logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Obrotomierz przestał działac...

Obrotomierz przestał działac...

Jakis czas temu zerwała mi sie linka od prędkosciomierza... jezdze juz z ni (zerwana przy skrzyni) jakis miesiac,Parę dni temu ją wymontowałem aby miec na wzór do kupienia nowej... po złozeniu wzsystkiego (jeszcze bez nowej linki) obrotomierz przestał działac... od czego to moze zalezec czy od tego ze nie ma poprostu linki?? prosze o odpowiedz...

Karol G(r)andzia / 2007-05-20 16:07:36 /


zależeć to może od tego, że nie podpiąłeś dobrze kostki elektrycznej do zegarów. Obrotomierz nie ma nic wspólnego z prędkościomierzem. No może poza wspólną obudową :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-20 16:25:22 /


Montujac linke licznika mogles wypiąć niechcący przewod od obrotomierza. Chodzi o taki zielony kabelek przy glownej wtyczce licznika.

Mysza liil (EM) / 2007-05-20 17:36:37 /


Cześć. Dwa pytanka:

1. Zaczął mi mocno skakać prędkościomierz w Grandzi. Czy to znaczy że sie zaraz linka zerwie, czy moze ją jakoś nasmarować? Pytanie jak?

2. W drugiej granadzie obrotomierz mi pokazuje zaniżane wskazania. Tzn przy mocnym depnieciu gazu obroty rosną do góra 2000obr. Dodam że auto miało zmieniany silnik z 2.3 na 2.0 pinto.
Jak to poprawić?

cezaryg / 2021-05-22 09:43:11 /


A - że zacytuję Lutka - spryskiwacze działają?
Po wymianie silnika V6 na R4 obroty spadną o 33%. Przy dokręceniu do oporu (realne 5700) liczba impulsów będzie generowała wskazanie 3800. trzeba wymienić jeden kondensator na płytce albo dać cały obrotomierz z dowolnego silnika R4.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-22 10:10:44 /


Prawdopodobnie linka kończy swój żywot, możliwe że przyciera się gdzieś w pancerzu, miałem taki efekt gdy osłona z tworzywa pancerza się uszkodziła i dostawała się tam rdza, pocieszę Cię tak że ilekroć wymieniałem linkę a było to 2 razy jak mam auto to nigdy płynnej pracy wskazówki na prędkościach rzędu 20-30 nie uzyskiwałem, zawsze podskakiwała jak z tą prędkością jechałem, nie wiem może to wina napędu, ale było tak na obu skrzychach jakie miałem w tym aucie, może coś u mnie w zegarach jest nie teges bo tego nie wymieniałem.

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-22 17:08:03 /


Kiedy wskazówka skacze, mimo iż linka sprawna ( lub nowa- w każdym razie- nie zawadzi wyjąć i naoliwić), oznacza luzy w mechaniźmie. Nie jest skomplikowany, ale warto sprawdzić łożyskowanie ośki. Luzy tak się objawiają.

A obrotomierz, to ci Krk4M wyjaśnił.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-23 21:16:27 /


Dzięki.

Magic jakiś patent na sprawne wyjęcie? Kiedyś się za to zabierałem gdy w zegarach podmieniałem żarówki, ale jakoś nie potrafiłem odpiąć linki od zegarów...

Czy liczniki maja jakieś oznaczenie że to jest od r4? Pytam bo mam dwa jakieś, pochodzenia nieznanego...

cezaryg / 2021-05-23 23:22:12 /


nie znam się na fordach szczegółowo, ale licznik jest dosyć dobrze powiązany z tylnym mostem oraz rozmiarem opon.

mają specjalne oznaczenia na tarczy. Żeby wskazywał dobrze drogę, a także prędkość ( tu jest możliwość kalibrowania) powinien być tai jak oryginał. Natomiast dokładnie jaki powinieneś mieć- tego nie wiem.

Może ktoś tu na forum ma jakąś tabelę. lub na podstawie innych samochód znajdziesz.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-24 10:36:10 /


Obrotomierz na samym dole ma zaznaczone czy R4 czy V6

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-24 13:22:33 /