logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » zwariowany spryskiwacz ???

zwariowany spryskiwacz ???

Witam,
Mam problem ze spryskiwaczem przedniej szyby. Otóż przestał on nagle działać.
Ponieważ i tak nie zawsze miałem tam płyn więc się zbytnio tym nie przejąłem.
Przyszła jednak w końcu pora na naprawienie tej usterki.

Wyjąłem cały zbiornik i sprawdziłem po zdjęciu silniczka czy jak wciskam
przełącznik przy kierownicy to na kabelkach pojawia się napięcie.
I super. Pojawia się. Teraz to samo z założonym silniczkiem i dupa ...
wskaźnik ani drgnie. OK. Sprawdzam silniczek na krótko z akumulatora. Kręci jak marzenie. Czyli sprawny. Instalacja sama jest ok ... to znaczy bez obciazenia
jest napiecie. A razem nie działa. Dupka ... nie wiem co robić (chociaż niby jestem inżynierem elektronikiem). Składam wszystko razem ... sprawdzam , nie działa. Trudno ... ale potem na trasie jak mi muchy upiększyły szybę to próbuję odruchowo i cud :) działa ... dziś rano zaczeło działać i na razie jest ok.

Bardzo fajnie ale nadal nie wiem co jest nie tak. Czy jest ktoś kto określi co mi się może psuć ??? I co kupić (może nowe capri :)) ???

belunch / 2003-05-18 15:19:21 /


Masa nie łączy.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-18 19:05:33 /


mozliwe ze kostka ma zasyfione styki i czasami kontaktuje a czasami nie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-18 19:08:15 /


Co znaczy "jest napiecie"? Jezeli jest gdzies slaby kontakt, a sprawdzales miernikiem, to mogl pokazac wartosc napiecia ok 12V. Problem w tym ze przy wiekszym obciazeniu (silniczek) przestaje laczyc. Sprawdz za pomoca zarowki.

Mysza liil (EM) / 2003-05-20 10:29:31 /


Na czerwonym przewodzie masz +12 po włączeniu zapłonu. Czarny przewód idzie do włącznika spryskiwacza, który w momencie naciśnięcia zwiera go do masy. Najprawdopodobniej przyczyna usterki leży we włączniku.

Krzychu / 2003-05-20 13:03:15 /


dzięki za pomoc.
W wolnej chwili sprawdzę ten przełącznik.