logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Jak podłączyć gaźnik Pierburg-2v z kolektorem

Jak podłączyć gaźnik Pierburg-2v z kolektorem

Witam wszystkich i prosze o pomoc jeśli ktoś sie zna!!!
Jak podłączyć te wszystkie przewody prawidłowo
Żółty -podciśnieniowe
Czerwone -prądowe
1.podciśnienie z aparatu zapłonowego
2.tu jest rurka która zasysa powietrze
3.i 4.-?
5. Czujnik elektr.z wyjściem na 2 wsówki
6.Przewód elektr.chyba podgrzewanie kolektora
7.siłownik podciśnieniowy
8.Przewód z sania automatycznego

Dodam że do filtra powietrza można podłączyć 2cienkie podspodem i jedne podciśnienie sterująco klapką zasysania powietrza(cipłe/zimne)
prosze o podpowiedzi co gdzie

mlodyzz / 2003-05-10 22:57:24 /


3 i 4 to jest to samo podciśnienie co 2 czyli jedno z nich idzie do aparatu zapłonowego, a kolejne do klapy ciepłe zimne.

Seba / 2003-05-10 23:52:10 /


Słuchaj a czy przypadkiem to nie jest kolektor z podgrzewaczem? Bo tak patrze na fotke i te 3 i 4 to wygladają na kanały wodne. A w takim przypadku to 2 idzie pod filtr powietrza a drugi pod filtrem do klapy lato-zima. Jeżeli w samym gaźniku nie znajdziesz jeszcze jednego podciśnienia to 2 musisz jeszcze dodatkowo podłączyć do aparatu zapłonowego, i zapomnij o moim poprezdnim poście bo coś mi sie porypało.

Seba / 2003-05-11 00:00:53 /


1- podcisnienie z aparatu zaplonoewgo gdzies do krocca w podstawie gaznika
2- tu ktos zalozyl krociec do parownika podcisnieniowego instalki gazu
3- do krocca (jednego z dwoch) w filtrze powietrza, drugi z filtra do membrany przesterowujacej cieple/zimne powietrze na rurze dolotowej filtra
4-do serwa
5-? -moze do ssania elektr
6-masz racje
7-do krocca podcisnieniowego w gazniku
8- jak jest na wode, to nie moze byc elektryczne, ja nie wiem do czego ten przewod

Mysza liil (EM) / 2003-05-11 13:39:40 /


Mam taki gaźnik , wiec mówie jak leci (pewnie masz Sierre 1,8 ) :
1)podłączasz do kolektora , możesz do 2 , ew. 3,4
2)nie wiem co to za patent
3,4)jedno z 3,4 do serwa
5)czujnik temeratury , idzie do modułu
6)przewód od pogrzewania kolektora , idzie do przekaźnika (sterowany modułem)
7)łączy sie gdzieś z podciśnieniem w gaźniku
8)czujnik pozycji ssania automatycznego , idzie do modułu

Do filtra pow. możesz podłączyć podciśnienie z kolektora,
jeśli oczywiści czujnik w filtrze nie jest nadszarpnięty
zębem czasu i jest szczelny (mój nie jest).
pozdrawaiam i mam prośbe :
1)czy masz może więcej skanów
opisujących Pierburga ??
2)czy gdy podskoczy Ci temp. silnika to czasem nie
podskakują Ci obroty silnika?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-11 20:19:13 /


Wielkie dzięki jutro coś z tym pokombinuje i mam Capri z silnikiem od siery1.8 ale żadnego modułu ani nic podobnego tam nie ma.

z 7 wychodzą dwa króćce jeden idzie do gaźnika oryginalnie a drugi??

do mis212
mam pożyczono książkę o sierkach wiec mogę ci porobić zdjeci gaźnika i nie tylko i podesłać n emalia i co z tymi przewodami co miały iść do modułu skoro nie ma modułu A z temperaturo i obrotami to nie wiem bo jeżdżę na gazie i obroty chodzą jak chcą bo parownik musze oddać do regeneracji.

mlodyzz / 2003-05-11 23:16:36 /


Jak byś był taki kochany to mógłbyś mi te skany podesłać na emalie,szukam już tego od dawna , wielki dzięki!
Co do okablowania idącego do modułu,to możesz zaniedbać czujnik temp.,bo on jedynie "powiadamia" moduł kiedu ma podgrzać kolektor,oraz możesz zaniedbać kabel do grzałki (ja sobie założyłem przełącznik,i na wielkich mrozach podgrzewam sobie kolektor,super sprawa!). Co do kabla do ssania,to nie do końca jestem pewnien,bo nie rozbierałem gaźnika jeszcze (w tym tyg bede rozbierał),ale nic sie nie dzieje od roku, wiec to też jest chyba tylko jakiś czujnik. Włanie miałem nadzieje poznać ten gaźnik bliżej przed rozebraniem ,ale marna jest literatura.
Pozdrawiam
P.S. Jesli chodzi o 7) to moge zajrzeć pod maske , tylko daj znać

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-12 12:04:13 /


Wiec tak jak narysowałem,sprawdziłem w swoim.Przewody idą :
1)jeden pod gaźnik obok plastykowego bajeru z membraną
2)drugi oplata gaźnik i idzie do membrany sterującej z tyłu gaźnika,od strony pasażera . narysowałem kolorem niebieskim.

Co do palenia,to na benzynie sie nieźle sprawował,jak delikatnie jeździłem to zamykał sie 8 - 9 . A na gazie to i tak prawie bez róźnicy.

Dziękuje za skany, długo tego szukałem
Pozdrawiam

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-13 19:50:36 /


To u mnie też jest te niebieskie ale z tego musi gdzieś dalej wychodzić a po za tym z tyłu tego "niebieskiego" jaest wejście na dwa przewody a u mnie oczywiście tych przewodów to nie ma.

mlodyzz / 2003-05-13 23:12:35 /