logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Odświeżenie miski olejowej i pokryw zaworów (V4)

Odświeżenie miski olejowej i pokryw zaworów (V4)

Cześć.

Zastanawiam się w jaki sposób dobrze odświeżyć miskę olejową, pokrywy zaworów oraz obudowę filtra powietrza.

Czy wypiaskować całość i oddać do "proszku"? czy lepiej we własnym zakresie oczyścić mechanicznie ?
Co z wewnętrzną stroną? Czy tylko oczyścić i zostawić goły metal (miska i pokrywy zaworów)
Obawiam się malowania wewnątrz. Jak zacznie coś się łuszczyć czy też odłazić to może być problem.

Jakie macie opinie?

pozdrawiam,
Wojtek.

vOOytas / 2021-02-23 17:53:11 /


odpowiedziałeś sobie sam na wszystkie pytania.
Proszek z zewnątrz, nic w środku.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-02-23 18:45:50 /


O ile pokrywy zaworów jak dobrze pomalujesz i dociągniesz to na nowych uszczelkach będzie ok to miska raczej tylko proszek bo zwykle lakiery będą się złuszczać pod wpływem oleju a tego raczej nie unikniesz chociażby przy wymianie

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-02-23 20:35:51 /


Są lakiery silnikowe VHT odporne na olej i paliwo.... dostępne normalnie na alledrogo :P

Proszek niby też dobry -- ale jak patrze na te fabryczne elementy w proszku po paru latach to chyba szkoda zachodu z tym

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-02-26 13:53:51 /


Fabryczny proszek ma wytrzymać wyjechanie z salonu. Nie ma nic wspólnego z porządnie położonym proszkiem w lakierni.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-02-26 13:54:57 /


aby porządnie położony proszek się trzymał, wypada wcześniej polakierować podkładem antykorozyjnym. Wtedy lakier proszkowy będzie się trzymał dłużej.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-02-26 14:06:03 /


Zanim zaczniesz malować wyprostuj wszystkie przylgnie pod uszczelki. Wewnątrz wyczyść chemicznie, piaskując zwróć uwagę aby piasek nie dostał się tam skąd wyleci dopiero po złożeniu silnika, usuń wgniecenia, przeszlifuj ślady po korozji (nie nie znikną po piaskowaniu, tylko będą mało widoczne. Oklej tak aby wewnątrz nie było farby i już możesz malować.

bad ass boy / 2021-02-26 14:35:32 /