logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Wycieraczki i ich mechanizm w Taunusie.

Wycieraczki i ich mechanizm w Taunusie.

Wiem że był taki wątek ale dotyczył Capri.
Gdzie jest mechanizm sterujący wycieraczkami w taunusie? Problem polega na tym że jak zatrzymują mi się wycieraczki na dole to jeszcze mi się podnoszą pare centymetrów przed zatrzymaniem. Czy da się tak je wyregulować żeby lewa wycieraczka wycierała większą powieżchnie szyby?
Nie mam jeszcze trybu przerywanego, jest tylko ciągły normalny i ciągły szybszy. Jak to moge zrobić aby ten tryb przerywany mieć? I jeszcze jedno pytanie skrzypią mi te wycieraczki potwornie jak stare drzwi tzn. nie pióra tylko praca mechanizmu.

Michał.. / 2007-08-26 11:21:46 /


zacznij od sikniecia jakims WD40 albo czyms takim we wszystkie ruchome laczenia dzwigienek

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-27 02:04:11 /


1. Gdzie jest mechanizm sterujący wycieraczkami w taunusie? Problem polega na tym że jak zatrzymują mi się wycieraczki na dole to jeszcze mi się podnoszą pare centymetrów przed zatrzymaniem.

Mechanizm jest pod podszybiem. Dostać się do niego można od strony komory silnika, po odkręceniu takiej podłużnej osłony blaszanej po stronie kierowcy. Zaleca się też wyjęcie nagrzewnicy, ale bez tego też da radę. Cały mechanizm trzyma się tylko na ośkach wycieraczek i trzech śrubach M6 mocujących silniczek, czyli trzeba odkręcić wycieraczki i nakrętki pod nimi, silniczek i całość wychodzi do przodu. Jeśli po wyłączeniu wycieraczek podnoszą się one od pozycji dolnej, to trzeba przekręcić lekko dźwignię na osi silniczka, tak żeby było OK.


2. Czy da się tak je wyregulować żeby lewa wycieraczka wycierała większą powieżchnie szyby?

Tak, założyć dłuższą wycieraczkę :)
Jeśli chodzi o dłuższe ruchy ramienia, to raczej nie.Trzeba by było po prostu przerobić mechanizm (pozmieniać długości dźwigni) ale istnieje wtedy niebezpieczeństwo, że wycieraczka zacznie się kręcić w kółko :)

3. Nie mam jeszcze trybu przerywanego, jest tylko ciągły normalny i ciągły szybszy. Jak to moge zrobić aby ten tryb przerywany mieć?

Musisz mieć przede wszystkim dźwignię włącznika wycieraczek z taką funkcją, czyli taką którą można przełączyć w dół od pozycji "0" i nie wraca ona samoczynnie. Do tego z wiązki elektrycznej w okolicach sterowania nawiewami wystaje przyłącze, do którego trzeba podłączyć specjalny przekaźnik wycieraczkowy.

4. I jeszcze jedno pytanie skrzypią mi te wycieraczki potwornie jak stare drzwi tzn. nie pióra tylko praca mechanizmu.

Myślę, że tam jest za dużo smaru i to on tak skrzypi, bo się nie mieści :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-27 09:37:00 /


Odpowiedź do pkt 4 to ma się rozumieć żarcik :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-27 09:38:07 /


Dzięki :)

Michał.. / 2007-08-27 16:17:03 /


Odgrzewamy kotleta:) potrzebuje szybkiej porady bo dziś mam zamiar wrócić do pkt wyjścia, czyli tego z wczoraj. Mianowicie wycieraczki wyregulowane na zicher chodzą bardzo ładnie:) ale tylko gdy: nie ma ramion wycieraczek lub ramiona wycieraczek są w pozycji na sztorc.... więc z mycia szyby nici... gdy są na szybie mechanizm strzela, rzęzi, warczy a wycieraczki stoją...

1. silnik wycieraczek daje dupy i trzeba go zmienić?
2. Coś gdzieś nie łączy(słaba masa)?

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-12-15 15:58:06 /


no ale to trzeba sprawdzić organoleptycznie. Weź Pan odkręć tą blachę za pucha bezpieczników i zobacz jak się zachowują te pałąki. Może ten wieloklinek za silniczmiem się jakoś wyrobił alboco. Trzeba zobaczyć co się dzieje pod spodem, pod obciążeniem i bez.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-15 16:44:17 /


Obadane... gdybym nie obadał to bym nie zawracam czasu:P

Pałąki chodzą bez najmniejszego problemu. nigdzie nie trą, nie blokują się.
wieloklin na silniku jest dobry na pałąku też...

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-12-15 17:02:57 /


no i co ... chcesz powiedzieć, że zakładasz ramiona wycieraczek i wszystko się zatrzymuje?

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-15 17:09:36 /


a zebatka w przekladni silnika?

Mysza liil (EM) / 2010-12-15 17:11:12 /


no tylko

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-12-15 17:33:28 /


Tak amator, gdy wycieraczki sa w pozycji odpowiednie do czyszczenia szyby wszystko staje...

Mysza rozebrałem właśnie silnik... zębatka w stanie bardzo dobrym, żądnych uszkodzeń zębów, na sucho nie chodziła. jedyna wada jaką znalazłem to marnie zamocowany kabel szczotki, którym się właśnie zajmuję.

Marian no tylko właśnie też nie działa:P

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-12-15 17:42:02 /


nie jojcz, tylko wykręć to i sprawdz. Gdybać możemy nad tym do usranej smierci ;).

Jedna rzecz - ramiona dają się ruszać ręcznie (nie ciągnij na hama)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-12-15 17:46:20 /


no jeżeli wszystko jest dobre, to są tylko dwie możliwości ... albo żle to poskładałeś, albo źle to poskładałeś ...

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-15 18:01:40 /


Marian spoko:P nie siedze w domu na krześle i czekam aż ktoś mi to zrobi. demontowałem to ze 4 razy...

Mamy nowość jeżeli ramiona sa jak być powinny to poza rzężeniem i trzaskami, jeśli delikatnie pomogę rękoma to wycieraczki chodzą... ale tylko jak im trochę pomogę....

Nie Marian jeżeli wszystko jest skręcone ręcznie wycieraczkami nie pomacham sobie tu i nazad:) Wielokliny są dobre

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-12-15 18:10:13 /


Jak dla mnie to masz wytarte tuleje w których pracują sworznie i jest nadmierny luz lub go w ogóle nie ma i sworznie stawiają opór.wypnij silniczek od mechanizmu i sprawdz czy lekko jak pociągniesz za ramię łączące to czy sworznie zaczną pracować.Mają lekko chodzić.WD 40 do rączki,pryskać i ruszać,pryskać i ruszać:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-15 18:37:04 /


Chodzą lekko jak po maśle.... przed instalacją wszystko było rozebrane i przesmarowane.

chyba znalazłem powód. Po kolejnym założeniu znowu rzęziło... Rozebrałem znowu silnik znowu. ślimak ma chyba za duży luz... i przy oporze stawianym przez wycieraczki przesuwa sie ku górze przez co mocowania szczotek powodują brak możliwości ruchu...
czerwone buba, niebieskie luz

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-12-15 18:53:54 /


Ok wszystko już naprawione. Okazało się jak wyżej napisałem. Pojawił sie znaczny luz na ślimaku spowodowany wypadaniem kulki która się tam znajduje. teraz wszystko bangla tak jak powinno:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-12-16 00:26:19 /


Odgrzewam wątek:

Czy mechanizm wycieraczek w Taunusie TC1 i późniejszych wersjach jest taki sam?

Chodzi mi o układ dźwigienek, mam oryginalny TC1 przedliftowy na duży wieloklin bez zabezpieczenia śrubką i ..... tylko jedno ramię wycieraczki.... Jak się okazuje towar mocno deficytowy....

Chciałbym zamienić na nowszy, i mieć obie działające wycieraczki:)

Pozdrawiam!

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-14 23:38:58 /


Pasuje.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-15 00:50:21 /


Czy ktoś ma dobry patent na wypadające ramię wycieraczki z tego jabłka przy silniczku? Jak raz spadło to już teraz spada cały czas. A zakładanie tego w deszczu to masakra. Widziałem przewiercone i skręcone na śrubkę, ale może jest jakiś inny patent?

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-26 12:13:56 /


u mnie w scorpiu jak rozbierałem to było związane rajstoapmi, ale to raczej do działu kmiota dzieła zebrane
:/
ale ze mnie trol ostatnio
chyba najwyższa pora na urlop i odpoczynek od kompa.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-26 12:18:03 /


ja kiedyś w tauniaku dokręciłem wkrętem z podkładką i działało długo :P
może mam w garażu jeden mechanizm taunusowy, to Ci podrzucę...

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-07-26 13:05:32 /


czyli w jabłku nawierciłeś otwór?

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-26 14:50:57 /


Podpowiedz - zdaje się Sierra ma taki sam plasticzek - u mnie też już to wypadało zawsze po tym jak raz wyleciało.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-07-26 17:04:31 /


najlepszy patent to wymiana plastyku do którego wciska się kulkę ramienia.
plastykowy element jest taki sam w Taunus II i Taunus III /T I - nie znam, ale może być także zamienny/
jednak całe ramię nie pasuje pomiędzy T II a T III

może coś to pomoże


zenonDWR / 2018-07-26 21:40:54 /


I jak zwykle wchodzi Zenon , cały na biało :)
Pozdrowienia i ukłony :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-07-26 23:45:47 /


No dobra, ale jak go wymienić? Każdy mechanizm ma po dwa takie płaski. Jeden przy silniczku zwykle wyrypany i drugi dobry. Ale jak go wyłuskać i wcisnąć?

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-27 00:41:13 /


Zenon ... do tablicy proszę :)
Jak wymienić te plastiki?

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-27 14:09:01 /


Próbowałem to zrobić ale bez sukcesów...ciekawe czy w ogóle było przewidziane aby to wymieniac.

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-27 15:17:08 /


Ja to próbowałem kiedyś wyjąć bez zniszczenia, nie udało się. Nie jest to jednoznaczne z tym, że się nie da, ale blisko :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-07-27 15:28:10 /


jak to zostało uszkodzone w moim Taunusie to wykręciłem na złomowisku kompletny mechanizm od T IIi - okazało się, że ramiona nie pasują.
To było pona 25 lat temu, ale pamiętam, że gotowałem w wodzie i wydłubałem całe.
Z wciśnięciem do mojego ramienia nie było problemem.

teraz myślę, że łatwiej byłoby delikatnie przeciąć ramię przeznaczone do złomowania, celem uzyskania zdrowego plastyku

zenonDWR / 2018-07-27 17:08:41 /


Plastyk to osoba, a tworzywo sztuczne to plastik :)
A tak poza tym, to też bym próbował pomoczyć tą panewkę we wrzątku przed przystąpieniem do operacji pozyskiwania jej.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-07-28 11:52:34 /


No dobra ... ponieważ miałem różne szrotowe przydasie i trochę czasu, to sprawdziłem podane sposoby reanimacji tego ustrojstwa.

1. Przyklejenie dodatkowego "kołnierza" który zapobiegałby wypadaniu. Nie sprawdza się. Albo od razu nie chce się przykleić, albo nie wytrzymuje testów siłowych ;)

2. Nawiercenie otworu w jabłku i plastiku i skręcenie ich na luźno z podkładką. Daje radę, ale ma jedną wadę. Uniemożliwia swobodne obracanie się jabłka w plastiku, a w sumie taka jest idea tego "stawu".

3. Wyjęcie tego plastiku i zastąpienie go dobrym, niewyrobionym. Nie ma takiej siły, która by to zrobiła. Gotowanie nie wzrusza go zupełnie. Podgrzewanie powoduje nadtapianie się tworzyw, a a i take nie chce wyjść, bo trzymają go kołnierze po obu stronach ramiona.

4. wy ... ie tego kapelusza i włożenie do środka kulki z panewką od czegoś innego. A następnie skręcenie blaszkami po obu stronach. Okazało się, że mam taki patent, ale też nie jest doskonały. Bo też to swobodnie się nie kręci i mam wrażenie że w najmniej oczekiwanym momencie mogłoby zblokować silnik.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-30 10:07:41 /


Nawet rozciąłem jeden "kapelusik" aby zobaczyć dlaczego tak zajebiście nie chce wyleźć. I okazało się że test w nim zatopione metalowe zbrojenie. Tak więc pomysł na wymianę całkiem umarł.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-30 10:13:39 /


Czyli pierwsza rzecz na świecie, której " się nie da " ?😀

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-07-30 10:17:41 /


Da się, wystarczy ieć nowe te plasticzki luzem :) W ASO nie ma? :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-07-30 10:19:53 /


Po wielu próbach ostatecznie wybrałem sposób naprawy najprostszy z możliwych. Podgrzewając delikatnie kołnierz "kapelutka" uformowałem go tak, aby trzymał jabłko. W pierwszym teście zrobiłem to bez jabłka. Przez co potem musiałem je nabić młotkiem, bo plastik po zastygnięciu jest bardzo wytrzymały (nie jest elastyczny, ale i nie pęka). Za drugim razem uformowałem kołnierz z jabłkiem w środku.

Całość wydaje się mega trwała i pracuje bardzo ładnie. Próbowałem to wyrwać, wybić na wiele sposobów i bez szans. Trochę smaru do środka i zobaczymy jak się sprawdzi w praktyce.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-30 10:23:30 /


Odzysk plastiku z innego ramienia jest według mnie niemożliwy. Jedyne co, to ewentualnie znalezienie nowego kapelutka w postaci dwóch elementów w do zgrzania.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-30 10:34:42 /


Druk 3D:)

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-30 12:34:47 /


jak pamiętam w moim Taunusie ten plastyk był koloru jasno brązowego.
Po wymianie nigdy nie spadł. Następny właściciel złomował samochód w 2009 roku i chyba tylko ten plastyk był dobry :)

zawsze jest sposób. Uciąć w odpowiedniej odległości ramię i przyspawać ramię z zdrowym elementem. Dla pewności zanurzyć element plastykowy w wodzie.
Brutalne, ale musi działać.

zenonDWR / 2018-07-30 16:18:46 /


Ale ten plastyk koloru jasno brązowego to był Afroamerykanin ? ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-07-30 16:40:07 /


przedmiotowy Taunus ma < lub > 40 lat i problem z zamianą plastyku w/w może być znacznie utrudniony.
Dlatego należy brać pod uwagę rozwiązania napraw niestandardowych.

oski do których są nakładane i przykręcone ramiona wycieraczek często są zatarte na wskutek kurzu itd, co powoduje uszkodzenia i zużycia elementów plastykowych ramion napędowych. Są to typowe uszkodzenia w samochodach starszych.
Nieraz wystarczy dobrze naoliwić, a nieraz trzeba całość rozebrać, wyczyścić i nasmarować.

zenonDWR / 2018-07-30 18:17:28 /


Na które piny podać prąd żeby sprawdzić czy to działa? Jak podłączam pod fabryczną instalację to nie dzieje się nic dlatego na ostro muszę podpiąć ale zanim spale to wolę zapytać.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-04-28 16:23:30 /


"minus" do obudowy,
"plus" do jednego z dwóch pinów w podwójnej złączce (jeden to jest bieg wolny, drugi to bieg szybki)
Tylko, jakbyś testował taki silnik wraz z resztą mechanizmu, to uważaj żeby tam gdzieś paluchów (tudzież czego innego) nie wsadzić :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-04-28 19:16:58 /


Acha. W zależności od rocznika może być odwrotna polaryzacja, ale do szybkiego sprawdzenia "na stole" to jeden pies.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-04-28 19:19:41 /


Dziękuję. Sprawdziłem i obydwa sprawne.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-04-28 21:17:38 /


Gryziu dobrze prawi. Sprawdź kierunek obrotów, pozycje startową itd. przed montażem ramion. Ostatnio taka zabawa kosztowała mnie przednia szybę w dość nietypowym aucie ....

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-04-29 16:24:08 /