logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Połączenie V4 koeln z N9

Połączenie V4 koeln z N9

Na forum jest wątek odnośnie połączenia N9 i V4 essex, ale nie mogę znaleźć owego połączenia z kolonią. Wobec tego czy ktoś (poza MK) łączył V4 z N9, ale od wersji osobowej? Jak to wygląda, jeśli chodzi o długość wałka, o średnicę łożyska w wale ? Od wersji R4 Michał przedłużał wałek, jednocześnie zmniejszając średnicę na taką odpowiednią do łożyska w wale.
Czy mając skrzynię od V6 da radę bezinwazyjnie ożenić ją z silnikiem ? Poza łożyskiem, ale czy wał od V4 ma średnicę wewnętrzną na łożysko taką jak wczesne albo późne V6 ? Dzięki czemu odchodziłaby kwestia toczenia wałka, jeśli długość by się zgadzała, a wystarczyłoby wymienić tylko łożysko.
Przez zimę i tak mam zamiar przymierzyć jedno z drugim, ale może już ktoś to przerabiał i podzieli się informacjami na co zwrócić uwagę, co trzeba zmienić, a co podejdzie P&P

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-10-26 17:23:47 /


Obawiam sie, że jak połączysz zwykłe V4 z N9 to na 5 biegu auto będzie zwalniać:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-10-26 17:42:27 /


Dlatego to będzie bieg do jazdy z górki

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-10-26 18:00:16 /


V4 jest tożsame z V6, więc skrzynia z V6 siada na V4 bez problemu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-10-26 21:07:52 /


Czyli V4 miało takie łożysko pilotujące jak V6 do 83go roku ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-10-26 21:23:42 /


Często miały tulejkę z brązu, ale otwór w wale jest ten sam.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-10-26 22:37:38 /


Ja mam 1.3 i N9 :D i to zwalnia pod górkę, to fakt, na płaskim nie przyspiesza prawie w ogóle, to też fakt, ale ogólnie to spoko opcja by odrobinę zbić obroty w tandemie z mostem 4,11 na jakiejkolwiek trasie...

Poza tym to to co Marcin napisał- dzwon i wałek pod V6 i nie widzę problemu... Jeśli w Capri mkIa to powinno podejść przy odpowiednim pospawaniu łapy oraz delikatnym masowaniu wzmocnienia tunelu (z tego co pamiętam delikatnie pokrywa przeszkadza, ale da się to też załatwić łapą). Poza tym należy pamiętać o odpowiednich śrubach do wybieraka (bo zwykłe hexy dzwonią o tunel) oraz o usztywnieniu odrobinę starej poduszki skrzyni lub wymianie na nową.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-10-27 09:49:08 /


Łożysko pilotujące w v4 masz 3/4"x1/2" (19x12,7) a wałek w n9 ma 15mm. Każdy tokarz dorobi Ci tulejkę zastępującą łożysko. To cała filozofia w spinaniu tego zestawu.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-10-28 06:13:01 /


https://allegro.pl/oferta/tuleja-tulejka-z-brazu-15x19x10-ames-12570742066

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-10-29 10:39:50 /


O ło !!!
I po temacie

Wrzucam skrina, żeby zostało coś, jak oferta na alledrogo zdechnie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-10-30 10:36:11 /


Przydało by się jeszcze jakiś kontakt utrwalić .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-10-30 12:12:52 /


A po nazwie można :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-10-30 12:14:21 /


Takie mniejsze wymiary są też w niektórych V6 --- też musiałem taką tulejkę stosować z 19 na 15 :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-10-30 15:34:59 /


Jakoś do połowy 83r był otwór 19mm.
21mm zrobili jak weszła skrzynia N9

PL / 2022-10-30 17:12:41 /


Dokładnie, taką tulejkę na pewno mam, bo przy zmianie na N9 nie byłem pewien jaki otwór jest we wale i zamówiłem profilaktycznie, bo mam właśnie jakoś z połowy 83 roku

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-10-30 17:50:35 /