) / 2006-11-06 06:04:18 /