logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Pierściene dystansowe

Pierściene dystansowe

Mam pytanie jakiej grubości max. można założyć do Capri na przód i tył pierścienie dystansowe do felg RS 13x7, i jak je najlepiej zamocować, na osobnych szpilkach czy lepiej założyć dłuższe w miejsce starych? A ha i jeszcze jedno z jakiego materjału je dotoczyć aby miały odpowiednią wytrzymałość przy niewielkiej masie?

Pozdrawiam

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-08 14:27:39 /


13X7 to malo danych do Twojego pytania. Zalezy jakie ET.

Mysza liil (EM) / 2003-05-08 14:32:33 /


felgi mają wymiar 13x7 ET, sory zapomniałem dodać.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-08 14:36:04 /


No więc jeszcze raz - jakie ET, jaki rozmiar gum przód/tył i która wersja Capri (szerokość tylnego mostu, warga przednich błotników...)???
Pozdro...

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-08 14:49:50 /


No więc MkIII gumy przód 195/60/13 tył 205/60/13, warga błotników 2,5 cm, szerokości mostu nie znam ale przełożenie 3.22

Pozdrawiam

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-08 15:00:07 /


ja mialem na wszystkich 4 kolach 34 mm stalowy dystans montowany na nakretki do piasty a kolo na sruby do dystansu (felgi byly od Audi)
teraz na ATS'kach i 205/13 zostawilem je z tylu i kola sa rowno z rantem blotnika a na przod planuje 1-1.5 cm na strone z alu (przelotowki) zeby nie obciazac nadmiernie lozyska

Maciasek_3M / 2003-05-08 15:09:17 /


Nadal nie znamy ET felg !!!!!!!!
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-08 15:17:49 /


chyba neo kojarzy ET tylko z tym ludzikiem z filmu :)

chodzi o glebokosc felgi, odleglosc od plaszczyzny ktora styka sie z piasta do rantu felgi, ale ktorego rantu i dokladnie ktorego miejsca rantu to nie pamietam, ET zazwyczaj napisane jest na feldze, a jesli masz np ATS-y, krzyze czy durszlaki to napisz

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-08 16:18:07 /


Nie dokładnie tak, Camaro....
Głębokość odsadzenia felgi - w niemieckim Einpresstiefe (czyli ET), we Włoszech oznaczane E, w angielskim offset (albo inset jeśli ET jest mniejsze od zera), to odległość pomiędzy płaszczyzną symetralną felgi a płaszczyzną styku z piastą. Czyli w felgę 7J13 ET30 suwmiarka wejdzie od wewnętrznego rantu na głębokość 132mm, a w 4.5J13 ET30 tylko na 100mm - przy tym samym ET.
Neo - nadal czekamy na wynik..... czyżbyś budował arkę?
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-08 16:59:52 /


no tak...
nie bylem pewny do ktorego rantu, a prosciej chodzi o srodek pomiedzy nimi

zreszta ta plaszczyzna nie jest przeciez symetralna? czemu tak ja nazywasz?

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-08 17:07:00 /


OK - dokładnie mówiąc nie jest to płaszczyzna symetrii felgi, albowiem felga jako taka jest bryłą niezupełnie symetryczną, ale możemy przyjąć, że jest to płaszczyzna symetrii torusa opony osadzonej na przedmiotowej feldze.
Z matematyczną dokładnością. Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-08 18:37:49 /


Ok juz wiem co to ET dzięki Camaro i krk4m wiem że to nie zileoni bracia, ale poażnie to mam felgi krzyże i Et wynosi 125mm.

Pozdrawiam

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-09 07:47:30 /


wiec chyba zmierzyles tak jak blednie podpowiedzialem do rantu a ma byc do srodka felgi pomiedzy rantami wiec bedzie to 125-(3,5x25,4)=36, zgadza sie krk?

no i jesli mierzyles to recznie do rantu to pewnie do zewnetrznego a szerokosc felgi jest mierzona chyba na styku z opona, tak krk?
wiec bedzie to okolo 30

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-09 08:06:53 /


Masz rację Camaro mierząc w ten sposób wyjdzie ok 30.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-09 08:11:11 /


Znowu nie do końca tak, albowiem felga w okolicach styku z oponą jest mniej więcej symetryczna. A więc felga &J13 o szerokości przylgni 7x25.4=178mm ma razem z rantami szerokość zewnetrzną 203 mm. Jesli więc suwmiarka wchodzi w nią od zewnetrznej krawędzi wewnętrznego rantu na 125 mm, a połowa felgi to 101.5mm, to ET powinno mieć 23.5mm, co sie mniej-wiecej zgadza. O ile pamiętam seryjne RS 7J13 miały ET23, a 7.5J13 chyba ET19 - ale łba nie dam sobie obciąć.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-09 09:45:53 /


Ale "ad rem" - mamy wreszcie komplet danych. Jako że generalnie nie jestem miłośnikiem poszerzania rozstawu kół za pomoca pierścieni, więc zacznę od drugiej strony. Auto będzie jeździć na tych felgach i oponach bez żadnych pierścieni tez i nic nie bedzie ocierało. Gdybyś z przodu zamiast 195/60 chciał załozyć 205/60R13, guma moze dotykać McPhersona i wskazany byłby pierścień grubości około 3 mm. Centrum tuningowe D&W z Bochum oferowało niegdyś do Capri MkII komplety pierścieni, i wg nich przy feldze 7J13 maksymalny pierścień mógł mieć 26mm, przy 6.5J13 29mm, a przy 6J13 nawet 32mm. Wynikało to podobno z TUV, ale jeśli ktoś wyżej wspomniał w tym wątku, że i na 34mm dało się jeździć, to pewnie istotnie sie dało. Trzeba jednak pamiętać o tym, że pierścienie z przodu bardzo utrudniaja prowadzenie (zwłaszcza na koleinach) i pogarszaja zwrotność. Ale powtarzam - z poszerzaniem rozstawu Capri nie miałem doswiadczeń, więc ... oddaje głos do studia.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-09 10:11:21 /


testowałem u siebie pierścienie grubości 10mm na felach rs7j13 i wchodzi bez większych problemów ale prowadzenie w koleinach to mniejwięcej tak jak wóz drabiniasty ;)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-09 11:51:09 /


ja jaździłem na felgach o innym ET (osadzenie bardziej na zewnątrz - koła przednie) i również nie polecam, ciężej obraca się fajerą, na dziurach i koleinach kierownik wyrywa z rąk i zmienia się geometria zawieszenia i układu kierowniczego - niekorzystnie się zmienia, w efekcie opony się bardziej zużywają przy skręcaniu, łożyska są bardziej obciążone (dłuższa dźwignia) i co najdotkliwsze kosztowo, maglownica szybciej klęka...

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-09 13:21:13 /


co by nie doradzać i nie robić, to i tak każdy jak widzę ma własne mniejsze lub większe kombinacje z felgami ;)
Upraszczając: podstawowa zasada na przedzie - opona ma być jak najbliżej kolumny ( luz min. 3 mm)
Koniec i basta ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-21 13:08:10 /


Zacznę od początku.
Mam do wzięcia felgi 15, 7 calowe, chromowane w super cenie. Mają jednak pewną wadę :( Rozstaw śrub 4x100.

Nie ma miejsca na feldze, aby wywiercić nowe otwory przesunięte o 45 stopni, więc pozostaje dystans redukujący rozstaw z 4x100 na 4x108.

I teraz pytanie.
Czy ktoś widział taki dystans ?
Jaka jest minimalna grubość ?
Jak jest skonstruowany ?
Jakiego materiału użyć ?
Czy gdzieś można kupić gotowe ?
Itp..... ?

PS. ET pozwala na dystans -od 15 do 25 mm.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-01 08:45:49 /


ja sie dołączam do pytania Szajbusa !

starrsky / 2003-06-01 09:37:00 /


Takie dystanse ma kumpel w F Taunus i dziala bez zarzutu
dystanse kumpel dostal w spadku przy kupnie samochodu
poprzedni wlasciciel skolei powiedzial ze dal za felgi
i dystanse 1500zl. Jak masz dostep do tokarki frezarki
i gwintownicy to mozesz sie pokusic aby sam sobie wykonac
dystansik, koszty beda oscylowac ok 10 zl. Nie jest to cos
skomplikowanego w produkcji bo w szkole to kumple robili
na warsztatach w czasie lekcji jak mieli 15 lat i sprzedawali
to golfiarzom i bmkowcom w ilosciach hurtowych.

Polar / 2003-06-01 13:01:49 /


No Szajba to ciała dałeś :D
O ile razem gadaliśmy to nie wypłynął problem, że się nie da zrobić nowych 4x108 o 45st. ;P
Powinieneś przecież pamiętać, że swoje fele wytargowałem właśnie dzięki zrobieniu dystansów do mazdy RX7 z 4x110 na 4x100 :)
Dystanse to nie problem, przy grubości 25mm powinny się schować łby nakrętek mocujących dystans na szpilkach 4x108 do piasty. W dystansie powinny być osadzone nowe szpilki 4x100 do mocowania koła, albo zrobione gwinty na śruby (jak kto woli - sportowcy wolą szpilki ;)). Materiał to: stal w gatunku 45 (cena jak za zwykłą stal St3, ok.2 zł/kg).
Przy tej grubości stali to jest ok. 2kg/gotowy dystans (przed obróbką z wałka to jest ok 4,3kg./dystans), warto też zrobić dodatkowe otwory "odchudzające" masę, ale tu znowu wchodzimy w cenę obróbki. Uwaga! robione "na oko" otwory spowodują niewyważenie.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-02 12:04:38 /


Aczy ktoś ma możliwość zrobienia takich dystansów profesjonalnie?

.:1379:. Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-03 00:18:45 /


właśnie, czy ktoś je zrobi dla nas? kilka sztuk no i nie za darmo oczywiście :)

starrsky / 2003-06-03 07:47:01 /


Oczywiście mam możliwość u siebie w firmie, ale w tym tyg. nie ma mowy, a od przyszłego idę wreszcie na dłuuugi garażowy urlop :D
Do Miedzianej muszę się poskładać, żeby kółka nie poodpadały ;)
Znając życie to każdy by chciał zupełnie inne dystanse i pewnie co innego będą mocowały, więc od razu uprzedzam, że i ceny nie będą uniwersalne ale sprawiedliwe.
Na Pucharze Capri jak ktoś będzie miał ochotę to będzie mi mógł pozawracać głowę i obgadać co będzie chciał, z czego i do czego oraz ile szacunkowo za nie wyjdzie.
Pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-03 09:58:56 /