logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Elektroniczny aparat zaplonowy

Elektroniczny aparat zaplonowy

Mam zamiar zmiecic swoj podciwy aparat zaplonowy na elektroniczny. Czy ktos z was wie od czego moge takowy zaadoptowac (moj silnik to 2.0 R4). Posiadam aparat od escorta 1.3 z 89 (bosch) wyglada podobnie - ale czy bedzie dzialal tego nie jestem pewien. Jezeli ktos z was juz cos takiego robil to prosilbym o troche informacji na ten temat. Z gory dziekuje.

Pozdrawiam.

Jedrek / 2002-01-30 17:27:46 /


Po co ????????????????????????
Uważam, że im prostsze tym lepsze. Mam taki silnik jak Ty i wszystko chodzi jak w zegarku! Dziwię się...

B / 2002-01-30 20:55:43 /


poto ze elektroniczny jest bardziej niezawodny. Jakby na to nie patrzyl zwykle czesciej zawodza (platynki, kondensatir itp.). Mnie juz kilka razy to unieruchomilo.

Jedrek / 2002-01-30 23:21:38 /


Co do tego prostszego, to akurat nie zawsze prawda. Elektroniczny zapłon ma dwie podstawowe zalety: po pierwsze jest dużo bardziej niezawodny - nie ma styków, które się kończą prędzej lub tylko niedużo później, a po drugie, daje mocniejszą iskrę (o ile zrobiony jest jak trzeba).
Przy konwencjonalnym stykowym zapłonie, w czasie jak jest zwarty styk, to w cewce zapłonowej gromadzi się energia potrzebna do wytworzenia iskry. Styk jest zwarty przez jakąś tam część obrotu palca rozdzielacza, jest to jakiś tam kąt - wycinek okręgu, po jakim kręci się krzywka w rozdzielaczu. Do zgromadzenia odpowiedniej energii na iskrę potrzebny jest jakiś czas jej gromadzenia. Niestety, wraz ze zwiększaniem się prędkości obrotowej silnika ten czas zwarcia styków jest coraz krótszy, i tym samym iskra jest coraz słabsza. Dobrze zrobiony zapłon elektroniczny kompensuje ten czas, zapewniając gromadzenie odpowiedniej energii na iskrę niezależnie od prędkości obrotowej silnika, co daje dużo lepszą iskrę, głównie w zakresie większych prędkości obrotowych. I jest to odczuwalna różnica.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-01-31 00:28:38 /


A co do właściwego pytania, czyli zamiany na zapłon od innego silnika, to wszystko zależy co chcesz wymienić. Jeżeli cały rozdzielacz, to nawet jeśli będzie pasować, możesz mieć kłopoty z charakterystykami kąta wyprzedzenia w funkcji obrotów i obciążenia. Działać pewnie jakoś będzie, ale może (choć wcale nie musi) okazać się, że wcale nie jest lepiej, tylko nawet gorzej. Lepiej byłoby nie ruszać rozdzielacza, tylko zamontować sam moduł zapłonowy, i sterować go z istniejącego styku rozdzielacza, choć jeśli tamten rozdzielacz ma bezstykowy generator impulsu jak w zapłonie od 2.8i - http://www.capri.pl/garage/ignition-2.8i.php - to może się nie dać podłączyć. Lepiej byłoby poszukać jakiegoś uniwersalnego elektronicznego zapłonu do względnie dowolnego silnika. A najlepiej znaleźć fabryczny elektroniczny zapłon od tego silnika, zdaje mi się że występują w przyrodzie.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-01-31 00:37:45 /


Dzieki za odpowiedz. Wiem ze mercury capri mk2 mialy zaplony elektroniczne w silnikach 2.0 R4 i 1.6 R4 - wiec moze da sie cos kupic do tego silnika. W kazdym badz razie bede kombinowal i o ewentualnych wynikach was poinformuje.

Pozdrawiam

Jedrek / 2002-01-31 02:02:26 /


Ja taką operację przeprowadziłem i teraz zapomniałem że istnieje coś takiego jak układ zapłonowy. Musisz szukać całego aparatu + moduł zapłonowy od silnika R4 OHC 1.6 lub 2.0 na gażniku z SIERRY. Charakterystyki wyprzedzenia zapłonu są prawie identyczne jak w Capri. Aparat wygląda z zewnątrz identycznie jak nasz BOSCH, tylko że więcej kabli z niego wychodzi. no i zmienić też musisz cewkę na taką do elektronika. Staraj się znależć to wszystko razem z kablami połączeniowymi, bo ze zrobieniem instalacji schodzi najdłużej. Jak będziesz miał cały komplet, to wymiana nie powinna zająć dłużej niż pół godziny.

mieras Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-01-31 08:32:47 /


Ja mam zwykły aparat zapłonowy i też zapomniałem o nim - he he :-)

B / 2002-01-31 10:04:27 /


Pytanko a propo wymiany aparatu zaplonowego na moduł bezstykowy
Czy można nie wymieniać cewki na większą (pozostawić tą która jest w "normalnym aparacie"), co to spowoduje ? mniejszą iskrę, ale czy tylko ?
Czy należy również bezwzględnie wymienić rezystor balastowy ?

szafik / 2004-07-29 09:10:14 /


zwykla szybko sie spali

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-29 09:22:14 /


powiem tak.... ja kupilem cewke od poloneza caro co tez ma modul - i jest gites - nowa koszt okolo 50zl

Jabol / 2004-07-30 17:00:12 /


Ja to nawet do pomyloneza zamontowalem kiedys modul od forda :-)

Mysza liil (EM) / 2004-07-31 10:05:35 /


a co z tym rezystorem ...

szafik / 2004-08-02 08:53:39 /


sprawdz opor miernikiem

Mysza liil (EM) / 2004-08-02 09:46:14 /


mam zaplon elektroniczny byl w grani z której wyjełem silnik, na oko wygląda na orginalny czy dużo bedzie mnie przeróbka instalacji (sory wiem że to nie to forum ale gdzie to moge zrobić w warszawce) mam wszystko oprócz cewki modół dziwne wtyczki i dziwny aparat


to on

Lukruś / 2004-09-09 21:15:17 /


Jak masz cala wiazke od tego, ktora zawiera przewody do aparatu, modulu, cewki, rozrusznika, czujnika temperatury, czujnika poziomu plynu hamulcowego i moze jeszcze czujnika cisnienia oleju, oraz rezystor balastowy, i jesli ta wiazka zakonczona jest czerwona kostka na 4 bolce w kwadracie oraz czarna kostka na 2 przewody i oczkiem do masy, to tylko wyciagasz stara wiazke, a te kostki wpinasz w srodku samochodu, przykrecasz mase i gotowe. Reszte podpinasz pod maska, kupujesz (ode mnie ;D) cewke i juz cedzi :)

Mysza liil (EM) / 2004-09-09 21:19:50 /


niestety wszystkie wtyczki są czarne, grania z której pochodzi to wszystko miała pierwotnie diesla więc są w niej pokombinowane wiązki. wszystkie wtyczki są ,,zabezpieczone''w sposób uniemozliwiający ich rozpięcie przez poprzedniego wlasciciela u fachowca (nie działa nawet wd40 ani penetrus) są zaspawane i już.

Lukruś / 2004-09-10 07:53:30 /


Czołem, może ktoś potraktuje :/, nie żebym wiele jeździł :p ale poraz kolejny awaria i po raz kolejny przestawił się mi zapłon. Po obroceniu aparatu o 3-4mm auto odpala. Jest to już drugi raz. Czy jest coś nie tak z kółkiem zębatym?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-12 21:00:15 /


Poratuje* :). I przy okazji podpytam czy minimalny luz na ośce jest dopuszczalny?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-12 21:03:40 /


Bardziej obstawiałbym,że ta gwiazda co jest pod palcem się przekręca na ośce aparatu.

PL / 2018-07-12 21:34:19 /


Jop bingo, masz rację. Dzięki wielkie. Właśnie zacząłem dociekać i przy kręceniu wałkiem z góry napierajac go w stronę każdego z czterech styków zewnętrznych na jednym z nich się haczy ta cała karuzela. Swoją drogą jest też minimalny luz. Pytanie tylko czy podginac czy rozebrać całość i wymienic, w sumie nie wiem co tam siedzi łożyska?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-12 21:51:59 /


Ewentualnie pilnikiem go lekko, ten zewnetrzny?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-12 22:02:21 /


nie.pilnik to zabójstwo. Rozebrać i dorobić tulejki.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-15 14:34:44 /


Ok, dzięki. Z uwagi że czas nagli najprawdopodobniej we wtorek podejmę decyzję o kupnie innego a tego będę reanimował później jako zapas.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-15 18:08:40 /


Wiam, noszę się z zamiarem w 2,0ohc założyć zapłon elektroniczny. Co będzie potrzebne od taunusa tc3, który miał taki zapłon, żebym miał komplet? Aparat, wiązkę, cewkę..co jeszcze?

konrad_e / 2019-01-11 13:39:05 /


Aparat, moduł i cewka. Wiązka niekoniecznie.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-01-11 14:06:26 /


Moge przygotować zestaw PnP.

Mysza liil (EM) / 2019-01-11 17:41:58 /


https://www.capri.pl/forum/41522 - jak podłączyć, tak profilaktycznie wklejam

Marcin88 Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-01-11 22:04:29 /