logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Panowie POMOCY PILNE!!

Panowie POMOCY PILNE!!

Mam problem z fordem aerostarem,wiem ze to nie Capri(mialem kiedys),ale potrzebuje pomocy.Mam silnik 3.0 V6 EFI i wystapil problem.Silnik pracowal normalnie,gdy nagle zgasl bez zadnych stukow czy dziwnych dzwiekow.Ledwo da sie teraz uruchomic,a gdy sie utuchomi to strasznie kuleje a niespalona benzyna wali usczelkami kolektora wydechowego i tlumikiem.Wymienilem swiece ale to nic nie dalo, chyba ze 3 wtryski leja paliwo do cilyndrow "wiadrami" jakby sie podwiesily czy co?Zmienialem komputer,map sensor i nic nie pomaga.Moze przyczyna jest jezdzenie bez filtra powietrza?Czy jest mozliwosc zatarcia wtryskiwaczy?Panowie prosze o pomoc,bo sprawa pilna a i fura potrzebna.Z gory dzieki za opinie.ps. Czy moze co sie stalo ze stronka forda sierry na www.sierra.opalnet.pl? bo mam tez scierke,a to byla najlepsza stronka o scierce. pozdrawiam Seba

Seba79 / 2003-04-03 07:00:33 /


wg webmastera sierry do konca tygodnia naprawia awarie

Krzypek / 2003-04-03 11:20:21 /


Mogła paść sonda lambda na wydechu... wtedy automatycznie komp zwiększa dawkę paliwa zeby uniknąć spalania stukowego... (ale nie do tego stopnia że paliwo wydechem cieknie)

najprawdopodobniej mógł też paść czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym.. jeśli takowy występuje.. objawia się to właśnie bardzo dużymi dawkami paliwa wtryskiwanymi do silnika...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-03 11:28:04 /


>Moze przyczyna jest jezdzenie bez filtra powietrza?

w każdym przypadku nie jest to najlepsze rozwiązanie i może powodować awarie...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-03 11:30:10 /


Ja bym odradzał jeżdzenie bez. Miałem założony filtr,ale z dołu obudowy filtra nie miałem jednej klamry. Przypadkowo zaglądnąłem ZA filtr i nie byłem szczęśliwy. To co zostało na tych śmiesznych płucotchawkach :) to jedno, a drugie tyle prawdopodobnie swobodnie minęło filtr i hopla!

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-03 11:38:39 /


Czy świeci się lampka CHECK ENGINE albo o podobnej treści?

Krzychu / 2003-04-03 12:39:52 /


>Czy świeci się lampka CHECK ENGINE

pewnie nie bo jakiś domorosły mechanik wyjął żarówke ;D już w kilku autach spotkałem się z taką naprawą ;))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-03 12:55:12 /


Dzieki panowie za odpowiedzi,lamka check engine nie swieci sie w czasie pracy, natomiast pali sie jak przekrece zaplon.Myslicie ze to moze byc czujnik podcisnienia? Napewno wystepuje,bo to jest wielopunktowy elektroniczny wtrysk.Jesli moglibyscie to prosze jeszcze o kilka postow.Z gory dzieki.

Seba79 / 2003-04-03 15:57:35 /


http://www.google.pl/search?hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&q=aerostar+obd&lr=

Przyczyn może być wiele, najlepiej zeskanuj kody OBD. Na szukanie i wymienianie wszystkiego po kolei szkoda czasu i kasy.

Krzychu / 2003-04-03 20:50:03 /


weśli jesteś z warszawy to "mam" warsztat któergo właściciel ma aerostara albo windstara ... ,ale to nie jest najistotniejsze ,kolo zna sie na żeczy i ma komputer... jak cos to daj znać na priva

pozdro

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-03 23:31:30 /


jaka masz instalacje elektryczna na silniku? jakiego producenta? jaki komputer?


1. wtryski powinny byc podpiete do komputera rownolegle (np. 1,3,5 i 2,4,6)
2. wtrysk dostaje zasilanie z przekaznika, natomiast obwod zamyka komputer zwierajac jeden ze stykow z masa --- sprawdz czy przewod nie jest uszkodzony i nie ma zwarcia z masa, w takim przypadku 3 wtryski beda otwarte caly czas i beda podawaly paliwa ile sie da
3. sprawdz sonde lambda, jesli nie masz na podmianke to odepnij od niej przowody i podaj tam napiecie 0,45V (to optymalny sklad mieszanki), jesli efekt ustapi znaczy ze masz uszkodzona sonde
4. sprawdz czujniki polozenia przepustnicy, jesli ktorys jest uszkodzony silnik moze sie tak walsnie sprawowac
5. sprawdz opornosc wtryskiwaczy, kazdy powinien miec od 11-19 Ohm, jesli ma mniej lub wiecje to znaczy ze ma spalona cewke (wtrysk to nic innego jak elektromagnesik ktory otwira badz zamyka zawor)
6. sprawdz regulator cisnienia paliwa (odlacz powrot paliwa, zakrec silnikiem i zobacz czy leci paliwo), jesli jest uszkodzony (zablokowany) to na listwie wtryskow jest bardzo duze cisnienie (takie jakie zdola wypracowac pompka paliwa) i wtryski daja wiecej paliwa niz powinny
7. odepnij kable od wtryskow i podawaj na kazy na moment +12V i GND i sluchaj czy sie otwiera i zamyka (ciche stukniecia) - jesli kazdy stuka to znaczy ze wtryski sa ok i przyczyny trzeba szukac gdzie indziej

jesli sprawdzisz te 7 rzeczy to napewno dojdziesz co jest grane!
w razie problemow dzwon - 606825225
o Fordach wiem niewiele, za to znam sie troszke na wszystkich mozliwych ukladach wtryskowych, a one sa z reguly podobne :)

pozdrawiam
.
Kuba

JiM / 2003-04-03 23:49:04 /


dzieki za podpowiedzi cos pokonbinuje.Dzieki i pozdrowienia

Seba79 / 2003-04-04 06:48:50 /


może być jeszcze uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego... wówczas komp będzie pracował jak przy zimnym silniku, załączy ssanie wzbogacając mieszanke...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-04 08:19:20 /