logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » www.capri.pl » Regulamin - pierwsza odsłona

Regulamin - pierwsza odsłona

Do wcześniejszego projektu regulaminu wprowadziłem parę drobnych zmian, w związku z wnioskami które dostałem. Czyli jakieś tam lekkie rozluźnienie niektórych kategorycznych obostrzeń. Regulamin nie jest wyryty w kamieniu, i w razie bieżących potrzeb można go aktualizować, jeśli będą jakieś sensowne wnioski ku temu.

http://www.capri.pl/terms-of-use.php

Wcielenie regulaminu w życie wygląda na chwilę obecną tak, że po pierwsze jest link na stronie głównej, może do tego będzie trzeba zrobić taki link na każdej stronie, gdzieś w nagłówku (ale to nie w tej chwili, bo na to muszę "popatrzeć"), do tego każdy nowo rejestrujący się użytkownik musi go zaakceptować jako etap procesu rejestracji, zaś każdy dotychczas zarejestrowany użytkownik przed następnym napisaniem czegoś na stronie będzie w czasie zamieszczania komentarza/postu na forum zapytany o akceptację regulaminu. W ten sposób przy kolejnych zmianach w regulaminie będzie każdemu można podetknąć "pod nos" nową wersję do akceptacji.

Regulamin ma charakter ogólny, i dotyczy całości. Do tego dojdą jeszcze jakieś bardziej szczegółowe wytyczne dotyczące poszczególnych operacji, jak np. zasady zamieszczania ogłoszeń, czy postów na forum, które będą spisane przy danym formularzu służącym do zamieszczania danej treści, tak żeby były nieco lepiej widoczne. Ale to muszę dopiero napisać. Mam nadzieję że trochę zapanujemy nad chaosem który zaczął się wdzierać.

Zaczęła się również toczyć dyskusja jak powinna wyglądać dalej ta strona, a w szczególności forum. Zastanawiałem się trochę nad tym, i z tego co widzę to są dwa bieguny: pierwszy - czysto techniczne forum dotyczące Capri i innych Fordów z tej epoki, a drugi - klubowy hyde park do dyskusji o przysłowiowej dupie Maryni.
Jak to ze skrajnościami bywa, żadna nie sprawdzi się w praktyce. Sucha dyskusja techniczna zniechęci część osób które traktują Capri jako element stylu życia, zostawiając aspekt techniczny np. warsztatowi. Są przecież tacy. Z kolei zamieszczanie okładek płyt Iron Maiden, dyskusje co zrobić ze skasowanym maluchem, przentacje motorów czy beemek są nie w smak innej części. Wyważmy to w sposób satysfakcjonujący obie strony. Widzę to tak, że na forum trzeba zrobić miejsce na dyskusje off-topic (i takie coś wpisałem w regulamin). Jednocześnie zrobię mechanizmy subskrypcji, które pozwolą ukryć to miejsce przed tymi, co nie są zainteresowani takim kącikiem - czyli nie będą powiadamiani o nowych postach w takim dziale ani mailami, ani na stronie. Jeśli będą chcieli, to sobie zajrzą, ale nic więcej. Z drugiej strony trzeba ustalić granicę, na co w ogóle na stronie nie ma miejsca. Bo są takie rzeczy, nawet nie kwalifikujące się do kategorii off-topic. Jak dla mnie to jest np. prezentacja beemki czy motocykla w postaci dedykowanego wątku na forum. To nie jest miejsce na takie prezentacje z różnych powodów - fajne jesteście chłopaki, fajne macie maszyny, miło że chcecie z nami pogadać, ale nie zapominajmy w tym wszystkim po co i o czym jest ta strona. Gromadzą się tu w znakomitej większości pasjonaci starego Forda, i dla nich treść ma być ciekawa. Wśród nich są na pewno również miłośnicy bawarskiej marki, ale są też niezainteresowani. Oni tu zaglądają po co innego. I w jakiś sposób trzeba zadbać o ich satysfakcję - nie wystarczy tu powiedzieć "nie interesuje Cię to nie czytaj". Tak się nie da - wchodząc na stronę dany użytkownik w pewien sposób inwestuje swój czas, i na odfiltrowanie nieinteresującej treści musi go część zmarnować, co pozostawia mniejszy lub większy dyskomfort. Jeśli odfiltrować trzeba znaczącą większość, to w pewnym momencie łatwiej już odfiltrować sobie całą stronę w ogóle. Nie znaczy to że gdzieś tam dyskusja nie może zahaczyć o dajmy na to już omawiane bmw - oczywiście że może, tyle że w jakimś kontekście, można dać nawet zdjęcie lub link, tyle że niech to ma jakiś związek z tematem, ale nie w takiej formie jak to miewało miejsce. Bo są inne miejsca, gdzie będzie z tego większy pożytek i sens. Zapewne posiadacze Capri co są fanami BMW zaglądają również na strony dedykowane BMW, bo taki jest po prostu sens i logika. Nie wszystko naraz, bo większości jednak wszystko naraz nie interesuje. A ta mniejszość zainteresowana wszystkim i tak się gdzieś odnajdzie.
To co kwalifikuje się do kategorii off-topic ? To wszystko, co nie ma związku z naszymi samochodami, ale w jakiś sposób jest wspólne dla ludzi tu skupionych. Brzmi to może mętnie, ale tam właśnie wsadzimy dowcipy, to co ma charakter chwilowy, tam będzie można sobie podyskutować o wyższości Cast Iron Maiden nad Forged Iron Maiden, umówić się na ostateczny kontakt przez telefon, gdyż jak widzę dla niektórych bez forum to jest niemożliwe, mimo potwierdzanych już nawet prywatnych adresów e-mail, jednym słowem to co raczej nie interesuje wszystkich, nie ma bezpośredniego związku z naszymi smochodami, ale ciężko wskazać lepsze miejsce na takie dysputy (no może poza chat'em). Na dodatek zauważyłem, że przy takich tematach uaktywniają się osoby, które nie piszą nic innego, ani o Capri, ani o Fordach, nic. Za to tylko nie na temat.
To wszystko jest oczywiście płynne, ale przy dobrej woli sądzę że uda się taką granicę uzgodnić. Stosowne mechanizmy muszę dopiero zrobić, ale taką mam koncepcję i ewentualnie proszę o jakieś konstruktywne uwagi.

Teraz co do niektórych zachowań na forum, chodzi tu o agresywne reakcje na niektóre pytania, jak kolejne pytanie o to samo, czy pytanie sformułowane wątpliwie. Jeśli już ktoś zdecydował się zaangażować swoją energię w wyładowanie swojej złości, to tą samą energię można wyładować np. próbując wskazać delikwentowi gdzie ma szukać. Albo nic nie pisać i walnąć z bańki w monitor. A potem jak ciśnienie ujdzie napisać "poszukaj bo to już było". Podobnie dotyczy to dyskusji przechodzących w rozważania na temat walorów intelektualnych oponenta. Zaś agresja wyładowywana na z reguły nowych użytkownikach sprawia negatywne wrażenie całości. To się ma skończyć, bo jak trzeba będzie to będziemy walczyć z tym nowo-regulaminowo :-) Jak koleś zobaczy że nikt nic nie pisze, to może czekając na odpowiedź poszuka sobie sam. Takie powtarzające się pytania, o ile nie będą eskalować agresji czy dygresji nie na temat, pozostając pustymi, wiele śmietnika nie narobią - można je przecież pokasować. I nic nie ubędzie. A po wylewie złości coś ubywa, może nie w liniach tekstu, bo tego przybywa, ale w duchu miejsca. Ale jeśli ktoś znowu napisze na forum że "szuka chętnych na zbyt części komputerowych", to mnie też opanują emocje, tyle że rozładuję je blokując od razu takie konto, i kasując wątek. I apeluję do wszystkich o więcej spokoju. Zgrozą mnie przepełnia fakt, że użytkownicy obawiają się założyć nowy wątek w obawie przed reakcjami. I albo zdecydują się i piszą go zaczynając od "naprawdę przeszukałem całe forum i nic nie znalazłem więc ośmielam się pisać", albo - co jeszcze gorsze - robią tak: "korzystając z już otwartego wątku zadam inne pytanie". To jest ŹLE, gdyż jeden wątek powinien omawiać jeden temat, i rozwiązywać jeden problem. Na inny problem właściwym miejscem jest nowy wątek. Nowi użytkownicy przeglądają forum kategoriami czytając tematy wątków, i o istnieniu niektórych tematów nie mają pojęcia, bo nie widać ich w tytułach. Stąd też czasem pytają jescze raz. Tutaj kolejny apel - zakładajcie nowe sensowne wątki bez obaw, ale dbajcie o właściwe tytuły dla nich: żadne "Pomocy", "Nie wiem co zrobić", "Jaki wymiar", itd. - optymalnie by było, jakby po tytule wątku ktoś tam mógł ocenić, czy zaglądać do środka bo temat go interesuje, czy nie. Pomyślcie nad tym nadając tytuły. W praktyce najlepiej sprawdza się krótki opis problemu, z akcentem na rzeczownik który określa czego problem dotyczy. Ale też nie za długo, żeby rzut oka wystarczył bez potrzeby czytania zdań wielokrotnie złożonych.

Na forum (i całą stronę) trzeba spojrzeć z punktu widzenia nowego użytkownika i przydatności informacji w przyszłości. Taki "nowy ktoś" wchodzi na stronę, i chce sobie obejrzeć np. nasze samochody. No więc znalazł taki dział na stronie, i sobie przegląda. Jest ok, ale część użytkowników porobiła prezentacje na forum. I do tego ten ktoś nie dotrze, bo niby jak. W efekcie wzrósł bałagan, a coś co zostało zrobione z myślą o korzyści innych tej korzyści nie przynosi. Chwilowo może tak, ale nie na dłużej. Podobnie dyskusje na kilka tematów w jednym wątku na domiar złego pod tytułem zupełnie jeszcze innym. Może chwilowo tak jest łatwiej, ale tworząc swojego rodzaju skarbnicę wiedzy jak takie forum warto pomyśleć o jako takim porządku i organizacji, bo w końcu sami przede wszystkim z tego korzystamy, więc nawet dla własnej korzyści. I nowy użytkownik ma kłopot ze znalezieniem informacji nawet na proste pytania, bo tematy wątków są takie że w ogóle nie wiadomo o co chodzi, zaś w środku temat szybko się kończy i przechodzi w inny, zaś w innym wątku wyjściowy temat z tego pierwszego wątku zaczyna być kontynuowany, bo ktoś napisał: "a jeszcze przypomniało mi się czy coś tam", co już pisał gdzie indziej, ale akurat pisze tutaj, i nie chce mu się szukać właściwego miejsca.

No i jeszcze posty skierowane bezpośrednio do drugiej osoby - "zadzwoń do mnie", "czy będziesz jutro gdzieś tam", "za ile mi to sprzedasz", itd. Przecież to bez sensu, żeby wszyscy to czytali. Adresy mailowe w kontach użytkowników są potwierdzane, więc jest duża szansa, że działają. Są często też numery telefonów. Więc są wszystkie środki do dobrej komunikacji - i z takich środków komunikacji należy wtedy korzystać. NIE Z FORUM ! Może nie są to działania kwalifikujące się do blokady konta, ale jak już padła propozycja, np. 100-krotna akceptacja regulaminu jako czynnik dyscyplinujący.

Będzie tego dość jak na ten raz. Uwagi mile widziane.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-17 15:06:19 /


szczególnie podoba mi się "100-krotna akceptacja regulaminu" dla niezdyscyplinowanych ;-)
regulamin jest ok... i zmiany które chcesz wprowadzić powinny rozwiązać większość problemów..
tak więc Ja jestem ZA!!!

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-17 15:48:25 /


Regulamin jest OK ale punkt:
"1. capri.pl jest serwisem mającym na celu gromadzenie informacji przede wszystkim na temat Forda Capri. W zasięgu zainteresowań serwisu pozostają również inne modele Forda z lat świetności motoryzacji, w szczególności te współczesne Fordowi Capri, wcześniejsze, ale zdecydowanie nie późniejsze. Równoległym celem działania jest integracja środowiska posiadaczy i miłośników tych samochodów."
wyrzuca poza nawias Sierrki z silnikami V6 - 2.0,2.3,2.8i a przecież bije w nich to samo serce co w Capri.Może przyjmiesz jakąś datę graniczną np.1989 (do tego czasu w Sierrkach montowano 2.8i i skrzynie Type9).

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-17 15:50:35 /


MK :)))
XR4x4 chodzi o auta z tego okresu, jezeli pytania (bo domyslam sie, ze o to sie rozchodzi) beda dotyczyły elementow montowanych w capri, zarowno kiedys (2.8i) jak i tych montowanych teraz (2.9efi, 24v, ..., skrzynie itp.) to wszysko ok.
Jak tak to rozumiem.
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-17 16:22:38 /


A może nie wykluczać zagadnień związanych z nowszymi tylnonapędowymi fordami (sierra - scorpio), wydaje mi się że są samochody całkiem podobne do capri, z których cząści trafiają do waszych capri i które też czasami się psują i pomocna była by jakś podpowiedź na forum. Inną erę reprezentują dopiero samochody takiej jak mondeo z ich zetecami-duratecami. Z drugiej strony patrząc posiadam sierrę z 90r. i próbuję ją sam sobie naprawiać w miarę możliwości, i z forum capri dowiedziałem się bardzo dużo pomocnych rzeczy. chciałbym jeszcze kiedyś napisać coś na forum i nie zostać zlinczowany daltego że temat dotyczyć będzie sierry.
Mówię tu tylko o sprawach technicznych bo rozumiem że dyskusja na temat jak ładnym samochodem jest scorpio była by nie na miejscu.

Pozdr.

Hiubi / 2003-04-17 17:06:37 /


Zwlaszcza, ze na "wyspach" Scorpio prawie do konca nazywal sie Granada...

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-17 17:24:41 /


Mam nadzieję, że nie będę już musiał "niegrzecznie" wypowiadać się na forum :)
Popieram całym .... silnikiem ?

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-17 17:45:06 /


Michal
popieram, popieram, popieram
w calosci

jedyne ale (jak inni popra) to tematy zarcikowe moglyby zostac subskrybowane poza off-topicem, posmiac sie chyba kazdy lubi, a jesc ptysie z kremem tylko niektorzy



a co do Sierrek, to sam mam Scorpio i nikomu tutaj o nim nie opowiadam
jak zadasz pytanie o silniku V6 ktory akurat masz w Scierce to nic sie nie stanie i kazdy na pewno chetnie pomoze, ale tematy typowo Sierrowskie sa raczej dla nas jak Focus'owskie
Sierra i Scorpio to samochody ktore powstaly w latach 80-tych, Capri wtedy zakonczylo swoj zywot wiec to raczej inne pokolenie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-17 19:18:32 /


Pierwszy pkt. regulaminu powinien być "wytłuszczony". W pełni zgadzam się z Camaro.

Mariusz '73 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-17 19:49:30 /


Mniam mniam ;) Mi sie podoba i jestem za!Bravo! Mam też nieśmiałą propozycję, żeby tematy OT były po jakimś czasie automatycznie kasowane (nie wiem czy da się to zrobić). Powiedzmy miesiąc, dwa po zakończeniu ruchu cycuś. Na kawały powinien być jakiś osobny dział, bo miło się je czyta, ale jest ich przeważnie tyle w jednym wątku, że czasem odechciewa się czytać.

Co do "innych" fordów, to czemu skoro w temacie strony pozostaje Granada nie ma być też i miłowane Scorpio (pomijając "żabę"). Przecież to w 75% to samo auto i nie bez kozery na wyspach dalej nosi nazwę Granada... Obiło mi się o uszy, że po hiszpańsku czy w jakimś podobnym języku granada znaczy ch.. ale co tam :). Autko jest gites i ma dużo wspólnego z naszymi caprikami. Co innego Sierra (bez urazy proszę, szacuneczek dla posiadaczy owych i użytkowników capri.pl). To już nie tauni, a całkiem nowy projekt.

Poza tym jestem za a nawet przeciw! :) Porządek musi być! Pozdrawiam serdecznie

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-17 20:26:55 /


Popieram również, szczególnie niesmaczne są odpowiedzi na pytanie techniczne w stylu "mam Cię GWD" czy podobne epitety-szalety, przecież wszyscy się tu mamy "sympatyzować" a nie wyzywać jak niegrzeczni chłopcy z podstawówki co dla szpanu palą papierosy i mówią brzydkie wyrazy ( i słuchają metalu, hehe)

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-17 20:45:30 /


wszystko mi sie podoba, lecz mam jedna propozycje....jezeli lubimy klasyczne samochody-badzmy wierni klasyce i nie zakladajmy postow na temat "zarcikow" w dowolnej formie....powrocmy do pierwotnej klasycznej formuly czyli :"a moze zarcik, bo tak jakos sztywno na forum" w tym przypadku to juz cz. 3.........i druga sprawa, nie wkladajmy tam zdjec zeby sie potem dlugo nie ladowaly-jak ktos chce poogladac takie zdjecia to zareczam ze WSZYSTKIE znajdzie pod adresem www.fun.from.hell.pl ....trzecia sprawa to trzymajmy jakis poziom...pamietam ze pierwsza czesc zarcikow byla naprawde czyms wyjatkowym (czesto tez smieszne anegdoty)....tak wiec panie Michale, jak bedzie jakis odzew to proponuje zalozyc taki wlasnie watek....i tak apropo to Wesolych Swiat i mokrego dyngusa dla Waszych samochodow(nawet jak sa czyste ;))

Rem!k / 2003-04-17 20:54:23 /


REGULAMIN: Dobrze, ze w koncu jest, szkoda tylko ,ze musial byc napisany...

Mysza liil (EM) / 2003-04-17 21:05:07 /


A ja popieram Hiubiego...
Camaro - na pewno Sierra bliższa jest Capri niż Focusowi, czy choćby (starszemu do niej wprawdzie) Escortowi MkIII z lat 80-90. Zawieszenie tylne - nieco pomniejszona Granada, zawieszenie przednie - powrót do Cortiny MkII i Capri, silniki - Pinto i Koeln, skrzynie - z Capri. Absolutnie popieram Hiubiego i XR4x4 - Sierra i Scorpio jak najbardziej TAK. Ale z kolei nie ograniczajmy się do tylnego napędu - wprawdzie Taunusów P4 i P6 nie jest duzo, ale to taki ciekawy smaczek - pierwsze Fordy z przednim napędem, nota bene starsze od Capri.
Albatros - to właśnie Taunus/Cortina MkIII/IV i Granada były jednorazowym "skokiem w bok" Forda z zawieszeniem przodu na podwójnych wahaczach, zaś Sierra i Scorpio sa własnie powrotem do McPhersonowskiej tradycji, znanej z Cortiny MkI/II, Escorta MkI/II, wszelakich starych Corsairów, Zephyrów, Zodiaców, Anglii, itd.
Czyli - reasumując - CAPRI tłustym drukiem, a poza tym wszystko co odeń starsze ORAZ wszystko co tylnonapędowe. Wydaje mi się, że tak będzie sprawiedliwie.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-17 22:10:18 /


Może być, az tak dokładnie się nie znam :) Szacuneczek.

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-17 22:21:14 /


Pod względem formalnym jest ok ;)
Jeśli ścierkowcy, taunusowcy, scorpiowcy(?) i inni będą zdyscyplinowani to czemu i ich nie dopuścić do dyskusji technicznych .... jeśli ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-18 13:27:48 /


Dobra taki uklad mi sie podoba (mi jako urzytkownikowi sierry)
glownie Capri, ale inne fordy tez
a w sumie to sierra tez sie lapie, bo w regulaminie, jest napisane, ze Capri i starsze fordy, wiec ostatnie Capri to juz era sierry I, a nawet II,
regulamin regulaminem, ale porzadku trzeba pilnowac

(jak sobie kupie Capri, to bede postulowal za wyrzuceniem innych fordow z serwisu Capri.pl ;-)))))))) )

Krzypek / 2003-04-18 17:43:03 /


wszystko młodsze co tylnonapędowe, to też mi się podoba w odpowiedzi krk4m :-)))))
/ford usa? - oczywiście !!!/

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-18 21:58:18 /


Zachowajmy zdrowy rozsądek. To wystarczy. Nie wpiszę Sierry czy Scorpio do zakresu zainteresowań strony, bo tak po prostu nie jest, w kontekście całości tych samochodów. Co z tego że Sierrę zaczęto produkować zanim zakończono produkcję Capri - Capri to jest samochód lat 60/70-tych, Sierra to inne pokolenie. Fakt produkcji Capri w pewnym momencie równolegle ze Sierrą to tylko dowód na sukces Capri, żaden przydatek dla Sierry. Tutaj chodzi o klimat - Capri to amerykański duch wzbogacony o brytyjską finezję, samochód którym jeździły dzieci kwiaty. A w Sierrze typowy "easy rider" nie odnajdzie tego, co z Capri emanuuje, jak mocno by nie zaciskał oczu. Tu leży granica.
Co nie wyklucza, że pewne aspekty techniczne tych samochodów możemy tutaj omawiać - w końcu zawierają one sporo dziedzictwa z czasów Capri, jak np. rzeczone silniki. I to jest temat który nas łączy. Więc bez obaw.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-19 23:03:55 /


I właśnie o to chodziło. Nikt przecież nie ma zamiaru przedstawiać na stronie Capri historii wszystkich modeli Forda, od tego są inne stronki. Jeśli nawet nie ma takiej stronki to zawsze jakiś zapaleniec może takową założyć. Zawsze możemy podyskutować "technicznie" na tematy blacharsko-lakiernicze (technologia, materiały), silnikowo-skrzyniowe, gazownicze czy też prawne. Każdemu to się przyda. Na tą stronę zaglądają wszyscy sympatycy Capri, część jest zarejestrowanymi klubowiczami, jest duża grupa, która niestety nie ma Caprychy. Jeżeli ktoś ma ciekawe autko to jeżeli Michał (jako jednoosobowa komisja) stwierdzi, że to autko jest tego warte, nic nie stoi na przeszkodzie by znalazło się ono w "My i nasze samochody" w dziale "Inne".
Podpisuję się pod Regulaminem obiema rękami (choć lewą nie za bardzo mi wychodzi :D ).
Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!!!

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-20 00:03:46 /


Po pierwsze:
GRATULACJE DLA "NASZEGO" MICHAŁA ZA CIERPLIWOŚĆ I CHĘCI !!!
JESTEŚ THE BEST !!!!!
Po drugie może kilka pomysłów:
w dobie znacznego rozrastania się naszego serwisu przede wszystkim rozwijał bym wszelkie możliwości wyszukiwania i filtrowania tego co nas interesuje.
- w liscie kupie/sprzedam dodałbym wyszukiwanie według słowa (i może wg. kategori)
- zarówno w forum i ogłoszeniach dodałbym wyświetlanie wg. daty (ostanie 1,2, 3 dni ?) czasami nie zdążam za jednym razem przeczytać wszystki nowych wątków i ogłoszeń a po ponownym zalogowaniu już nie wiem które wątki są nieprzeczytane
- w liście ogłoszeń po kliknięciu w link danego ogłoszenia, przeczytaniu go i powrocie z powrotem do listy, znikają oznaczenia NOWE i trzeba korzystać z "otwórz w nowym..." a może od razu ogłoszenie powinno się otwierać w nowym oknie tak jak w forum
- może należy rozwinąć kategorie w forum o podkategorie, a może ponadto zacieśnić wątki tylko do kategori i podkategori (???)
- przy wyszukiwaniu w archiwum forum np słowa "kierunkowskaz" wyświetla się lista wątków, gdyby dodać do niej np. po jednym lub dwuch zdaniach z każdego wątku ( tak jak w wyszukiwarkach) moża by od razu pominąć te nie interesyjące w stylu "Szanuj żarówki - włączaj kierunkowskaz dopiero gdy skręcasz". Ponadto w otwartym wątku słowo wyszukiwane powinno się podświetlać.
- w forum dodałbym możliwość subskrypcji np. tylko wybranej (lub wybranych) kategorii, a ponadto tylko wybranego wątku. Jeżeli zainteresował mnie wątek np. przeróbki silnika prze Kowalskiego to będe go śledzi na bierząco, bez zaglądania na strone.
To wszystko miałoby na celu przyspieszenie poszukiwań w szczególności dla tych co korzystają cały czas z modemów albo tak jak ja mobilnie na drugim końcu świata z daleka od sztywnego łącza.
Ponadto może udało by się stwożyć internetową baze cześci, ale nie w dotychcasowej formie, ale raczej na zasadzie gdzie można kupić i za ile?
Taka baza mogłaby być podzielona na części nowe i używane oraz na rejony Polski. Sam podczas trwającego remontu zbadałem parę "dostępności" różnych części i wiem jak czasmi trzeba się naklikać żeby znaleść gdzie można dostać np. panewki albo inna ważną pierdułę. Może uda sie połaczyć siły "naszych" indywidualnych importerów, listy sklepów w których coś można dostać a może także działu sprzedam.
Przepraszam za takie długie listy (ile to się będzie ładować ?)
Wszystkie pomysły poddaje pod rozwagę wysokiego forum.
Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję Michałowi !

szafik / 2003-04-23 23:52:41 /


No i temat umarł ?

szafik / 2003-04-26 12:14:42 /


Temat nie umarł, tylko wymaga pracy, która to praca z kolei wymaga czasu. Znajdę czas, to zrobię, na razie póki co musi to chwilę poczekać.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-01 11:04:11 /


Ok ! Chciałem wiedzieć czy ktoś to czyta. Ale skoro czyta to lux. Więc czekam z niecierpliwością. Powodzenia. Życze dużo wolnego czasu !

szafik / 2003-05-06 16:24:35 /


Jest dobry

Polar / 2003-06-01 13:26:09 /