logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Co sądzicie o silniku z MUSTANGA R6 3,3 litra

Co sądzicie o silniku z MUSTANGA R6 3,3 litra


Jak w temacie, są do niego dostępne jakieś części, uszczelki itd. czy trzeba wszystko z USA ściągać?

Czy siądzie bez problemu na MT75 albo N9 ?
Jakie wymiary?

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-25 02:54:58 /


ten ktory jest na zdjeciach jest niesprawny , mozesz sobie odpuscic proby remontu.

Classmobile / 2006-11-25 06:32:27 /


Są dostepne części - no i trzeba z USA ściągnąć ;-) lub np. z firmy RSB Mustang Parts mieszczącej sie w Aachern w Niemczech. Silnik ma 90-120 KM i jest dość cieżki. Ale były Cortiny z takim w Australii wiec powinien dać rade i w Granadzie.
Ma dość wysoki moment obrotowy (mówie o egz. z 65-68 r) 326 Nm @ 2400 rpm a moc 115-120 KM osiąga przy 4400 czy 4000 rpm. Zaletą jest to, że jest każda uszczelka , pompa itd są dostepne od ręki ;-)

Później stosowali go jeszcze z innym zapłonem bezstykowym i takimi innymi udziwnieniami w Mustangu (i pewnie innych autach) z początku lat 80-tych, ale moc wynosiła około 90 KM ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-25 07:14:45 /


Juz widze ze nie wlezie do granady ze wzgledu na miske olejową :/

A pozatym to chyba jest kupa a nie silnik. Nie warto rzeźby. Jest cieżki, osiągami nie powala, przeróbek masa, pewnie jeszcze paliwożerny.

Mysza liil (EM) / 2006-11-25 07:55:40 /


paliwożerny akurat nie jest - zależy manual czy automat około 8-10(A) w trasie i 12-14(A) po mieście, dźwięk też ma dość fajny. Miska rzeczywiście pasować do Granady (europejskiej) nie bedzie , ale skoro siedział w Cortinach to wystarczy wymienić na taką która minie belke zawieszenia. Za to ma jakiś tam potencjał jeszcze.

Skrzynia raczej od v8 , dzwon jest raczej większy niż w europejskich skrzyniach.


Silnik jest długi ;-) Moge zmierzyc go z metrem bo mam zapasowy kompletny ...

http://www.ford-cortina.net/cortina/perth/TE_CORTY-engine.jpg

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-25 10:00:37 /


to już nie mierz, odpuszczam sobie :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-25 13:37:49 /


re R6 jak wszystkie fajnie chodza, u mniej ezdzi taki VW transporter z lat 80 z R6 jak się dowiedziałem od Krk4M bo myślałem że to jakieś V6:) dzwięk naprawde fajny

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-25 14:50:08 /


Ja tam kończe remontować i wkładam do auta ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-25 22:43:58 /


silnik ponoc latwo sie tuninguje i lekko mozna osiagnac parametry przy ktorych Koeln 2.8 sie zawstydzi ;-)
na przyklad bardzo duzo da sama wymiana gaznika i kolektora ssacego - w oryginale gazniczek malutki a kolektor to prosta rura z dospawanymi pod katem prostym kanalami :)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-26 01:06:36 /


to jest OHV ?

DeMaDeS / 2006-11-26 10:01:23 /


DeMaDeS - pierwszy Mustang z OHC pojawił się dopiero pare lat temu. A ten R6 200cid ma 40 lat. To jest jakby "półtora Żuka/Tarpana/ Warszawy" [górnozaworowej na szczęście :) Wałek w bloku, zawory w szeregu - zero sofistykacji. Stąd też te obroty mocy maksymalnej rzędu ~4200 i moc circa 35 PS z litra.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-26 10:20:10 /


wiewior PCK: Raczej z wymianą kolektora ssącego będzie dosyć duży problem bo to jest jeden odlew z głowicą. Wydechowy, owszem można zmienić jak się chce ale ssący...

Abo!GOP! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-26 12:10:53 /


W takim razie widocznie zmieniali cala glowice. Widzialem gdzies ostatnio fotki takiego silnika z ladnym blyszczacym kolektorem i czyms w rodzaju czteroprzelotowego Holleya na wierzchu.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-26 14:14:41 /