logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Alternator

Alternator

moze mi ktoś wyjaśnic jak podlaczyc alternator?? prosilbym o prosty schemat: akumulator, swiatla i altenator z boscha czy ktoś może mi wytlumaczyc co i jak??

Domen / 2007-08-03 17:04:12 /


Poszukaj w GARAGE http://www.capri.pl/garage/ są tam te linki -
http://www.capri.pl/garage/wiring-diagrams#mk3-early
http://www.capri.pl/garage/wiring-diagrams#mk3-late
Kompletne instalacje do Capri . Jeśli potrzebna jest ci instalacja do innego samochodu , to logika jest podobna .

Miłego macania gołych przewodów .

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-03 21:43:10 /


Przykręcasz śrubkami do uchwytów pasujących do alternatora, podłączasz wiszącą w okolicy wtyczkę pasującą tylko i wyłącznie do alternatora i gotowe

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-06 08:33:24 /


zawsze na alternatorze boscha masz oznaczenia
B+ to plus na akku
D+ to sygnał na kontrolkę .

Dioda / 2007-10-29 02:59:06 /


Capri 2,3 V6, miałem założonego tego brudasa po lewej (kostka na 3 piny), chcę założyć ten czysty po prawo (2 nakrętki), jest taka możliwość? Jak rozwiązać sprawę podłączenia? Rozumiem że kostka idzie precz ale chcę to zrobić na zasadzie adaptera, wyprowadzenia przewodów z kostki, nie chcę nic chlastać.

Pozdrawiam

SzooGun Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-01 07:55:06 /


Kable od dwóch dużych wsuwek podpinasz pod grubą śrubę, kabel od małej wsuwki podpinasz pod cienką śrubę.
Nie polecam robienia przejściówek, w obwodzie alternatora płyną prądy nawet do kilkudziesięciu amper. Przejściówka mogła by być potencjalnym miejscem awarii bądź nawet zapłonu instalacji.

Najpewniej będzie obciąć wtyczkę i zarobić oczka.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-01 08:35:00 /


Wrzuć regulator do nowego ze starego, jak nie będzie pasował plug&play to nie męcz się na chama (Bosch miał te reg w kilku obudowach), tylko kup za parę złotych nowy. Dwa duże przyłącza w starym altku to B+ , jedno małe to D+. Na nowym jest napisane pod terminalami.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-01 08:39:32 /


Tak myślałem ale chciałem sie upewnić zamiast eksperymentować. Dzięki.

Czyli istnieje możliwość przekładki wtyczki z altka do altka?!? Rozwiązało by to sprawe i nie ciąłbym instalacji. Tylko że stary jest mały a nowy sporo wiekszy, plusem nowego jest 70A a starego absolutny brak danych...

SzooGun Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-01 08:49:13 /


stary z mala obudowa moze miec nawet 35A. Zadne przekladanie wtyczek nie jest mozliwe. Tylko chlast, zalozenie energetycznego oczka i przylutowanie opalarką jeśli się nie ma lutownicy 2000W ;)

Mysza liil (EM) / 2010-06-01 12:01:02 /


Podepnę się

mam alternator w autku ( scierwio z pinto 1,6 ) 55 A i mi padł,
wyjąłem z tauniego od 2,0 pinto (też ze scierwa) i w nim się okazało ze jest 45 A

w scierwie oprócz tej kostki na 3 wsuwki jest jeszcze jeden kabelek nasadzany na szpilkę 5mm na moje oko wyglada to na jakiś plus bo jest w ebonitowej otoczce, do czego to podłączyć ??

Lukruś / 2010-06-06 15:13:07 /


Może być do ssania elektrycznego.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-06 15:28:44 /


kurcze silnik chodzi ok, ładuje

ale boje sie coś zepsuć,

dopiero za tydzień gdzieś bedę miał kase żeby zregenerować ten oryginalny i pewnie to ze 3 dni potrwa

Lukruś / 2010-06-06 15:45:26 /


Ten wolny pin bywa wykorzystywany do ssania elektrycznego i do informacji ze silnik pracuje (np. zablokowanie otwierania zamka bagażnika na odpalonym silniku)

Mysza liil (EM) / 2010-06-06 17:35:30 /


to zasilić go na krótko z wtyczki niżej, czy obciąć żeby nie dyndał ??

ścierkę i tak będę niedługo sprzedawał a ten zregenerowany alternator pójdzie do taunusa jezeli z tym 45 da rade jeździć .

Lukruś / 2010-06-06 17:46:46 /


Zostawić żeby sobie dyndał i tyle.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-06 17:53:29 /


Tylko go najpierw zaizoluj :]

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-06 19:03:37 /


sprawdz opis. Jeśli W lub STA , to jest to jedna z faz stojana, używana z reguły do licznika km

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-06 20:23:56 /


kabelek jest niebieski scierwo z 93 r.

licznik do skrzyni idzie linką , wszystko działa, pali bez problemu

Lukruś / 2010-06-07 05:55:42 /


niebieski kabelek to raczej od kontrolki ładowania/wzbudzenia alternatora

Mysza liil (EM) / 2010-06-07 09:13:27 /


kontrolka gaśnie

żadnego dodatkowego wskaźnika nie ma

na razie sobie dynda

Lukruś / 2010-06-07 10:22:12 /


aha, to ok, zbieżność kolorów może

Mysza liil (EM) / 2010-06-07 11:05:27 /


wpięte do licznika, ale obsługuje obrotomierz. Coś masz poknocone z tym altkiem, ostatnia 55tka poszła do 1,6 w 11/1988, potem są 70 i 90. Sprawdziłem sam altek, jest tam terminal M5, nieoznaczony, i faktycznie to wyjście fazy. Więc albo powinieneś mieć obrotomierz, albo to ślepy kabel co sie zdarza przy wspólnych instalacjach, albo sam terminal obsługiwał inne urządzenie.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-07 11:13:12 /


obrotomierza w niej nie było raczej , jestem 2 właścicielem ścierwa i raczej nikt w nim nie kombinował.

jest to kompletny golas bez centaralnego zamka, bez halogenów , ani innych bajerów więc 55A mnie dziwi

wiazka wyglada na oryginalną . na razie objawów zadnych nie ma wiec niech sie dynda

Lukruś / 2010-06-07 18:42:00 /


Czy mogę zasyfiony olejem i pyłem mostek prostowniczy i stojan wymyć w ropie/nafcie i następnie porządnie to przedmuchać? Silnik bardzo długo musiał pluć olejem na alternator :)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 18:49:27 /


A nie lepiej sprayem do hamowników.Szybko odparuje

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-06 19:29:02 /


Nie wiem, nie używałem jeszcze tego specyfiku. Ten olej na mostku i stojanie to ma już konsystencję zaschniętego smaru.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 19:51:10 /


Brake cleaner go zalatwi. Nie ma nic lepszego.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 20:04:33 /


A polecacie jakiś konkretny czy obojętnie jaki?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 20:43:15 /


Z tego co się orientuję, to 99 % Brake Cleaner- ów to ten sam środek chemiczny pod różnymi nazwami. Ja do roboty kupuję Wurth-a - bardzo dobry, ale w detalu pewnie drogi.

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 20:48:14 /


Tylko nie kupuj z Harta.
Hartowski brake cleaner jest na bazie nitro i rozpuszcza gumki, lakiery, słaby plastik etc.. :]

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-06 20:55:38 /


Pare brejk klinerow testowalem ale i tak nie umywaly sie do pierwszego lepszego karburejtor klinera. Moczenie w nafcie i plukanie w benzynie tez da rade.

Hektor / 2012-03-06 20:56:36 /


Benzyna ekstrakcyjna, lub nawet zwykłe pb. Dobrze czyści i szybko odparowuje.
Ropa jest tłusta i później nieprzyjemnie będzie składać ten altek :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 23:48:36 /


Aha, to na początek spróbuje z benzyną ekstrakcyjną. Dzięki za porady.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 09:35:27 /