logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » 2.4 efi co wywalić z elektryki żeby to chodziło

2.4 efi co wywalić z elektryki żeby to chodziło

Powitać szanowne grono zolenników Forda. Mam na imię Piotr i chciałbym dowiedzieć się od Was kilku rzeczy dotyczących silnika Forda 2.4v6 EFI i jego elektryki.

Opiszę to tak.
Zanabyłem ostatnio silniczek od Forda (miał być to 2.9 ale okazało się, że literki przy numerze silnika oznaczają iż jest to silnik 2.4(kiepścizna) :( ).
Posiadam też do tego silniczka kompletną instalację elektryczną, ba jest to instalka wyciągnięta z Forda w całości.
Całość wsadziłem do... i tutaj się nie obraźcie ... UAZa, ale prolblem jest w tym, że ja nie chcę upychać tej całej instalacji, tylko to co jest niezbędne do pracy silnika.
Chłopaki doradźcie co mam wywalić bo jestem już bliski desperacji.
Jaką pompę paliwową mam zapodać - czy polonezowa lub golfowa wyda?
Który komp mam zostawić bo w instalacji są jakby 4??
które kable wypierniczyć żeby to w miarę działało?

Przepraszam od razu za nieskorzystanie z opcji szukaj, ale w moim rejonie kiepsko o porządny internet i połączenie GPRSowe potrafi doprowadzić do szału.

Za jakiekolwiek odpowiedzi z góry dziękuję, a jeżeli coś w tym temacie moderatorowi się niespodoba to wyciąć, usunąć, zapomnieć i takie tam.


Pozdrawiam bardzo serdecznie.

Hej

oscar-fire / 2007-01-23 21:55:26 /


Pompa paliwa od Efi ma byc, od jednopunktu ani K-jeta nie da rady. Proponuje pompe z opla vectra/omega, zewnetrzna, montowana przy zbiorniku. Jednak najlepiej z calym zbiornikiem. W przeciwnym wypadku pompa bedzie zasysala powietrza na przechyłach, chyba ze bedziesz mial non stop 3/4 poziomu paliwa.

Wiazke silnika da sie latwo odseparować. Mozesz mi przysłać, rozgrzebie co trzeba i odeśle z opisanymi kabelkami. W tej sprawie pisz na priv. Jesli nie wiesz ktore to komp silnika, to dalsza dyskusja o kablach nie ma sensu.

Ladny silnik, ale lepiej zaloz od razu 2.9, bo inaczej ten UAZ nie bedzie mial sily wyjechac z kałuży ;) Do jazdy w terenie wszyscy wywalają komputery i zakladają gazniki. Ale widze ze Ty masz eko fure, bo nawet recyrkulacja spalin została... Ladne to moze i bedzie, ale funkcjonalne napewno nie.

Mysza liil (EM) / 2007-01-23 22:06:43 /


Calego baku do uaza nie wlozy bo on ma dwa baki podluzne po dwoch stronach auta, ktore sa uzywane na przemian i nijak tam nie wlezie nic innego(nie wiem jak wyglada bak od omegi ale wiem ze ma spora pojemnosc i wydaje mi sie ze nie jest podluzny).chyba, ze jakos na pake. Wydaje mi sie ze dobrym rozwiazaniem bylaby jakas pompka elektryczna(uniwersalna) bedzie to dobre rozwiazanie jakbys chcial tam tez gas zalozyc.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-23 22:12:40 /


No to przeróbka aparatu na zwykły i zapodanie mikserów do gazu, ewentualnie trójnika na dolocie i BLOSA. I bez zadnej elektroniki, tylko gaz!

Mysza liil (EM) / 2007-01-23 22:14:31 /


oooo dzięki mysza za odpowiedź

autko ma śmigać tylko na benzynce
z UAZa oryginalnych części jest tam niewiele
zbiornik paliwa jeden na pace

te rurki od EGRa myślę, że jak zaślepię to nic się nie stanie

też żałuję że nie jest to 2.9 ale jak znajdę jakiś dobry 2.9 to wrzucę



oscar-fire / 2007-01-23 22:33:57 /


a czy kolega mysza może włączyć gg w tej chwili bo bym porozmawiał

oscar-fire / 2007-01-23 22:37:20 /


Jeżeli masz zamiar wywalać EGR i jesteś w posiadaniu czujnika, który:
nazywa się EGR Pressure Transducer tutaj:
http://www.fordscorpio.co.uk/images/ubconns.gif
albo szerzej opisany jako Differential Pressure Feedback EGR Sensor tutaj:
http://www.fordscorpio.co.uk/egrsensors.htm

to wiedz, że ja coś takiego chętnie wezmę w leasing :D lub nawet kupię (jak wolisz).

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-23 23:28:35 /