logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Dwa pytania w sprawie automatu

Dwa pytania w sprawie automatu

Jeżdżę samochodem Ford Siera 12/85 r. Motor 1,8 gaźnikowy, skrzynia A4LD

Pytanie nr 1: Jak przełącze z P lub N na D to spadają obroty - czy to normalne???,
Jak włącze na R to obroty spadają tak, że auto prawie gaśnie - dlaczego i czy "tak ma być"???

Pytanie nr 2: (zadawane już na forum, ale ja nadal nie jestem pewiem) Jaki olej lać do mojej skrzyni: Dextron II czy Dextron II, i czy zachodni np.: Mobil, czy polski Hipol, o którym słyszę tylko (bardzo) złe komentarze.

I jeszcze jedno, czasami, ale bardzo rzadko jak wrzucę R to nie chce jechać, tylko stoi w miejscu.

Serdeczne dzięki za odpowiedzi.

inż. / 2003-04-07 20:11:09 /




>Pytanie nr 1:
jest to normalne

>Jak włącze na R to obroty spadają tak, że auto prawie gaśnie - dlaczego i >czy "tak ma być"???
auto może obniżyć obroty ale gasnąć raczej nie powinno... żeby poznać przyczynę musisz napisać dokładnie jaki to silnik... gaźnik czy wtrysk?? czy jest LPG??


>Pytanie nr 2:
Dextron II bo do takiego oleju skrzynia jest przystosowana... Hipolu nie polecam jest to najgorszy syf jaki mozna wlać do skrzyni... wlej jakikolwiek markowy olej.. np bardzo dobry jest "elfmatic G2" ... przy zmianie oleju koniecznie zmień filtr bo przez zapchany filtr może Ci nie wchodzić wsteczny...


Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-08 09:40:10 /


Wielkie dzięki za odpowiedź trójkąt, auto jest gaźnikowe i jest na lpg. W tym tygodniu będe miał filtr oleju od dilera forda i chyba wleje Mobil ATF 220

inż. / 2003-04-08 15:19:22 /


w tym układzie może być źle wyregulowana instalacja gazowa... jeśli na wolnych obrotach ustawiona jest zbyt uboga (lub zbyt bogata) miszanka to silnik pod jakimkolwiek obciążeniem (np zapięcie biegu) będzie miał tendencje do gaśnięcia... tak wiec najprawdopodobniej powinieneś przeregulować instalkę gazową...

ewentualnie mozna podnieść trochę obroty silnika...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-08 15:30:42 /


jeszcze jedno... jak nie wiesz jaki był wcześniej olej to nie lej syntetyka... nalej mineral.. bo syntetyk może rozszczelnić skrzynię jeśli cały czas ganiała na mineralu...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-08 15:41:46 /


wyrownaj poziom oleju to ci bedzie ruszal.
gasnie- przy zmianie z N lub P na D lub R 1,2, zawsze obroty spadaja a jezeli tak mocno ze gasnie to jak juz Trojkat wspomnial wyregoluj sobie gaz badz podkrec obroty na D lub R tak kolo 1300-1400 obr.na min. przy zmianie na bieg kolo 700-800 tak jest u mniei nie narzekam

Michal FAZI / 2003-04-09 10:51:27 /


Fazi, jak podwyższe obroty na 1300obr./min to nie zaszkodzi to skrzyni ???
Sorry za (może) głupie pytanie, ale automatem jeżdże od dwóch tygodni. Jestem zwolennikiem automatów , ale znajomi tak mnie straszą, że automaty to hu..., że już boję sie nawet podnosić obroty

inż. / 2003-04-09 15:22:40 /


spox skrzyni nic nie będzie... jedyny dyskomfort to dość mone zapinanie biegów tzn auto od razu będzie ciągnęło po załączeniu jakiegokolwiek biegu...

napisz czy na benzynce też auto gaśnie po załączeniu biegu...??? ..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-09 15:27:54 /


automat to jest super sprawa a ci co sie nie znaja to niech sie nie odzywaja.
skrzyni nic sie nie stanie tylko jak juz Trojkat wspomnial bedzie troche ciagnal tzn powoli sie toczyl ale od czego ma sie chamulec(nawet czasem ulatwia mi jazde w korkach).wszystko bedzie git i niema sprawy. poza tym pamietaj o odpowiedniej ilosci oleju to tez duzo daje.
Tojkat- ja mam tak u siebie i nie ma zadnych problemow szarpniec itp wszystko chodzi telikatnie i dosc sprytnie o czym miales okazje sie przekonac wczoraj:)
choc oczywiscie nie mialem szans z toba bo to tylko 2,0 R4 automat ale jakos rusza w miare....
swoja droga fajnie sie jezdzi po lodzie na letnich 205.
i mam jeszcze jedno pytanie czy ty przypadkiem nie sprawdzales mojej skrzyni z CHUDEREM?

Michal FAZI / 2003-04-09 15:43:56 /


przypadkiem pomagałem ją złożyć bo kysiowi to nie wychodziło ;) ... miałem pewne zastrzeżenia do pompy oleju ale jaka jeździ to znaczy ze wszystko jest ok :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-09 16:06:17 /


ile mielismy zabawy z ta skrzynia wlozylismy silnik podpielismy skrzynie wal silnik podlaczylismy plynami zalalismy tylko maske zakladac i jechac. chwila prawdy kluczyk stacyjka obrot i na caly glos slowo (znane rowniz jako kobieta lekko prowadzaca sie) wypowiedziane przez nas od rana do nocy siedzielismy ja juz uradowany a tu taki pech :) dalismy se spokoj i pojechalismy do domow.
a na skrzynie odpukac nie narzekam i oby tak dalej

Michal FAZI / 2003-04-09 17:58:56 /


Na benzynce spadają obroty, ale nie tak, żeby gasło, dzięki za wszystkie odpowiedzi

P.S. mam zegary z obrotomierzem od sierry z silnikiem V6. Da sie coś z nimi zrobić czy trzeba sprzedać i kupić od R4??

inż. / 2003-04-09 18:05:59 /


pytanie, bo temacik mnie ciekawi.... Czy ta Sierra , ma już moduł zapłonu + silniczek krokowy ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-09 19:23:19 /


Niestety (a może dobrze) nie ma silnizka krokowego jak w 2.0 ohc (miałem taką przez dwa lata), ale ma ten sam "komputer".

inż. / 2003-04-10 15:32:04 /