logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Resory w Capri Mk3

Resory w Capri Mk3

Siema
Założyłem felgi RS 7.5j do Caprika '84 2.0 ohc. Z przodu jest luz, z tyłu czasem trze i trzeba uważać. Felgi mi się za bardzo podobają żeby je zmieniać, a i tak przód stoi odrobinę wyżej od tyłu co mi się lekko nie podoba. Co najlepiej (i jak się da to możliwie najtaniej) zrobić żeby odrobinę podnieść i ewentualnie trochę utwardzić tylne zawieszenie? Po prostu oddać do kowala, dodać pióro czy wziąć komplet z innej wersji?

Jędruś / 2023-05-01 11:25:19 /


Felgi RS 7.5Jx13 (głównie przez wzgląd na swoje ET) nie były przewidziane do Capri z nieposzerzonymi błotnikami, więc przycierać musi - nawet jeśli założysz (German look) gumy 185/70. Jeśli tył stoi niżej niż przód, to wreszcie to auto przyzwoicie (jak na furmankę typu Capri) się prowadzi. Jeśli podniesiesz tył, żeby nie przycierało i Tobie (podkreślam: Tobie, bo inni - w tym ja - na pewno będą mieli inne zdanie) się bardziej podobało, to utrzymanie toru jazdy na krętej albo hopkowatej drodze będzie wymagało obniżenia prędkości o 20 km/h (w stosunku do dotychczasowej), a i komfort (wiem - w przypadku Capri to oksymoron) też pójdzie się walić.
Jeśli więc uparcie chcesz zachować te felgi, to przeklep o 10-15mm tylne błotniki, a resory zostaw w spokoju. A najprościej byłoby znaleźć takie RS w wymiarze 7Jx13 i przy okazji wymiany felg zgarnąć niezłe parę złotych.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-05-01 11:44:58 /


Koła zostają, a co do piór to nie mówię tu o podniesieniu tylnego zawieszenia i włożeniu dwóch cali większych kół jak w jakimś muscle carze, tylko o dosłownie 2-3 centach które wynikłyby może też przypadkiem z utwardzenia resorów. A co do prowadzenia to nie oczekuję od niego jazdy torowej, ale jak każdy chce żeby auto jakoś się prezentowało ale zarazem można było coś włożyć do bagażnika i nie tamować ruchu na trochę bardziej nierównej drodze.

Jędruś / 2023-05-01 11:57:08 /


Na prostej drodze też przyciera, czy tylko w zakrętach?


Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-05-01 13:41:16 /


Most wąski załóż.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-05-01 14:56:54 /


Na prostej drodze nie

Jędruś / 2023-05-01 15:40:22 /


Ej no nie gadajcie że 7.5cala wymagają jakiś magicznych ceregieli...

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-05-01 19:32:09 /


W przedliftowym Mk2 nie, ale to jest chyba polift z szerokim mostem.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-05-01 19:50:45 /


Możesz zmienić resory, możesz wyklepać resory, możesz wyklepać ranty błotników, możesz dać węższe opony. Dużo jest możliwości.
I nie podnoś tego bo i tak już wysoko siedzi.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-05-02 12:07:30 /


Jędruś to ocieranie to kara za to że jesteś takim sknerą i Januszem biznesu:) jak założysz oryginalne dekielki to przestanie zawadzać!

Janina / 2023-05-02 14:08:37 /


Jak nie widzisz powiązania tego, że ocieranie kół o błotniki zdarza się tylko podczas skręcania to podpowiem, daj komuś żeby sprawdził w jakim stanie masz tylny zawias.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-05-02 14:20:19 /


Mialem ten problem na szerokich wolfrace slot, wymienilem zawieszenie na 1 pioro poligumy i amortyzatory z regulacją, po samej wymianie na nowe resory efektu przycierania juz nie było, bankowo masz juz wypracowane tylne zawieszenie

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-05-02 17:16:50 /


Ale przecież Capri ma tylna oś skrętną, to nic dziwnego, że w zakrętach obciera a na prostej nie :-) A jak ktoś nie wierzy, to rozrysujcie sobie tylny zawias, punkty sztywne mocowania resorów, wieszaki i zobaczcie co się dzieje jak jeden z resorów na zakręcie się „prostuje” a drugi nie :)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-05-03 11:44:14 /


No faktycznie, "aktywna skrętna tylna oś" wychodzi. I zacieśnianie zakrętów! :-)
Jeśli sobie coś źle wyobraziłem (przykład Konrada jw) to niech mnie ktoś poprawi.
przykład:
lewy zakręt, prawy resor się ugina = prostuje, więc prawe koło jest wypychane do tyłu; lewe zaś, wobec mocniejszego "zaoblenia" lewego resora jest dociągane do przodu. efekt = oś chwilowo zacieśnia łuk w lewo.

Ci konstruktorzy z Forda to byli genialni wręcz !!!! ;-)))))))))

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-05-05 18:18:55 /