logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » wysokość i twardość zawieszenia

wysokość i twardość zawieszenia

Mam kilka pytan odnośnie zawieszenia, moj escort stoi jakos strasznie wysoko nad ziemią http://www.capri.pl/image/car/2416/1726/71349 , jak wysoko powinien stać seryjny escort, ile moze kosztować obniżenie auta i utwardzenie przodu. gdzieś czytałem o zalezności twardości zawieszenia z przodu i tyłu do zachowania auta (moje unosi tył przy zakretach i wynika z tego ze musze utwardzić przód) chciałbym je obnizyć bo teraz wyglada jak terenówka =)

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-22 16:51:52 /


Mysle ze u Ciebie w eskim jest jakas rzeźba, tak wysoko to chyba nie stal nawet w oryginale. Obnizenie auta moze kosztowac od kilku zł za tarcze do fleksa i obcecie sprezyn (przod), do kilku tysiecy za profesjonalny przod i tył.

Mysza liil (EM) / 2007-04-22 16:54:11 /


Wyklep resory/wyjmij nadmiar piór, a na przód daj jakieś lekko niższe springi (tak -30 mm) i do tego amorki niezłe (Bilstein B4, lub B6 w zależności od zasobności portfela) i autko powinno stać odpowiednio niżej, do tego powinno się lepiej prowadzić, a na komforcie jeżeli założysz dobre amorki wiele nie stracisz.

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-22 18:48:22 /


Widziałem go na żywca:))
"Mi sie podoba" :) :P

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-22 20:17:58 /


Łatwo powiedzieć "lekko niższe springi" - podaz pasujacych jest bliska zeru... :(

Śmietan / 2007-04-22 22:36:24 /


jechalem za toba jakis czas temu. masz problem panie buda ci lata przy zmianie pasow

nmd / 2007-04-22 23:58:03 /


dla mnie komfort nie ma znaczenia chodzi mi o prowadzenie, buda lata bo auto wysokie i trochę za miękkie szczególnie z przodu, w maju wstawiam 2.0 na jesieni blacha prawdopodobnie będzie robiona a o zawieszeniu też trza pomyśleć...

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-23 00:16:48 /


Jak jest miekkie to buda nie lata - raczej jak jest zbyt sztywne .... czy przypadkiem z tyłu ktoś nie zastosował amortyzatorów dedykowanych do pf 125p ??

Mój Escort stoi podobnie wysoko ... z tyłu ma bardzo sztywne amortyzatory :-/ ale już niedługo ;-P


Fotki
http://files.capri.pl/u/8/d/462be7bfa698d.l.jpg
http://files.capri.pl/u/d/8/462be7c37cad8.l.jpg

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-23 00:57:05 /


No może nie podobnie wysoko - mogłbyś zmierzyć prześwit między przednim pasem a asfaltem i progiem na środku a asfaltem ???? To jakoś spróbuje porównać. Pozatym pewnie masz jakies 185/70 R13 a zobacz na śmiesznie niskoprofilowe opony w Capri które i tak juz fabrycznie jest dość niziutko zaprojektowane a jeszcze poszło kilka cm niżej ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-23 01:13:06 /


Przy ustawieniach fabrycznych Escorta Mk2 (zależnie od wersji silnikowej i nadwoziowej) wysokość ŚRODKA zderzaka od asfaltu przy prawidłowo napompowanych oponach 155R13 lub 175/70R13 wynosi:

- karoseria 2-drzwiowa, silnik Kent, przód 18.5" [470mm], tył 19.5" [495mm]
- karoseria 4-drzwiowa, silnik Kent, przód i tył 19" [483mm]
- karoseria 2-drzwiowa, silnik Pinto lub BDA, przód 18" [457mm], tył 18.5" [470mm]

A co do zależności charakterystyki prowadzenia od geometrii zawieszenia to zasady są proste. Jesli chcesz mieć auto bardziej podsterowne, to dajesz twardsze spirale, amory i stabilizator z przodu, miększe pióra, amory i stabilizator z tyłu, obniżasz tył i podnosisz przód. A jeśli chcesz zwiększyć nadsterowność - robisz dokładnie na odwrót. Naprawdę działa.
Pozdreaux.






KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-23 13:12:48 /


a jak chce mieć tak jak mam tylko chce żeby mi sie tylne koło na zakrecie nie unosiło to jak mam zrobić =)

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-23 14:41:53 /


a co dadzą mieksze piura i twardsze amory ? gdzie można o tym (wpływie geometri na prowadzenie) poczytać coś wiecej ? pamietam że było w jakimś wątku coś o rozstawie kół z przodu i tyłu i wpływie na prowadzenie... ? mam jeszcze takie pytanie, escort ma dośc lekki tył jak wsadze jeszcze 2.0 to ta róznica sie uwidoczni do tego wyjme butle a ona też swoje waży jaki to ma wpływ na sterowność ?

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-23 14:45:13 /


Jeśli chcesz zachować dotychczasową sterowność, a tylko przykleić tył do gleby, to wykonaj z powyższej listy zabaiegi obnizające tył, a następnie dla ich zrównoważenia te, które przy tym niższym tyle przywrócą poprzednią sterowność.
Spróbuj najpierw obniżyć tylne resory i skontrować wzrost podsterowności grubszym stabilizatorem tyłu. Ale nie powiem ci o ile, bo nie ma na to uniwersalnej recepty - zostaje metoda prób i błędów. Coś jak z trymerem lotki w szybowcu - raz będzie wisiał na prawe skrzydło, raz na lewe, aż za którymś razem utrafisz :)
A jak zapakujesz na przód Pinto ważące o 30 kg więcej od Kenta i jeszcze usuniesz gazownię, to środek ciężkości auta pójdzie do przodu o jakies 10cm i będziesz musiał wykonać niejeden zabieg zwiększający nadsterowność, bo inaczej autko wiecznie będzie wyjeżdżało przodem na zewnatrz zakrętu. Najprostsze metody wówczas to więcej ciśnienia w gumach przednich, ciut mniej w tylnych, mniej zbieżności przodu, twardsze sprężyny i amory z tyłu, cieńszy stabilizator przedni i obniżenie przodu na miększych spiralach.
Pozdreaux.


KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-23 15:22:54 /


Przemyśl tez pomysł o aku w bagażniku :) Były dwa wątki o tym.

Śmietan / 2007-04-23 15:38:53 /


a co dokładnie masz na myśli mówiąc o stabilizatorze ?

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-23 15:42:10 /


co do aku myślałem i sie nadal zastanawiam, kabli duzo... ale chyba warto bo ja nie mam ani kanapy ani niczego z tyłu poza gołą blachą a butla waży pewnie ze 20kg

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-23 15:43:42 /


Wiesz 30 kg to nie jest aż taka różnica ;-) w sumie bak jest w narożniku i czy pełny czy pusty ma podobną różnice masy wiec aż takiego wpływu to nie bedzie mieć ....... zresztą nie wiem czy różnica miedzy masą kenta a pinto rzeczywiście jest aż taka bo oba silniki są dość ciężkie.... zmierz prześwit to zobaczymy jak jest u mnie i sie porówna ;-)

ps. mam na strychu zapasowe spręzyny od escorta 1.3 ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-23 15:54:44 /


pomierzyłem co prawda w przyblizenu bo jestem w mieszkaniu przy uczelni ale mysle ze bład nie jest duży =) opony tył 205/60 13' przód 185/70 13'

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-23 16:27:52 /


wydaje mi sie ze sprężyny do 1.3 będą za miękkie jak włożę pinto...

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-23 16:30:24 /


Jak dasz pinto to najlepiej zastosować sprężyny od Capri 1.6 ;-) Chociaz z Escorta 1.3 też dadzą normalnie rade - bo co to jest te kilkanaście kilo .... wystarczy wyrzucić aku do bagażnika i już jest normalnie ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-23 19:29:34 /


Jeśli rysunek jest zwymiarowany prawidłowo, czyli wysokości 505 i 510mm dotyczą dolnej krawędzi zderzaka, to [przy prawidłowo nabitych 185/70R13 z przodu] masz obecnie przód za wysoko o 65mm, a tył - o 50mm. Nie ma się co dziwić, że auto buja jak krypa przy 'szóstce' na Kattegacie.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-24 10:58:45 /


Pośpiech, przyznaj się kto ci robil zawieszenie! :)

Śmietan / 2007-04-24 11:08:27 /


w zawieszeniu były wymienane tylko gumy same sprężyny i amory i resory nie były ruszane, robiłem tez łożyska w kołach z tyłu i hamulce. a rysunek zwymiarowany jest z dokładnościa +-10mm

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-24 13:54:28 /


kurde nikt nie docenił mojego talentu malarskiego a ja sie tak starałem w paint =]

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-24 13:57:15 /


przeciez od poczatku mówiłem że mam fajną terenówke =)

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-24 13:58:52 /


Przy wymianie gum w zawieszeniu dość istotne jest czy dociąga się śruby na podnośniku czy z kanału. W pierwszym przypadku po miesiącu jest już płacz, że gumy były słabe i szybko poleciały.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-24 23:29:09 /


Śmietan - łatwo jest powiedzieć "lekko niższe springi", a jeszcze łatwiej zrobić sobie takie na zamówienie i gwarantuję, że wcale nie kosztuje to majątku.

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-24 23:33:37 /


Wroniasty, daj namiary w "sklepy, warsztaty, fachowcy" i podaj jakies przykładowe ceny usług, dzięki.

Śmietan / 2007-04-25 09:09:27 /


no własnie Woroniasty =) u mnie to nawet nie lakko =P

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-26 07:19:22 /


wczoraj byłem u gości od resorów chciałem sie zorietować ile by wzieli za sklepanie resorów i powiedzieli mi ze mam wzmacniane resory dodatkowym piórem, moze mi ktoś powiedziec ile piór było w escorcie, u mnie tył był na dwóch piórach bardzo twardy, do tego przednie mocowanie jest jakby zdwojone, jest dodatkowy otwór na mocowanie resora nie wiem czy tak było oryginalnie, wydaje mi sie że to rzeźba, wczoraj wyjąłem po jednym piórze i auto siadło o jakies 3-4cm. może mi ktoś powiedzieć jaki efekt by dały twarde amortyzatory ze stosunkowo miękkimi piórami, własnie tak wczoraj siedziałem i piłem piwo i sie zastanawiałem jak to jest własnie =) to tyle moich dywagacji =)

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-27 08:24:18 /


Ja mam pojedyncze pióra - natomiast chyba nie wszystkie Escorty miały pojedyncze - np. w Capri tylko 2.8i i RS2600 ;-) 4cm ? :-) nieźle ... może ktoś miał dziurawy dojazd do domu że go tak podniósł ??

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-27 15:55:41 /


Ale podnoszenie sztywnego zawieszenia tyłu nic nie poradzi na dziurawy podjazd - dyfer nadal będzie tak samo blisko ziemi. Co inego przednie czy choćby niezalezny tył.
Niestety mnóstwo ludzi ma utylitarny stosunek do starych aut - jeden z moich Fiatów miał kiedyś podłogę w kabinie pokrytą dodatkową blachą 2mm, bo kmiotek woził nim na targ ziemniaki po 300-400 kg jednorazowo. I w tym samym celu utwardzają tylne pióra - żeby kufer udźwignął dodatkowe 150 kg cementu albo kartofli.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-27 16:28:39 /


cos o tych kartoflach ostatnio glosno w kraju nad rzeczka opodal.....

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-27 23:32:03 /