logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Jakie silniki mozna załadować do Caprika?

Jakie silniki mozna załadować do Caprika?

Może macie jakieś sugestie co do zamiany silnika w Capri? Od czego i jaki silnik by pasował żeby wszystko (lub prawie wszystko) chodziło dobrze, oraz jakie przeróbki ewentualnie moznaby w tym silniku zrobić? Z góry dzięki:)

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-12 15:12:50 /


Najlepiej 5.0 z Mustanga ze skrzynką i mostem bo można to tanio dostać ;-) Capri ma tyle miejsca pod maską że wejdzie tam prawie wszystko (najlepiej żeby ustawiać to wzdłużnie bo poprzecznie do osi i przeni napęd to raczej nie)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-12 15:37:30 /


Zgadzam sie z przedmowca, mozna nawet cos wiecej jak sie tylko trafi :-) Tylko trzeba troche tunel podniesc bo sie skrzynia nie miesci, ale tak poza tym to jest OK!

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-12 16:49:42 /


za ile taki silnika mozecie zalatwic?

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-12 17:30:08 /


podobno na rame sierry wchodzi silnik 5.7 od Chevroleta to moze i do capri by przypasowal???

jagoolmk2 / 2002-05-12 17:49:07 /


a gdzie i za ile możnaby takie silniczki dostać? I co później z częściami? Słyszałem że jeszcze od ścierki wchodzą silniki, ale to już do Capri troche za mało koników, nie? Jednak silniczek 5 - litrowy to już CZAD!

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-12 18:50:26 /


Wg zestawienia Mike Spicka z 1994 r. (może być już nieaktualne) najszybsze Capri na świecie zbudował w 1970 r. Anglik, niejaki John Dodd. Auto nie nazywało się Capri, a z Mk I miało tylko dach i szyby - wszystko niżej robiono od podstaw (rama drabinowa i fiberglasowa buda). Pojazd dostał w 1971 r. rejestrację KPD67K i przez 4 lata był postrachem europejskich dróg. Podczas podróży ze Stuttgartu do Ostendy (680 km pokonane w 3 godziny 9 minut, średnia 216 km/h) szwabskiemu radarowi przy autobahnie koło Kaiserslautern zabrakło podziałki - kończył się na 350 km/h i wskazówka się oparła. Trasę z Madrytu do Calais (1580 km prawie bez autostrad) Dodd przejechał swoją "Bestią" w 10 godzin i 10 minut (średnia 155 km/h). Tabelka przyspieszeń wygląda nieźle: 0-100 w 1.9 sekundy, 0-200 w 4.0 sekundy, 0-300 w 6.7 sekundy. Pojazd zapalił się podczas zlotu w Szwecji w 1975 r. i odbudowany został już w innym nadwoziu - jako trzydrzwiowy Rolls-Royce Camargue kombi. Osiągi spadły niewiele - ponoć dalej przekraczał 320 km/h, ale Dodd w 1983 r. przegrał proces z firmą RR o prawo do używania atrapy i statuetki Rollsa na masce - od tego czasu o autku nic nie wiadomo (na drogi w każdym razie nie wyjeżdża). Dlaczego Rolls? Otóż auto miało wsadzony silnik z myśliwca Hawker Hurricane z 1941 roku - 27-litrowego Rolls-Royce Merlin V12, pozbawionego sprężarki i mimo to rozwijającego 750 PS DIN (około 900 HP SAE) przy 2500 obrotów i dysponującego momentem 1900 Nm (190 kGm) - 9 razy większym niz 2.8i. Automatyczna skrzynia GMTurbo 400 pochodziła z cięzarówki Chevroleta, dzięki czemu auto mogło przemieszczać się po Londynie z prędkościami rzędu 15-20 km/h, a przy dozwolonych w Anglii 113 km/h na autostradzie motorek kręcił ciut poniżej 700 obrotów. Palił na trasie 40-60 litrów/100 km (zależnie od prędkości) a w mieście do 80 litrów. Żyć - nie umierać.......Zdjęcie dla zainteresowanych na privie (ta stronka nie przyjmuje załączników);-((((((

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-12 20:55:37 /


fotki sa tutaj :)
http://www.chessf.clara.net/rr/weird/weird066.htm

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-13 12:13:06 /


i tu :
http://www.btinternet.com/~cbcox/beast/beast.htm
hehh tylne swiatla z mk1 ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-13 12:28:02 /


Apropo V8 to w Niemczech jak dobrze się poszuka to i poniżej 500 Euro sie dostanie, części do remontu są dostępne w stanach np. właśnie do 5.0 czyli 302 cu zestaw naprawczy kosztuje 219 lub 379 $ do silnika z lat 68-82 (w zależności od stopnia kompresji) to są tłoki, pierścienie, panewki i na zdjęciu są jeszcze uszczelki ;-) dość tanio jak na taki zestaw....... kompletny 5.0 nowiutki 345 konny kosztuje jedyne 3,470 $ ale o kosztach transportu to nie bede sie wypowiadał. 5.7 z Chevy nowiutki 350 koników za 2,996 $ a zestawy naprawcze do takiego z 67-93 kosztują od 199 do 409 $. Nowiutki - to jest złożony ma głowice, i troche osprzętu, ale niestety nie wszystko - do tego trzeba kolektory wydechowe, gaźnik, filtr powietrza - dlatego lepiej kupić starego rzęcha i zrobić remont. W katalogu który właśnie przeglądam jest dużo typów dostępnych zestawów naprawczych, a

kompletnie rozbija mnie silnik idealnie pasujący mi do Capri :
632 cu Merlin II Big Block
- z najważniejszych :
kompresja 13:1
moc : 925 KM
moment: ponad 1000 Nm
cena: 17 tysięcy i jeszcze 200 dolców
to jest blok, głowice, kolektor ssący, gaźnik, rozdzielacz i przewody, wyczynowa miska olejowa z wyjściem na dodatkowe chłodzenie i takie tam......

Dosyć przerażająca wizja ...... nie do spełnienia dzięki cenie.... a przecież do tego potrzebna jeszcze skrzynia i most, i hamulce conajmniej na początek.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-13 14:47:01 /


Apropo najszybszych Capri to robili na ich nadwoziu ( a może raczej na kształcie przypominającym nadwozie Capri) dragstery więc prawdopodobnie było i szybsze....... np. na
http://www.ukstreetracers.com
można pare takich znaleźć a w dziale wyników na 1/4 mili zobaczyć że Capri robi ją w 9.5 sekundy mając wtedy 145 na blacie..... oczywiście z seryjnego Capri to już tam niewiele zostało ale daje im do myślenia .....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-13 15:04:43 /


Heh, niezły ten niby - rollso-Capri. Mam nadzieję, że nie będę musiał aż tak przedłużać maski, chociaż i tak nie znajdę takiego bydlackiego silnika, heh...

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-14 19:38:17 /


Co to za katalog z którego są te ceny silników i zestawów naprawczych?
Interesuje mnie cena silnika forda 427 ci

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-15 10:05:05 /


katalog Summit Racing, 427 Forda wprawdzie tu nie ma, jedynie zestawy naprawcze - i to tylko do wersji 429, nie wiem czemu. Są za to 2 nowe wyczynowe 427 w wersjach 650 i 675 oscylujące ceną koło 10.000 $, częściej pojawia się coś do 351W, 302 a nawet 460..... z tych Fordowskich, ale katalog bardziej skupia się na Chevy. Adres www firmy banalnie prosty -
http://www.summitracing.com

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-16 09:09:50 /


czyta 'Giełde Samochodowa' trafiaja sie tam V8 od Chevy
silnik - koszt ok. 2000-4000 zł. uzywany oczywista w
zaleznosci od stanu, czy z osprzetem czy bzy, czy
na gazniku, TBI - mono, TPI wielo, punkcie.
skrzynie 1000-1800 manuale, 1000 - 1500 tylni most :-)))
albo kupic calego np. mustanga 7000-15000 rozebrac
wziac co sie przyda a reszte opchnac - tez sposob
(najlepiej GT - 250 horses)
Milego dlubania :-)

cacek / 2002-05-16 20:18:44 /


Tu jest też jedno z najszybszych Capri na świecie :
http://mypage.direct.ca/b/buddy/

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-24 01:33:18 /