logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » jak to uszczelnić??? prosze pomóżcie jada na długi weekend i musze to jutro naprawić

jak to uszczelnić??? prosze pomóżcie jada na długi weekend i musze to jutro naprawić

Ma silniczek 2.8i k jetronic 84rok. I ostatnio zaczął mi wyciekać olej najprawdopodobniej z takiego dekielka co zakreśliłem czerwonum na rysunku. To jest jasna rzecz przednia część silnika. napewno to nie jest simmering. i napewno wydostaje się olej silnikowy. początkowo myślałem że spod dekla zaworów, ale jak wytarłem to zauważyłem że na tym okrągłum dekielku zbiera się olej i ścieka w dół. Jak to można szybko naprawić ? może ktoś ma schemat co jest pod tym dekielkiem......pomocy :)

Sebaxra / 2003-04-30 22:05:02 /


a napewno to nie jest woda układu chłodzenia bo Ford ma takie zaślepki właśnie w układzie chłodzenia, i jak ktoś leje wode zamiast zieczy chłodzącej to zaczyna to gnić i leci woda, looknij dokładnie czy leci po bokach tam gdzie łączy się z głowicą.
Inaczej może rdzewieć i leci dosłownie ze środka tego dekielka a wtedy to chyba tylko wymiana, ewentualnie spawnie może. Powodzenia.

Seba / 2003-04-30 23:17:42 /


ten dekielek to brok
a pod nim jest woda wiec oleju to on nie moze przepuszczac

pewnie saczy sie spod pokrywy zaworow czy kolektora ssacego i scieka na brok

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-30 23:19:38 /


na 100% olej. i jest mokry od olejui cieknie w dół od tego dekielka. Ten dekielek jest mokry od oleju

Sebaxra / 2003-04-30 23:22:33 /


Sorki ale jeszcze usprawnie swoja wypowiedz, ale pisze to po paru.
Jeśli leci po bokach to najprawdopodobniej olej leci i sproboj uszczelic jakims silikonem czy cóś, a jaśli leci środkiem to na 99% woda i patrz wyżej.

Seba / 2003-04-30 23:26:32 /


tzn że olej ole może lecieć spod tego dekielka tylko na łączeniu z głowicą???? I jeszcze jedno żeby dostać się od środka do tego dekielka to co trzeba ściągać? dekiel wałek i...? pozdr

Sebaxra / 2003-04-30 23:34:42 /


jesli masz plyn chlodzacy w ukladzie to moze wydawac ci sie ze to co cieknie to jest olej bo swoja konsystencja jest on bardziej zblizony do oleju. to co wskazujesz to jest wyciek z kanalu chlodzacego i moze to byc tylko plyn lub woda. jesli nie sika spod broka to mozna troche jeszcze pojezdzic, ale i tak trzeba go wymienic.
jesli na 100% jest to olej to musi saczyc spod dekla zaworow bo na tej wysokosci (glowic) nie ma obiegu oleju i nie ma on skad sie wziac (napewno nie spod kolektora ssacego bo tam nie ma oleju). moze uszczelka dekla cie wsunela do srodka i sobie olej siaczy?

Kriss_MustangII / 2003-04-30 23:36:12 /


jesli poprzedni wlasciciel lal kiedys wode to na 100% broki do wymiany jak u mnie bo co chwile wyciek alby wystrzal broka (slabo trzymaja bo przerdzewiale sa)

Kriss_MustangII / 2003-04-30 23:40:36 /


powinienem dodać. na 100 olej bo mi go sporo ubywa. I jak wyczyszcze szmatką to po przejechaniu 20 kilom. od tego dekielka w dół mam taką 2 mm warstwe gęstszego oleju no i troche na pasku co ciągnie pompe. Napewno nie simmer na wale bo wymieniałem

Sebaxra / 2003-04-30 23:41:03 /


sprawdz uszczelke pod pokrywa zaworow bo w tym miejscu (nad brokiem) jest taki 'nosek' co przytrzymuje uszczelke na pokrywie. jesli nosek nie jest whaczony w pokrywe to schowal sie do srodka i w tym miejscu uszczelka jest odgieta-nie uszczelnia.

Kriss_MustangII / 2003-04-30 23:47:19 /


nie wydaje mi się żeby spod dekli bo sucho jest do 2 cm pod nimi. Ale tach chyba gdzieś łańcuch razrządu lata może tam gdzieś to puszcza ...pewnie się myle

Sebaxra / 2003-04-30 23:49:16 /


A moze padla ci uszczelka pod glowica i olej masz w plynie chlodzacym, a przy okazji poleciał ci jeszcze ten brok, oby nie!!! to tylko moje pijacke insynulacje

Seba / 2003-04-30 23:49:30 /


a jeszcze jedno tam zaraz pod brkoiem jest taka dziura troche głąbsza może też spod niej walić ten olej ?

Sebaxra / 2003-04-30 23:50:25 /


jedyna dziura ponizej jest juz w bloku oto ci chodzi?

Seba / 2003-04-30 23:52:22 /


sekunde zrobiłem fotki :)))))

Sebaxra / 2003-04-30 23:57:26 /


glowica-blok(caly)-tam nie ma oleju ktory moze wydostac sie na zewnatrz. nie masz lancucha rozrzadu tylko kola ktore znajduja sie pod pokrywa czolowa siniora-tam jest olej-tam moze wyciekac na laczeniu pokrywy z blokiem albo flansza blaszana przy bloku. w glowicy nie ma oleju i nie ma w niej kanalow olejowych poza jednym w srodku glowicy-na klawiature(ale jest to jeden kanal przez sam srodek.
tam gdzie pokazujesz nie ma poprostu oleju. na tej wysokosci zwyczajnie go nie ma.
apropo plynu to mialem tak kiedys ze plyn chlodzacy kapal mi z laczenia wezy nagrzewnicy (powyzej tego co pokazujesz) na silnik i tez sie zastanawialem czemu mam plyn na glowicy.

Kriss_MustangII / 2003-04-30 23:58:36 /


nie wiem czy coś będzie z tego widać ale zrobiłem je przed chwilką

Sebaxra / 2003-05-01 00:01:36 /


na moje dzisiejsze kiepskie oko to wygląda ze olej wali z pod pokrywy napedu włka rozrządu ale tam naprawde nie wiele widać

Seba / 2003-05-01 00:03:18 /


ja bym podokrecal te ruby tak narazie, i sprawdził czy leci mniej, a jeśli tak to zdejmij to walnij calość silikonem i spokuj bo tam są dwie uszczelki i cięzko je dostać o ile to wogole możliwe

Seba / 2003-05-01 00:05:28 /


wiem słabo widać, olej leje siez tamtąd w dół i jest go troche. Jak spod po porywy napędu wałka to dużo czeba rozgrzebać żeby to uszczelić ?

Sebaxra / 2003-05-01 00:06:05 /


no wlasnie napisalem wyzej

Seba / 2003-05-01 00:08:43 /


jest z pokrywa troche roboty. nie odkrecaj pompy przypadkiem najpierw (tylko 2 albo trzy (nie pamietam) sruby szpilkowe ktore ja mocuja na wskros). pompa wody zejdzie z pokrywa. pokrywa ma tez kanaly wodne dwa i na nie trzeba uwazac. jesli wyciek nie jest duzy to sobie daruj narazie bo dlubania sporo z tym jest bo pokrywa przykrecona jest do miski olejowej, dodatkowo trzeba sciagnac tuleje simmeringa na wale. jednym slowem kupa zabawy i smiechu bo tam jest podwojna uszczelka i moze cieknac po obu stronach blaszanej flanszy pokrywy.

Kriss_MustangII / 2003-05-01 00:12:50 /


no zdjac to calkiem to troche gorzej bo musialbys zdjac cala miche bo ona jest przykrecana do tego elementu.
Ja bym sprobowal poluzowac trche te sroby i wcisnac tam na sile silikonu ale tego siwego a nie czerwonego i dokrecic na chama, a i jeszcze miec nadzieje ze bedzie oki.

Seba / 2003-05-01 00:13:15 /


jak tylko poluzujesz pokrywe to na 99% rozszczelnia sie dwa kanaly wodne (pompy wodnej) pomiedzy blokiem a pokrywa i dopiero bedzie klimat. tego sie nie rozbiera na szybko. trzeba rozebrac calosc (wymienic obie uszczelki i gumki kanalow wodnych), sprawdzic czy dokladnie przylega i dopiero skrecic.
nie rob na szybko bo nie pojedziesz daleko-pare kilometrow i majonez na bagnecie.

Kriss_MustangII / 2003-05-01 00:18:22 /


a jak poluzujesz tylko te gorne sruby ba tam cieknie to moze wyjdzie, tak na teraz a po powrocie tak jak mówi Kriss, co sądzisz Kriss

Seba / 2003-05-01 00:23:37 /


jezeli olej sie nie 'leje' doslownie (a nie moze sie lac tylko saczyc) to nie ruszaj narazie, nie warto. po powrocie zrob to od poczatku do konca-to poplaca-swiety spokoj na wieki.
pakuj 4xpak pyfka, 4xpak oleju na zas i w droge :)
udanego wyjazdu bo ja bede w domu siedzial niestety :((((((

Kriss_MustangII / 2003-05-01 00:29:20 /


OK wielkie dzięki za info. myśle że poradze sobie i zdam relacje co i jak :) /pozdrawiam

Sebaxra / 2003-05-01 00:30:34 /


troche ścieka ale jeżdze już tak dość długo i dolewam litr na 1 tyś kilometrów więc objade te 200 hehe OK jeszcze raz dzięki !!!!!!

Sebaxra / 2003-05-01 00:33:00 /


to szerokiej drogi i wmiare rownej.

Seba / 2003-05-01 00:35:24 /


nie ruszaj tej pokrywy jesli masz to tylko odchylic czy cos w tym stylu, to nie jest pokrywa zaworow

jest uszczelniona do miski po bokach korkowymi, na srodku gumowym lukiem i dwoma klinami na laczeniach
do bloku dwoma duzymi skomplikowanymi uszczelkami i gumowym pierscieniem kanalu wodnego
w srodku sa kola zebate wiec olej lata na wszystkie strony

albo to zrobic dobrze albo wycierac i dolewac :)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-01 10:54:26 /