logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » Sekwencja LPG problem z wtryskami

Sekwencja LPG problem z wtryskami

Witam
Mam problem zakładam instalację sekwencyjnego wtrysku gazu Zenit jz-2005 do Silnikka 2.9 V6 cosworth posiada on sterownik silnika EECIV który to steruje wtryskami benzyny stronami nie pojedynczym wtryskiwaczem, lecz całą jedną stroną silnika leją naraz trzy. I teraz moje pytanie w instrukcji od sterownika Zenit mam podpiąć się pod każdy wtrysk osobno tylko to spowoduje tryb pracy wtrysków gazu dokładnie taką samą jak na benzynie, czyli wtryskują trzy w jednej chwili?? I czy da się to jakoś rozwiązać?? Może musi tak to właśnie funkcjonować?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-23 23:45:18 /


Skoro nie ma sewkencyjnego wtrysku benzyny, to gaz rowniez nie bedzie wtryskiwany sekwencyjnie.

Mysza liil (EM) / 2007-07-24 10:12:01 /


No tak, ale czy przy niesekwencyjnym wtrysku gazu jest sens montować taką instalację??

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-24 10:19:36 /


Nie.

Jesli nie chcesz dlawic dolotu mikserem,to moze bezposredni wtrysk gazu III generacji, np BRC Flying Injection.

Mysza liil (EM) / 2007-07-24 10:34:01 /


No tak ale mam okazję kupić nową instalację za bardzo niewielkie koszta, tylko chodzi mi o to czy efekt końcowy będzie podobny do tego jaki osiąga się w autach z sekwencyjnym wtryskiem benzyny ( niewielki spadek mocy, zmniejszenie zużycia gazu).

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-24 10:39:20 /


Zakładamy gaz w autkach (wujek i ja-względnie początkujący:))- Ostatnio pytałem go właśnie jak jest z sekwencją w silnikach, których wtryski benzynowe nie są sterowane oddzielnie - mówi, że śmiga to nawet lepiej (mniej problemów) niż "standardowa" sekwencja. Nie wszystkie komputery gazowe mają jednak taką opcje- np popularne STAGi tego nie obsłużą.

Bartuś Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-24 21:33:03 /


Jezdzilem dwoma autami R4 z sekwencją OMVLa i nie wyobrażam sobie zeby moglo byc lepiej gdy wtrysk beny nie jest SEFI ;) Co najwyzej moze byc tak samo dobrze. Ale sensu nadal nie widze, bo istnieje realne zagrozenie wystrzałem w kolektor, a cena porzadnej instalki sekwencyjnej to uhuhu...

Mysza liil (EM) / 2007-07-24 21:41:49 /


Przy wtrysku benzynowym nie ma to większego znaczenia bo generalnie chodzi tylko o ekologię i poprawę spalania na wolnych obrotach. Przy większych obciążeniach czasy wtrysku niestety są dłuższe niż czas otwarcia zaworu ssącego więc sekwencyjność tutaj niewiele pomaga. przy wtrysku grupowym często się stosuje podział dawki na kilka mniejszych, żeby nie było problemu ze składem mieszanki na poszczególnych cylindrach.
Jeżeli chodzi o wtrysk gazu to myślę, że zasada działania jest identyczna. Powodzenie tej operacji bardziej będzie zależało od tego, czy producent sterownika od gazu przewidział taki sposób działania bo jeżeli nie to jest duże prawdopodobieństwo, że to ustrojstwo po prostu zgłupieje.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-07-24 22:27:32 /


Mysza - pisałem lepiej (mniej problemów)- co raczej wiąże się z tym, że dawka nie musi być tak precyzyjnie podawana jak w klasycznej sekwencji. Wiadomo, że lepiej śmigać nie będzie. Co do dobrej sekwencji, to zakładamy takowe (4 cyl) standardowo za 2300zł z butlą toroidalną więc w stosunku do 1600zł za zwykłą instalkę, nie jest chyba strasznie drogim rozwiązaniem (Wiadomo, że cena rośnie wraz z ilością cylindrów i reduktorów:)).

Bartuś Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-25 18:37:17 /


Jestem w trakcie montażu sekwencji, pod jakim kontem wkręcać dysze w kolektor, czy nie ma to zbyt dużego znaczenia???

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-07-28 11:18:13 /


Powinno być prostopadle do osi (+-5stopni w obu płaszczyznach), że by uniknąć wytwarzania się różnicy ciśnień przy przepływie powietrza przy wtryskiwaczu. Oczywiście dysze muszą być w jednakowej odległości od płaszczyzny kończącej kolektor.

Bartuś Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-01 19:26:44 /


Instalacja założona wyregulowana, chodzi dobrze nawet bardzo dobrze. Nachylenie po kalibracji wyszło idealnie 1 aż się wierzyć nie chce.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-10 18:26:43 /


a ja mam pytanie .... ma ktoś z was sekwencje w 2.912V.. chciałbym sie dowiedzieć w którym miejscu końcówki są wmontowane w kolektor ssacy?? czy nie w te pionowe kanały miedzy pokrywami?? dzieki za info. Pozdr!

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-13 16:00:52 /


Tachu przy sekwencji zasada jest prosta im blizej dysze gazu wtryskiwaczy benzynowych tym lepiej wiec najlepiej dziury w kolekotrze i tam dyszki a wtryskiwacze jak najblizej dysz gdzies zamocowane np do air box w 2.9 jest mnostwo na to miejsc byl u mnie gosciu scorupa 2.9 z sekwencja pali mu 16 wiec nie wiem czy jest o co walczyc ale to ciezsze auto niz gienia... osobiscie ci odradzam...

nEon Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-13 17:57:35 /


Neon, a co to za sekwencja?

Jesli chodzi o odleglość między wtryskiwaczami a dyszkami, to należy pamietać, żeby wężyki miały równą długość.

Mysza liil (EM) / 2008-03-13 18:14:18 /


akurat studiuje wszelką wiedze gazową..;) chodziło mi tylko mniej wiecej o miejsce... ale skoro 16l gazu łyka scorpio to czym ja sie martwie jak na instalacji
I generacji schodze w trasie do 10-11l a w miescie 13-14,
a pomysł z sekwencja wpadł mi po tym jak mój wynalazek gazowy
"podtlenek LPG ;)" przytkał sie po raz pierwszy pomimo filtra i cała radośc z 2.9 znikneła:/ ale już projektuje inne rozwiazanie :D Pozdr! i dzieki...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-13 21:46:02 /


Mysza nie wiem ale sadzac po wtryskiwaczach to byla jakas tania mozesz goscia zapytac jest na FST ma ksywe LYSYKON.

nEon Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-21 14:24:34 /


Może Bartuś się pochwali na jakiej sekwencji lata jego brat scorpiem 2.9, bo tuż po założeniu chwalił.

Mysza liil (EM) / 2008-03-21 15:01:08 /


Tomnusowi (mojemu bratu) zakładaliśmy jakąś "warszawską" sekwencję (sprawdzę nazwę), bo podobno lepiej to współpracuje z wtryskami sikającymi parami niż popularny STAG (skądinąd bardzo dobry). Co do spalania Scorpio 2.9 w automatni po mieście 13 l to może i to możliwe, ale silnikowi na pewno nie służy taka uboga mieszanka...Tak na prawdę takie wartości osiągają golfy 1.6-1.8 w manualu w dużym mieście. Bratu, który ma ciężką nogę pali to 11-13 w trasie i 14-16 po mieście (ale nie jakiejś zatłoczonej stolicy;)). Z tymże NIGDY nie przejechał on trasy z prędkościami rzędu 90-100km/h :)Może i te wyniki nie są rewelacyjne (powiedziałbym w normie), ale Scorpio leci 200 i buja się do tej prędkości praktycznie jak na benie. Jak by włożyć jakiś mocarny reduktor - jest zwykły tomasetto alaska! - to w ogóle byłaby bajka. Ogólnie różnica między sekwencją a instalacją mikserową jest taka, że na sekwencji auto jeździ i spala tak jak powinno, a nie tak jak mu właściciel przykręci śrubkę;)

Bartuś Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-30 19:32:20 /


podepnę się do tematu, czyli chcę założyć sekwencje do 2,9...
z tym ze tu benzyna nie jest wtryskiwana sekwencyjnie i wiem że temat już przerabiany ale chciał bym bardziej szczegułowo bo jak człek coś robi albo ma zamiar robić to chce wiedzieć jak i dlaczego tak a nie inaczej.
więc pacjent 2,9 wiązka 2 sondy i map silnik brc
jakiej instalacji szukać bo ponoć niektóre głupieją
nowa abo używana z bezprobemowym dostepem do czesci
BRC Flying Injection szukam i ogólnie znaleźć kompletu nie mogę i jak to w ogóle działa
może skompletować sobie samemu coś czyli konkretny sterownik i do tego resztę dokupować osobno? może jakieś mądre głowy się wypowiedzą

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-10 09:45:47 /


Przy 6 cylindrach w full-grupie to muszą być zajebiście szybkie wtryski - to na pewno. Bo wtrysk się będzie otwierał i zamykał 6 razy na każy obrót silnika.
Więc niestety raczej z górnej półki cenowej...

Konar / 2015-09-10 09:52:52 /


-Elektronika STAG 300. Łatwe do ogarnięcia, soft dostępny w sieci. Duże forum, więc łatwiej o pomoc z problemami.

Najistotniejsze!
- wtryskiwacze, szybkie i precyzyjne, 2,9 ma fuel group i bardzo krótkie czasy wtrysku. Ja obstawiam wtryskiwacze HANA jako najlepsze jakość/cena.
Ustawiałem też 2,9 na REGFast-ach ze STAGIEM, też dało się to przyzwoicie ustawić..

-reszta osprzętu wedle uznania, byle reduktor dał radę i nie siadał pod obciążeniem, np. KME GOLD.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-09-10 09:57:17 /


o właśnie i jak to 2,9 ma z wtryskiem że leje co każdy zapłon czy ma to jakoś inaczej przeliczone, np lewa strona leje za każdyn razem kiedy zawór ssący po tej stronie jest otwarty czy jakoś inaczej to sobie przelicza?

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-10 10:00:29 /


jako że szukam szczegółowo to zapytam
wtryski rozumiem że coś takiego
http://www.phjacus.pl/Hana-6-H2001-6-cyl-montaz-szyna-plastik-komplet-p2140.html

i jaki kolor brać do 2,9 bo rozumiem że z zapasem lepiej

i teraz parownik

http://www.phjacus.pl/Hana-6-H2001-6-cyl-montaz-szyna-plastik-komplet-p2140.html
coś takiego?

hmm do tego elektryka komputery troche wyjdzie ale jeżeli ma to działać zacnie to czemu by nie zainwestować
a moze ktoś sprzedaje komputer z wiazką?
i jak by co to które?

http://www.phjacus.pl/J57-Elektronika-AC-STAG-300-6-Qmax-Plus-sekwencja-p2636.html

http://www.phjacus.pl/J9-AC-STAG-300-6-ISA2-Elektronika-p578.html

http://www.phjacus.pl/J7-AC-STAG-300-6-PREMIUM-Elektronika-p581.html

mądre głowy wypowiadać się prosze

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-10 15:14:17 /


Wtryski w v6 nie chodzą w full-grupie. W Twoim silniku chodzą po 3. Lewa strona razem i prawa razem. Nie muszą być żadne szybkie. Na czerwonych Waldemarach 2.9 też chodzi spokojnie, nawet cossie. Stag 300-6 ogarnie temat z powodzeniem. O ile w instalacji lpg musisz zmostkować po 3 kable od strony sterownika benzynowego, to do wtryskiwaczy możesz podłączyć pojedynczo i komp gazowy wcale nie będzie widział że to nie jest full sekwencja, poprostu czasy wtrysków benzynowych dla wtryskiwaczy 1,2,3 będą jednakowe, dla wtryskóww 4,5,6 podobnie. Fakt, że dysze i ciśnienie trzeba odpowiednio dobrać. I nie wnikaj w takiego tłuka z jakimiś wycudowanymi listwami. Skalibrować czerwone Valteki i spokojnie będzie śmigać, przynajmniej toporne i odporne na nasz gaz.

Mysza liil (EM) / 2015-09-10 17:41:55 /


ale w 4.0 już czerwone walteki nie daja rady

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-10 18:20:58 /


pętli się przy max obciążeniu i wysokich obrotach? czy co się dzieje?

Mysza liil (EM) / 2015-09-10 18:48:50 /


zapela wtryski,porzyczone z omegi 3.0 na spróbe,omvl xxl niebieskie działają i mapki wtrysków się wkońcu pokryły

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-10 19:29:01 /


zapętla,miało być,wywala błąd wtryskiwacze całkowicie otwarte

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-10 19:32:20 /


No spoko, tylko czy listwy reg występują w konfiguracji 3 szt.? PS. To moje ulubione, zakładam je i jeżdżą, jeżdzą, jeżdzą...

Skoro pętli na czerwonych waldkach, to zrobić dobrą mapę do 4 tys rpm a dalej przerzutkę na Pb i też można jeździć, bo przecież ile można katować to biedne 4.0 :)

Mysza liil (EM) / 2015-09-10 19:38:40 /


aż panewki popłyną:)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-10 19:42:22 /


...

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-10 19:42:51 /


ogolnie to doswiadczenia nie mam bo nie robilem ale czy nie lepiej dac na zapas parownik i wtryski?

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-10 19:51:30 /


wtrysków się nie da dać na zapas,cewki nie wyrabiają z bardzo krótkimi czasami wtrysku,im mniejsze cisnienie na parowniku czyli 1.0 1.2 bara tym lepiej wtryski dawkują,i pod dużym obciążeniem żeby trzymał to ciśnienie

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-10 19:57:48 /


ok rozumiem ale za to parownik raczej na zapas np ten co wrzucilem link

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-10 20:10:53 /


Parownik jest średnio ważny, bierz taki w okolicach 200 koni, to wystarczający zapas, najlepiej KME silver tur (ma lepszy zawór główny niż w goldzie czy starym silverze, nie zaciera się), listwy OMVL, stag 300-6 i będzie śmigać.

Mysza liil (EM) / 2015-09-10 21:31:46 /


Mysza proszę Cię, waldemary to nie wtryskiwacze, to elektrozawory. Mocno kleją dopóki są zimne, przez co trzeba ustawiać wysoką temperaturę przełączania na LPG.
Lub ładować bardzo dużą korektę temperaturową. Przy lepszych wtryskach tego nie ma. Można ustawić przełączenie na 30'C.

Jeżdziłem na waltkach i trzeba było je co 20-30tyś kalibrować. Po zmianie na hana kolejne 70tyś przeleciało nawet nie wiem kiedy bez dotykania.

do 2,9 EFI hana czarne,
do 2,9 24v hana czerwone.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-09-10 23:54:32 /


A teraz Agis ma w sofcie opcje rozgrzewania wtryskiwacza :) Jadąc na benzynie klika co jakiś czas wtryskiwaczami gazowymi, żeby po przełączeniu już były rozruszane :) Nie uważam że waldemar to najlepszy wtryskiwacz na świecie, bo tak nie jest, ale swoje zalety ma, szczególnie cenę. Skalibrować można co jakiś czas i heja dalej.

Mysza liil (EM) / 2015-09-11 06:40:08 /


widze ze temat sie drazy, jezeli o mnie chodzi wyznacznikiem jakosci nie jest cena, ma wplyw ale jezeli bedzie dlugo dzialac bez obslugowo i precyzyjnie bo po to zakladam sekwencje to dlugo zastanawiac sie nie bede, niektorzy mieli okazje zobazyc co powstalo z pbsa i jak widac lipy to tam nie ma, chyba ze cos jest jeszcze nie docelowo :)

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-11 08:11:27 /


Osobiście wsadzał bym Staga-300, i do tego hanny. W dupowozie przelatały 50 tys bez dotykania, w poprzednim miałem czerwone valteki i tez działały. Nie zmienia to faktu ze Valtki są strasznie głośne, i często się zdążało ze się ze były otwarte cały czas.

Bierz hanny czerwone, i jak chcesz koniecznie listwy to tylko metalowe, plastiki maja to do siebie ze po pewnym czasie się wyginają i nie są szczelne.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-09-11 08:52:40 /


żeby nie było, do wszystkkich udzielających wasze rady i spostrzeżenia są dla mnie ważne, jak pisałem doświadczenia nie mam w sekwencji bo nigdy nie robiłem przy niej nic. chętnie poczytam dalej coś na temat sekwencji, temat parownika i wtryskiwaczy powiedzmy że mamy zamknięty.
może troche teorii i praktyki odnośnie samego montażu, czyli jak wkręcać dysze w kolektor jakie itd może ktoś ma foty jak to powinno wyglądać, na co zwracać uwagę itd.
myślę że nie tylko mi się to przyda :)

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-11 09:56:21 /


zdecydowanie nie tylko Tobie, sam jestem przed tym

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-11 18:30:00 /


W 2.9 robiłem kilka razy, ale fot nie mam. W razie co zapraszam na montaż :) Dodam, że jest mało miejsca, ale wkręcam się bardzo blisko zaworu.

Mysza liil (EM) / 2015-09-11 18:49:02 /


nie żebym nie ufał ale w mojej granadzie grzebać mogę tylko ja :)
lakier elektryka i wiele wiele innych rzeczy zrobiłem sam łącznie ze szpera od scorpio wahaczami górnymi maglem ze scorpio itd itp
to i z sekwencją sobie poradzę oczywiscie z pomocą forumową :)

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-11 19:04:34 /


Dysze wkręcamy jak najbliżej wtrysków benzynowych. Niestety nie pamiętam jak to było w 2.9

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-09-11 21:54:27 /