witam mam granade 2.8i jest to rocznik 82 ale skrzynia załozona 4 biegi i podczas zmiany biegow słychac dziwny metaliczny dzwiek jak by młotkiem po wale udezał :) co to jest i jak to wyleczyc ????
granadabus / 2007-05-02 15:14:07 /
Te typy tak mają :D
A na poważnie, to ja też mam skrzynie 4 i biegi wchodzą w niej jakoś tak dziwnie, z takim metalicznym dzwiękiem ale bardzo poprawnie i bez jakichś zgrzytów. Może sprawdz olej w skrzyni. U mnie jak było malo oleju to ten dzwiek był jakby glośniejszy.
Aldaron  
   / 2007-05-02 17:05:04  / 
czy ten dzwiek jest po włozeniu samego biegu , czy raczej w momecie puszczania sprzegła ??
Wojdat  
   / 2007-05-02 17:32:26  / 
A to nie przypadkiem tulejka w przekładni głównej??
bartek nowakowski  
   / 2007-05-02 17:44:32  / 
no jak wzucam bieg to cisz ale jak puszczam sprzegło to wtedy jest taki stuk
granadabus / 2007-05-02 18:59:23 /
 no wlasnie wiec  raczej  ja nie zaczynał bym od skrzyni szukac problemu
wejdz pod samochod  i złap za wał i  postaraj sie przekrecic nim ,raz w jedna  raz w druga stronę  
raczej  masz luz na dyfsze  i tam skieruj swoje uszy ,
 jeszcze półosie też mogą miec luzu trochę 
Wojdat  
   / 2007-05-02 21:50:36  / 
ja mam taki objaw w capriku jak ruszam z jedynki bez gazu wtedy terz słychać takie metaliczne "kling" i mam wrażenie ze to w okolicach wału ....
Jellon aka Revenge Racer    / 2007-05-02 21:55:55  / 
W capri najczęściej klika ośka satelitów o obudowe kosza w ktorej wyrobiła sobie fasolke ;)
W granatniku począwszy od skrzyni a skonczywszy na kolach, jest 10 wieloklinów, 4 przeguby kuliste, 2 krzyżaki i przegub gumowy lub 11-sty wieloklin. Minimalny luz w kazdym z tych miejsc spowoduje obrotowy luz wału ok. 30 stopni. Nic dziwnego ze klika i plumka przy naprężaniu/luzowaniu... Do tego moze dojsc luz w samym dyfrze, czyli na przekladni glownej i czasem ośka w koszu.
Mysza liil (EM) / 2007-05-02 23:10:05 /
w Capriku  takie klik  to .. bardzo szybka droga  do mnie ....
 bo ja jeszcze mam  dobre  3 mosty :P
ale radze sprawdzic  moze wystarczy  wymienic walek ataku 
Wojdat  
   / 2007-05-02 23:11:02  / 
ok dzieki zejde pod auto i uszy do dyfra ile moze sie ruszac wał znaczy ile stopni powinien sie przekrecic czy ma niebyc wogule luzu ?? kiedy jest juz zle
granadabus / 2007-05-03 12:46:45 /
luz jezeli jest to jest juz nietak, ale chyba jaki by nie byl to jedyne co moze CI przeszkadzac to wlasnie owe pukanie, bo raczej dyfer sie nie powinien wysypac - jezdze z takim juz sporo (przede mna koles tez smigal) i jest ok - tylko puka przy zmianie biegu. problem jest wiekszy jak silnik zaczyna nierowno codzic bo wtedy to pukanie nie ustaje dopoki nie wcisniesz gazu prawie do konca:). sprawdz sobie tez przeguby i polosie - w ten sam sposob - zlap kolnierz dyfra i pokrec polosia - albo zlap za kolo itd.. 
Miałem podobną sytuację w grandzie, szczególnie było słychać przy "szarpaniu" silnika ale wymieniłem krzyżak na wale i jest dużo lepiej, pozostaje jeszcze luz w moście, ale to już sie tak nie rzuca w uszy.
walent    / 2007-05-16 21:59:53  / 
