logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » Jak rozpoznać modele Capri MK 3 - tzn. L , S , GL ???

Jak rozpoznać modele Capri MK 3 - tzn. L , S , GL ???

Pytanie mam takie jak w tytule , ale jeśli jest to na stronie to prosze o linka,bo ja nie znalazłem,a nie znam niemieckiego tak dobrze.
pozdrawiam

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-23 23:20:48 /


no po literkach na bagażniku ;P nie na a tak powaśnie to po wykończeniu wnatrza i po felgach orginalnych i ...

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-23 23:24:57 /


hmm... oryginalne wersje 'S' tzw. Super miały na drzwiach i boczkach zamiast plastikowej listwy ochronnej szeroką naklejke z literka "S" .

jagoolmk2 / 2003-04-23 23:25:04 /


A technicznie sie jakoś różniły ? Tzn. jakie modele miały jakie silniki ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-23 23:27:14 /


wszystkie odp. powinienes znalezc w garazu lub historii mk3 z tego co pamiętam to wersja Super miala sliniczek o ciut wiekszej mocy (podwyższonym stopniu sprężania) np. 2.3 mialo nie 108 KM tylko 114 KM to wiem bo taki mam:))) Pozdro

jagoolmk2 / 2003-04-23 23:29:56 /


OKi , ale mam problemik , bo tam np. jest 2000 , ale nie pisze czy V6 czy R4 , i stąd moje głupie pytanko

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-23 23:32:43 /


wersje S z tego co wiem to silniki sa tylko V6 od 2.0 , 2.3 do 3.0 ale 2.8 chyba nie jest jako wersja 'S' ... Pozdrawiam

jagoolmk2 / 2003-04-23 23:55:05 /


a ja mam "S" oryginalnie z silnikiem 2.0 rzedowym wiec nie tylko v6 :)

konk / 2003-04-24 09:16:21 /


aha i 2 litrowa eske rozpoznasz po naklejce na boku, gumowym spojlerze na klapie- chyba tylko wersja s go miala, po zegarach (co to ich tak duzo na desce) i po fotelach kubelkach

konk / 2003-04-24 09:21:06 /


Tylko że mało Capri (zwłaszcza tych w Polsce) jest zachowanych w oryginalnej wersji - dużo aut to różne kombinacje ....... paski na boku są nie do odzyskania po kilku malowaniach :-)) itd itd. więc dodatkowo jest to utrudnione zadanie ...... no chyba że patrzysz na obrazki z folderów

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-24 10:51:51 /


Wersje S w Capri zazwyczaj były to wersje odciążone tzn bez dodatkowych wyposażeń...Przynajmniej w pierwszych latach produkcji..
Ja miałem 2.3 S z 79r i winilowy środek, recaro starego typu fotele z siatką 4 giegi na wodzikach i 108 km po 09.79 silniki poszły na 114 km.
W jastarni była 1 2.3S w wersji bogatej miała wspomaganie...
Potem po modernizacjach S-ka miała 5 biegów i troszkę inne wyposażenie fotele boczki zblizone do tych w innych wersjach...
aha.
Mój ma:
- spryskiwacz tylnej szyby
- podgrzewaną szybę
- wycieraczkę
- światło przeciwmgielne
- małą konsole z zegarem (podłokietnik nie był chyba w S)
- gumowy spojlerek z tyłu
- twardsze i krótsze sprężyny (S tak miało w standardzie )((teraz Trend u Forda w focusach))
- kierownice cięką 3 ramienną
- zwykłe ogrzewanie
- recaro starego typu siatka
- boczki z winilowe ze srebrnymi niby chromami listwy takie
- SSSSSSSSSSSS naklejka
-felgi stalowe , druszlaczki aluminiowe, rs ronala też wychodziły

Na pewno nie miał:
- przednich spryskiwaczy reflektorów
- 2 zegarów tylko 6
- podłokietnika w standardzie
- 1.3 1.6 2.8 silników
- zwykłych siedzeń (krótkich )
Reszty nie wiem .........
-

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-24 11:08:09 /


Wszystko jest dokładnie opisane tutaj: http://www.capri.pl/capri/history-mk3.php#mk3-start , a różnica w mocy silników (nie tylko w 2.3) wynikała z zastosowania wiskozy w wiatraku. Nie dotyczyło to silnika 3.0, który miał ją wcześniej. Różnica w mocy nie ma związku z typem auta, a z datą produkcji. Jedynie wczesne odmiany GT miały silniki o wyższej mocy od standardowych. W MkIII na rynek brytyjski były jednak różnice w mocy w wersji S silniki były mocniejsze. W Niemczech wróciło to w silnikach 1.6 i wersji GT4, która miała trochę wyższą moc. Oprócz wymienionych tu 2.0 , 2.3 i 3.0 (wszystkie V6) były też dostępne 1600 S i 2000 S (4 cylindry). I S to nie jest Super, a Sport. :) Te wersje były odciążone, miały szersze laczki, inne fele, sportowe fotele itp.

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-24 12:24:29 /


Dzieki wszystkim ,
aha , czy ma ktoś oryginalne malowanie "S" na boku auta?
czy jest to malowanie w ogóle czy naklejka ?
jaką techniką jest robiona?
Pozdro

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-24 13:01:39 /


S to naklejka, najprosciej 's' poznasz po 6 zegarach (tylko S i Ghia) i siedzeniach :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-24 15:19:16 /


Ee...6 zegarów miały też GL i GT :) Najlepiej było by dokopać się do Bauzettela (specyfikacja samochodu). Najczęściej był przyklejany pod pokrywą oparć tylnych foteli, pod palstikową maskownicą w bagażniku albo na górze schowka. Ale gdzie on jest i czy w ogóle to już słodka tajemnica producenta i poprzednich właścicieli.

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-24 15:46:02 /


Sorki ze nie ten temat ale...

Do Babaloo, mam pytanie co znaczy "zwykle ogrzewanie" czy ktoś może mi dokładniej wyjaśnić temat? Z góry dzieki!!!

Seba / 2003-04-24 22:36:25 /


Niektóre modele podobno GHIA miały tak zwane heavy duty czyli wzmacniane ogrzewanie.Inny jest rozkład rur tych plastikowych w takim ogrzewaniu niż w standardzie.

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-25 10:03:26 /


mam mkIII Ghia z 81r. i jak ogladalem ja w lutym, przy targowaniu sie z poprzednim wlascicielem, troche sobie pojezdzilem. Na zewnątrz - 12 a w środku gorąco jak w piekle, to chyba mam HEAVY... :)

.:1379:. Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-25 12:05:37 /


Konk ma rację- tylko S miała spojler z tyłu. Co do zegarów,to nie jestem pewien. Mój fabrycznie nie miał montowanego podłokietnika aha i wyjechał z fabryki na "krzyżach".

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-25 16:14:56 /


a ja mam wersje `s` i jak wracalismy z kielc pewnej chlodnej nocy :))) silnik ledwo mial '+'.:) temp. a wsrodku sauna:)
Pozdro

jagoolmk2 / 2003-04-25 22:08:38 /


Dzieki za wyjaśnienie tematu nagrzewnicy. Ale....
Jeżeli jest inny rozkład rur to czy jest szansa, że z bocznych nawiewów leci ciepło? Jeśli nie to czy wystarczy skombinować sam wymiennik aby było lepiej. I wreszcie czy coś takiego można jeszcze dorwać?
Ja sam kombinowałem z nagrzewnicą od Sierry: wymiennik jest dużo szerszy, a całą nagrzewnicę trzeba by ostro poprzerabiać. Niestety brak powodzenia.

Seba / 2003-04-28 00:01:13 /


Poczytaj sobie co napisałem w wątkach o nagrzewnicy. Niestety nie wiem jak się podaje linki. Było kilka osób mających ciepełko z boku.... w tym ja. Tak jak mówię-BYŁO, bo ja już nie mam. Poprzedni właściciel, był jakimś niestworzonym patenciarzem i zrobił COŚ. Nie wiem co. Kiedy pękła mi nagrzewnica, wszystko zrobiłem tak jak było-i nic. W końcu tak się pogubiłem z tymi rurami, że je porozłączałem (pozakładał patenty i połączył je w jakiś wymyślny sposób) i założyłem tak jak w oryginale. Od teraz należę do... większości :) Ale w lecie jest jak klima. Zima mnie zgrzewa,bom zimny chów!!! Ale kombinuj, kombinuj. Pozdro.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-28 12:08:09 /


A zapomniał bym: "S" to oczywiście od SPORT a nie SUPER - w końcu to następca GT.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-28 12:10:42 /


A mi się wydawało, że najłatwiej rozróżnić wersję "S" po przednim pasie ukształtowanym w taki spojlerek, "spychacz"... Tak jak czytam, to wydaje się, że mój Caprik to jest calkiem oryginalna "S-ka". Mimo wszystko nie zrezygnuję z pompowanych boczków i podłokietnika -> nie ma opcji, bez tego Capri jest jakieś takie do połowy pełne, lub jak kto woli do połowy puste;) W każdym bądź razie czegoś mu brakuje.

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-21 01:14:50 /


a mi sie zdaje ze wszystkie mkIII maja taki sam pas przedni..?

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-21 01:51:44 /


Chyba nie... chyba tylko S-ka ma taki jakby spojlerek zrobiony z pasa przedniego. Chociaż nie dam głowy, ale tak mi się zdaje;) To jak to jest?

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-21 15:18:09 /


wszystkie mk3 maja taki sam przedni pas, zerknij w foldery i poogladaj troche

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-21 15:38:36 /


Faktycznie cOke masz rację... właśnie przejrzałem foldery. W takim razie kto mi wytłumaczy w czym nie było takiego przedniego pasa w MKII? Hmmm czy może w MKII własnie tylko w S-kach był taki pas, albo w jakichś innych wersjach? Idę dalej foldery wertować... Pozdroxy

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-21 18:30:25 /


z tego co pamietam, to w mkII wszystkich jest taki sam oraz w mkIII jest taki sam ale ten od mkII jest inny niz od mkIII + w mkII w "S" byl doczepiany spojler na pas... :)

dobrze?
:D

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-21 23:11:04 /


oo - fajnie - czyli juz wiem ze mam S-ke :)

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-22 00:44:51 /


Ostatni przeglądam foldery, studiuję różne zdjęcia i z moich obserwacji wynika, że również "S"ki miały pompowane boczki i podłokietnik... ciężko jak cholera jest ustalić co wyróżnia tą nieszczęsną eSkę:P

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-29 00:08:31 /


I pewnie nigdy nie dojdziecie, co dokładnie wyróżnia poszczególne wersje :)
Bo to Ford.
Ja zgłębiam te zagadnienia w odniesieniu do Sierry i co chwilę się okazuje, że coś było w jednym roku produkcji, a nie było w następnym, albo było w UK a w Niemczech nie było itd. W Fordzie od zawsze panowie jadą na niezłym zielu i nigdy się nie da wszystkiego do końca ustalić :)

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-29 00:28:13 /