logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » problem z brakiem najszybszych "obrotów" wycieraczek w grani

problem z brakiem najszybszych "obrotów" wycieraczek w grani

Witam jak w temacie w grani mkII po fl od kiedy ją mam nie było najszybszego biegu wycieraczek tylko przerywany i ten pierwszy wolny. Jak przełączę na najszybszy wycieraczki zatrzymują się w miejscu gdzie akurat były i się już nie poruszają, jak przełączę z powrotem na "jedynke" to jest ok. Myślałem że to przełącznik pod kierownicą więc wymieniłem ale niestety to nie to. HILFE!

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-27 18:41:00 /


bardzo częstą przyczyną takiej usterki jest uszkodzenie filtra przeciwzakłuceniowego :


filtr na zdjęciu ma właśnie uszkodzony obwód 2 biegu :)

wystarczy go wypiąć a zasilanie podłączyć bezpośrednio do silnika. po wyjęciu filtra może się okazać że podczas pracy wycieraczek będą słyszalne trzaski w radiu. :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-27 21:16:07 /


filtra szukaj w okolicach silnika wycieraczek. można go wypiąć a zasilanie podpiąć bezpośrednio do silnika, wtyczki pasują :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-27 21:17:05 /


dzięki :) ja chyba poszukam sobie takiego filterka używanego ;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-27 21:23:57 /


taaa, a ja sie zastanawialem czemu jak pada i mam w Capri wycieraczki wlaczone to mi radio gubi fale... :))))))

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-28 00:04:31 /


Ale czy granada ma ten filtr? Chyba nie :/

Drugiego biegu moze nie być, gdy zuzyje się szczotka (jedna z trzech w silniku, odpowiedzialna wlasnie za szybki bieg). Ewentualnie włącznik lub brak styku na kostce.

Mysza liil (EM) / 2007-01-28 00:26:38 /


Mówisz, że tego nie ma w grani ? a ja już ogłoszenie dałem... ok sprawdze czy prąd jest w kostce jeśli nie ma to co? a jeśli jest to wtedy silnik wycieraczek śmietnik:(

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-28 00:29:25 /


odgrzewam kotleta :) blee
Odkąd pamiętam nie mam przerywanej pracy wycieraczek w granadzie prze fl, myślałem że to przekaźnik, ale to nie on (podmieniłem na inny i dalej brak). Według schematu do przełącznika powinien być podłączony jeszcze niebieski kabel idący od przekaźnika, no i jest taki przy wtyczkach (niebieski zakończony zwykłą złączką żeńską). U mnie jest luzem bo nie mam go do czego podpiąć. Oznaczenie przełącznika zaczyna się od 74 czyli capri II jak mniemam. Czy może ktoś zamieścić zdjęcie oryginalnego przełącznika wycieraczek z granady przedlifta, żebym się upewnił że w tym przełączniku co mam tkwi problem braku przerywanej pracy wycieraczek?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-14 09:40:16 /


najpierw sprawdź włącznik, czy zwiera dobre piny :)
ja tak walczyłem przez pół dnia z czasówką w Escorcie, a później się okazało, że przełącznik mam rozwalony :)

Konar / 2011-12-14 13:55:40 /


Jeśli ma 4 pozycje, czyli od dołu: czasówka, wyłączone, 1bieg, 2bieg to powinien działać. Jak masz tylko 3 pozycje, to nie będzie działać. 74 i co dalej? Może jest od dziobaka.

Mysza liil (EM) / 2011-12-14 14:43:41 /


Tak, ma 4 pozycje, to cały numer 74BG11K665CA.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-14 15:09:20 /