wymienilem gaznik(solex) na uzywany ale na chodzie. zamontowalem go jak nalezy i wszytskobyloby cacy gdyby dzialalo normalnie ale nie dziala. grażyna odpalila ale po 2 min zgasła. pomyslalem ze za male obroty na luzie ma wiec podkrecilem śrubką koło linki od gazu i wszystko bylo dobrze grażyna krecila sie do ksiazkowych 6500rpm. zgasilem ją i odpalilem jeszcze raz po jakims czasie. wszystko byloby ok gdyby nie zaczela strzelac mgiełką z gaźnika (widzialem bo mialem zdjeta obudowe filtra powietrza) wystraszylem sie i zgasilem.  i teraz pytanie:
czy to moze byc przestawiony zaplon ? moze cos w gaźniku ? dodam jeszcze ze poprzedni gaznik mial z przodu 2 rurki- doplyw i odplyw paliwa a ten "nowy" ma tylko doplyw (odplyw jest fabrycznie zaślepiony) czy to ma jakies znaczenie ?
kuszu 2.3 V6 / 2007-05-13 21:20:12 /
Obawiam sie że ma znaczenie.
Jeśli nie będzie odpływu nadmiaru paliwa to silnik sie poprostu zaleje.
Musisz mieć gaznik z doplywem paliwa i odplywem nadmiaru , albo jakiś tam specjalny bajer zamontowany pomiedzy pompką paliwa a gaznikiem, który będzie odprowadzał nadmiar benzyny.  Ale jak to wygląda i gdzie to dostać to już musi Ci ktoś inny powiedzieć.
Aldaron  
   / 2007-05-13 22:40:01  / 
Ja mialem gaznik z odplywem po czym wymienilem go na nowego weberka juz bez odplywu i dzillalo wszystko porawnie. Wezyk od nadmiaru zaslepilem. Mozna tez zastosowac Fuel trap ale o tym to moze niech sie Mysza wypowie. pzdr
szeski  
   / 2007-05-13 23:00:08  / 
Weź ustaw na początku zapłon - jak nie jesteś pewien, to już będziesz. Jeżeli chodzi o powrót do baku, to wymieniając motor na 2.0 + webera to poprostu pociągnąłem do baku przewód odprowadzający. Ale od tamtej pory widziałem już wiele zaślepionych powrotów i właściciele twierdzili, że nie mają z tym żadnych problemów.
amator liil (EM)    / 2007-05-14 06:58:54  / 
Tą śrubką koło linki gazu się nie kręci, w celu uzyskania odpowienich obrotów na biegu jałowym, polcam: http://www.taunus.pl/index.php?module=ContentExpress&func=display&btitle=CE&mid=&ceid=1
Sowa {3M}    / 2007-05-14 08:38:24  / 
po pierwsze mam pytanie czy "strzela" czy po zgaszeniu jest mgiełka? Po drugie z mojego doświadczenia jeżeli miałeś gaźnik z przelewem, a teraz masz bez przelewu to raczej powinieneś mieć kłopot polegający na zalewaniu silnika. Rozwiązania- takie jak wyżej, dorobienie przelewu albo zmana pompy na taką z mniejszym wydatkiem
Pozdrowienia 
Yendrek    / 2007-05-14 09:33:25  / 
Mi również leci mgiełka z gaźnika, czasem nawet i pare kropelek wywali ale dzieje się tak  tylko gdy motor gaśnie, więc normalka.
Na mój gust, powinien być gdzies zrobiony odpływ, bo pompa jednak potrafi trochę paliwa przecisnąć a gdy odpływu nie będzie to wszystko co pompa przetłoczy nie wróci już do baku. 
Ja bym zmienił pompkę na taką z końcówką zwrotną i stamtąd miec odpływ, kosztuje 50-60zł za nówkę. Miały takie niektóre silniki CVH Forda, więc łatwo dostaniesz.
Wojtass    / 2007-05-15 18:12:06  / 
dzieki wielkie za pomoc :)
 jeszcze kilka pytan ;) co radzicie ? 
-przewiercic fabrycznie zaslepiony odplyw (troche brutalne moim zdaniem)
-podlozyc jakas tam podkladke pod pompe (czytalem cos o tym)
-wymienic pompe (skad to wytrzasnac?!)
czy pompka mogla wysciasc od tego ze nie ma odplywu ? bo zauwazylem ze ostatnio w ogole nie ciagnie paliwa nawet do filterka (przewody paliwowe na odcinku bak-gaznik drożne, wymieniony filtr paliwa)
z góry dzieki za odpowiedz
kuszu 2.3 V6 / 2007-07-03 12:51:18 /
No właśnie, jak to jest.
W solexie EEIT 38/38 mam zaślepiony powrót fabrycznie. pompka paliwa zwykła mechaniczna. Wszystko bez udziwnień a silnik zalewa, no i pali naprawdę sporo. 
Czy to kwestia regulacji gaźnika?? czy żeczywiście trzeba domajstrować ten dopływ??
Piosiu.  
   / 2009-07-03 09:16:27  / 
wymiana zaworka iglicowego w komorze pływakowej, sprawdzenie poziomu paliwa, jeżeli była zmieniana pompka paliwa to sprawdzenie ciśnienia tłoczenia i ewentualna korekta za pomoca podkładek pod pompę.
brzezin  
   / 2009-07-03 11:19:49  / 
A zaworek iglicowy to ten zamykany przez pływak?? jeśli tak to jakie to ma znaczenie jak się zamknie a ciśnienie z pompy będzie napierać. Normalnie paliwo poszło by w powrót a nie wiem czy w tym przypadku nie ładuje "na hama" paliwa do komory pływakowej.
Piosiu.  
   / 2009-07-03 11:43:12  / 
wg mnej najlepszej wiedzy, to w wypadku braku poworotu, kiedy zawór iglicowy jest zamknięty przez pływak, zaworki w pompie powinny odpuszczać paliwo.
♠Zoggon♠  
   / 2009-07-03 13:16:44  / 
