logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Silnik DOHC

Silnik DOHC

Mam pare pytań.Chce zmienić silnik z 2.0 ohc na dohc, 1 mam skrzynie ze ściery piątke, czy ona podpasuje? i jeszce jedno ile mogą kosztować części do lpg na wtrysk? Mam w starym silniku zwykłą.
Z góry dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam

afro !G.O.P! Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-08 14:46:21 /


skrzynię da się założyć ale między silnik dohc a skrzynię N9 musisz dać dystans 8-10mm.
z części gazowych potrzebujesz mikser dedykowany do dohc. koszt 100-150pln.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-08 14:52:25 /


2 miksery na dolot i na silnik krokowy i ogolnie mase dupereli do kupienia i kombinowania ... lapy musza byc rzerabiane. a nie latwiej ohc EFI?

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-08 15:09:31 /


łatwiej na pewno:) ale czy osiągi takie same?

afro !G.O.P! Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-08 18:09:16 /


afro mam do szprzedania dystans i miksery jak by co

Hoover 3M / 2007-05-08 18:17:22 /


Spoko ale to dopiero za miesiąć, bo tera beda robic blache, ale jak by co to sie zgłosze.

afro !G.O.P! Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-09 10:29:51 /


Nie chcę tworzyć nowego wątku, więc się tu podepnę. Chodzi o kwestię identyfikacji silnika I4 DOHC 2.0 8v, wyjętego ze Sierry na niemieckich blachach. Wg katalogów istniały odmiany o mocach od 100 do 130 PS, oznaczane symbolami N8A, N8B, N8C, N8D, N9A, N9B, N9C, N9D, NSD, NSE, NSF i NSG, przy czym wszystkie N8... jako gaźnikowe mogę odrzucić, bo to ustrojstwo ma kolektor ssący EFI. Problem w tym, że zamiast N9A czy NSG numer na bloku zaczyna sie od WV9. Ma ktoś jakikolwiek pomysł?
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-24 11:17:30 /


No i co? Dwie doby minęły i nikt nie ma żadnego pomysłu co to za motor?
Może jakieś sugestie?
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-26 20:24:12 /


Poproszę na maila nr silnika lub cały VIN auta jak da radę- postaram się coś ustalić na tej podstawie.
Ale nic nie obiecuję :)

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-26 22:12:23 /


Całego VINu nie spisałem, a auto już odeszło do krainy wiecznych autostrad.
Symbole z silnika wysłałem Ci na priva.
Thank you from the mountain :)

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-26 23:25:33 /


Hmm... tylko że numer silnika nie zaczyna się od oznaczenia typu (N9A itp.), lecz jest końcówką VIN-u auta, począwszy od znaków oznaczających rok produkcji. Ale W to 1998 i nie bardzo to do Sierry pasuje. Może miała założony nowy blok/motor 9 lat temu?
U mnie VIN to WF0FXXGBBFKG51884, a numer silnika KG51884.

Dopiero pod numerem jest oznaczenie typu silnika. Czasem jest pełne, np. N9A, a czasem samo N9. Być może, że czasem nie ma w ogóle.

Wg moich danych były trzy wersje tego silnika w wydaniu EFi:

1. N9A, N9B - zależnie od źródeł 125 lub 122 KM, brak katalizatora i sondy lambda
2. N9C, N9D - 120 KM, katalizator i sonda
3. N9E, N9F - 115 KM, sonda, podwójny katalizator, zwężka za przepustnicą

Wersje A, C i E były montowane w Sierrach, a odpowiadające im B, D, i F w Scorpio.

Nic mi nie wiadomo na temat wersji 130 KM, czy mogę prosić o przybliżenie, jakie miała oznaczenie i czym się charakteryzowała? Wątpię, czy w ogóle istniała, ale może się mylę.

Sam mam N9A, we włoskich dokumentach auta stało 90 kW, czyli 122 KM, ale sądzę że to kwestia formalna - podatkowa, czy ubezpieczeniowa, bo we wszystkich innych materiałach widziałem 92 kW/125 KM.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-27 00:17:17 /


Silnik 130PS [95kW] występuje tylko w angielskich czasopismach motoryzacyjnych w danych z testów z lat 1989-90. Potem już podają 125PS [92kW].
Sporo mi wyjaśnił Twój opis, bo istotnie układ górnej linijki znaków pokrywa się z Twoim - WV96822. A pod nim jest dodatkowo typowy dla oznaczeń silnika "3 digit", ale zupełnie mi nieznany - W3C. Podobno W to Peugeot Indenor 2100 w Granadzie, ale 3 na drugim miejscu to Kent z 'baranem'.
A co do rocznika, to może jest to po prostu przełożony do Sierry motor z Transita?
Tak czy inaczej temat mocno mnie zastanawia, bo chciałbym wiedzieć, co sprzedaję :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-27 00:44:37 /


Indenor w Granadzie ma kod WTA

Mysza liil (EM) / 2007-06-27 08:19:53 /


Zgoda, Mysza, ale jednak W to w takim razie u Forda pojemność 2100.
I skąd tu nagle taki symbol na DOHCu ?
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-27 10:50:18 /


Przeglądałem kody silników różnych fordów i nigdzie nie znalazłem podobnego do W3C (nawet przy Transicie). Miejmy nadzieję, że są to oznaczenia Forda a nie wesoła twórczość własna ;)

A co do nr nadwozia i silnika to Jan ma rację z tym, że w późniejszych latach produkcji (czyli przy młodszych samochodach) koncówki nr VIN (chodzi o rok produkcji) się trochę zmieniły np 5C539XX lub 6Y378XX - to jest nr silnika i pierwsza cyfra oznacza rok produkcji ale niewiela to wnosi do pytania Krk4M.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że uda się to wyjaśnić :)

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-27 10:53:24 /


2.0 w fordzie to kod N
Dla modelu SIERRA (poj, kod, koniki)

2.0 1993 NES 105;
2.0 1993 NET 105;
2.0 1993 NRD 100;
2.0 1999 NYT 90;
2.0 16V Cosworth 4x4 1999 N5C 220;
2.0 RS Cosworth 1993 N5B 204;
2.0 XR 4x4 1998 N9C 120;
2.0i 1993 N4B 101;
2.0i 1993 N9E 115;
2.0i 1993 NE5 101;
2.0i 1993 NEJ 101;
2.0i 1993 NRB 115;
2.0i 1998 N8A 109;
2.0i 1998 N9B 125;
2.0i 1998 N9C 120;
2.0i Turnier 1993 NEJ 100;
2.0i Turnier 1998 N9C 120;

Dla scorpio:
2.0 1993 NEL 105;
2.0 (STH) 1993 105;
2.0i 1993 N9D 120;
2.0i 1993 NRC 100;
2.0i 1993 NRI 115;
2.0i 1998 N9F 115;
2.0i 1998 NSD 115;
2.0i 16V 1998 N3A 136;
2.0i Turnier 1993 N9D 120;
2.0i Turnier 1998 N9F 115;

Tak więc nie mam pojecia skad to W w Twoim DOHCu. Pozdr!

Mysza liil (EM) / 2007-06-27 11:35:01 /


Wiem, Myszo...
I dlatego zawracam Wam głowę, bo chcę ten silnik lunąć, a nie wiem co w nim siedzi. Z zewnątrz wygląda miodnie, ale ktoś chce go wpakować zamiast Pinto i nie wie, czy warto - bo jeśli jest to np. 90-konny Transit, to szkoda czasu :)

Swoją drogą u mnie ta lista motorów 2.0 wygląda ciut inaczej, więc pozwolę sobie też ją zapodać:

Pinto SOHC R4 8v 1993cc
NAE 80PS P100 carb
NAT ? PS Transit carb
NBA ? PS Transit efi
NCA ? PS Transit efi
NEH 100PS Granada carb
NEJ 100PS Sierra carb
NEL 105PS Scorpio carb
NEN 100PS Capri carb
NEP 105PS Granada carb
NES 105PS Sierra carb
NET 105PS Sierra carb
NE5 100PS Sierra carb
NRA 115PS Scorpio efi
NRB 115PS Sierra efi
NRC 100PS Scorpio efi
NRD 100PS Sierra carb
NRI 115PS Scorpio efi
N4A 115PS Sierra efi
N4B 100PS Sierra efi
N4I 115PS Sierra efi
N6T ? PS Transit efi

Koeln OHV V6 12v 1998cc
NYT 90PS Sierra carb

Pinto R4 DOHC 16v Turbo 1993cc
N5A 200PS Sierra Cosworth Coupe
N5B 204PS Sierra Cosworth Sedan
N5C 220PS Sierra Cosworth 4WD
N5E 225PS Escort Cosworth
N5F 230PS Escort Cosworth

I4 DOHC R4 8v 1998cc
N8A 110PS Sierra carb
N8B 110PS Scorpio carb
N8C 105PS Sierra carb
N8D 105PS Scorpio carb
N9A 125PS Sierra efi
N9B 125PS Scorpio efi
N9C 120PS Sierra efi
N9D 120PS Scorpio efi
N9E 115PS Sierra efi
N9F 115PS Scorpio efi
NSD 115PS Scorpio efi
NSE 115PS Galaxy efi
NSF 115PS Transit efi
NSG 115PS Transit efi

I4 DOHC R4 16v 1998cc
N3A 136PS Scorpio efi
N7A 150PS Escort efi

Obawiam się, że w Twojej liście jest klika błędów [nie mówię, że w mojej ich nie ma, chociaż ja ich nie widzę].
Po pierwsze N9D/N9E mają po 1998cc, a nie 1993.
Po drugie wszystkie NE [a więc także NE5 i NEJ] oraz N8A to gaźnikowce.

Ale nadal nie wiemy nic o moim W3C :(
Pozdreaux.



KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-27 20:48:56 /


No to moze ja go łykne i moment zamontuje, nic nie musze przerabiac :)

Mysza liil (EM) / 2007-06-27 21:23:01 /


w praktyce 90konna wersja z tranzita w dobrym stanie może śmigać lepiej jak 130konna wersja z przebiegiem 0,5mln km lub więcej :))

Podejrzewam że tranzit ma odprężony silnik a z tym można sobie poradzić.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-28 09:22:48 /


Witam i odświeżam troszke temat;).Gdzie na bloku mogę znazć oznaczenia bo raczej oszlifowany nie jest a nicholery nie moge znależć jakiej kolwiek podpowiedzi jaki mam silnik..
pzdr

rogal Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-28 19:19:32 /


powinny byc z czoła ,po lewej stronie

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-28 19:28:13 /


dzieki,zaraz ide sprawdzić.

rogal Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-28 20:00:42 /


teraz przynajmniej wiem ze mam N9D czyli silnior wyjęty ze sierrki był kiedyś w scorpio:)

rogal Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-28 20:13:47 /


Krk....które z tych silników są odprężone...konkretnie chodzi mi tu o silniki,o oznaczeniu NE.

bon / 2010-03-22 13:52:48 /


NE nie były odprężone bo "E" oznacza HC. Odprężone były NA..

Konar / 2010-03-22 13:59:14 /


A silniki ze Sierr N4B,zdaje się też były odprężone?

bon / 2010-03-22 14:03:59 /


Czy ktoś mógłby potwierdzić tożsamość tłoków N7A i N9A? Wygląda na to, że silniki różnią się górą, mają tę samą średnice, skok i stopień. Pytam bo mam N7A z wypalonym 1 tłokiem a nigdzie nie mogę znaleźć oryginalnych tłoków (nowe to ok. 100 GBP). Znalazłem komplet od 8V, N9A za normalne pieniądze, tylko czy to będzie latać?
Dzięki

Filet Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-08-29 13:53:50 /


Tłok w rs2000 czyli N7A jest płaski natomiast w 8V ma podebrania pod zawory, więc nie są takie same.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-08-30 11:31:42 /


Lipa, szukam dalej. Dzieki

Filet Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-08-30 11:53:41 /


Ale wejdzie i będzie latać. 8V ma podcięcia bo ma wielkie zawory przy samym tłoku. A popierdółki od 16V mieszczą się bez podcięć. Nie jest taki sam, ale da się na tym jeździć.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-08-30 23:26:39 /


Wtym przypadku potrzebuje kompletu od 8V, bo chyba ich masa bedzie rozna. Na roznych tlokach raczej nie polata????

Filet Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-08-31 19:44:40 /


Powiem więcej, jeżeli masa jest różna (zważ), to wypadałoby wziąć wał z tłokami albo wyważać zestaw.
Generalnie wypadałoby wyważać za każdym razem jak ingeruje się w układ korbowo-tłokowy, ale....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-09-03 12:17:56 /


Dzieki za informacje, silnik i tak pojdzie do wywazania. Zdaje sie ze ktos ma oryginalne tloki do N7A, wiec chyba pojde w oryginal. Dzieki

Filet Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-09-03 17:24:53 /