logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » Tarcze wentylowane

Tarcze wentylowane

Gdzie można załatwić tarcze wentylowane do Capri i jeszcze w miare tanio, a jeśli nie to może jakiś patent z innymi tarczami???

Seba / 2003-05-26 23:04:53 /


Np. w ogłoszeniach :)
http://www.capri.pl/services/ad.php?id=3ed233152982b

.:1379:. Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-26 23:11:01 /


Ale pajda :(
Niedoczytalem treści ogloszenia.
Sorki
;P

.:1379:. Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-26 23:13:06 /


http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3e3ad3c773893#3e3bb07c6b330
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3d3e8b486f3dd#3dbce442b27eb
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3d3dc69a77a1d

Zajęło mi to 2 minuty.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-26 23:47:16 /


no i aktualnie jest problem bo nie ma narazie nigdzie takich tarcz mialem je przez jakis czas ale narazie jest problem bo nie ma nigdzie ich w europie od tego producenta co bralem
moze cos bedzie a tanio to zanczy ile
a druga sprawa jak sa to trzeba brac i sie nie zatanawiac bo to unikat

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-26 23:48:59 /


No i znow jeżeli ktoś ma zamiar odpowiadac na moje pytanie to albo niech naprawde zna odpowiedz albo niech czyta pytanie. Bo w tych linkach nie ma nic co by tyczylo mego pytania
Ps. Mi to zajeło 1.30 min.

Chuder dzieki ale o Tobie wiem bo jestem w kontakcie z Krauzim.

Seba / 2003-05-27 00:14:31 /


I to wyżej nie jest bynajmniej do 1379. Co by mnie ktoś źle nie zrozumiał.

Seba / 2003-05-27 00:17:05 /


1.Gdzie można załatwićtarcze wentylowane
Link nr 2 - jeśli komuś bardzo zależy na polepszeniu powtarzalności hamowania powinien założyć sobie tarcze wentylowane czyli takie jak w 2.8. Podobno nie można kupić żadnych "oryginałów" więc znalazłem dojście do ludzi, którzy takowe mi odlewają i toczą. Do tego dochodzą jeszcze poszerzenia zacisków, dłuższe śruby zacisków i dodatkowe dystanse centrujące. Mogę to wszystko zrobić wraz z regeneracją zacisków każdemu kto do mnie zadzwoni (niestety żadko odpowiadam na e-pocztę).tel 0-605-88-76-96. Bułas
P.S. Nie spodziewajcie się jednak, że polepszy to w jakikolwiek sposób siłę hamowania - zwiększa się jedynie powtarzalność z 3 do kilkunastu ostrych hamowań pod rząd. Jeżeli chcecie radykalnie zwiększyć siłę hamowania należy założyć dużo większe tarcze, które mieszczą się niestety w felgi min. 15'. Wiąże sie to z przeróbką mocowania zacisków i ze zmianą tychże na większe.
Jeżeli ktoś chce się przekonać niech poprosi o przejażdżkę Starskiego.
B.

bułas [2002-07-25 00:07:07]

2. Jakiś patent
Link nr 2 - najprościej założyć tarcze wentylki... a ponieważ orginalne są trudno dostępne i do tego nienajtańsze, można kupić tarcze bodajże od citroena bx lub xm [dokładnie musiałbym sprawdzić w katalogu] i stoczyć je troche... wymiarami jest taka sama ma jedynie 1cm większą średnice... dla dobrego tokarza jest to 10 min roboty...
komplet 2 takich tarcz znalazłem za 140PLN
zostało by więc jeszcze założenie przekładek w zaciski i można chulac do bulu :))

Trójkąt [2002-07-24 15:27:10]

3. Dodatki

Link nr.1 - linki do na zachód gdize coś można kupić lub podejrzeć
Link nr.3 - gdzie kupić dodatki.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-27 00:38:22 /


Szczerze mówiąc to nie bardzo rozumiem - chciałbyś tarcze wentylowane i to jeszcze tanio (rozumiem że to znaczy do 500 zł za komplet :-)) a co z resztą ? przecież taka tarcza jest grubsza :-) no i można by też wcześniej skoczyć do sklepu na rozeznanie cenowe / dostępnościowe

oczywiście tarcze wentylowaną da sie założyć (ale wątpie żeby pasowała tak od byle czego) jedynie jak to zwylke w życiu bywa pozostaje problem finansów - ale obyś był na dobrej drodze ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-27 00:38:50 /


Rzeby zwiekszyc sile chamowania, trzeba zamienyc zaciski... W Capri stoja 2-cylyndrowe. Mozna zamontowac 4-cylyndrowe zaciski od Volvo 1.. lub 2.. Ta pszerobka jest bardzo prosta i tania. Jedynie, co trzeba zrobic z zaciskami Volvo, troche powiekszyc otwory mocowania...

P.S. W niektorych Volvo 2.. serii stoja niewentylowane tarcze, wiec talie zaciski mozno zamontowac w wieksosc Capri...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-27 07:16:36 /


mi sie wydaje ze w swietle ogólnie rozszerzającego sie dzis tJuningu powinni cos robic coby do nas pasowało, jestemm raczej pewien, tylko trzeba szukac i jescze raz szukac, a wielu z nas wychodzi z zalozenia ze to obciach...ja nie szukam bo mam :P

starrsky / 2003-05-27 09:54:09 /


No to tak w woli wyjaśnienia

Nie interesują mnie toczone przez kogoś tarcze, jedynie orginał zakupiony w sklepie.

Tarcze od Bx nie pasują bo już temat przerabiałem, tarcza ma faktycznie podobne wymiary nawet rozstaw śrub 108, ale przecież w Capri tarcza jest mocowana z dugiej strony piasty i ma rozstaw śrub około 80-90, ale to nic przeróbka tego, wytoczenie większego otworu na piastę i stoczenie średnicy zewnętrznej na mniejszą to 100zl za tarcze więc da się zrobić. Tylko jest jeden problem ta tarcza ma dość wąską powierzchnię po której pracuje klocek, jak dla mnie jest ona niewystarczająca.

Zaciski! Mam już przygotowane zaciski 4-tłoczkowe od Volvo 240-260 do tarcz wentylowanych więc jak już wcześniej wspomniałem interesują mnie tarcze przynajmniej zbliżone wyglądem do Capri.

Ps. Za pare dni bede miał tarcze od Volvo, Alfy i Audi, według katalogu wymiary podobne, ale tarcze właśnie od BX mają wymiary jeszcze bardziej zbliżone do Capri, więc poziostaje tylko wziąść do ręki i porównać z tarczą od Capri.

Nie róbmy więc sobie docinek typu zajęło mi to dwie minuty a wszystko będzie okej, Szajba ja na neta wchodze tylko po to by czytac forum. A te linki od Ciebie to przeczytałem z 10 razy. I naprawde nie ma tam nic co by mnie zainteresowało, bo gdyby było inaczej to bym nie zadawał takiego pytania, ale skoro je zadałem to chyba musiałem miać do tego konkretny powód. Więcej na temat zacisków znajdziecie tutaj http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3dd5072f6b7a9


Pozdrowienia i powodzenia
Ps. Może faktycznie teraz ktoś mi pomoże w poszukiwaniach tanich, dobrych tarcz wentylowanych tym bardziej że przydać się to może właściwie każdemu.
Może jakieś sugestie ludzi którzy mają do czynienia z tymi tematami na codzień np. od czego tarcza na pewno nie podejdzie ale nie chodzi mi o jakieś wynalazki tylko temat podobny do słynnej już tarczy z Bx: Ktoś rzucił hasło, ktoś sprawdził powiedział co trzeba z tym zrobić i czy wogóle ma to sens.

Seba / 2003-05-27 10:49:39 /


Szajba nie docina, tylko sugeruje, aby tego typy wątki podpinać pod już istniejące. Łatwiej coś znaleść.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-27 16:21:10 /


Mam pytanko ???
Mam zaciski od 2.3 v6 z tarczami brembo i klocki feroddo...
Jak bym chciał zamontować zaciski od volvo serii jeden czy 2 (jakie to volvo)
to czy muszę zmieniać moje tarcze od 2.3 na inne??? I jakie muszę zrobić przeróbki???

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-05 22:11:20 /


Zaciski są takie same jedynie, różnica to wtedy gdy masz wentyle. Zakładam jednak że nie masz wentyli, więc masz dwie możliwości:

1. Szukać tak jak ja tarcz wentylowanych i założyć zaciski od Volvo 140-160 240-260 ale również od tarcz wentylowanych.

2. Zostawić lite tarcze i założyć zaciski od wczesnych modeli 240-260 właśnie od niewentylowanych tarcz.

A przerobić trzeba nieco zacisk, przesunąć otwory mocujące zacisk do zwrotnicy, ale trzeba pamiętać by oba otwory przesunąć o takie same wartości, najlepiej u ślusarza.

Seba / 2003-06-06 00:14:13 /


Volvo seria 1 lub 2 tzn. modele 142, 144, 145, 164, 240, 242, 244, 245, 260, 262, 264, 265 (lata 1966-92). Najsłynniejszy chyba, najdłużej (26 lat) i najliczniej (ponad 5 mln sztuk) produkowany model Volvo w historii.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-06 00:27:59 /


i jeszce jedno pytanko???
Czy gdy zostawie tarcze lite od 2.3 to tylko powiększamy zaciski (mocowanie) czy jakieś dodatkowe przeróbki przewodów i tak dalej..
A w wersji z zaciskami wentylowanymi czy tarcze trzeba od 2.8 wentylowane ale capri i zaciski volvo do wersji wentylowanej i jakieś jeszcze przeróbki??? Nie mam kanału a nie chcę utknąć na podwórku bez heblii...
Słyszałem u różnych firmach zacisków do volvo jakie stosować...
Aha po wimianie na lite - jakie klocki
a na wentylki jakie- od czego capri czy volvo???
Dzięki..
A czy ktos ma doświadczenie z przeróbkami tyłu???
Wiem że Karol i ktoś jeszce???
Może jakiś opis co jak i od czego???

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-06 12:57:14 /


Dokładnie tarcza wentylowana od Capri - a zaciski i klocki z volvo :-)) bo jak zacisk dajesz z volvo to klocek do zacisku z Capri pasował chyba nie będzie :-)
a tarcza z volvo nie bedzie pasować ze względu na mocowanie (a może będzie ?)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-06 13:08:24 /


ok a przy tarczach z 2.3 (brembo lite) zaciski od volvo od versji nie wentylowanej 4 tłoczkowe jakie klocki i jakie przeróbki???

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-06 14:08:15 /


Przerobki takie same jak i w przypadku wentylowanych tarcz... Tylko zaciski do niewentylowanych tarcz. Klocki od Volvo...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-06 14:24:26 /


Tarcze od Volvo nie podejdą, ale za to tarcze wentylowane od BMW zakładam właśnie do siebie ale po wielkich przeróbkach, no i oczywiście zaciski od Volvo, i klocki też Volvo z tym że niestety nieznalazłem z czujnikami zużycia, bo to jednak fajny bajer, ale z drugiej strony można to samemu dorobić.

Seba / 2003-06-07 00:01:40 /


http://www.capri.pl/services/ad.php?id=3ee9f2130897f

Krzychu / 2003-06-13 17:52:14 /


Dobra sprawa ten link tylko szkoda ze tak późno jak już założyłem od Bety. Może kto inny skorzysta bo cena też dobra!!!

Seba / 2003-06-14 10:46:33 /