logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » korektor hamowania Ford Taunus MK II

korektor hamowania Ford Taunus MK II

Witam mam taki problem ostatnio zwrocono mi uwage na zle podlaczony korektor sily hamowania.
Nie wiem czy jest to prawda ale nie wiem jak seryjnie montowali ten korektor.
Mianowicie do korektora ktory przymocowany jest do karoserii ,ida przewody bezposrednio z pompy do korektora zarowno przednie hamulce jak i tylne.
Dowiedzialem sie ze taunus z korektorem ma wejscie tylko na hamulce tylne a tu idzie przod i tyl.
Nie wiem czy tak ma isc czy to oslabia sile przednich hamulcy?
Z gory przepraszam za brak polskich znakow ,ale nie posiadam ich na klawiaturze.

W sprawie korektora moze wypowiedziec sie kolega Kozlowski gdyz widzial go na wlasne oczy i sugeruje niekompaktybilnosc ale chcialbym wiedziec dokladnie o co chodzi?
Z gory dziekuje za pomoc.

Vixent Vigilante...† Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-05 14:38:51 /


To ja może sprecyzuję:
korektor wygląda dość fabrycznie, ale - wyjście z pompy na tylne hamulce jest podłączone do korektora, z korektora idzie na tył.
Ale co ciekawe, sekcja przednich Hamulców jest jednym wyjściem podłączona do przedniego tłoczka, a druga zamiast do drugiego tłoczka idzie do owego korektora i z niego na drugi tłoczek. Korektor ma 4 dziurki do podłączenia...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-05 14:48:32 /


w istocie jakas paranoja o co fabryce chodzilo??

Vixent Vigilante...† Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-05 14:56:58 /


Wniosek z tego taki, ze korektor ów regulacji dokonuje balansując siłą Hamowania kół tylnych i przednich czyli osłabiając działanie tylnego układu wzmacnia przedni. Korektor ten nie dławi siły Hamowania lecz wykonuje jej bilans. Tak to sobie tłumaczę:)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-05 15:02:36 /


A dlaczego tylko na jedno koło przednie?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-05 15:09:27 /


Z opisu wyglada na malo fabryczne :) Dajcie foto.

Mysza liil (EM) / 2007-06-05 15:17:59 /


nie jest to czasem różnicowy czujnik ciśnienia?

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-06 00:44:14 /


dzis zrobie foto bo nie wiem czy mam to wywalac czy zostawic

Vixent Vigilante...† Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-06 09:59:38 /


Takie cuś ?



Tylko pewnie nie ma tego 5 wyjścia z boku. Ja myślę tak:
- od dołu do dwóch wejść korektora mają iść bezpośrednio przewody z bocznych wyjść pompy hamulcowej (jedna strona przodu i tył)
- od góry odpowiednie na przód (na jedną stronę) i na tył (wspólne dla obu stron)
- z 3 wyjścia pompy przewód na drugie przednie koło (druga strona przodu)

Moim zdaniem ciśnienie w układzie "na przód" jest tylko sygnałem sterującym korektora, jego wartość nie jest przez korektor zmieniana, a co za tym idzie nie jest istotne czy "pobierzemy" ten sygnał z lewej czy z prawej strony (i tak są one połączone w pompie).

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-06 10:21:17 /


O, to właśnie to.
Ciekawe...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-06 10:26:26 /


Chociaż może to faktycznie jest tylko czujnik różnicowy ciśnienia ? Bo i po co by tam były jakieś kabelki?

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-06 12:34:19 /


jest identyczny i wlasnie ma to piate wyjscie, a ta srobka na gorze to odpowietrznik?????

Vixent Vigilante...† Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-06 13:46:52 /


sorry ma cztery wyjscia

Vixent Vigilante...† Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-06 13:48:32 /


hmmm poprawione hamulce już teraz wszędzie przez H ;-) taki drobny korektor ;-P

Capri Mk1 też ma takie dziwne urządzonko gdzie schodzą sie przewody pod maską ...czyżby rola podobna ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-06 17:49:53 /


Vixent, to piąte wyjście to jest rozdzielenie przodu w przypadku gdy pompa miała tylko 2 wyjścia. Po prostu tutaj było rozdzielenie przodu na dwie strony.

Masz pompę z 5 wyjściami to i "korektor" z czterema.

A ta śrubka na górze to po to żeby Ci "korektor" na ziemię nie spadł :) Znaczy się mocująca.

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-06 23:03:08 /


Ehhh, tak to jest pisać a potem pomyśleć. Po popatrzeniu w schematy wychodzi, że to nic innego jak (dokładnie jak napisał powyżej -MS-) różnicowy czujnik ciśnienia. Alarmuje on o zbyt dużej różnicy pomiędzy ciśnieniem roboczym przedniego i tylnego obwodu hamulców. Niczego nie koryguje !

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-06 23:09:28 /


Kogo alarmuje ?? Jakąś lampką na desce ?? ;-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-07 00:43:38 /


Kierowcę alarmuje. Dodatkową kontrolką która wygląda tak:


i zaświeca się tylko wtedy gdy ją naciśniemy. Czyli wychodzi na to, że można sobie było przed podróżą zrobić test hamulców naciskając pedał i tą kontrolkę. Jeżeli się zaświeciła to któryś obwód ma za małe ciśnienie robocze.

W każdym razie tak wynika z manuala do Taunusa.

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-07 12:12:00 /


o kurcze dziekuje wam za wszelka pomoc przynajmniej dowiedzialem sie co to za ustrojstwo itp.

Vixent Vigilante...† Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-06-08 08:09:37 /


Dobra.. A jak ten szajs nie dziala? czyli; przód hamuje lepiej niz tyl + tył nie rowno mozna by powiedziec ze auto na 3 kola hamuje? cylinderki chodzą okladziny dobre, bebny tez. Czyli stary płyn czy jak?? Zna ktos myk na takie zamieszanie?

woncky1 / 2014-09-23 17:55:41 /


A samoregulatory w bebnach dzialaja tak jak powinny ?

mariolotnik / 2014-09-24 20:44:13 /