logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Skrzynia N9... kilka problemów + demontaż

Skrzynia N9... kilka problemów + demontaż

Sprawa wygląda następująco:
Mam dwie skrzynki N9 do V6... w jednej biegi ładnie wchodzą, ale na 4 biegu strasznie chałasuje (odgłos podobny do stukania zaworów) oraz cieknie z przodu przez dzwon. Druga skrzynia jest ok poza uszkodzonym napędem linki prędkościomierza i (co bardziej uciążliwe) pomieszanym urządzeniem wybierania biegów... tzn. normalnie skrzynia powinna ustawić się w położeniu 3/4 bieg... u mnie dźwignia w spoczynku ustawia się 1/2 bieg, szczególnie ciężko znaleźć 3 i 4 bieg. Ogólnie wygląda to tak jakby jakaś sprężynka była źle założona. Poza tym jeśli wychylę wajchę biegów max w prawo (jakbym chciał wrzucać 5 bieg) to przy powrocie do miejsca spoczynku słyszalne jest metaliczne stuknięcie (na dźwigni czuć jakby odpuszczała jakaś sprężynka). Więc wymyśliłem sobie że z cieknącej skrzynki ze sprawnym wybieraniem biegów zdejmę tył i założę do tej sprawnej nieszumiącej ze zrąbanym wybieraniem biegów (bo jak rozumiem mechanizm wybierania biegów znajduje się w tylnej części skrzyni ("lufie")? . No ale pytanie na wstępie proste:
Jak zdjąć tylną część skrzyni "lufę"? Odkręcam 6 śrób "siedemnastek", odkręcam 2 "trzynastki" mocujące taką podłużną blaszkę na lufie, wyciągam lewarek i co dalej?
Tylna część wysunęła się jakiś 1cm, dalej nie chce iść... coś się tam przestawiło i hmmm... jakby tylko czwórka wchodziła... ale to kółko zaraz pod deklem tym zdejmowanym od góry jest ustawione jakby w pozycji wstecznego... coś namieszałem...
Więc jak zdjąć tylną część skrzyni i czy przy założeniu tej z drugiej skrzyni trzeba będzie jakoś specjalnie ustawiać znów mechanizm wybierania biegów?
Proszę o szczegółowy opis postępowania, bo bez skrzyni na SO nie dojadę :-)
Pozdrawiam

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-28 21:18:29 /


jak zdejmiesz ta boczna pokrywke to wyjmij bolec ze sprezyna ktory jest pod nia

trzeba tez wybic kolek sprezysty z koncowki drazka sterowania przez otwor po lewarku
zeby byl do niego dostep musisz chyba wrzucic wsteczny

jak zakladasz ta boczna pokrywke spowrotem to zwroc uwage na to zeby talerzyk na drazku sterowania byl zablokowany pomiedzy wystajacymi elementami pokrywki

biegi beda slabo wchodzic jesli masz polamany taki plastik laczacy lewarek z drazkiem sterujacym (mam nowe)
ale jesli lewarek stoi w zlej pozycji to moze sperezyna w sterowaniu jest zle zalozona

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-28 21:39:15 /


jeszcze jedno
mechanizm wybierania idzie przez cala skrzynie i zeby go wyjac trzeba go prawie calkiem rozebrac
lepiej przyjrzyj sie w czym jest problem

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-28 21:43:22 /


też mi się wydaje że ta sprężyna jest źle założona
jutro z rańca będę działał... tak czy inaczej chcę założyć tył od skrzynki cieknącej, bo tam jest napęd prędkościomierza na linkę, a w drugiej jest na czujnik... przy czym Granadziarz mnie już poinstruował żeby wymienić ślimak...
jutro dam znać co z tego wyszło

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-28 21:45:24 /


Problem nie powracania dzwigni zmiany biegow do pierwotnego polozenia (3-4) spowodowany jest najprawdopodobniej zlym montazem ogona skrzyni. Zdejmij go i sie przypatrz. Byly 2 rodzaje "ustalacza" Jeden, to sprezynka na walku wybieraka ze skrzyzowanymi koncowkami. Miedzy te koncowki musi trafic trzpien zamontowany na stale wewnatrz aluminiowej obudowy ogona. Trzeba dobrze trafic przy skladaniu. Taka opcja skrzyni N9 nie ma kolka ustalajacego ze sprezyna pod zaslepką boczną. W tej drugiej jest ciut inaczej, popatrz jak działa to zatrybisz :) Generalnie chodzi o to, ze zakladajac ogon tez trzeba trafic w odpowiednie miejsce.

Mysza liil (EM) / 2007-04-29 07:56:36 /


to teraz ja mam pytanie takie wzgledem tego plastiku łączącego lewarek z drazkiem sterujacym, a mianowicie jak ma być zamontowany? jest tam taki wystający nazwijmy to "dzyndzel" i w którą stronę ma być skierowany, do przodu czy do tylu?

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-20 20:39:08 /


Jako, ze na PC wykonczylem kolejna skrzynie, mam teraz trzy sztuki N9 i w kazdej nie gra co innego. Chcialem rozebrac wszystkie i zlozyc z nich jedna piekna skrzynke. Czy ktos moglby mi zatem powiedziec jak i co trzeba rozbierac, aby nic nie rozwalic? Zdjete mam juz ogony skrzyn i napedy licznika.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-06 21:41:10 /


Pytanko mam następujące.
Nie wiem czy skrzynie już powinienem wymienić czy jeszcze reanimować. Otóż po przejechaniu powiedzmy min 50 km w trasie a czasami i w mieście, po wyrzuceniu na luz i puszczeniu sprzęgła słychać stuki (klekot) ze skrzyni. Pytanie czy to już skrzynia się kończy, czy raczej może być to coś do zrobienia?
Wiem, że może to oznaczać sporo rzeczy ale lepiej nie umiem tego opisać...

Olej jest!

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-31 13:44:54 /


może to małe pocieszenie,ale też tak mam,dzieje się tak tylko po dłuższej trasie,oprócz tego skrzynia chodzi idealnie,w ciągu ostatnich 10 miesięcy wymieniałem trzy razy olej ( za każdym razem był czysty ) i nic nie pomogło,więc chyba się do tego przyzwyczaję.

karolb863 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-31 23:16:54 /


Ja tak miałem jadąc na SO 2007, najpierw delikatne stukanie a po jakichś 30 km skrzynia odmówiła posłuszeństwa i dalej nie chciała przenosić napędu :)

Arek 3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-31 23:34:20 /


no ja z tym stukaniem byłem już na PC, potem na morzem + jeżdżę sporo po mieście. Więc daje radę. Skrzynia nie wyje oprócz tej nieszczęsnej 4ki.

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-01 07:14:53 /


no to ja Wam powiem że miałem też tak samo z moją poprzednią skrzynią, ale tam to wynikało z tego że nie miała oleju. Wymieniłem skrzynie, zalałem nowym olejem, przejechałem 200 kilometrów i znowu jest to samo. Dolałem oleju ale i tak to nie pomogło... Można spróbować dolać gęstszego oleju ale to pewnie skróci jej żywotność jeżeli jest na łożyskach igiełkowych. Reanimować nie ma co bo jak sie to złoży samemu to pewnie i tak będzie wyła... Spróbuj dolać oleju, jak to nie pomoże to tylo innej skrzyni szukać, chociaz i to czasami jak w moim przypadku nie załatwia sprawy :)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-09-03 13:02:47 /


dzieki za podpowiedz.

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-03 13:08:59 /


Podłączę się ....

Czy widać, że tu coś nie tak ? Zawsze miałem do czynienia z zewnętrznowodzikowym typem a tu taki zonk ...


Objaw jest następujący --- Shifter chodzi bardzo ciężko, biegi znikły przy wrzucaniu wstecznego , gdy wcisnę dźwignię w dół to nagle działają , ale tylko 1,3,5 , gdy wepchnę ją ponownie i powahluję to pojawia się 2 i 4 (ale wtedy 1,3,5 nie da się wbić)....

Czasem wcale niczego nie da się wbić , czasem chodzą wszystkie, ale trzeba dużej siły ... ogólnie wyło sobie na trójce w trasie , wszystko działało dnia poprzedniego a następnego rano taka przykra niespodzianka..

Złamało się tam coś pod wybierakiem czy wodziki się wysypały ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-08 02:30:59 /


olej masz ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-08 08:03:01 /


Na zdjęciach jest wszystko ok. Jest nakładka teflonowa i odrobina smaru, uszkodzeń nie widać. Brak oleju to dobry trop :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-08 12:19:00 /


Kurde 2 miesiące temu było pełno ... a jak nie było to skrzynia dead czy dolać i sprawdzać ... Bo biegi działają -- tylko opornie ..

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-08 13:11:33 /


dolać i śmigać !

miałem kiedyś w czarnym mścicielu dziure w N9, zakleszczające się biegi i huk kół zębatych jak w starych ciężarówkach to była tylko oznaka że czas znów dolać oleju.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-08 13:20:55 /


Więc tylny simmering został wypchany ze skrzyni daleko na końcówkę wału --- oleju prawdopodobnie nie było przez 200-300 km .... Gdy dźwignią przeskoczę na luz - auto dalej jest na biegu :( Nie wiem czy sama dolewka oleju wystarczy ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-10 00:00:48 /


Pewnie nie , wiec za jedynie 166zl mozesz otrzymac taka sama, w ktorej dla odmiany wszystko bedzie ok.

Classmobile / 2010-06-10 02:13:35 /


Nie jeździj tylko dolewaj. Wszystko powinno wrócić do normy.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-10 08:29:03 /