logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Odwieczny problem z oznaczeniem silnika

Odwieczny problem z oznaczeniem silnika

Witam
mam pytanko dostalem silnik V6 2,8 fo142536 tak pisze na kolektorze dolotowym pod gaznikiem.
25J
E
878;taki jest odlew na lewym boku z tylu patrzac od przodu auta
PVA ;z prawej przy rozrzadzie
8K17;z prawej nad pomka paliwa
jesli ktos wie co to za motor i z jakiego auta pochodzi bende wdzieczny. Terz interesuje mnie skrzynia do niego piecio biegowa jaka tu pasuje i jej oznaczenia. Z gury dzieki.MEGIC

MEGIC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-05 21:48:04 /


PYA (nie PVA) czyli 2,8 gażnik z Granady, 136 koni o ile dobrze pamiętam, bardzo fajny silnik, jak Ci się nie podoba, to ja bardzo chętnie przytulę.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-06 11:46:21 /


Dzieki,
tak wogule to mam w planach remoncik.Stal 4 lata na dworze blok do szlifu wal ruwniez ,ma uszkodzone trzy korbowody ale mysle ze to nie problem i znajda sie czesci do niego.

MEGIC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-06 12:15:49 /


A tak przy okazji to napis "FO142536" jest na wiekszości silników V6 [nie tylko Forda] jako ściąga dla mechaników z Alzheimerem instalujących nowe przewody zapłonowe :) i oznacza po prostu FIRING ORDER [kolejność zapłonu] 142536.
Występują wprawdzie także FO 153624, 165432 i parę innych wariacji, uzależnionych od konstrukcji wału i samej numeracji cylindrów [zwłaszcza w widlakach jest tu spore pole do popisu :) ], ale 142536 jest najpopularniejszy.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-06 12:16:09 /