logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Kolektor Offenhauser - pod europejskie głowice i gaźniki typu holley

Kolektor Offenhauser - pod europejskie głowice i gaźniki typu holley

Wszystko jak w tytule - prosiłbym o czystą merytoryke, żeby nie zaśmiecać tematu zbędnym hejtem i ogólnie złą energią , jest to coś ciekawego i warto to wykorzystać na 102% nie licząc się wg z kosztami.
Posiadam kilka książek do naszych europejskich silników V ale wiedzy typowo o samym kolektorze jest jak na lekarstwo , w stanach dałem zapytanie o czyste konkrety i pare osób zabrało się żeby mi za kilka dni zebrać cała wiedze jaką tam maja to też wrzucę.
Do tego kolektora zalecany jest w podstawie gaźnik 2 baryłkowy lub z 4 baryłkowy bo daje większe możliwości 390 cfm , oraz pośredni 465cfm na takich jeżdżą ci co nie znaju LPG... , można też zakładać i większe gaźniki 600cfm+...

Wrzucam zdjęcia porównawcze od pierwszej kolektor 2.8 wyraźnie większe otwory od środkowego 2.3, ale ten off ma otwory głowicowe takie pośrednie mniejsze niż od 2,8 a jakby lekko wieksze od 2.3
Jutro pomierzę linijkami.

Widać że przylega ściśle do głowic , brak takiego żebrowania i wystających połączeń jak w tych poprzednich.
Ciekawy jest kołnierz wlotowy ponieważ pierwszy największy wlot podaje bezpośrednio do środka kolektora , pozostałe dwie dziurki podają do płaszcza który podaje bezpośrednio do głowic.

Jak to się ma do ekonomii zasilania paliwem ??
Dodatkowo są trzy małe ślepe dziurki do wkręcenia czegoś do dużego wlotu , dwa wejścia od przodu i jedno z boku oraz od tyłu są dwa wejścia do jednej lewej komory małej i tylko do niej druga mała komora jest czysta bez otworów "serwisowych"
Staram się zrobić dobre zdjęcia.
Ten słonik dokręcany z przodu od wody jest mocniej skomplikowany niż te oryginalne które posiadam do 2.3 i 2.8 i posiada czujnik od góry.

To chyba tyle na pierwszy wpis.
Gość od którego kupilem miał to w capri 2.8 z gaźnikiem 465cfm i jemu spalało w trasie 11L

Czy te otwory serwisowe mogą służyć np jako miksery do gazu ??
Jakie mogą mieć zastosowanie ?



Tweed / 2023-03-22 17:10:26 /


Klasyczna konstrukcja dual-plane. Otwory to raczej pod króćce podciśnienia, nie do gazu. Bulbozaur z przodu bywał taki w naszych fordach.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-22 17:22:27 /


To nie jest dual plane, w tym kolektorze wszystkie kanały są zasilane wszystkimi przepustnicami.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-22 17:38:06 /


A masz rację, mój błąd :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-22 17:46:28 /


Znalazłem taki opis , to który tu jest właściwy dual czy single plane ?? I jeśli single jest pod duże gaźniki a tu jest dedykowany 390 to jakie tu byly podstawowe założenia konstrukcyjne ??

Tweed / 2023-03-22 18:17:09 /


https://www.v8interceptor.pl/newBlogPost-zTfmgo

Tweed / 2023-03-22 18:17:21 /


Nie patrz na Koelna jak na amerykańskie V8, w silniku v6 o rozwidleniu cylindrów 60 stopni nie ma specjalnie jak zrobić prawdziwego dual plane. Sugeruj się tym co było wkładane do tych konkretnie silników. W książce Svena Pruetta jest coś tam o tym kolektorze i jak dobrać do tego gaźnik. Przy przeprowadzce mi się gdzieś zapodziała niestety.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-22 20:10:01 /


Mam tą książkę w pdf , jest tam sporo ale tak raczej po łebkach niż konkretnie.

Tweed / 2023-03-22 20:21:52 /


tu masz mix, pierwszy stopień idzie krótkim kanałem przez ta dziurę na środku, a po otwarciu drugiego stopnia idzie dodatkowo dłuższymi kanałami na każdy cylinder.
Całkiem sprytnie, fajny zakup :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-22 22:02:56 /


Pamiętam że kiedyś na ogłoszeniach przewijał się taki kolektor pod dwa standardowe gaźniki , wie ktoś w czym to występowało ?

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-22 22:03:59 /


Bardzo ciekawa konstrukcja i też bym to nazwał Dual-port :)

Całkowicie zgadzam się z Przemkiem.

Tweed- wyniki spalania 11litrów na jakim gaźniku? 465cfm to duży gaźnik, ale jaki? Tu przytoczę ciekawostkę- wiecie (pewnie tak) że 2bbl. i 4bbl. mają inaczej liczone te cfm'y? W sensie porównując ten wynik słupka rtęci między 2bbl. a 4bbl. jest jak porównywanie marchewki do jabłka...

Od siebie dodam, że wygląda to jak próba ucywilizowania wyczynowego singla na 4bbl., a jednocześnie powiększenia zwężki jaką jest dwugardzielowy gaźnik.

Pytanie co chcesz osiągnąć- chcesz mieć niskie spalanie to sobie odpuść, zostaw Solex'a 2bbl. (jak chcesz mieć bardziej tuningowaly gaźnik to idź w Holley'a 2bbl.- połówka słynnych double pumper'ów i dołóż do tego przekładkę z tworzywa).

Ten kolektor mi wygląda, jak już napisałem, na próbę ucywilizowania przepływu, ale przede wszystkim, ma wykorzystać charakterystykę małych square bore'ów od Holley'a z podciśnieniem na drugim zestawie motylków (ale podkreślę, tak mi się wydaje). Nie do końca wiem czy nazwałbym ten kolektor "performance", ale pewnie będzie (z gaźnikiem 4bbl.) lepiej sobie radził z większymi zaworami i bardziej spasionym wałkiem w porównaniu do fabrycznego dolotu i gaźnika- ale umówmy się, nie jest zestaw z serii "the sharpes tool in the shed" :)

Tu kolejna ciekawostka- widziałem gdzieś na YT wyniki na hamowni silnikowej (co prawda dla 2.0 pinto) gdzie gościu pokazywał, że zmiana Webera 32/36 na 38/38 (większa średnica zwężki, symetryczne otwarcie przepustnic) to sposób by zgubić kilka koni i to na całym wykresie obrotów... Podkreślę- na hamowni silnikowej.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-23 09:55:37 /


i jeszcze jedna sprawa co do Offenhauser'a- znam przykład dolotu tej firmy do V8, który jest gorszy jeśli chodzi o performance od fabrycznego rozwiązania :D jego atutami jest:
-aluminium (lżejszy)
-zwiększa ciśnienie dolotu (czyli jest zwężką) więc moment obrotowy dołem powinien, teoretycznie, być wyższy

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-23 09:58:22 /


Na forach i w książce sa opisy gaźników i w każdym z nich puentą autora jest że najlepsze wyjście to 4 baryłkowy , ponieważ jest wg nich do normalnej ekonomicznej jazdy jak i daje "namiastke" sportowego pazura
Będzie złamaniem regulaminu jak wkleje tu na żywca tekst z książki o v6 z tym kolektorem ??

Tweed / 2023-03-23 12:45:41 /


Właśnie napisałem na forum, czyli jakieś forum z tą informacją się nie zgadza XD żeby cokolwiek wyrokować należy podać co jest dookoła- wałek, zawory, kanały, jaki gaźnik, stopień sprężania...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-23 13:45:55 /


Trefl, to już wymyślimy my. Też będziesz dotykał ten silnik w miejscach, których Tweed nie dotknie :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-23 14:25:51 /


aha, to ten... No dobra, to szukam frezów do alu...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-23 14:32:32 /



https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/ford-koeln-2-8-v6-mustang-2-us-capri-paar-zylinderkoepfe/2413958346-223-1439?utm_source=copyToPasteboard&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_content=app_ios

mbbmb / 2023-04-13 22:33:32 /



https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/ford-koeln-2-8-v6-offenhauser-holley-anlage-neu-mustang-us-capri/2412911635-223-1439?utm_source=copyToPasteboard&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_content=app_ios

mbbmb / 2023-04-13 22:35:52 /


To chłop jest między młotem a kowadłem w US by to od ręki sprzedał za takie $$$ a tu 1500 $ kolektor, głowice N/A ??? , Gaźnik ma 35 lat, nowy 750$ ,serwis wymagany chyba że one sa tak zajebiaszcze że się nie starzeją, filtr N/A $$$ stylowy.
Fajna wrzutka dzięki :)

Tweed / 2023-04-14 06:17:52 /


Wrzucam najnowsze info ale tak okrojone bo mi jeden gość z angli strasznie dużo nawklejał i opisał o tym gaźniku i kolektorze , tyle że on jeszcze dokonał modyfikacji w walku , zaworach itp
Jego finał to moment 270nm i 230koni oraz spalanie w trasie 9.5L w mieście 14.5L...
I też ma most 3.44 tyle że ma skrzynie z mazdy rx8 z tym 5 biegiem 0.762
Czyli rokowania są bardzo obiecujące :D

Tweed / 2023-05-07 12:56:34 /