logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » naped licznika

naped licznika

czy ktos wie jak wyglada przerobka napedu licznika elektrycznego w skrzyni scorpio
nz linke od granadki ???

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-18 09:01:56 /


Odnoszę wrażenie ,że było na forum.WYSZUKIWARKA

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-18 11:05:45 /


haha, jakbym znalazl to bym nie pytal

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-18 11:49:04 /


było było powiem tylko tyle że trzeba ogony skrzyni zmienić ;]

Henry F / 2007-01-18 11:51:11 /


no i tak jeszcze pare innych pierdółek,jedną przy pomocy palnika ;]

Henry F / 2007-01-18 11:52:01 /


Mozna wymontowac elektroniczny czujnik i zamontować elektroniczno-mechaniczny, ma wyjscie na linkę i przewody z prądniczki. Ciezko to dostac, ale ganiało w fordach USA. Pasuje od escorta 1.9 jak i aerostara z A4LD. Tylko trzeba założyć oryginalną zembatkę. Podpięcie linki nieco inne, ale da sie obejsc.

Mysza liil (EM) / 2007-01-18 13:04:10 /


ok jakby ktos takie cudo mial to odkupie:)
pozdrooffki

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-18 13:40:50 /


a moze poprostu zaloze srodek zegara od scorupy podepne kable i swieto lasu

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-18 13:42:33 /


Scorpio 92-94 mialo licznik na linke a pradniczke dodatkowo do sterowania np. overdrivem w automacie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-18 14:22:01 /


ale ja mam skrzynie 5 od scorpio 88 i nie ma linki

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-18 14:47:27 /


Miałem a raczej mam ten sam problem .
Skrzynia od skorupy no i brak napędu mechanicznego .
Do rozwiązania problemu lub do wymiany skrzyni bendę jeździł na zegarku od skorupy .

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-22 04:46:23 /


CZYLI SRODEK ZEGARA MASZ ZAŁOZONY OD SCORPIAKA I PODPIETY NA KABLACH??
A JAK Z PODŁACZENIEM DUZO TEGO JEST?
pzdr

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-23 11:38:20 /


czy obrotomoierz do V i do rzedowki jest inny?
jak sie go podłącza?

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-31 15:58:04 /


jest inny. podłącza się go zwykle pod (+) po stacyjce (-) oraz pod cewkę zapłonową.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-31 16:53:07 /


jak wygląda napęd licznika w A4LD ??

Dzisiaj rano chyba mi zamarzło czy cuś..... i przez pierwszy kilometr wskazówka leżała a później jakos odżyła.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-31 18:42:10 /


mike, to zwykla linka zakonczona"kwadratem" ma taki fajny kolniez ktory za pomoca segera montujesz razem z zebatka i wkladasz w skrzynie.wiec jesli predkoscimiez mial opory na starcie to przymarzlosięmu w zegarze(wewnatrz auta)
innej opcji jakos niewidze:)
pzdr.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-31 21:11:34 /


ale czy roznica tych obrotomierzy jest tylko w cyferblatach czy jak podepne obr od v do rzedowki to bedzie glupoty pokazywał??

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-01 12:00:54 /


Będzie pokazywał głupoty, bo przecież dostanie 2 impulsy na obrót wału, a jest nauczony że ma liczyć obrót co 3 impulsy. Czyli przykładowo przy 3000 obr. będzie pokazywał 2000.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-01 12:09:40 /


ok dzieki
pzdr

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-01 12:13:35 /


Ja mój licznik elektryczny od scorpio podpiołem do zasilania impulsator też . Każde z tych elementów posiada po trzy przewody - masa (-) , zasilanie (+) , sygnał(czyli impulsy/minutę ) . sygnał połączyłem między zegarem a impulsatorem . Nie mam pojęcia jakie mogą występować wersje , czy rodzaje liczników . Czy są to impulsatory , enkodery czy tachoprądnice a może jeszcze coś innego.
Pozdrawiam

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-03 22:14:34 /


W Fordzie zamówiłem zębatke do linki do skrzynki MT75.Koszt 41 pln.Do tego dochodzi zimering koszt 17 pln(w Fordzie) i brok .

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-03 22:18:39 /


JAC a jak to wyszło z tym licznikiem montaz w desce siadło czy cza kombinowac??

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-05 13:37:39 /


Mario jaki brok? i czy ta zebatka i simmering to wszystko czego potrzeba zeby założyc linke w skrzynie??

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-05 13:42:19 /


Dziś się okazało że w fordzie coś spierdzielili i niestety nie będzie tak prosto.Zębatki na linke występują tylko w ilości zębów od 14.Do MT potrzeba jest 13.Ale dziś za radą Trójkąta dorobiłem sobie zębatke.Trzeba wyjąć jakąś zębake z dowolnej skrzyni od np.N9 czy innych które latały w naszych Fordach.
1,Zębatke w wiertarke ,na obroty a szlifierką (najlepiej z tarczą papierową)trzeba zeszlifować zęby.
2,Z Prądniczki (impulsatora MT75) trzeba zdjąć zębatke która posłuży nam do napędu naszej linki.Należy zmierzyć otwór na zebatce (MT75) i na taką średnice zeszlifować zębatke np.od granady.
3 Pózniej zeszlifowaną zębatke po dwóch stronach spiłować na płasko (po zdjęciu zębatki MT75 będzie wiadomo o co chodzi),
4,Zębatke (MT75) przewiercić według wewnętrznych przetłoczen
5,Obciąć zębatke(MT75) w miejscu gdzie wchodziła spinka
6,Nasadzić zębatke w miejsce zeszlifowanej granadoskiej i skleić.
7.Należy pamietać aby dorobiona zębatka była dokładnie na miejscu oryginalnej.
8,Wybić mały brok (w miejscu gdzie będzie wychodziła prowadnica linki) i w jego miejsce nabić zimering.
9,Prawdobodobnie będzie trzeba(przynajmniej ja musiałem)powiekszyć minimalnie (jakieś 0,5 mm) prowdnice w skrzyni w którą będzie wchodziła zębatka.
10,Zaślepić otwór po impulsatorze (brok).Ja wykorzystałem do tego prądniczke którą troche zeszlifowałem w miejscu gdzie była zamontowana zębatka.
UWAGA.Brok czy coś innego co będzie zaślepiało otwór musi być na tyle głęboki aby blokował zębatkę przed wysunienciem ale żeby nie stawiał oporu przy kręceniu.


Mam nadzieje że nie zamotałem tego za bardzo

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-05 20:18:13 /


Tu na zdjęciu jest już wstępnie przygotowana zębatka od granady do założenia zębatki od scorpio.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-05 21:08:35 /


Dzieki Mario
no jest troche zabawy ale polak potrafi:)
chciałbym jeszcze wiedziec jak sprawa wyglada z zalozeniem zegara scorupy w deske grandy i wtedy wybiore jedna opcje
pozdrooffki

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-06 09:33:22 /


a tu zębatka po założeniu i dwa poglądowe rysunki

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-06 22:50:11 /


no i to mi sie podoba (wszystko konkretnie i jasno opisane, w razie niejasnosci fotosy, a nie "to juz bylo na forum! idz do wuszukiwarki! zmien tył skrzyni!..."
WIELKIE PODZIEKI Mario
pozdrawiam

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-07 09:06:52 /


mlody_rz, pytales o skrzynie N9 (z silnika 2.0 Efi, ktore nie wystepowaly z MT75). Łatwiej jest w takiej n9 zmienic ogon niz przerobic ta zebatke.

Mario75 przerabial skrzynie MT75 do ktorych nie ma ogonów. Owszem, jest skrzynia ze scorpio 92-94 z wyjsciem na linkę bo w scorpiakach przejsciowkach predkosciomierze byly pedzone mechanicznie.

Mysza liil (EM) / 2007-02-07 09:33:46 /


Mysza ale to jeden czort,gniazda są takie same.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-07 09:43:36 /


ja mam zestaw z 88 roku szczerze nie wiem czy to n9 czy mt75
mario75 to dam rade to zrobic czy nie?

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-07 11:21:57 /


Młody-rz - skrzynia MT75 pojawiła się dopiero wiosną 1989 r. N9 ma obudowę żeliwną, wsteczny w lewo od jedynki, a MT75 ma obudowę aluminiową i wsteczny w prawo od czwórki. Nie da się ich pomylić ze soba.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-07 11:49:22 /


no to mam N9

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-07 11:59:29 /


mario czyli to to samo z ta przerobka?

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-07 12:05:53 /


No ja wiem ze jeden czort, bo czujniki sa takie same, ale ogony do N9 sa dostepne i nie warto rzeźbić. Ale to tylko moje skromne zdanie.

Mysza liil (EM) / 2007-02-07 13:09:59 /


Tak jak pisze ,Gniazda są takie same,jedna i druga skrzynia jest przygotowana pod napęd na linke jak i pod napęd elektryczny.Rozumiem że masz napęd elektryczny.Wymiana samego ogona (rozumiem Mysza że chodzi Ci o ten aluminiowy odlew na końcu skrzyni z lewarkiem)nic nie da bo problem nie leży w obudowie skrzyni lecz w liczbie ząbków na wałku w skrzyni.
Młody-rz policz ile masz ząbków na tym elektrycznym ustrojstwie.Jeżeli poniżej 20 to musisz dorabiać ,jeśeli powyżej 20 to może znajdziesz taki napęd na linke.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-07 19:24:25 /


chwila chwila nie budujcie oczywistych przepisów ja miałem taki problem i dotyczy tylko skrzyni N9. Mianowicie w Scorpio zmieniałem skrzynię na skrzynię od sierry oba diesele u mnie 2.5D ze sierry 2.3 tak.
Problem polegał na tym że u mnie było elektryczne predkościdło a w tamtej od sierry mechaniczne na linkę (tak jak w naszych trupach).
Żeby to grało trzeba zmienić nie tyle ogon (bo inny odlew na to badziewie) co bebechy a jest to trzpień w obudowie na sprężyne luzu (jest innej długości) i trybik na wałku główny i obie te rzeczy robi się "na gorąco" najlepiej palinikem propan-butan i trzeba zmajstrowac sobie coś do złożenia tego w kupę bo nie jest tak że wkładasz obudowę i gra ale to niech zostanie sekretem ;]
U mnie działa i gra no problemo zabieg zajmuje na luzie 2 godzinki.

Henry F / 2007-02-07 19:46:00 /


Niw wiem jak dieslu ale porównywałem gniazda w obu skrzyniach benzynowych i są identyczne.
Różniły się ilością zębów,a że nie występuje żebatka do napędu linki w ilości 13 żebów więc trzeba je połączyć.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-02-07 20:21:45 /


Trochę odgrzewam kotleta.
Chcę u siebie uruchomić w końcu prędkościomierz. Mam skrzynię MT75 i "małe" zegary w Capri. Dałem nura pod auto i wychodzi, że w skrzyni mam oba rodzaje napędów. Ten na linkę ma urwaną końcówkę linki, którą muszę wyjąć. I teraz potrzebuję:
- Nowy uszczelniacz np: corteco 01033751B(napęd linki pewnie będę musiał do wyjęcia tego co w nim jest)
- Zeger do zabezpieczenia mocowania linki 3416354 (taki nr wyszedł po sierrce z mt75)

I teraz pytanie od czego linka będzie pasować do mt75 a zegarami od capri?
Coś jeszcze będzie potrzebne?

MetfaN / 2022-07-31 20:52:10 /


Ja mam od wczesnej Sierry

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-07-31 22:05:51 /