logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » elektroniczne emulatory sondy za katalizatorem

elektroniczne emulatory sondy za katalizatorem

Na początek się wytłumaczę. Bardzo się bowiem łamałem, czy na forum czy w ogłoszeniach. Przecież nasze auta takich sond nie miały...
Sięgamy jednakowoż po co raz nowsze silniki i zaczynamy miewać problemy z pozbyciem się błędów pochodzących z tych sond.
Pojawiają się w szerokim handlu elektroniczne emulatory sond za katalizatorem. Czy macie jakieś PRAKTYCZNE doświadczenia z tym związane?
Ktoś to kupił i działa? Lub wyrzucił do kibla?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-26 14:42:51 /


Doświadczenia z błędami zero, ale jako handlowiec muszę przyznać, że PRAKTYCZNIE sprzedają się jak bułki.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-26 14:50:26 /


A jakie konkretnie modele sprzedajesz? Chodzi mi o wysokie EŁRO, 5/6.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-26 15:50:56 /


Szóstek na razie nie mam, najwięcej schodzi czwórek, ale piątki zaczynają im deptać po piętach. Mogą być prostopadłe do przewodu wydechowego, równoległe albo ukośne (45 stopni).
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-26 16:06:07 /


czyli tulejki ze zwezka, a Granadziarz pyta o elektroniczne.


A z elektronicznymi to nie tak latwo, zależy od aplikacji. Czasami sprawna sonda i tulejka ribi najlepsza robotę.

Mysza liil (EM) / 2023-03-26 18:50:26 /


A to w takim razie pass - nie doczytałem.
Elektronicznymi nie handlujemy w ogóle.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-26 19:10:39 /


Gość miał tak tragicznie skonfigurowaną instalkę LPG, że mu upaliło całą głowicę bank1. Kat miał rdzeń cały i czysty, więc nie wymieniałem. Ale po wszystkim okazało się, że jak rzygał ogniem w wydech przez upalone zawory, to i kata skatował.
No więc problem nie leży w P0420, bo ten załatwiła tulejka. Okres sinusoidy się wydłużył i załatwione. Problem leży w niewłaściwym składzie spalin za katem. P2096, czyli mamy za dużo tlenu względem składu sprzed kata, bo go katalizator nie spożytkował na dopalenie złych składników. A tego nie przeskoczy najlepsza tulejka. Dodam tylko, że dostał nowe wszystkie 4 sondy. EŁRO-6 k*rwa mać. I do tego błąd łapie szybciej, niż na LPG się przełączy, jeszcze na benzynie. Więc nawet włączenie kasownika nic nie daje.
Wytypowałem taki emulator co się go kabelkiem do laptoka podłącza. Będzie trza sklonować sinusoidę z banku drugiego.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-26 19:43:49 /


Może wyprogramowanie z ECU ? Nie wszystkie auta się tak da, ale telefon do kilku tunerów pewnie rozwieje wątpliwości.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-26 23:00:30 /


Miałem forda focusa RS mkII i normalnym jest to że katalizator rozpada się od strzałów w wydech już na serii. żywotność katalizatora to około 40000 do 60000 kilometrów, więc droga wychodzi eksploatacja. Aby zminimalizować koszty naprawy została zamontowana tulejka za 25zł. Zrobiła robotę że jej nawet na przeglądach nie znaleźli.
Wiem że pytasz o elektroniczny emulator sondy, ale może warto spróbować koszt nie wielki a może pomoże.

krauzi Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-03-27 22:36:04 /


Już pisałem, że tulejką załatwiłem P0420. Okres sinusoidy się wydłużył i problemu nie ma.
Pozostała kwestia składu mieszanki za katalizatorem jak wyżej opisałem czyli P2096. I tego żadna tulejka nie załatwi, nawet taka kawałkiem katalizatora. To jest posrane EŁRO-6 i mieszanka za katem ma mieć mniej tlenu, więc sinusoida sondy 2 musi być niżej od sinusoidy sondy 1. I tyle. Muszę cały wykres przesunąć lekko w dół.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-03-28 10:45:49 /