logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » Jak moge zmniejszyc spalanie Granady ?

Jak moge zmniejszyc spalanie Granady ?


Jakie sa mozliwosci obnizenia spalania Granady ? Oczywiscie poza zostawieniem jej w garazu?

Opis sytuacji:
2.3 V6 (zdrowe, chociaz nie jest to fabryka), jakis stary gaz (parownik stary, na mikserze nie na rurkach), 5b i most od 2.8, opony 205/65/15. Spalanie w miescie 17 litrow przy normalnej jezdzie tzn nie jak kapelusznik i bez palenia lakow pod kazdymi swiatlami. W trasie (Gda-Waw-Gda) 11,8 litra.

Plan dzialan:
2.9 V6, nowy parownik + ew. blos, jakies 185 opony (185/80/14?).

Zamierzony efekt: jak najnizsze spalanie, fajne by bylo ok 14 litrow w miescie.

PS. Dizel na frytkach odpada.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-13 10:52:25 /


Nie wiem, czy 2.9 ci spali mniej...
Moje 2.8 pali 13l w mieście i jest to minimum, ale na benzynie. Gazu nie mam.
Może jeszcze większy profil opon coś by pomógł?
Może nowy parownik BRC AT90E (miałem z 2.3 i bardzo sobie chwaliłem)?
Masz przytkany dolot, czy dobrze zrobiony gaz?
Jaka kompresja na cylindrach? (Tu juz bardziej z ciekawości pytam)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-13 10:57:10 /


ja zdrowiutkim 2.8 ze scorpio w granadzie kombi osiągnąłem 13 w jeździe mieszanej ze wskazaniem na miasto, parownika nie pamiętam, koła normalne, skrzynia 4b

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-13 11:07:44 /


Ja mam te 13 tylko w mieście na skrzyni C3 :)
Ale włoży się A4LD juz niedługo.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-13 11:08:56 /


moje 2.9 w Capri, po mieście pali okolo 17 litrów gazu przy normalnej jezdzie(dosc szybkiej) ale nawet jeżdżąc na max ekonomicznie to nie schodzę za bardzo poniżej 15litrów(ale to pewnie dlatego że robie krótkie odcinki), Granada więcej wazy wiec myślę ze mało oszczędzisz o ile cokolwiek byś oszczędził wstawiając 2.9.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-13 11:09:13 /


> Nie wiem, czy 2.9 ci spali mniej...
Tak sobie zalozylem, ze bedzie mu lzej ciagac to bydle jak 2.3 wiec spalanie mialoby szanse spasc

> Może jeszcze większy profil opon coś by pomógł?
Tylko, ze wtedy licznik zacznie klamac, a wolalbym nie. Zmniejszenie profilu z 205 na 185 to cale 2cm, efekt jakis powinien byc widoczny prawda?

> Może nowy parownik BRC AT90E (miałem z 2.3 i bardzo sobie chwaliłem)?
Zdecydowanie jak cos to bedzie 1 krok

> Masz przytkany dolot, czy dobrze zrobiony gaz?
Jaaarek, do tablicy wzywaja ;) Dolot nie jest przytkany, gaz - Granadziarz niech oceni czy jest dobrze zrobiony, wiem ze wszystko jest leciwe i skarzyl sie na parownik sterowany podcisnieniem a nie elektryka. Przejechalem na nim od stycznia jakies 6500km bez problemu najmniejszego, wiec jest w miare ok napewno :)

> Jaka kompresja na cylindrach? (Tu juz bardziej z ciekawości pytam)
Ja nie wiem, moze Granadziarz mierzyl ale nie pamietam wyniku. Pamietam, ze Jarek chwalil ze sie dobrze zbiera jak na 2.3 :)

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-13 11:10:53 /


W sumie sie nie upieram na 2.9, upieram sie na zmniejszenie spalania LPG to sobie Granade zostawie. (W sumie prawie jechalem kupic Fieste 1.1 LPG ale jakos sie nie widze za jej kolkiem jednak;)

W takim razie jak myslicie ile mozna zejsc na nowym parowniku, wezszych oponach i co tam jeszcze ew trzeba by zrobic dla osiagnieca celu.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-13 11:13:45 /


szerokosc opony ma znaczenie przy spalaniu im szersza opona to chyba więcej pali ale żeby licznik przekłamywała szerokosc opony to mi sie niewidzi :) prędzej wysokość może przekłamywać chyba...ale pewnosci niemam.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-13 11:14:20 /


Co do opon polecam link:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
Twoje 205 nie są w sumie aż tak szerokie.
Większy silnik ma szansę mniej palić, bo mniej go ciśniesz...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-13 11:17:55 /


stawiam na ogarnięcie wszystkiego pod maską i nowe membrany w parowniku
skoro parownik masz stary to membranka jest sztywna jak tektura a całe wnętrze jest pełne "gliny" proponowałbym od tego zacząć :/

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-13 11:19:50 /


Blos i będzie palić mniej...

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-13 11:25:31 /


Wiekszy silnik wcale nie oznacza mniejszego spalania :(

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-13 11:25:37 /


Kohas - pojebalo mi sie przeciez :) Czlowiek w pracy siedzi to nie mysli co pisze :) Profil w sensie wysokosc nie chcialbym zmieniac. Szerokosc to wiadomo ze wplywa na spalanie. Ale m.kozlowski napisal "Może jeszcze większy profil opon coś by pomógł?" to sie pytam. Chyba ze i jemu sie pomylilo :)

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-13 11:27:22 /


17 po mieście i 11,8 na trasie to jest jak najbardziej normalny wynik - mi pali dokładnie tyle samo jeżdżąc spokojnie. Oczywiście większa dynamika i prędkości = litr, dwa w górę. Nie pomogą tu żadne zmiany parowników, opon itd (Mam parownik BRC i dobry mikser). Jeśli granada ma w papierach, że na benzynie pali 14/15 w mieście to musi wziąć te 17 gazu, jeśli ma ustawioną właściwą mieszankę. Co do 2.9, myślę, że jest szansa zejść troszeczkę ze spalania (rzędu 1 litra) np przy BLOSIE lub SEKWENCJI. Bardziej, jednak, odczujesz różnicę w dynamice, niż w spalaniu :) Ja planuję właśnie w perspektywie czasu wrzucić 2.9 - liczę na spalanie w granicach 11l trasa i 16 miasto...no i ta moc...

Bartuś Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-13 11:28:35 /


W przyszlym tygodniu zaczynam od wizyty u Jarka i montazu parownika BRC (przy okazji regulacji wszystkiego ponownej).

Podsumowujac wstepne rady: silnika nie ma co zmieniac bo nie musi sie odbic to na spalaniu (a na kieszeni troche tak), zmienic parownik i pomyslec o blosie. W nastepnej kolejnosci opony.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-13 11:29:48 /


2,9 z gazem w granadzie i jeszcze na szerokich oponach.. nie ma szans poniżej 15-16l :) chyba że będzie tak uboga mieszanka że silnik spali gniazda zaworowe a nie paliwo :p

chcesz mniejsze spalanie to wsadź 2,0 OHC tylko musi być w stanie idealnym i oponki max 185 to będzie palić 12-13 w mieście.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-13 11:31:16 /


Szerokość, wysokość i profil opony związane sa ze sobą nierozerwalnie w sposób jednoznaczny. Guma 185/80R14 [albo 185R14 według dawnych oznakowań] ma tę samą mniej więcej srednicę co 215/70R14, 235/65R14 albo 245/60R14.
205/70 będzie ciut niższa, a 205/75 ciut wyższa - wiadomo że niższa zwiększa realne spalanie, a wyższa zmniejsza, aczkolwiek zegar tego nie wykaże, bo sam de facto wskazuje ilość obrotów koła, a nie pokonaną odległość.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-13 11:33:01 /


O to nie mialem pojecia, ze wysokosc opony wplywa na spalanie. Dobrze wiedziec, a krk4m jak zwykle bezcenny :)

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-13 11:38:08 /


Może nie tyle na spalanie, co większa średnica koła = większy odpowiednio obwód opony. Czyli w porównaniu z niższymi oponami (czyli mniejszym ich obwodem) spowoduje to, że przy tej samej liczbie obrotów koła pokonasz dłuższą drogę, czyli zmniejszysz spalanie. Tyle, że rzeczywiście licznik tego nie wykaże, bo przekłamie :)
Co do szerokości - tu już chodzi o opory toczenia.
Do ekonomii to załóż rozmiar fabryczny - 185/80/14. Mam na 2d 195/80/14 i jeździ dobrze :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-13 11:49:58 /


Trójkąt dobrze gada z tym OHCem, właśnie miałem to zasugerować, kto na SO widział katorgi to wie jakim OHCem jeżdżę (do tej pory odziwo) i przy kołach 215/55/16 powyżej 12/100 nie wychodzi, a gdyby miał jakieś pierścienie to pewnie mniej by było.
Od paru dni na tyle mam 275/60/15 i też jakoś znacząco spalanie nie skoczyło, choć skrupulatnie nie przeliczałem.
Polecam OHCa

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-13 11:54:06 /


Taaak, zastanawiałem się nawet czy Krk4M to aby jest człowiekiem, czy to taki specjalny program, baza danych stworzona nie koniecznie przez Michała Koniecznego, może sterowana centralnie przez tajną jednostkę powołaną przez GM w celu redukcji niewiedzy, a może to kosmita????

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-13 11:54:12 /


rozjechany - daj foto jak ci siedzą te 275.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-13 12:03:34 /


Przy OHC za duzo przerobek chyba jednak. Poza tym V to V :) Wiec umowmy sie na "Jak moge zmniejszyc spalanie Granady V6 ?" he he. Chociaz te 12litrow jest kuszace.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-13 12:19:24 /


Marcinie wieczorem dorzucę do strony aoota

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-13 12:32:18 /


Marcinie powiedz mi ile Ci pali te 2L.V6. Wiem że nie przeliczałeś ale jakbyś mógł zwrócić uwage :) Tak sobie patrze i myśle jak jest różnica spalania 2L.OHC a 2L.V6 i nie wiem a Ty masz zdrowe te 2litryV6:)

Michał.. / 2007-07-13 19:53:59 /


Wymiana silnika to ostateczność.
Zacznijmy od podstaw :
1. Zawieszenie - musi być apsolutnie idealnie ustawiona zbierzność - polecam stacje diagnostyczną, kontrola najczęściej nic nie kosztuje, a regulacjia ok 40 zł
2. Nieszczęsne opony - zdecydowanie letnie, najlepiej fabryczne 185/14, podnoszenie profilu w twoim wypadku może przynieść odwrotny efekt(za duże odciąrzenie dla silnika)- masz już szybszy dyfer, to powinno wystarczyć
3. może MT75?? zdecydowanie lepiej zestrojona, ale to już pare zlociszy
4.Hamulce - podnieść samochód i zobaczyć czy tłoczki wracają do końca - poprostu obrucić kołami :)
5. regulacja silnika zapłon na lampe, a nie na oko.
6. Oczywiście kontrola/regeneracja/wymiana mikser-parownik i ustawienie też najlepiej z sondą...
7.no jeszcze filtr powietrza :) nie pranie tylko nowy.
8. filtr oleju i sam olej też ma wpływ.
teraz najtrudniejsze TECHNIKA JAZDY , nie chodzi wcale o cegłe pod pedałem ale:
1. Hamowanie jak najwięcej silnikiem(oczywiście bez przesady) - lepsze chłodzenie silnika
2. Utrzymywanie silnika w okolicach max momentu obrotowego w przypadku 2,3 jest to ok 2500-3500 obr/min
3. i takie inne bzdety o płynnej jeździe, ale nie znaczy wolnej.
Jeżeli gaz to shell - nie jest to reklama tylko doświadczenie.
Wszystkie te zabiegi powinny zbić spalanie o ok 10% a przy 17l to już 1,7 na 100km mniej czyli ok 15,3 :)

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-13 20:46:06 /


Moja poprzednia Granada -2,3 plus automat C3 w mieście paliła16-17 litrów. Ale opony 185/195 też. Silnik 2.0 OHC? - mam w Sierrce 2.0 DOHC i pali (fakt, że przy dość dynamicznej jeżdzie) ok 14-15 litrów. Tak więc oczekiwanie spalnie jest jak najbardziej do uzyskania.

mtango / 2007-07-13 22:22:12 /


Caprik z 2.0 OHC którego byłem szczęśliwym posiadaczem spalał 13/100 w mieście, około 10 w trasie. Jazda dynamiczna ale bez szaleństw, palenia laków itd. Ale to był zdrowy OHC i dobrze zestrojony gaz.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-13 23:43:49 /


Marcin mówił że jego granada w 2V6 spala około 12 litrów i jest to automat. Jeśli tak, to wychodzi na to że te fałki są bardziej oszczędne od OHC :)
To taka delikatna ironia, ale chyba coś w tym jest.

Michał.. / 2007-07-14 08:28:46 /


zdecydowanie tak nie jest z doswiadczenia

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-14 09:58:24 /


z tym spalaniem to dużo zależy od stylu jazdy :))
Siostra śmiga sierrą combi 2,0 DOHC i jak ona jeździ to w cyklu mieszanym wychodzi jej 10-11l/100km :) a jak ja jeżdżę to poniżej 12-14 nie schodzi.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-14 12:42:43 /


Moje 2.8i kombi pali 13 przy średnim bucie, a 2d 2.0 V6 również 13. oba automaty...
Przy czym mi nie zależy, pali tyle ile wleję. Ale jakbym miał jeździć na codzień, to kombi pewnie by wąchało gaz...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-14 23:14:50 /


no to ja chyb sie po powrocie wpakuje w blosa i nowy reduktor brc bo 20l lpg/100 po miescie to deko przydużo

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-14 23:20:36 /


DOHC 8v pali rozsądnie, mozna wypytać Treetopa.

Mysza liil (EM) / 2007-07-14 23:55:36 /


ostatnio szedłem scorpiem nad morze,średnia predkość wyszła 100km/h.Żeby utrzymać taką średnią musiałem sporo podganiać .spalanie 10l/100 lpg.gdybym nie przekraczał 120 to by wyszło 8-9 l/lpg

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-15 22:16:18 /


Treetop coś wczoraj gadał o 12l w mieście, ale mówił, że ją mocno ciśnie.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-16 08:19:30 /