logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » 2.0 ohc efi na gaznik cd problemow

2.0 ohc efi na gaznik cd problemow

Panowie ponownie pomocy!
ale prosilbym o wypowiedz tych ktorzy temat przerabiali, dla przypomnienia: wrzucilem do granady`84 silnik ze skrzynia od scorpio zamiast wtrysku zalozylem gaznik inny aparat pompke itd...
pojawia sie kwestia czujnika temperatury cieczy (w efi byl na srodku kolektora, w gaznikowym tego nie ma, mam webera dwugardzielowego) jest natomiast otwor fi10 zaraz przy mocowaniu kolektora w glowicy po lewej stronie nie wiem co tam mialo byc bo leje sie z niego woda-obieg i kwestia kontrolki oleju, na desce mam voltomierz i wskaznik chyba cisnienia oleju po prawej stronie, wychodzi z niego wezyk jakby olejowy z nakretka i wedruje do komory a w silniku jest zwykly czujnik elektryczny
Czy da sie to jakos pogodzic???
jak to wygladalo w ohcu granadowskim?
moze w miejsce czujnika oleju elektrycznego wkreca sie jakis kruciec do przewodu z deski? a w ten otwor w glowicy(woda) jakis czujnik temp. to jedyne co mi do glowy przychodzi
prosze poradzcie jezeli smigacie podobnym zestawem(granada/scorpio)
pzdr

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-30 21:45:20 /


1. Ten otwor fi 10 jest od czujnika temp. do wskaźnika. Tak samo bylo w scorpio jak i w granadzie.
2. Wykrecis elektryczny czujnik cisnienia oleju i wkrecisz to co mialeś z rurką od granady - gwint pasuje.
PS. Robisz sztuczne problemy...

Mysza liil (EM) / 2007-01-30 21:52:04 /


racja przerabiałem ten temat:)

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-30 21:56:32 /


moze i bylo tak samo w gaznikowcach ale pisalem ze to wczesniej bylo EFI i czujnik byl w kolektorze wiec jak go wyp... to logiczne ze go nie ma a w bloku zostal mi otwor bo taki silnik kupilem no i wychodzi na to ze dobrze myslalem a to ze nie wiem czegos i pytam... moze cie to bawi panie Mysza ale nie wszyscy sa WSZECHWIEDZACY!!!
jakbym pytal dlaczego nakretka 6 nie wkreca sie na srube 10 to bym Ci sie nie dziwil ale... chyba taka jest idea tego forum

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-30 22:04:51 /


ze wskaznika oleju jest tylko wezyk z nakretka, w co mam go wkrecic jak wywale ten z silnika?

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-30 22:11:45 /


chyba musi byc element łaczacy??

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-30 22:16:36 /


przy EFI są 2 czujniki temperatury. ten co wywaliłeś z kolektorem był potrzebny komputerowi do prawidłowej pracy. jest jeszcze jeden czujnik do wskaźnika. ten znajduje się w standardowym miejscu każdego OHC-a

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-30 22:29:31 /


Wężyk z nakrętką wkręcasz w blok silnika na dole od strony kierwowcy w kanał olejowy, teraz pewne masz tam wkręconą zaślepkę - śrubę, a potrzebna specjalna śruba na którą nakręcisz wężyk z nakrętką. Tylko dobrze sprawdz wężyk i wszystkie łączenia bo zgubisz olej.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-30 23:36:57 /


Nie ma zaslepki tylko stary czujnik. Potrzebny Ci krociec od silnika z granady, ktory wkrecisz zamiast elektryczngo czujnika cisnienia. Dopiero na krociec nakrecisz wezyk z nakretka.

OHC na gazniku (2v) tez ma czujnik temp w kolektorze, ktory sluzy do regulacji praca ssania elektrycznego, ale to inna bajka. Tak jak napisal Trojkąt - nie interesuje Cie tamten czujnik ktory byl, bo to byl do kompa (z dwoma pinami) a potrzebny bedzie ten wkrecany w glowice, z jednym pinem, na klucz 13. Do niego dolaczysz czerwony kabelek z bialym paskiem. Tych czujnikow jest kilka typow, gwint pasuje ale beda roznily sie wskazania zegara. Tylko jeden kolor plastikowego lebka bedzie wspolgrał z danym wskaznikiem. Musisz kombinowac.

Mysza liil (EM) / 2007-01-31 07:37:52 /


dzieki

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-31 09:31:14 /


czy ktos podalby wymiary tego króćca albo prosty rysunek ewentualnie dlugosc i sr otworu w srodku, bo gwinty juz pomierze i wytocze,
chyba ze ktos odsprzeda??

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-31 10:38:42 /


średnica otworu wewnętrznego nie ma większego znaczenia na wskazania zegara. a co do gwintów to zwróć uwagę że część wkręcana w silnik ma gwint stożkowy! przy wkręcaniu sam się uszczelnia. Warto żeby ślusarz wiedział o tym jak będzie dorabiał :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-31 11:08:54 /


w roli tokarza wystąpie ja a dlugie to ustrojstwo??

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-31 11:22:11 /


chyba nie ma wiekszego znaczenia

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-31 11:23:27 /


????

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-31 12:19:11 /


na kazdym szrocie znajdziesz...
ewentualnie kup jakis tjuningowy...

nmd / 2007-01-31 18:17:01 /


Młody-rz a co zrobiłeś z poprzedniem silnikiem?
Bo skoro zmieniasz silnik to w starym silniku powinien być ten króciec co?

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-31 21:12:35 /


nic nie zrobilem, historia mojej grandy jest taka ze byl to zajefajnie zrobiony wózek od a-z i ktos go sprzedawał, ja chcialem kupic ale sie spoznilem, kupil inny ktos tylko po to zeby wydrzec silnik skrzynie wał wydech i pare innych rzeczy bo potrzebował do jakiegos starucha(nie ma kurwa szrotów w polsce??) i bude chciał rozsprzedać na czeci a mi sie ona zaje.... podobała wiec kupilem i włozyłem naped od scorupy no i jak mi czegos brakuje to pytam bo skad mam wiedziec co gdzie moglo byc
pzdr

młody-rz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-01 09:37:48 /